pátek 22. listopadu 2013

Kam ve Vídni na kávu a cheesecake : Campus Suite

Guten Morgen, Grüss Gott!
Dnes ráno jsem měla budík na 6, abych zjistila, že přednáška, kvůli které jsem do školy šla odpadla.
Mohla bych být nas...štvaná, ale mně to naopak vůbec nevadí. Ranní Vogel jsem tak jako tak, a alespoň jsem si zašla na výbornou snídani do mé oblíbené kavárny, kterou vám představím právě dnes.
Dávala jsem si předsevzetí, že jednou do týdne budu snídat někde ve městě v kavárně. Protože ovesné kaše jsou sice fajn (i po 7 letech), ale nějakému dortíku nebo čerstvému croissantu s pořádným hrnkem kávy se nic nevyrovná, ať si říká kdo chce co chce. Problém v dodržování tohoto předsevzetí je ale v tom, že mám okamžitě po probuzení (a někdy se probudím i kvůli tomu:D) hlad jako smečka vlků, a tak musím okamžitě snídat, Hned, hned!
Takže jediná možnost, kdy to pro mě přichází v úvahu je v pátek, kdy mám školu na osmou a dopravit se před sedmou do města s plačícím panem Žaludkem je ještě docela přijatelné. (i když jsem hladová neskutečně protivná a mám chuť vyvraždit celé metro!)
Do kavárny Campus Suite, která je zase úplně z jiného soudku než ty, co jsem doporučovala minule, si občas...tedy v poslední době spíše často...ráda zajdu na kávu nebo oběd.
Je v centru města, od mé školy co by Mozartovou koulí dohodil, a stejně tak blízko je to i k Rathausu, kde se konají ty slavné Vánoční trhy. Odtud jste tu pěšky za pět minut, takže sem můžete skočit třeba když vám při Vánočním punčování na trzích vyhládne. 
Ceny jsou tu (na Vídeňské poměry) dobré - velké cappuccino s perfektně našlehanou pěnou za 2,60, menší za rovné dvě eura. A nebo si můžete dát třeba vanilkové latté, chai latté, domácí ledový čaj nebo fresh džus, všechno kolem těch dvou a půl euro.
Studené krabičkové obědy jsou fajn a nosím si je s sebou do školy ráda, ale jak se teď ochladilo, občas potřebuji do žaludku i něco teplého (promiň, cizrno!) a najíst se hezky v teple jinde než skrčená na schodech školní chodby. A tak je často jasná volba právě nějaká teplá zapečená bagetka (moje oblíbená je tmavá s rajčatovým pestem, sušenými rajčaty a balkánským sýrem) nebo zapečený bagel s kuřecím masem, oboje tu mají za cenu kolem 3-3,50 Euro.
Na klasické obědy typu maso plus příloha si totiž moc nepotrpím, mnohem radši, než někam do menzy nebo na meníčko si ve městě zajdu právě na nějakou tu bagetku, bagel apod. (a vyjde to i mnohem levněji a zasytí to dobře)
Protože čerstvému pečivu se vyrovná málo co, toho bych se nevzdala nikdy. (To už radši čokolády...nebo burákového másla....a to už je co říct!)
 Holt jsem asi čistě sacharidový typ. A nebo jsem byla v minulém životě pekař.
A kromě výborného zapečeného pečiva tu mají i lákavou nabídku dortíků - cheesecake (mimochodem snad nejlepší, co jsem kdy měla!), tvarohový dortík, brownies, flapjack, různé muffiny, nebo třeba mléčnou rýži, jogurt s musli, těstoviny, saláty...prostě samé dobroty!
Objednáváte si sami u pultu, což může být výhoda pro ty, co nemluví německy - stačí udělat "he", "eeh" nebo jiné duchaplné citoslovce a obratně rukou ukázat na to co chcete. (aneb jak si objednávám já ve Francii:D). A ostatně cheesecake, latté nebo bagel jsou mezinárodní slova.
Co se týče interiéru, není to žádný luxus ani designový zázrak, ze kterého byste padli na zadek, ale je to tu příjemné a hezké. A líbí se mi i to, že je tu k dispozici voda ve džbánech, kterou si každý může sám dolívat.
Z oken je hezký výhled na krásný kostel Votivkirche, který vypadá mnohem starší než ve skutečnosti je, a také na park pana Freuda.
Mezi studenty je to tu dost oblíbené, o čemž svědčí i to, že sehnat kolem oběda místo k sezení je někdy docela boj.
Takže doporučuje deset z devítí blondýn!
Samozřejmě nečekejte nějakou nóbl kavárnu z dob monarchie, kde se popíjí ze zlatých šálků čaj o páté a servíruje se kaviár, ale jako místo, kde si můžete odpočinout a dát si něco dobrého je to ideální.
A příště se podíváme zase o kousek vedle, na vánoční trhy. Včera jsem obešla rovnou 4 (ale punč byl jen jeden!), dnes večer jdu na další, a potom mi přijede kamarádka z Brna, což jasně znamená párty-párty a zítra asi nějaká ta Tour de Punč po trzích. Samozřejmě potom podám podrobné vánoční hlášení!
Tak se mějte hezky a přeji hezký víkend!
P.S. Jo a dejte si cheesecake.

18 komentářů:

  1. Hihi, krásné předsevzetí! Ale máš pravdu, je moc fajn si jen tak zajít někde na snídani:-) taky to mám ráda a často to dělám když se mi nechce na pár prvních hodin do školy:-D...
    A nebo jak říkáš, zajít si někde na teplý oběd, mmmm:-)
    V podobné kavárně kde jsem si řekla u pultu co chci, jsem byla v Londýně a bylo to super, sice jsem u toho pultu stála fakt dlouho a nemohla se rozhodnoout po čem můj mlsný jazýček touží:-D.
    juchuu,a na článek o Vánočních trzích se moc těším:-), užij si víkend

    OdpovědětVymazat
  2. Der frühe Vogel fängt den Wurm! :-D
    Vypadá to krásně, akorát bych nemohla snídat sladké, měla bych pak na něj chuť celý den :-D

    OdpovědětVymazat
  3. Vim, ze tyhle reci nemas rada, a nemyslim to zle...ale jestli se (i kdyz jenom nekdy) budiz z hladu, asi bys mela pridat na jidle, nebo aspon jist sacharidy i vecer. Taky jsem obcas hlady nemohla dospat, mela jsem po ppp, ale porad jsem jedla hrozne malo. Nevadilo mi to, ale az ted, kdyz jsem pridala a hlad skoro nemivam, tak vidim, ze muj rezim rozhodne nebyl normalni. Nerikam, ze mas anorexii i ty, mozna proste rychle spalujes :-) Ale prijde mi to jako znamka, ze je neco spatne.
    Kacka

    OdpovědětVymazat
  4. Tak s tim hladem jsme na tom stejne:) Domluvit se o vikendu s kamoskou nekde ve meste na snidani je nemozne, pac ja si proste musim dat rano caj. A pak neco k tomu, jinak umru..Takze z planovane snidane je vetsinou kafe a dopoledni dezert. Kavarnu omrknu, diky za tip, L.

    OdpovědětVymazat
  5. ten cheesecake vypadá fakt perfektně! :) pokud se někdy zase dostanu do Vídně, tudle kavárničku určitě vyhledám :)

    OdpovědětVymazat
  6. Ten bagel!!! Mňam :-) Jinak jsem na tom úplně stejně.. Jak se ráno hned nenasnídám, jsem strašlivě protivná a nepříjemná :-D

    OdpovědětVymazat
  7. Co by Mozartovou kouli dohodil :-D Ciste sacharidovy typ? Vitej v klubu:-D

    OdpovědětVymazat
  8. Tam bych si teda pochutnala ! :) Och, proč je Vídeň tak daleko ? :D

    OdpovědětVymazat
  9. No bezva, tak bych si jedno "eeeeeh tooodle" mohla zvládnout objednat - před tím tour de punčem budem potřebovat nějaký základ, ne? :-D

    OdpovědětVymazat
  10. Ten cheesecake vyzerá úžasne :) ...mám rada takéto články :)
    FashionEaterLoves

    OdpovědětVymazat
  11. Já taky zbožňuju pečivo, vydržím bez PB, čokolády, ale na čerstvý chlebík nic nemá.
    Ty tvoje články mě vždycky dostanou, měj se krásně a uživej si vánoční Vídeň.
    http://healthyfitmodel.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  12. hahah též jsem si dala předsevzetí, že jednou týdně budu chodit na snídani do centra a každé pondělí (začínám ve 12:35) jsem ve fratelli

    OdpovědětVymazat
  13. taky jsem po ránu úplně hrozná pokud něco nesním :D nejsem schopná udělat absolutně nic :D a úplně vím, kde ta kavárna je, přestože jsem byla ve Vídni jen dvakrát :)
    ady.

    OdpovědětVymazat
  14. No ta vypadá uplně úchvatně, a ten cheesecake mmm!!!
    Chudáčku malej, takhle brzo vstávat (i když JÁ TAK VSTÁVÁM KAŽDEJ DEN, JOO!! :D)
    A maj krásný termohrnky :)

    OdpovědětVymazat
  15. V prosinci jedu do Vídně, tak děkuju za tip, kam se jít zahřát, vypadá to fakt dobře. A ty termohrnečky jsou roztomilé <3

    OdpovědětVymazat