sobota 28. března 2015

Zdravý banánový chlebíček

Poznali jsme se už skoro před 6 lety, na jedné venkovní diskotéce. To jsem ještě bývala párty žena v leopardím tílečku.
A tam mě pozval na pivo.
Nesnáším pivo.
Ale nedala jsem nic znát a s velkým přemáháním trošku upila
Dohromady jsme se dali ale až o rok později. A já vypila další pivo. Poslední v životě.
.....no, možná že kdyby mi hned upekl takovejhle banánovej chlebíček, bylo by to mnohem jednodušší!
Teď už se svou nechutí k pivu netajím, leopardí tílečka nenosím, ale naopak ve všem banánovém si vyloženě libuju. A tohle je recept na banánový chlebíček podle mého muže.
Jsou dva typy buchet, dortíků a chlebíčků.
1) Ty naprosto boží. Pořádně sladké a pořádně dobré. Tak dobré, že se na složení nesluší ani pomyslet, natož se po něm ptát. Jen si to prostě pořádně užít.
2) Ty pro "běžné dny". Není to jen tůček sem, cukr tam, ale i nějaká ta ovesná vločka nebo med.
A tohle je přesně ta druhá kategorie. Není to dortík ani pořádná sladkost, co si ukrojíte ke kafi s tím, že jste hříšníci hříšní a takhle si dopřáváte, ale je to svačina, kterou si klidně můžete hodit do krabičky a nacpat to do sebe hned po tréninku, nebo si dát jen tak ke svačině.
Aby bylo jasno, nejsem zrovna z těch, co dostanou záchvat paniky při pohledu na pšeničnou mouku, a ani cukru se nebojím jako čert kříže, a jednou za čas si MOC RÁDA dám nějakej nefalšovanej, sladkej dortík,koláč, buchtu, cokoliv. 
Ale taky hodně ráda sportuju. A hodně často sportuju. A dát si hned po tréninku jen tak ke svačině cupcake s našlehaným krémem nebo ten nejsladší dortík, z toho bych asi měla divný svědomí. 
A přesně pro tyhle situace jsou dobroty tohohle typu.
V poslední době snídám před šestou, jdu na crossfit, a po deváté už usedám k pracovnímu stolu nebo do školní lavice (no dobře, lavice to úplně není a žákovskou taky nenosím...:D). A přesně v tuhle dobu bývám hladová jako vlk a potřebuju doplnit energii. A taky potřebuju něco sladkýho, protože sladký já prostě ráda. A k tomu se perfektně hodí právě tenhle chlebíček, a postupně chci zkoušet různé nové (a nebo i osvědčené, jako třeba cuketová buchta) zdravé buchty, muffiny a chlebíčky. 
 Na jeden chlebíček (a nebo formu od bábovky, což ale není tak stylový:D) budete potřebovat:
- 3 rozmačkané banány (čím zralejší, tím sladší = lepší)
- 2 vejce
- 2 vrchovaté lžíce burákového másla
- 1 lžíce medu (nebo agáve sirupu apod.)
- 2 hrníčky ovesných vloček pomletých na jemno
- 1 hrníčky celozrnné mouky
- 1 lžíce chia semínek, na chvilku namočených v horké vodě (ale není to nutnost)
- lžička skořice
- lžička prášku do pečiva
- 100g jogurtu nebo trošku vody
Vločky rozmixujte úplně na jemno a smíchejte s moukou. Přidejte kypřící prášek a skořici. V míse rozmačkejte banány, přidejte burákové máslo a rozpuštěný med a chia semínka. A pak už to jen smíchejte dohromady a dejte péct ve vymazané a vysypané formě - 180 stupňů, přibližně 40 minut, ale radši to kontrolujte.
P.S. Tenhle recept je z kategorie "od oka", takže je jedno, jestli vám tam spadne o trošku vloček víc nebo jestli máte větší banán. Ale jako hrníčky beru takový ty modrý s ouškem z IKEA. Za 9 korun. Ty, co je mají všichni.
P.S. 2 Slovo "zdravý" v nadpisu jsem si nemohla odpustit. Zaprvé - je to tak. A za druhé - všechno, co je zdravé a fitness prostě láká. Přiláká to skoro tolik pozornosti, jako nahota v reklamě nebo slovo sex v titulku bulváru. Sex sells, říká se. Ale napsat do názvu PRSA!!! (banánový chlebíček) nebo ZADEK!!! (banánový chlebíček), to by nešlo :D

31 komentářů:

  1. Banánový chlebíček miluju :3 Musím si ho zase po nějaké době udělat :)

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadá parádně :) Není nad banány a ovesné vločky a jejich kombinaci :) Někdy vyzkouším!

    worldaroundmissnothing.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  3. Tak jsem se zase jednou parádně pobavila... :D A mé prosby na recept byly vyslyšeny, takže jsem vlastně happy jak dva grepy... :D

    D.

    www.thingsbydebie.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  4. Ty jo, zrovna tu všechny ingredience mám, tak ho asi zítra zkusím...ještě jsem ho nikdy nejedla :-) Jen, Markét, myslíš, že by šla nahradit ta celozrnná mouka celozrnnou krupicí? Vždycky nahrazuju a nahrazuju až skončím skoro jako Babica :-D Jinak my máme zrovna dneska s přítelem pátý výročí... :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, s tou krupicí bohužel vůbec žádnou zkušenost nemám, tak si netroufám radit :/ Ale asi bych spíš dala obyčejnou bílou mouku, a nebo třeba jen víc vloček:)

      Vymazat
    2. No nakonec jsem radši sehnala tu mouku... Právě jsem ho vytáhla z trouby a vypadá dobře a suprově voní, už se těšim na snídani, to bude hned lepší pondělní vstávání! Díky za recept, vždycky, když podle tebe něco upeču, dopadne to skvěle ;-)

      Vymazat
  5. Tak tohle musím zaručeně vyzkoušet! P.S. 2 mě hooodně pobavilo :D
    http://fitlucy.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  6. Já už si ho sakra musím udělat! :D

    OdpovědětVymazat
  7. Mnáám sladké chlebíky milujem :) už dávno som si žiadny nerobila, takže plán na prázdniny je jasný :) a máš šikovného priatela :)

    OdpovědětVymazat
  8. Už ho konečně budu muset upéct :)

    OdpovědětVymazat
  9. Krásnej úvod a super rozdělení na dvě kategorie! Mám to vlastně úplně stejně. :)

    OdpovědětVymazat
  10. Ale orgazmus!!! (banánový chlebíček) by možno šlo... :-))

    OdpovědětVymazat
  11. :DD čím prosím mohou nezdravě žijící prasátka nahradit celozrnnou mouku?

    OdpovědětVymazat
  12. nějak mi na to udělat si ten banánový chleba chybí odvaha :D ale už do toho vážně musím jít :D tenhle vypadá vážně super :)

    OdpovědětVymazat
  13. Mužu se zeptat, v čem mixuješ vločky? Díky

    OdpovědětVymazat
  14. Vypadá to skvěle! Mám už tolik inspirací, že to nestihnu uvařit do Vánoc :)

    OdpovědětVymazat
  15. Ahoj, jde nějak nahradit to burákové máslo nebo tam nemusí být? :)

    OdpovědětVymazat
  16. Super, hned to vyzkouším :) a zítra beru do práce :)

    OdpovědětVymazat
  17. Zdavim,Market! Chtela bych poprosit o radu - chlebicek jsem vcera upekla a je uplne zdrcnuty, nevis, cim by to mohlo byt? Posledni dobou zkousim pect ruzne chleby, ale ze spaldove mouky se mi nejak nedari...dbam na ti,aby suroviny vzdy mely stejnou pokojovou teplotu, mouku s praskem prosyvam a stejne je vysledek srazena hmota :-( Muze to byt treba tom, ze testo zpravavam v ruce a ne robotem? Predem moc dekuju za pomoc! ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Terko, moc moc ráda bych poradila, ale bohužel mě vůbec nic nenapadá :( Já robot doma ani nemám, všechno dělám jen ručně, a dokonce ani tu mouku neprosévám, pokojovou teplotu nehlídám....zdaleka nejsem tak vzorná, tak vůbec nechápu, čím to je:/

      Vymazat
  18. I tak moc dekuju za odpoved! Mej se krasne a dekuju za uzasny blog! ;-)

    OdpovědětVymazat