pondělí 18. ledna 2016

Kokosovo-banánová pečená ovesná kaše

Když už něco peču, nejčastěji to je stylem "vytáhnout věci z ledničky, obrátit to do mísy, zamíchat vidličkou a nalít do formy". Ideálně, aby to nezabralo víc než 5 minut a nebyly potřeba víc, než dva kusy nádobí (o tom, že i při tomhle minimalistickém pečení zašpiním polovinu kuchyně radši nemluvím).
Už si ani nepamatuju, kdy jsem naposledy dělala kynuté těsto, a nebo pekla něco složitějšího. A nic složitějšího to nebylo ani tentokrát. 
Pečená ovesná kaše - snídaně, svačina, nebo prostě jen dobrota ke kávě, kterou jsem si teď moc oblíbila.
Jasně, není to zákusek, kterým okouzlíte vzácnou návštěvu, nadělíte někomu k narozeninám, a nebo budete podávat k slavnostnímu nedělnímu obědu, ale jako něco, co zasytí a zároveň je to zdravý a dobrý poslouží skvěle. Já si ji teď dávám nejradši jako druhou snídani/svačinu ráno po tréninku, a je to vždycky dobrá motivace, proč všechny ty thrustery, angličáky, snatche a podobný hnusy přežít!


Na 1 porci:
- 40g jemných ovesných vloček
- 100ml mléka (dávám i rýžové nebo sojové)
- 50ml vody
- lžička chia semínek
- lžíce strouhaného kokosu
- půl banánu
- na oslazení Flav Drops bílá čokoláda, krásně to pak voní! (a nebo samozřejmě med, cukr, stévie..)
- 1 vejce
Vločky zalijeme mlékem a vodou, osladíme, přidáme všechny ostatní přísady, zamícháme vidličkou a dáme péct v malé zapékací míse/formičce/čemkoliv, vymazané olejem za pomocí ubrousku a vysypané kokosem, a dáme péct na 180 stupňů, 20 minut. 
Chutná dobře studená i teplá, a úplně nejlíp politá arašídovo-kokosovým máslíčkem!
A samozřejmě existuje spousta dalších možností. Já jako největší milovník kokosu a banánů jsem si samozřejmě nemohla odpustit tuhle kombinaci, ale příště vyzkouším přidat třeba....
- rozinky, skořici a strouhané jablko
- kousky hořké čokolády nebo karamelu
- ořechy a perníkové koření
- mák a citronovou kůru
- pekanové ořechy a javorový sirup

12 komentářů:

  1. Formu sice nemám, ale asi to půjde i jako muffiny, takže boží, miluju tvoje recepty!

    OdpovědětVymazat
  2. U tak jednoduchých receptů je kouzelné, že jsou objevovány různými lidmi znovu a znovu a tím vznikají nejrůznější variace... Bývalá spolužačka dělá rychlejší verzi v mikrovlnce http://www.olgatumova.cz/products/snidanovy-mugcake/ Dneska jsem si to chtěla udělat k snídani, ale táta pek večer štrůdl.... No tak ke sváče 😉 A s čokoládou!

    OdpovědětVymazat
  3. Mmmm...tak už vím, co si upeču, až v pátek přijedu z koleje :D Poslední dobou také nepeču nic složitého, vždycky to u mě vyhraje banánový chlebíček a pak zjistím, že už ho peču třetí víkend po sobě :D

    OdpovědětVymazat
  4. Už vím, co budu mít dneska jako post-workout svačinku, díky :)

    OdpovědětVymazat
  5. TAk tak, recepty, kde člověk zašpiní minimum nádobí (ale půlku kuchyně - což je ovsem omylem :D ) jsou nejlepší :) Vypadá to dobře a já mám taky ráda kombinaci banán + kokos, takže ...díky za tip ;)

    OdpovědětVymazat
  6. whaat, to si musim udelat! diky za tip :)

    OdpovědětVymazat
  7. Děkuji za recept, zítra udělám! :3

    OdpovědětVymazat
  8. Tak ta vypadá skvěle :D ! Sice ji budu potřebovat v 2x takové verzi,ale už se těším až ji vyzkouším (hešteg stayotesanek) :D !

    http://runeatandtravel.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  9. Hned jak jsem u tebe viděla tu knížku, tak jsem si jí taky objednala (hlavně kvůli tomu hezkýmu přebalu :D) a i Kafe a cigárko a už se nemůžu dočkat až mi přijdou :D Aneb ať žije prokrastinace při zkouškovym :D

    OdpovědětVymazat
  10. Tak jsem dneska po urputném hledání našla menší formičku a okamžitě jsem si to musela vyzkoušet. Ovesnou kaši s banánem a skořicí absolutně miluju, už delší dobu je to moje snídaně číslo 1. No... tak teď má velkého konkurenta! :D Díky za super recept na dokonalou snídani :)

    OdpovědětVymazat
  11. Tak to bych si dala také říct!

    OdpovědětVymazat