neděle 22. března 2015

Lehký mrkvovo-kokosový dortík

Krásný den!
Po delší době tu je zase jeden recept, o který by byla škoda se nepodělit. I přesto, že to není ani z mé hlavy, ani z mých rukou (ale být ochutnávačem je taky záslužná činnost!). Pekla ho totiž opět moje šikovná sestra Terka, a recept je z časopisu Albert, kde nás zaujal hned na první pohled.
Protože mrkvový dort? To je pro mě největší dobrota, těsně po cheesecaku!
A kokos? Dejte mi s kokosem cokoliv, a budu nadšená! Od strouhaného kokosu na kaši přes kokosové latté nebo kokosovou proteinovou tyčinku Excellent až po kokosový sprchový gel nebo koktejl s nějakým tím kokosovým alkoholem.
Takže to, že mrkvové i kokosové věci jsou vždycky dobrota je pro mě jasná věc, ale nikdy by mě nenapadlo, že to bude dohromady tak perfektní kombinace.
Oproti původnímu receptu je ale tenhle dost odlehčený.
Když si jednou za čas dám dortík v kavárně (což ale není tak často, jak často o tom mluvím!:D), je mi úplně jedno, z čeho ta dobrota vznikla, po složení opravdu nepátrám a nezajímá mě, kolik cukru nebo tuku v tom je. Prostě si to jen pořádně vychutnám.
Ale když už děláme nějakou dobrotu doma, asi by se mi nechtělo tam jen tak rozpustit 350g másla a do toho ještě nasekat 2 tabulky bílé čokolády. A to jen na polevu.
A přesně to v tom původním receptu bylo. Ne že by nevypadal i tak velice lákavě, ale i tahle lehčí verze, kterou udělala Terka je opravdu V Ý B O R N Á  a nijak chudě to ani zdaleka nechutná.

Na menší dortovou formu (my máme myslím 20 cm, takže pokud máte větší, dejte třeba o třetinu více surovin) budete potřebovat:
3 vejce - bílky a žloutky zvlášť
60g krupicového cukru
špetka soli
šťáva a kůra z 1 citronu
50g třtinového cukru
170g hladké mouky (ale mělo by to jít i z celozrnné, akorát pak bude o trochu hutnější)
2 lžičky prášku do pečiva
100ml oleje
300g nastrouhané mrkve
60g kokosu
(a můžete tam dát i vlašské ořechy, ale ty Terka nejí, a tak mi sprostě zatajila, že tam patří!:D)
na krém: kokosový puding (uvařený podle návodu, ale stačí i méně cukru) a jeden tvaroh.
Z bílků a krupicového cukru a soli vyšlehejte sníh. Žloutky vyšlehejte s třtinovým cukrem, poté přidejte citronovou kůru i šťávu a promíchejte. Sníh i žloutkovou pěnu pak opatrně smíchejte dohromady.
Postupně přidávejte mouku s kypřícím práškem a poté všechny ostatní přísady.
Těsto vlijte do vymazané a vysypané formy a pečte 45 min na 180 stupňů.
Poté nechte korpus vychladnout a rozřízněte ho. Pak uvařte puding a dort ním naplňte a potřete i ze stran a z vrchu. Ale samozřejmě by to bylo moc dobré i s polevou z krémového sýra, nebo třeba i s tou bílou čokoládu, jako je v originálním receptu.
 Dortík jsem dneska posnídala - ideální nedělní dobrota. Sice jsem ho neměla hezky na talířku, ale v krabičce, ve které jsem si ho donesla na brigádu a posnídala až tady, ale dobře chutná ať už je v čemkoliv.
Mějte krásný den a dobrou chuť!
P.S, Ti ptáčci tam jsou aby to bylo jarní :D
P.S. 2. A teď už jdu psát bakalářku, ale pokud to půjde dobře (=a pak budu mít čisté svědomí:D), připravím nějaké články na další dny - moc ráda bych sepsala třetí den v Holandsku, souhrnný přehled mých oblíbených brněnských kaváren, a třeba i nějaké ty Střípky z kuchyně :)

28 komentářů:

  1. Sice jsem teď dosnídala, no mám zase hlad... Vypadá perfektně. A jak ty říkáš, kokos? Sem s ním. A na mrkvovém dortu nemůže být snad nic špatně! <3

    OdpovědětVymazat
  2. Tvoje koláčiky vyzerajú vždy úžasne. Naozaj ako z časopisu! <3
    www.christiesfood.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  3. Vyzerá super, myslím, že som sa navnadila :-) A na brnenské kaviarne sa teším, rada získam nejaké nové tipy.

    OdpovědětVymazat
  4. Tak tento vyzera fakt uzasne! Kokos milujem takze ho musim vyskusat :-) pri kolko stupnoch si ho prosim piekla? Krasny den prajem !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jeee děkuju za upozornění, už jsem to opravila - je to 180 stupňů:)

      Vymazat
  5. Jeee mnam:) a ptacci jsou tutununu:)

    OdpovědětVymazat
  6. ty jo já bych chtěla jeden velkej kousek s oběmá ptáčkama navrchu :D moc pěkný ;)

    OdpovědětVymazat
  7. ten vyzerá úžasne! určite niekedy skúsim :)
    http://bonesincouture.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  8. ja som ešte nikdy nič z mrkvy nepiekla :-D ale tento koláčik vyzerá sviežo a chutne.

    OdpovědětVymazat
  9. Vypadá úžasně Markét, a v takovéto štíhlé verzi se nedá zdaleka ani mluvit o hříšku, nýbrž o zcela-naprosto-nejvíc-zdravé verzi úpravy mrkve :DD A protože celosvětoví ´odborníci´ doporučují dodržovat denní dávky zeleniny, není ideálnější způsob, jak jinak do sebe mrkvičku dostat^^ :D :*

    OdpovědětVymazat
  10. Vypadá suprově, fakt! A to by člověk nečekal, že kombinace kokos a mrkev mohla být úžasná! :)

    worldaroundmissnothing.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  11. Mám moc ráda všechny odlehčené verze dortů a tenhle vypadá skvěle.:) Časem určitě zkusím :)

    OdpovědětVymazat
  12. To vypadá dokonale :) Ukládám do oblíbených a možná taky zkusím :)

    OdpovědětVymazat
  13. Skvělý vypadá báječně! Všude pořád čtu jak jsou mrkvový dorty výborný tak ho taky zkusím a ochutnám! díky:)

    OdpovědětVymazat
  14. Ježíš no tak ten musim vyzkoušet, já miluju cokoli kde je kokos :D jsem kokosová královna :D

    OdpovědětVymazat
  15. Kokos úplne milujem a v poslednej dobe som si veľmi obľúbila aj mrkvu, aj keď som z nej ešte nepiekla. Myslím, že to asi zmením, pretože táto torta vyzerá tak skvele, že určite neodolám!! :-)
    The city of fashion

    OdpovědětVymazat
  16. Vypadá opravdu úžasně, že bych ho upekla mamce k narozeninám ? :D :) Jen bych se chtěla zeptat, když nemám třtinový cukr, dal by se nahradit normálním krystalem?

    OdpovědětVymazat
  17. Taky si na něj dělám zálusk, že ho musím zase brzy upéct, a to přesně od té doby,co jsem ho před 2 týdny objevila v Albert časopise ( a pak asi dalších dvou :D). A teď ještě takovéhle lákavé fotky od tebe...no myslím, že je jasné, co budu tento týden péct :D

    OdpovědětVymazat
  18. Po mrkvovém dortíku koukám už nějakou dobu a tento recept je dokonalý! Určitě si ho udělám!! A mám to stejně. V kavárně mi je to jedno, ale doma, když dort dělám tak postě 300 g cukru tam nedám..:D

    OdpovědětVymazat
  19. Vypadá parádně i s nově vymyšlenou polevou :)

    OdpovědětVymazat
  20. Nevím jestli čtu nepozorně, ale neztratil se někam ten tvaroh na polevě? :D

    OdpovědětVymazat
  21. Ahoj Markét,
    ve čtvrtek jsem zkoušela upéct tento skvělý dortík a hned se u nás po něm zaprášilo, takže na snídani další den už zbyl jen jeden kousek pro mě :D a musím říct, že chutná opravdu výborně, miluji všechno s kokosem a mokré buchty/dortíky jsou nejlepší :) za mě jeden z nejchutnějších dortíků, co jsem kdy vyzkoušela (a že už jich bylo!). Takže u nás doma budu dělat pravidelněji!
    Díky moc za recept, měj se hezky
    Kamča

    OdpovědětVymazat
  22. Dort se mi peče v troubě,uklízím kuchyň, vše úspěšně umyto, když v tom na kraji linky zapomenutá sklinka odlitého oleje...DOPRČIC! :D ...tak uvidíme, co se s tím stane. Snad se to bude dát jíst i bez toho :(

    OdpovědětVymazat
  23. Dortík je super, na zkoušku jsem pekla jen z polovičního množství a byla to chyba, snědli jsme to na posezení jako nic. Jen na polevu příště uvařím pudink z menšího množství mléka, aby měla krémovější konzistenci, ale jinak je to perfektní rychlý a chutný zákusek. Díky za recept i za celý blog, máš prima pohled na svět. Ina

    OdpovědětVymazat