úterý 5. ledna 2016

Sportovní předsevzetí

Dávat si předsevzetí, jak si začnu na přednáškách dělat zápisky, pravidelně obnovovat playlist v iPodu a účet za telefon platit dřív, než mi přijde esemeska s napomenutím? Ehm...spíš ne.
Nakonec se totiž stejně vždycky ukáže, že se to dá očůrat i bez zápisků a všechno si stáhnout, ty ohraný písničky, co mám v iPodu už sto let mám stejně nejradši, a ta napomínající esemeska stejně nikdy není s pokutou.
Předsevzetí, do kterých se pouštím s velkým odhodláním není konec prokrastinace, velký úklid ani procvičování jazyků, bohužel. Jsou to ta sportovní. Jejich plnění mi totiž dělá největší radost - tedy svým způsobem. Zvráceným způsobem. Hned po té bolesti a pocitu že tohle a tamto nesnáším. 

Dát si předsevzetí, že zhubnete 2, 5 nebo třeba 15 kilo? Pokud vás to udělá šťastnými a nebo pokud jste tlustí a opravdu to potřebujete, proč ne. Ale dát si předsevzetí, kterým si splníte něco, co jste dřív nezvládali/neuměli/neudělali vám dá mnohem víc, opravdu!
A je jedno, jestli je to uběhnout maraton, nebo poprvé uběhnout míli bez zastavení.

Crossfitové závody mám jako největší sportovní cíl tohoto roku. V letní sezóně jich bude spousta, a tak bych se některých moc ráda zúčastnila, ideálně FitMonsteru a Czech Beast, a ráda bych opět i nějakou týmovku. Na postávání na bedně vítězů nemůžu mít ani pomyšlení, ale už to, že bych se zúčastnila velkých závodů, jednotlivé WOD zvládla (tím myslím nezůstala brečet v koutě že "to nejde") a získala alespoň trochu slušné umístění by pro mě byla největší výhra.
Teď mám ještě strašně moc slabin, ale moc dobře o nich vím, a vím, co je potřeba zlepšit. Všechno.
Momentálně jsem na tom asi tak, že není výjimka, když jsou přepsané oficiální váhy u různých WOD moje maximálka. Maximálka na JEDNO opakování. Ne třeba na padesát.
Mrzuté.
No zadarmo mít nic nebudu, musím si všechno pořádně vydřít. A k tomu patří spousta práce na tom co mi nejde a zlepšování toho, co mi v rámci možností jde. A posouvání svých hranic dál a dál.
- Muscle Up, ať už na kruzích nebo na hrazdě je pro mě momentálně nejvíc "nedostupný" cvik, který ale moc, moc, chci umět. Nedávno jsem našla návod, jak se ho krok po kroku pomalu učit. Začíná to tím, že se naučíte viset na kruzích takovým podivným nepohodlným úchopem.
No, zkusila jsem to....a neumím pomalu ani viset. Jak smutný to je, neumět viset?
- Chest to bar. Pokud chci umět muscle up na hrazdě, musím předtím zvládat chest to bar - shyb s dotekem hrudníku o hrazdu. To znamená HODNĚ se přitáhnout, pokud nemáte fakt HODNĚ velký prsa. A to nemám.
- Chůze po rukou. O tom už jsem psala, a psaní a povídání je vlastně jediný, co pro to doposud dělám. Protože při psaní a mluvení nemám strach, že spadnu na hlavu a umřu, sakra!
- Plavání. Hnus. Zima. Nepohodlí. Nuda. Otrava. Plavání. Hnus. Plavání. To vyjde nastejno. Prostě synonymum. Ale bohužel, crossfit znamená být fit ve všech ohledech, takže bych se svým stylem "hlavně si nenamočit vlasy" asi moc neuspěla. Plán je tedy jasný - naučit se plavat jako člověk, ne jako fena. Ale až na jaře.
- Běhání. K tomu mám menší nechuť, odpor a nenávist než k plavání, protože nemusím lézt do studené a chlorem smrdící vody a mít u toho na sobě asexuální jednodílný plavky, ale pocity euforie taky spíš nezažívám. Ale je to potřeba - protože venku bývá hezky, protože to moje fyzička potřebuje a protože crossfit. A to i v podobě sprintů.
Tento rok určitě plánuji alespoň jeden Spartan Race a opět RedBull 400 (pokud bude?), a tak to bude víc než potřeba.
A když jde o běh, nikdy jsem neuběhla víc než 11km. To bych letos chtěla změnit a uběhnout alespoň o pár km víc.
- Dřep a mrtvý tah. Ty nejzákladnější cviky a paradoxně i moje největší slabina. Na pohled to tak nevypadá, ale nohy mám dost slabý, a relativně malá váha na dřepy mě potom dost omezuje i u ostatních crossfitových cviků, které začínají nebo končí právě ve dřepu. A proto budu tančit oslavný taneček, až zvládnu na mrtvý tah 100kg a na zadní dřep třeba.....80kg. (a z toho, že jsou to moje cíle, ne aktuální stav si můžete odvodit, že teď nejsem zrovna silák :D) Proto moje předsevzetí spočívá v tom, že těmto cvikům bude patřit jeden den v týdnu. Bez výjimek.
- Přední dřep a dřep s činkou nad hlavou. Ty mě baví o poznání víc, než klasické dřepy, ale ani v tomhle případě zrovna nezářím, a tak je potřeba a pilovat. A tančit oslavné tanečky za každé kilo navíc.
- Snatch, hezky česky trh. Už snad dva měsíce jsem zaseknutá na váze 40kg a ne a ne s tím pohnout. Ani o kilo navíc. Prostě ne. Do léta bych ale chtěla trhnout minimálně 45 kilo. To pro zkušené vzpěrače a crossfiťáky může být srandovní mini pidi ňuňu váha ale já jsem princezna!, ale pro mě zatím velký cíl.
- Clean and Jerk neboli nadhoz. Jeden z mých nejoblíbenějších cviků, u kterého bych se taky chtěla dostat dál a dál. Momentálně mám 60kg na clean a 57,5 na Jerk (takže 57,5 na Clean and Jerk), ale do léta bych si do deníčku přála napsat růžovou fixou číslo 65. Až se to povede, koupím si botky vzpěračky. Hešteg za odměnu. Tak!
- A pak chci taky pravidelně trénovat benchmarky, crossfitové workouty, sloužící mimo jiné ke sledování pokroků. Takže se budu snažit z potvor Fran, Grace nebo Isabel udělat kamarádky.

A aby to nebyly jenom řeči, hned 1. ledna jsem se zlepšila na clean o 2,5 kila, další den zvýšila o několik kilo maximálku na mrtvý tah, v neděli přidala další malé kotouče na přední dřep, a dneska jdu poprvé na lekci gymnastiky.
Jsou to maličké krůčky, doprovázené slovníkem dlaždiče, oslavné tanečky a spousta bolesti, ale tak to má být. A pak si nakoupím spoustu věcí #zaodměnu.
Máte taky nějaká předsevzetí?:)

38 komentářů:

  1. Jen to ctu a mam pocit, ze jsem spalila aspon 1000 kalorii:D Ja mam s crossfitem docasne utrum, takze budu aspon oddanou fanynkou, nez zas dostanu od doktora zelenou! A k tomu plavani.....budou se urcite muset koupit novy plavky a to je radost!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jee tak to budu držet palce, ať jsi brzo zdravá!! (a pak tě zničí crossfit:D)

      No jo, jenže to by chtělo spíš jednodílný plavky, a ty jsou škaredý jak noc! Takže spíš trauma než radost :D

      Vymazat
    2. Sú aj pekné jednodielne plavky! :D Hovorím ako bývalý plavec:D také sa ale síce väčšinou v klasických obchodoch nezoženú, to je fakt:D

      Vymazat
  2. Taky budu oddaná fanynka :-) A ty jednodílný plavky nejsou všechny škaredý, koukni třeba na značku Funkita a můžeš si k nim vybrat i ladící čepičku :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Našla jsem si je a jsou kráááásný! Díky moc za tip! :)

      Vymazat
  3. Jůůů článek dle mého gusta! :) Taky jse msi zapsala pár "váhových cílů" do deníčku :D Třeba snatch máme podobně, zatím jsem nejvíc trhla 42,5kg...i když to bylo ale poprvé co jsem zkoušela maxku takže to asi nebude tak zlé a cíl 45Kg sem si dala do konce ledna :D plus se chci co nejdřív naučit butterfly pull ups a postupně i ty další hrůzy co taky píšeš - muscle upy, chůzy po rukou apod. No je toho hoooodně mooc no, ale to mě na tom baví :D

    Hodně štěstí při plnění tvých sportovních předsevzetí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty budeš mít za chviličku na snatch 50!!:)
      Já jsem pořád zaseknutá na stejné váze, už aby se to zlomilo!:)

      A butterfly pull ups chci taky, snad se to brzo naučím - doufám, že třeba na té gymnastice by se to mohlo dělat:)

      Vymazat
  4. Super predsavzatia ! Ja si pre istotu nedávam žiadne, aby som nebola sklamaná na konci roka, že som nič neurobila :D Skôr si dávam také ciele na každý mesiac :)
    my blog : THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! :)
      taky to mám spíš jako takový cíle, čeho bych ráda dosáhla:)

      Vymazat
  5. Teda hrozně jsem se zastyděla, když jsem se začetla a pak mi došlo, že jsem si sama dala předsevzetí že zhubnu pár kilo :D ale jinak stejně jako ty mám v plánu se vylepšovat a překonávat, akorát to není v crossfitu, ale v poledance. Na což je třeba taky pořádná fyzička a já fitka moc v lásce nemám. No tak snad mi vůle vydrží :)

    Jinak tobě hodně štěstí a držím palce :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jee to není nic ke stydění! Taky jsem si řekla že musím něco málo shodit, abych vypadala k světu! Jen to neberu jako předsevzetí, ale takovou nutnost:D

      A pole dance moc obdivuju, taky jsem se o to půl roku pokoušela, ale nebylo to pro mě - i když mě to moc bavilo, jsem strašný neohebný dřevo, takže obdivuju každýho, kdo to umí!:) Ať se daří! :)

      Vymazat
  6. sice vůbec netuším, co půlka těch slov v cílech znamená, ale mám kreativní představivost, takže respekt! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. někdy je i lepší to nevedet! :D dekuju:)

      Vymazat
    2. někdy je i lepší to nevedet! :D dekuju:)

      Vymazat
  7. Pamatuju si ještě dobu, když jsi zveřejnila článek o crossfitu když si s ním začínala, a když to čtu teď? Je fakt úžasný jak moc si pokročila, zlepšila se a máš takové cíle :) Držím ti všechny palce co mám! Myslím, že všechno zvládneš, už podle toho jak píšeš jde vidět, že máš opravdu silnou vůli a zvládneš dřív nebo později úplně vše. Jinak s plaváním jsme na tom stejně, my ve škole mívali bazén (hnusnej, 12,5 metrovej a pěkně špinavej a přechlorovanej - smrděla jsem po tom chloru ještě další 3 dny - i po všech koupelích a sprcháčích :D) a od té doby mám k plavání docela odpor :D ale když jsem třeba v moři nebo někde, kde je krásně, ráda si jen tak pro sebe zaplavu. Ale jinak s plaváním nejsme moc dobří kámoši :D Jinak jsem si dneska konečně po X prokrastinovaných týdnech koupila pohanku, a vím, že jsi v minulém článku zmiňovala že sis jí zamilovala, tak jsem se chtěla zeptat jestli neznáš nějaký pohankový slaďoulinký receptík? Třeba kaši, palačinky nebo tak. Moc by si mi pomohla, já ani nevím co s tím pořádně dělat (ale jakmile mě spatřila, prostě nechtěla ode mě pryč! Nemohla jsem jí tak nechat :D) Předem moc děkuju! :)
    COCONUT

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju za komentář!!:)
      Z pohanky jsem myslím kaši ještě nedělala, ale podle mě to bude podobný jak z jáhel, a ta je dobrá moc - když se dost osladí, ochutí skořicí, přidají třeba rozinky....mňam! Ale bohužel nemám přesný recept ani poměry mléka/vody a pohanky:( Dělám si pořád jen ty palačinky, ale to je z pohankové mouky

      Haha a plavání v moři mi taky nevadí, ale stejně to je jen tím mým "stylem" ochladit se, nenamočit vlasy, pár temp a zpět na deku:DD

      Vymazat
  8. Já radši nemám žádný, budu mít na pár měsíců se sportem utrum, takže bych to stejně nesplnila :D ale pár kilo navíc na dřep by se mi hodilo !!! :D (pořád zápasim se 60 :D)
    A ještě k těm plavkám - na Asosu mají taky pěkné :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Útrum se sportem? aaa tak to tě lituju!! :(

      Vymazat
  9. Držím palce :-) mít cíle je motivační, doufám že budou nějaké závody tady u nás. Budu tvůj největší fanoušek :-D:-*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. v létě snad bude Havířov!!:)
      Děkuju Veru!:**

      Vymazat
  10. Kam se chystáš na gymnastiku? Hodila by se mi inspirace:) Díky, K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. CrossFit Destiny (v Boby centru), je to gymnastika ke crossfitu:)

      Vymazat
  11. Já si dávám různé poledance předsevzetí (a ty související jako třeba konečně udělat šňůru i s levou nohou vepředu :-D) a taky mi to přijde mnohem funkčnější než takové ty "obyč" předsevzetí...ale potřebovala bych k tomu diář s kroužkovou vazbou, abychom tam mohla vkládat fotky těch vysněných prvků :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V pole dance jsem taky měla miliony předsevzetí....než jsem to vzdala, protože jsem se bála být hlavou dole:DD tragéd prostě:D

      Vymazat
  12. Do diáře jsem si na leden napsala: udělat 1 státnici, přečíst 2 knížky, naučit se 10 lekcí z němčiny, zkusit každý týden nějakou lekci jógy (+ cvičit doma, zatím se to daří skoro denně - ehm když uběhl teprve týden) a naběhat aspoň 35km (původně jsem napsala 50km, ale prozřetelně jsem to škrtla), tak uvidíme jestli to vyjde, jinak plavání jednou týdně bych taky mohla zařadit, akorát nooo ta voda prostě :D studená a k tomu můj styl, kterej jsi přesně popsala, akorát ty plavky mám, musela jsem si je v Portugalsku koupit kvůli bazénu ve fitku, tak aby se využily :D

    Kráska dne

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsou super předsevzetí, ať se daří! A držím palce na státnici!:)

      Vymazat
  13. Já si letos dala předsevzetí, že se budu více věnovat yóze a naučím se nějaké nové pozice a ještě, že budu chodit do posilovny :). Snad mi to vydrží! (hlavně ta posilovna :D)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud tě to bude bavit, tak to 100% vydrží! :)

      Vymazat
  14. čau tak jsem šla na první lekci (ehm pro začátečníky) na crossfit do destiny a ještě dva dny potom nemůžu chodit :-D teda můžu , ale fakt mě bolí nohy :-D takže díky za doporučení...jsou tam fakt boží :-) po všech těch hodinách TRX a kruháčů jsem ráda za vyšší level, ale než se dám na profíky to bude asi dloooouho trvat :-D a třeba se potkáme :-) A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jee tak to je super! :)
      Určitě se ke mně přihlas, až mě tam uvidíš, budu ráda!:)
      A u koho jsi byla, u Mika nebo Filipa?

      Vymazat
    2. Byla jsem u Mika ...Filip je dle rozpisu jen v pátek a to nevím jestli budu stíhat ;) ale Mike super :)

      Vymazat
    3. Já mám moc ráda oba dva, jsou super!
      Tak držím palce, ať to jde!:)

      Vymazat
  15. Parádní článek! :) Doufám, že se ti podaří si vše splnit. Nedá mi to a musím se zpetat, odkud je tričko s nápisem Running late is my cardio? Je naprosto skvělé! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju!:)
      Tričko je (bohužel) z Londýna, z obchodu New Look:)

      Vymazat
  16. Skvělý článek a hlavně fotky!!! Začala jsem tě sledovat. Nedávno jsem si založila také blog a moc by mi pomohlo a potěšilo, kdyby ses mrkla, popřípadě se stala pravidelnou čtenářkou:-)

    www.jdeocestu.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  17. Poslední dobou mám pocit, že budu muset začít chodit na crossfit abych ti rozuměla :D ale - chůze nad hlavou je super cíl, já mám teda za cíl stoj na hlavě a to na józe, ale aspoň trochu podobný to je, že jo. A s tím plaváním tě úplně chápu, někdy před dvěma lety jsem si myslela, že je to super, páč člověk není nechutnej a upocenej, ale člověk je nechutnej, mokrej, od chloru, v plavkách, cizí nahý lidi, smrad, fuj a tak. Navíc je to hrozně nudný, furt jenom sem a tam, při tom běhání může člověk aspoň poslouchat hudbu a příroda a tak, ale plavání prostě fakt ne, ne, ne. Ne. Ale hodně štěstí ti přeju, doufám že bude nějaký bazénový outfit of the day :D

    OdpovědětVymazat