čtvrtek 3. dubna 2014

Snídaňový speciál + domácí máslové croissanty

Snídaně, nejlepší jídlo dne. 
Nikdy bych se ráno neošidila a nikdy bych si neodepřela pořádnou a dobrou snídani. Protože jaké ráno, takový den. A přeci nebudu mít hnusnej den.
Nechápu lidi, co nesnídají a NEMAJÍ na to čas - taková škoda, ochudit se o hezké ráno. A navíc ráno má čas každý, záleží jen na tom, kdy vstanete. A vstát o 15 minut dřív za to stojí.
Já vstávám pokaždé s předstihem, většinou minimálně o hodinu dříve, než musím odcházet - abych si mohla v klidu umýt vlasy, namalovat se (pokud nejdu cvičit), postávat před skříní s tím že nemám co na sebe, vychutnat si snídani a u toho koukat na zprávy nebo Dobré ráno.
A ne, vážně nejsem Šípková Růženka co by vyspávala do 10. Mnohdy mi zvoní budík před 6 a ovesná kaše mi chutná klidně i v 5.
Takže milé dámy, radši si přivstaňte, hezky se upravte, dejte si nějakou dobrotu, a vyražte s úsměvem.
Vaše okolí to ocení víc, než když se přiřítíte s mastnýma vlasama, nasraným výrazem a všechny seřvete, že nestíháte. 
Tak!
A abych nezapomněla, jediné moudro z dámských časopisů, které jsem schopna akceptovat je to, že lidé, kteří snídají jsou štíhlejší.
Však znáte to moje pravidlo o tom, že ráno se může cokoliv a ničemu to neuškodí - naopak. Souhlasit s tím nemusíte, ale když budete, budete mít i hezčí rána. A to se vyplatí! (a co tam máš dál, Horste?).
Večer si dortík a nějakou tu dobrotu klidně bez problému (ehm....většinou bez problému) odepřu, ale ráno? Proč bych to dělala? Sem s tím!
Nejlepší čertvé domácí croissanty v jedno nedělní ráno - hezky poctivé, pořádně máslové, takové nekoupíte v žádné pekárně (pokud nebydlíte ve Francii). A k tomu oblíbená brusinková syrovátka ze sýrárny.
Takhle vypadá snídaně přesně podle mých představ!
A kaším jsem samozřejmě stále věrná, tady zrovna s datlovým sirupem, čekající na pořádnou lžíci máslíčka.
Tohle máme doma poprvé, je fajn (ještě aby, ne když je to máslíčko!), ale hladké smooth bez kousků mám radši. A tohle je navíc úplně bez cukru a soli, ale já v tom mám cukřík ráda. Takže kolega s modrým obalem stále vítězí.
Všechny tři druhy - smooth, crunchy i tohle wholenut (jsou tam celé arašídy, i se slupkou) koupíte za 60 korun.
A další oblíbená dobrota.
No dobře, oblíbený mám všechno...
Anglické hot cross buns z pražského Marks and Spencer a k tomu tvaroh s domácím musli, arašídy a nedomácími rozinkami v jogurtu.
A další moje klasika, tvarohové "tiramisu" z domácích celozrnných piškotů a cornies s máslíčkem a banánem.
A zase ta anglická dobrota a ananasový ňuňu cupcake.

A zase domácí croissanty, zase brusinková syrovátka, k tomu tvaroh s brusinkama a arašídama.
To bych mohla každé ráno! (a vás taky sním!)
Další dobrota z Marks and Specer - rozinkový scone.
Pokaždé, když jedu do Prahy, nohy mě čistě náhodou zavedou do Marks and Spencer. A moje oči tam, opět čistě náhodou, vyhlíží žluté slevové cenovky.
.....a tak pak chodím na žlutý autobus se zelenou taškou plnou dobrot.
Další ovesná kaše, opět moje oblíbená a jednoduchá kombinace - s domácím musli. A máslíčkem. Nečekaně.

A další cupcake, tentokrát v mrkvové variantě. Společnost mu dělaly opět domácí croissanty, tyhle pekla sestra a byly až moc mini. Vypadá to sice roztomile, ale o trochu větší jsou lepší, víc tam vynikne to měkké tělíčko a vrstvy.
Což ale samozřejmě neznamená, že by byly špatný a že by nepadly za vlast během pár sekund.

Tousty s máslíčkem, tvaroh se schovanýma brusinkama a oříškama a brusinková syrovátka.
Jak málo stačí ke štěstí!
Ehm...nebo hodně?

Kaše. Datlový sirup. Banán. Máslíčko.

A s palačinkama je to ráno taky hned hezčí - stačí pomlít vločky, k tomu vajíčko, mléko, na pánev kapku oleje.....a je to. No a tvarohem a datlovým sirupem se taky nikdy nic nepokazilo, žejo.

Ale teď přijde to nejlepší. Nejlepší. NEJLEPŠÍ!
Kdyby měl být zítra konec světa a vy byste si mohli upéct už jen jednu věc, upečte si croissanty.
Ale pokud vím, na zítra se konec světa neplánuje, ale radši si je upečte. Co kdyby....
O tom, že některé věci se prostě nevyplatí ozdravovat už jsem psala. A tohle je přesně ono. Nešiďte to, dejte tam hezky kostku másla, bílou mouku, a nevymýšlejte kraviny, alespoň tentokrát.
Na croissanty je potřeba nějaký ten čas, ale nenechte se odradit, není to vůbec tak složité, jak se může zdát.
A příprava sice trvá několik hodin, ale váš úkol je jen jednou za hodinu přijít, těsto přehnout, a zase uložit do ledničky, takže to opravdu nejsou hodiny a hodiny plácání těsta. To uplácáte jen jednou a není to o nic složitější než třeba na loupáčky.
Ale teď už dost řečí, i když ódy bych dokázala psát do nekonečna....
Recept je od Kitchenette, kam chodím pro inspiraci (a nebo jen tak očumovat :D) moc ráda. Najdete tam i přesnou fotodokumentaci jak postupovat, takže se nebojte - když se povedly mě, povedou se i vám.
A když vám to nebude přesně vycházet s přehýbáním, taky se nic moc nestane, já jsem to už pak přehýbala jak mě napadlo (nebo spíš jak to šlo:D) krásné vrstvy se stejně objevily.
Oproti receptu od Kitchenette jsem dala jen méně másla, místo původního množství jen kostku. Ne proto, že bych to chtěla za každou cenu nějak odlehčit, ale proto, že víc v ledničce nebylo a lenost mi nedovolila jít do Billy. 
Sestra mi nadávala, že jestli to bude málo mastňoučké, tak ať si ji nepřeju. Ale apokalypsa se nekonala,  mastňoučké to bylo pořádně až jsem měla mastnou hubu. A ruce. A pyžamo.

Na 16 fešáků budete potřebovat :
350 ml mléka
50 g třtinového cukru
14 g instantního droždí
440 g hladké mouky
lžíce soli
250 g másla (tolik jsem dala já a bohatě to stačilo, ale můžete dát 340, jak uvádí Kitchenette)
1 vejce na potření

1) Smíchejte vlažné mléko s cukrem a droždím a nechte vzejít kvásek.
2) Po pár minutách ho přidejte k mouce a soli a vypracujte hladké těsto.
3) Dejte těsto na pomoučený vál a pořádně propracujte. Vyválejte obélník tlustý přibližně 3 cm a zabalte do fólie a uložte do lednice alespoň na hodinu.
4) Kostku másla dejte mezi dva pečící papíry nebo potravinářské fólie a vyválejte čtverec velký přibližně jako to těsto. Na chvíli dejte do ledničky.
5) Vyndejte těsto a na pomoučeném vále ho vyválejte tak, aby se do něj dalo zabalit máslo, tak jako na obrázcích.
6) "Zabalenou obálku" vyválejte na obdélník, přeložte na třetiny a dejte opět ve fólii do ledničky.
7) To stejné zopakujte ještě 3x, a vždy mezi tím nechte těsto hodinu v ledničce.
8) Teď už zbývá jen poslední chlazení - podle receptu je to minimálně 6 hodin, ale já jsem byla nedočkavá a déle jak 4 nevydržela. A kupodivu to nevadilo.
9) A teď už jez zbývá těsto vyválet, opět na pomoučeném vále, vykrájet trojúhelníky a zamotat croissanty. Potřete je vejcem a nechte opět kynout, minimálně hodinu.
10) Pečte na 200 stupňů, 20 minut - v polovině pečení prohoďte plechy.
P.S. Pokud je nebudete jíst hned po pečení ale třeba až ráno, dejte si je na chviličku rozpéct na pánev, jsou potom úplně jako čerstvé.
P.S.2 Vážně to není složité ani náročné, jen je potřeba být pár hodin doma. A kupodivu ani to válení másla není tak hrozné, jako to zní.
P.S. 3 Upečte si je! Hned!

87 komentářů:

  1. Takhle navečer!!! Markéto!!!!!
    Chceš mě zabít, žejo.

    OdpovědětVymazat
  2. Ty croissanty jsou fakt super, moc se ti povedly. Taky je budu muset co nejdříve upéct. :) A hot cross buns...mmm, už se těším do Markse :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju Veru :) a určitě si je kup, jsou nejlepší :)

      Vymazat
  3. Teda tenhle článek jsem si měla nechat až na ráno - teď mam takový chutě, že se snad zbláznim! :-D

    OdpovědětVymazat
  4. Říkala jsem si, že tento článek komentovat nebudu, že pochvalných komentářů tu budeš mít až až, ale prostě mi to nedalo. Ty tvoje snídaně jsou prostě dokonalé! Miluju tvé jídelní články a miluju to, že se nebojíš pořádně nasnídat (žádný jeden malý kelímek bílého jogurtu a hotovo). A ty croissanty nemají chybu :) Hezčí nemají ani v pekárně (neměla jsi nějaké předky ve Francii? ;) Tleskám, moc moc povedený článek :)) Ivča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuju moc Ivčo! :)
      a bohužel, s Francií nic společného nemám....jen tu lásku ke croissantům :D

      Vymazat
  5. ANO SPRÁVNĚ!!Já mám konec světa každý den!
    Přesně souhlasím,,nevymýšlejte kraviny", kdo by mohl říst, že ejdl pravé rancouzské MÁSLOVÉ croissanty bez MÁSLA?? A když jsem na dovolené ve Francii (moje nejmilovanější) tak to tam do mě lítá makronka, crépes, croissanty, a obvzlásště miluju kohouta na víně..ale dovolená je dovolená, ale je pravda, že takhle se nadlábnu, jen na snídani a kdyby to dělali i dietářky s rozumem, tak to pak nemusí dopadnou večerním nájezdem na ledničku, nemusí sníst celou krabici makronek a pak až do večer hladovět, ale když už je ve Francii, tak jedna (dvě :D) na snídani rozhodně neuškodí :D
    P.S:asi jdu na to, taky cítíš ve vzduchu konec světa ?!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano ano, konec se blíží, honem do kuchyně! :D

      Vymazat
  6. Dáváš si na kaši celý banán a kolik cca másla (musím se ujistit, že nejsem až zase tak záívislá..:D,ale ty mě vždycky potěšíš) a ta první je s čokoládou?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když je větší tak půlku, když malý tak celý...
      a máslíčko nevážím, prostě pořádně zabořím lžíci :D
      a ta kaše je s datlovým sirupem

      Vymazat
  7. Ani jsem to nedočetla, ale musím reagovat. Jako bys psala o mě. Ted mám nějaký problémy a životní obraty a přemýšlím pořád, co sem dělala blbě a tak. A tys to tu za mě napsala. SSnídám, to jo. Vstávám, to jo. Mastný vlasy ne, fuj, ale... neoholený nohy, páč se mi nechce. Někdy i ty vlasy horší, páč přece budu ještě cvičit a umeju se až pak. Na co se malovat kuli 3 hodinám někde, když večer pujdu cvičit a pujde to dolů. Staní před zrcadlem je ztráta času. Tak sem uvažovala. A ted vím, že i to jak člověk vypadá a dělá pro sebe je důležitý, protože nikdo není zvědavej na něcí mastný vlasy a chlupatý nohy. A hlavně...přestaneš se starat a mít chuť do života. A tu ty máš a já ji musím najít. Díky za článek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je potřeba chovat se hezky nejen k druhým, ale i k sobě, a když se člověk maličko upraví, hned je to lepší pocit :)
      Ať se daří! :)

      Vymazat
  8. Já tě uškrtim, až tě uvidim :D Tohle se dělá?! Naštěstí jsem zbagrovala lososa a úžasným chlebíkem a tak jsem plná, ale chutě mám furt :D DOKONALOST SAMA! Takhle si představuji ty nejlepší snídaně na světě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha, ale já tím trápím i sama sebe, měla jsem květák se sýrem, ale musela koukat na tohle!:D

      Vymazat
  9. Markét, panebože!!Nemáte doma židli-no on by stačil plný talíř, za takovou dobrotu bych seděla i na zemi :DTy tvoje snídaně jsou prostě dokonalý, včera typy na oběd a dnes tohle!!VEČER!!To by se hodil spíš článek o tvých lehkých večeřích..mimochodem, že jsi o večeřích ještě nepsala!!To bys mohla!!(já ti do toho nechci kecat, budu ráda za každý článek,protože ty dokážeš napsat vtipnou věc a z ničeho rázem uděláš něco!!)Nebo je tady o nich nějaký článek někde (já jsem slepá :D)..PROSÍÍÍM :D
    Ale ne piš o čem chceš, vždycky o ubude skvělé :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. OPRAVA:židli nebo talíř NAVÍC pardon

      Vymazat
    2. Já se nechci plést, ale taky si myslím, že Markét večeřím ještě nevěnovala samostatný článek..i ty chuděry!!Určitě je to typ na zajímavý článek..ale souhlasím se slečnou pisatelkou nahoře, od tebe, Markét, si přečtu s chutí cokoli a vždy se nasměju, že stokrát překročím roční limit smíchu na rok-průměrného českého občana :D
      Silva z Podolí

      Vymazat
    3. Máte pravdu, o večeřích jsem ještě vůbec nepsala :)
      Hlavně proto, že už bývala tma, když jsem večeřela, a tak se mi to špatně fotilo, ale teď už bude víc světla :)
      No a taky kvůli tomu, že to nejsou jídla nijak inspirativní ani fotogenická, a i proto, že večer jím spíš taková lehčí jídla a nestojím o to, aby se do mě tady pak někdo zase pouštěl jak málo jím a že jsem určitě anorektička....
      Ale popřemýšlím o tom a snad dám něco dohromady :)
      A děkuju za milé komentáře! :)

      Vymazat
    4. Markétko, ty lidé co ti píšou, že jsi anorektička, mají problém sami se sebou. Jen tak to plácnou,aby zapadli do pomlouvající skupinky anebo prostě jen rýpnout, protože ti závidějí a chtějí ti ukázat, že nejsi dokonalá.Není nic jednoduššího než urážet ostatní z pohodlí své vyhřáté židle u počítače a pohrávat si s druhými a s tebou..kdo jak zareaguje, dojde k hádce, kdo se koho zastane?Jsou to jako ty, co sedí celý den u pro.ženy.cz a zapojují se do nekonečně dlouhých komentářů,který stejně sklouzne úplně k jinému tématu a skončí to vždy stejně:urážkami.Přečtou si článek nějaké redaktorky, co přeložila z anglického webu článek o cvičení, potvrzený miliardou stoprocentně pravdivých studií a potom sedí hodiny a hodiny,aby mohli napsat, že nemají na cvičení čas a přitom by mohli místo těch kliků na pc pěkně zakleknout a udělat si pár těch normálních...ale to se radši budou několik hodin litovat !!
      Z vlastní zkušenosti můžu říct, že anorexie je něco co si nedokáže moc lidí představit a ten kdo to jen tak plán aby se měl stydět, je to to stejné, jako by ti někdo napsal "máš mentální poruchu"..a ten kdo anorexií trpí nemá čas na psaní, už mu to ani nemyslí, má v mozku jen jídlo a a kalorie- a pak na konci už ani nemá sílu,aby zvednul ruku a klapl do klávesnice...takže každý kdo to jen vysloví by se měl setsakramensky zamyslet jestli nechtěl říct náhodou něco jiného.Znám spoustu lidí co to jen tak ze srandy, nebo ze závisti plácnou,aby zakryli své chyby,ale už si neuvědomují, nejen to jak to někoho může zasáhnout,ale že mluví o vážných věcech a o těch se nežertuje..myslím, že i když je to myšleno ze srandy dalo by se použít něco vhodnějšího!!
      A z těch lidí si nic nedělej.pokud to napíšou, jen dokazují svoji vlastní blbost,jsou bezohleduplní a někdy až stojí rozum, ale myslím, že plno lidí si článek přečte s chutí a budou se za tebe prát jako lvi a nedovolí nikomu,aby tě osočoval :) a ty zbabělci? ty se jednoduše přidají,ale těch je menšina a vždycky a všude narazíš na blbce ..
      A je to jednoduché, z jedné fotky nikdo nic nepozná..někdy máš více a někdy zase mně hlad a podle toho se řídíš a to by se mělo naopak ocenit..posloucháš své tělo a dokážeš mu porozumět a hlavně o tom je zdravý životní styl..naslouchat a vyhovět svému tělu, které chce jen samé dobré věci pro sebe a chce být zdravé..
      Já si myslím, že jsi skvělá a tvé porce jsou ok-někdy až koukám, že to do sebe nacpeš, ale nikdy bych se nic nedovážila soudit o cizím jídelníčku, navíc jen podle pár fotek. mě stačí, že je sním člověk sám spokojený a nic mi do toho není, já jsem ráda za inspiraci, pěkné povídání a fotky a tím to končí!Můžu ti pochválit tvůj literární um, udělit pochvalu za focení,ale nemůžu tě z něčeho nařknout, když o tom vím úplný kulový a znám tě jen přes obrazovku-ale musíš být moc fajn, jen z fotek z tebe září obrovský optimismus a milá, chápající povaha !
      A máš to zařízené tak, že ráno (teda aspoň jak tak koukám,ale nevím) jíš hodně a k večeru méně, protože jsi zasycená ještě z dopoledene a je to tak správně, taky to tak dělám a a´t si to ti chytrolíni zkusí..kdo tvrdí, že do sebe po ránu nic nedostane, což se mi moc nezdá,ale co je mi potom..je logické že jí více potom,ale podle mě ty to děláš lépe,ale ať si každý jí jak mu to vyhovuje..
      P.S.:a kdo nevěří, tak ať se přesvědčí..když si uvaří tvou oblíbenou obědovou variaci-kuskus s cuketou,bude koukat co je to za porci a dalších několim hodin se bude jenom oddávat cpaní :)
      Jestli o tom chceš napsat (taky bych si ráda přečetla, dobrých typů není nikdy dost), tak se na ty ostatní rýpali vyprdni, stejně píšeš pro ty co o to stojí (jáá)a myslím, že je jich hafo , takže jestli je jediná překážka:nekonečné rýpání, vím že je to težké,ale ignoruj to a přecházej a směle do toho!!plno lidí tě jako vždy podpoří a těch pár negativistů to po chvíli přestane bavit :D
      Měj se krásně a těším se na další článek
      Verča

      Vymazat
    5. jééé..večerní speciál.To neí vůbec špatý nápad!!Hlasuji pro :D
      Verča: jůů, tak tak dlouhý komentář jsem neviděla a ještě kt omu tak krásný článek, 100% souhlas, ano Markét internet je plný rejpalů a z těch si není třeba nic dělat :D..a to, že je ignoruješ je nejvíce naštve!!

      Vymazat
    6. Dobrý nápad holky, taky jsem pro!!A se vším souhlasím!Debilové se musejí ignorovat :D
      Markétko, taky se přimlouvám za večeřový speciál :) (my tě ukecáme : ) )

      Vymazat
    7. I já chci nahlédnout do tvých talířů večer..ty ranní jsou moc hezké, takže o těch večerních nepochybuju :D , ale juknu se ráda :) :)

      Vymazat
    8. Tak to je úplná hlasovačka!!Jsem taky za!
      A skvělý článek!!
      Zdravím Ivana

      Vymazat
    9. No teda Verčo, to je komentář! :D Děkuju! :)
      a samozřejmě vím, že z nějakých anonymních chytráků je potřeba si nic nedělat, ale nemám zapotřebí se s někým úplně cizím, co mě vůbec nezná, o něčem dohadovat. V běžném životě nejsem zvyklá, aby mi někdo úplně cizí nadával nebo radil co mám jíst, tak si na to nemůžu zvyknout ani tady :D

      A vidím, když vidím tak velikej zájem, tak ten článek udělám, ale předem varuju že moc inspirace tam asi nebude :D

      Vymazat
  10. Tvé články čtu jen u jídla, jinak bych vybílila ledničku :D

    OdpovědětVymazat
  11. to tiramisu ve sklenici na víno vypadá suprově :)

    OdpovědětVymazat
  12. snídaně je prostě nejlepší jídlo dne. tečka.

    OdpovědětVymazat
  13. No já žiju momentálně v Anglii a scones ani hot cross buns nemůžu už ani vidět.... Kdežto za tvaroh bych dala půl království i s královnou!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. s radostí vyměním tvaroh za scones a hot cross buns! :D

      Vymazat
  14. Mňam! A teď ještě recept na to, abych těch 16 fešáků nesežrala najednou :-D

    OdpovědětVymazat
  15. Ty už ale nejíš tak zdravě ne? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nikdy jsem nejedla 100% zdravě, ale teď už i sama peču víc i "nezdravě", pravda :)

      Vymazat
    2. Ale to nevadí, stejně jsi krásná :)

      Vymazat
  16. ooo nom nom nom!!!! Bože to všechno vypadá tak skvěle!! Zrovna jsem taky dopsala snídaňový článek:)) ale ty tvoje fotky jsou zas uplně z jiného soudku:))) víc samo-udělané:)) ty croissanty vypadají vážně nádherně! Moc se ti povedly:))

    OdpovědětVymazat
  17. No jedním slovem nádheraaaa!! Nevím ,ale jestli bych s těstem měla nervy :-D

    OdpovědětVymazat
  18. Tak hned je péci nebudu, ale zítra? Proč ne... minimálně bych mohla zadělat na těsto :-D

    OdpovědětVymazat
  19. Takový články takto navečer přímo nesnáším -_- Ne, jasněže si dělám srandu :) Všechno to vypadá strašně chutně, že bych nejradši oblizovala obrazovku :D A takto navečer je to pro mě dost velký utrpení , koukat se na takový dobrůtky :)

    OdpovědětVymazat
  20. Jéé, ty se ti moc povedly, Marky! :) ♥
    U Kitchenette už jsem po nich pokukovala, ale je pravda, že jsem se bála té přípravy. :D No, nicméně popřemýšlím o tom, že bych je rodince upekla některý den k snídani. Mě na takovou "srandu" moc neužije, i když kdysi dááááávno jsem loupáčky, croissanty a všechno sladké pečivo měla moc moc ráda. :))

    OdpovědětVymazat
  21. co k tomuhle článku napsat! ♥♥

    OdpovědětVymazat
  22. Snídaně jsou prostě jídlo no 1! A ty tvoje croissanty mi nedají spát. Chci je, chci je, chci je!!:D

    OdpovědětVymazat
  23. Tak tedy já si je upeču, kdyby náhodou, jo? :D
    Jsi kouzelnice, co se týká pečení ♥
    a hot cross buns taky miluju...strašně moc :)

    OdpovědětVymazat
  24. Ty jsi fakt šikovná, na croissanty bych si asi netroufla, moc nekamarádím s podobnými druhy těsta, takže se tady u tebe radši jenom pokochám :D a taky radši zůstanu u svých vařených vloček s mákem a skořicí, to je teďka u mě hit. A snídaně máš teda krásný naprosto všechny, radost na to koukat. Museli být z tebe doma radost, když na stole po ránu leží takoví krasavci, jak jim sama říkáš :)

    OdpovědětVymazat
  25. V sobotu mám cheat day, asi se na ně vrhnu:D vypadají fakt exklusivně!

    OdpovědětVymazat
  26. boze mnam!!:D snídaně je rozhodně nejlepší část dne a ty croissanty co nejdřív musim vyzkušet

    OdpovědětVymazat
  27. A my, co nemame snidane, obedy a vecere, ale I. jidlo, II. jidlo a III. jidlo mame takovy "snidane" i v 8 vecer- nejlepsi napad meho zivota :D
    (a hubnu)

    @S.

    OdpovědětVymazat
  28. Zrovna mám před snídaní a dostala jsem teda pořádný hlad.. Takové dobroty, jdu si taky nějakou dát! :-)

    OdpovědětVymazat
  29. Schválně jsem si tenhle článek nechala až na ráno a dobře jsem udělala!!! :D
    To je slast pro oči ♥

    OdpovědětVymazat
  30. Pane bože, to vypadá úžasně... už vím, co udělat na nedělní ráno k snídani! Díky za tip :-)

    OdpovědětVymazat
  31. Snídaně jsou nejlepší věc na světě! Zrovna dneska jsem měla scotch pancakes taky z Markse a poslušně hlásím, že žlité slevové cenovky mají i v anglickém Marksu, tak chodím na lov :) ňam ňam hot cross buns s marmoškou :) och! Užasný článke, jako vždy, zdravím z Erasmu :) Terka

    OdpovědětVymazat
  32. Aww samý dobrůtky! Naprosto s tebou souhlasím, nikdy nepochopím lidi co nesnídají, já bych z takovou byla v deset hotová a mohla jít zpátky do polechu absolutně bez energie, a navíc na snídani se těšim už od doby co večer zalehnu haha. Cross bun mi nechutnají, asi kvůli těm hrozinkám a taky pro když jsou teplý tak voní jako slivovice :D No super mám tak akorát hlad teďka! :D

    OdpovědětVymazat
  33. Taky miluju snídaně, ale neřekla bych, že se vždy vyplatí vstávat o 15 minut dřív, aby si udělal teplou ovesnou kašičku (tím myslím třeba v 5 ráno).. Jednou se mi totiž stalo, že jsem si uvařila kaši, dala na ni med, bohatě posypala skořicí, protože ji miluju, a banán.. zabořila lžici, dala do pusy...a.. zjistila jsem, že jsem v rozespalosti sáhla po grilovacím koření místo po skořici, protože je máme vedle sebe v nepopsaných průhledných dózách..:D od té doby takhle brzy ráno na takové snídaně chuť nemám a klidně si namažu jen pečivo se sýrem :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D
      mně občas zase všechno padá, ALE za snídani to stojí! :D

      Vymazat
  34. Teda já ráno snídám, protože bych bez snídaně nemohla odejít, ale od té doby co měřím diplomku, tak si raději přispím, než abych stála před skříni a vybírala si věci na sebe :) jelikož jsem na tohle líná a o to stejně pod laboratorním pláštěm není vidět :) a na kolej se vracím až večer...nějak jsem při psaní diplomky a měření v laborce zpohodlněla, ale tím nechci říct, že je špatné stát před skříni a vybírat si oblečení a taky že nejsem šmudla...jen na to tedka nemám čas....:):) ale bez jídla do školy odejdu!:)

    OdpovědětVymazat
  35. Ach můj bože...Miluju croissanty! :)))

    OdpovědětVymazat
  36. Jak už tady psal někdo výše.. taky tvoje články čtu jenom u jídla :D a mám to štěstí že byl doma zrovna croissant (i když z pekárny.. ale i tak byl dobrý, vrstvený, ňom) .. jinak hot cross buns! Ach.. Anglie.. a zkoušela jsi někdy jejich sýrové scones? Rozinkové jsou fajn.. ale teprve ty sýrové! TO JE NEBE!
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sestra je dělá i na slano, taky dobrota! :))

      Vymazat
  37. Nemuzu jinak nez se na ne o vikendu vrhnout:-D

    OdpovědětVymazat
  38. Ja si preju abych mohla cely den jen snidat xD rana miluju, jsem ranni ptace a vstavat mi nevadi ^^

    OdpovědětVymazat
  39. Mluvíš mik z duše! Den bez snídaně by mě zabil, respektive bych asi byla superextra nepoužitelná. Taky vždycky vstávám tak, abych si stíhala uvařit kaši (a nejlíp přidat ještě čokoládu) a spokojeně snídat u Evropy2. Pak se ta škola tak nějak líp vstřebává :D

    OdpovědětVymazat
  40. Já tak jela dolů po těch obrázkách a normálně se mi svíralo srdce, že tady ten recept na ty croissanky nebude! Ale vážně, musíš brzdit, protože nevím jestli by mi v opravně vzali noťas s tím, že jsem si ho zaslintala a teď nejdede. My děláme croissanty tak (je to ošiděný a rozhodně to nejsou ty pravý), že si koupíme normálně listový těsto a rozřežeme na čtverečky, zamotáme a je to, a když se do toho dá ještě kousek čokolády, ňam :) a neboj tenhle článek šel hned do záložek, takže jakmile budu mít článek, tak si je hned ukuchtím a vzápětí sním :)
    Young, wild and free

    OdpovědětVymazat
  41. Achjooo, miluju snídaně a už se tak moc těším na tu zítřejší, že snad ani nedospím :D Za ty croissanty máš můj obdiv, já bych si na ně asi netroufla, jakmile je totiž recept složitější než smíchej,nasyp,upeč, většinou od toho rychle jdu pryč :D

    OdpovědětVymazat
  42. Snídaně je nejlepší jídlo dne! Když mi někdo řekne, že na ni nemá čas, tak si tukám na čelo a říkám mu, proč teda nevstane o 10minut dřív - jak prostě! :) Taky jsem ráno před odchodem vzhůru tak hodinu předem, i když snídani mám hotovou klidně i do 5 minut a snězenou taky :D A je mi jedno, jestli to je v 5 nebo v 8 ráno :)

    PS: Neděl pořád chutě s těmi croiissanty, nechcou se mi patlat ruce máslem :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Croissanty tady ještě asi někdy budou, omlouvám se! :( :D

      Vymazat
  43. Já snídaním moc nedávám, když už, tak občas o víkendech, ve všední dny se mi po ránu z pohledu na jídlo dělá spíš nevolno... Ale s přicházejícím teplem začínám pomalu snídám, i když velmi lehce a mizerně. :D
    Jinak dávám přednost raw záležitostem, po kterých se cítím extra živě a energicky. :3

    OdpovědětVymazat
  44. Až moooc lákavé fotečky!!! :) Už se těším na zítřejší snídani, kterou bych také nikdy nemohla vynechat! :D Opravdu každý den jím kašičky... miluju je :D. A chci se prosímtě zeptat, když píšeš o máslíčkách... to modré jsem si nedávno (no je to už celkem delší dobu, těsně před americkým týdnem v Lidlu - což jsem před koupí máslíčka z Tesca netušila) koupila v Tescu teda :D a bylo teda pěkně hnusný! Vůbec nemá na to Lídlácký (bohužel, to mi už dávno došlo, a zbylo jen modré z Tesca). Ta chuť ...ani nevím, jak ji popsat, prostě nechutná jak buráky nebo já nevím... Zajímalo by mě jak to vnímáš ty? Tobě určitě chutná teda... ale fakt je zvláštní, ne tak výborný jak již zmiňovaný z Lidlu. I když jsem se ho zkoušela zbavit v 'peanut butter cookies', tak ta chuť másla byla pořád cítit, sice to nebylo až tak strašné, ale musela jsem je trošku aby se vypekla ta chuť a pak ještě namáčet do kafča - ale tohle dělám u všech sušenek - nevím prostě to miluju...:D
    Doufám, že mi odpovíš, moc bych si toho vážila :). Na tvůj blog chodím pravidelně, usmívám se při čtení tvých skvělých článků a hltám jídlo přes fotky. Přeji ti krásný den! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, jak píšu pořád - to modré z tesca mi chutná prostě nejvíc:) Mám ráda ta víc nasládlá, se solí i cukrem, ne ta úplně přírodní. A z Lidlu mi tentokrát nechutnalo tolik jako minule, s novým obalem podle mě trochu změnili i složení a chutnalo to prostě jinak a jsem ráda, že jsme koupili jen jedno (ale stejně zmizelo, to je jasný :D)
      Každý má prostě jiné chutě, to je úplně normální :)

      Vymazat
  45. Tak tyhle snídaně jsou pohádkové :) Kde se podávají :)))) že bych zašla...no moje snídaně jsou spíš asi ve znamení rychlosti než kreativity a zajímavosti, zrovna papam Bebe :/

    OdpovědětVymazat
  46. Absolutní souhlas :-).... Snídaně je důležitá, pro mne nejoblíbenější jídlo dne a skoro obřad :-D.... raději budu dobíhat tramvaj než nesnídat :-)

    OdpovědětVymazat
  47. Naprostý souhlas s tím, že snídaně je prostě základ. Neuměla bych se bez ní obejít. Vždycky se ráno probudím a už mám šílený hlad a šíleně se na tu dobrotu těším. Nedokázala bych vydržet třeba do devíti, desíti bez snídaně. Asi by bylo do té doby po mně. :D
    Všechny ty tvoje snídaně vypadají nádherně, hrozně se mi líbí brusinková syrovátka, chtěla bych ji někdy zkusit! :))
    gettingfit.blog.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mají ji v sýrárnách Orrero, třeba ji máš taky někde poblíž :) http://orrero.cz/RenderTable.aspx

      Vymazat
  48. Snídaně je ta nejlepší část dne ♥ Prostě je miluju. Tak jako ty se snažím, aby snídaně byla co největší a po zbytek dne už jím méně. Ale takovou velkou snídani bych do sebe asi necpala. Máš zázračný metabolismus! Ale kdo ví, třeba se k tomu taky jednou dopracuju :)
    Přidám se ostatním komentům - chci taky večerní speciál!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. zázračný metabolismus opravdu nemám...........bohužel :)

      Vymazat
  49. Dnes jsem zkusila poprvé ochucenou syrovátku - brusinku - a je to božííííííí!
    Na poprvé se mi zdála docela sladká, tak jsem si ji naředila půlkou neochucené syrovátky, ale teď si ji dávám samotnou a jakmile dojde, chystám se na další příchutě!
    P.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. vyzkoušej i vanilkovou, ta je taky skvělá! :))

      Vymazat
  50. Taky nechápu, jak někdo může nesnídat! Nedokážu si představit, že bych šla ráno do školy s prázdným žaludkem :D

    OdpovědětVymazat
  51. Markétko, jsem ráda, že nejsem jediná, kdo ujíždí na sladkých snídaních. Drtivá většina snídá slané. Croissanty musím určitě vyzkoušet, zbožňuji je právě k snídani. Vůbec si nedokážu představit den bez snídaně. Takže díky za tvé tipy. :)

    OdpovědětVymazat
  52. tento článek vyloženě bolí a navozuje obrovský chutě...

    OdpovědětVymazat
  53. Bože! Do těch croissantů se budu muset pustit, vypadají fantasticky!

    OdpovědětVymazat
  54. hot cross buns jsem zkoušela i upéct, ale nenakynulo mi pořádně těsto. :( Určitě je ale brzy zkusím znovu, protože to je tak vynikajícíí!! :D
    Croissanty vypadají úchvatně!

    OdpovědětVymazat
  55. Jen tak pro zajímavost...jak dlouho ti vydrží jedna sklenice arašídového másla ? Mě vydrží tak jeden až dva týdny ;D takže si začínám připadat jak otesánek, když mám takovou spotřebu... A jak tak pozoruju, tak ty ho máš na snídani taky často, tak by mě to jen tak zajímalo ;)
    Verča

    OdpovědětVymazat