úterý 22. dubna 2014

Kavárenské povalování a výletování

Hezký den!
Původně to měl být článek s názvem Střípky ze života. Různé fotky, co se mi za poslední dobu nastřádaly ve foťáku i na instagramu. O tom, co mě zaujalo na televizní obrazovce a ve výstavních sálech. O cvičení. A tak dále.
Jenže pak jsem si představila, jak dlouhé by to asi bylo a kolik lidí bych tím unudila k smrti, a tak bude rozumnější to rozdělit na dvě části.
A stejně, když jsem si fotky prohlížela, podezřele moc jich bylo pořízených v prostorách různých kaváren (které vám musím doporučit!), takže dnes to bude takové malé nahlédnutí do života jednoho kavárenského povaleče.
Minulý víkend bylo krásné počasí, a tak jsme se s Terkou rozhodly, že se půjdeme projít do města (no dobře, nešlo ani tak o procházku, jako o jídlo :D) a vezmeme s sebou i Adélku, aby nemusela být doma.
Bylo to za celých devět let úplně poprvé, co jsme ji vzaly na procházku takhle do města šalinou, jindy chodíme jen v okolí našeho domu, po polích, k rybníku a lesu. Jediné cestování s psíkem v MHD bývá jednou za čtvrt roku, kdy se chodí stříhat, parádnice jedna. Náhubek si vždycky packou sundá během pár sekund (a tváří se jako největší blbeček), ale jinak cestování zvládala dobře a ani se nebála, jak bych od ní očekávala.
A jak to vypadalo je jasně vidět na fotce, aneb "vyfoť nás, jako že jdeme na procházku".
Kdo má westíka tyhle scény jistě moc dobře zná, nic tvrdohlavějšího na světě není.
Normální lidé dávají pejska na vodítko aby jim neutekl, Adina bývá na vodítku proto, abychom ji za sebou táhli. Prostě miláček.
Na oběd jsme si zašly do Podnebí. S tím, že jsem si tam chtěla dát svou oblíbenou palačinku s bryndzou, tak jako skoro každý týden. (ve výběru jsem vždy velmi origiální :D)
Pak jsem se ale rozhodla že by přeci jen neuškodilo ochutnat něco jiného a tak jsem vyzkoušela salát s kozím sýrem a červenou řepou.
S řepou, která bývala mým traumatem už od útlého dětství. Jako kompot. V mističce vedle každého hlavního jídla. A nade mnou babička se slovy "Dokud tu řepu nesníš, nepůjdeš od stolu". A hodiny ubíhaly a já stále nad tou miskou.
Aaaaaaaa!
Po více jak 10 letech jsem ale řepě dala šanci. A v pečené variantě to kupodivu vůbec není taková hrůza jako v kompotu. Naopak.
A hned další den jsem si ji musela upéct doma.
A dneska budu péct zase.
Potom jsme se zašly projít na Špilberk, který je přímo nad kavárnou.
Tady už Adéla zlobila o trochu méně a šla jako normální pes. Skoro.
A na fotce je Terka, s nejlepší sukní, kterou jí velmi ráda kradu a do teď se mlátím do hlavy, že jsem si ji v Primarku za těch 10 liber nekoupila taky. A povšimněte si i klasické pole dance modřiny. (ano ano, už je mám taky :D)
A po procházce jsme zamířily do kavárny Zastávka, na kterou jsem všude možně slýchala a četla chválu, a tak bylo načase ji konečně taky navštívit.
Je trochu mimo centrum, ale nic nedostupného - z Hlavního nádraží je to šalinou (ne a ne a ne, tramvaje tu nejezdí!) 7 minut, na zastávku Geislerova. 
A přímo na zastávce je Zastávka.
Velikým lákadlem jsou domácí dortíky (pro ten mrkvový si snad budu muset zajet!) a cupcakes od Future Sailors a vyhlášené makronky od Republiky.
My jsme si daly cappuccino, ke kterému jsme dostaly i kousek sušenky.
Miluju sušenky ke kávě!
Dejte mi sušenku a budu vás milovat až do konce života!
Nebo alespoň chválit na blogu, až do nebe!
Ehm.....omlouvám se....ale.....jak málo stačí ke štěstí.
A každá jsme si vybraly i jednu makronku. Já dokonalou pistáciovou a Terka rybízovou s fialkou, která byla snad ještě lepší.
Interiér je tam moc příjemný a útulný, kavárna je poměrně maličká, ale za hezkého počasí se dá sedět i na dvorku. A obsluha tak příjemná, že by si z nich mnozí měli vzít příklad.
A moc se mi líbilo i to, že okamžitě poté, co jsme se usadily, přistála na zemi miska s vodou. S nápisem Pro pejsky.
Ale o tom, že se Adéla nenapila ani jednou, přestože určitě měla žízeň a utíkala pokaždé, když jsem k ní misku posunula, snad ani mluvit nemusím. 
Hrdina. 

A teď přeskočíme týden a rovnou k dalšímu víkendu!
Tuto sobotu mi na poslední chvíli odpadla brigáda, a tak jsme alespoň mohli být s přítelem zase spolu. A vyrazit na další výlet. Juhuuu!
Jak jinak začít, než výbornou snídaní ve vlaku.
Pletenec s pekanovými ořechy pasuji na jedno z nejlepších jídel světa. A taky jsem chudáka Lukáše pořád otravovala s tím, že bych to nejradši jedla 7x denně. Ideální žena.
A jaká káva pařila mně je myslím jasné, stejně tak to, s jakou příchutí byla, když v nabídce byl mimo jiné i kokos.
Cílem naší cesty měla být Lednice.
Samozřejmě že jsem si předem hledala spojení na IDOSu, ale nebylo by to poprvé, co by mi nějaké vlaky a autobusy zatajil, a tak jsem nechtěla věřit ani tentokrát, když mi hlásil, že do Lednice žádné vlaky nejedou. A ani autobusy.
A tak jsme se rozhodli, že pojedeme do Břeclavi, kde se vždy přestupovalo na vlak, a tam si zjistíme odjezdy.
IDOS měl pravdu. Žádné vlaky do Lednice. Až o prázdninách. Super.
A tak musel přijít na řadu plán B, čili Valtice.
Jenže vlak jel až za hodinu a půl, a tak jsme se šli projít do města. Pořád jsem vedla proslovy o tom, jak musíme najít sekáč. Protože v sekáčích v menších městech jsou vždycky ty největší poklady! (to Lukáše samozřejmě velmi zajímalo.)
A ani jsme hledat nemuseli, sekáč se před námi najednou objevil.
Z venku to vypadalo hrozně, jako nějaké doupě kde nás někdo zabije a prodá na orgány, ale uvnitř to byl sekáč úplně normální.
A měla jsem pravdu, ty největší poklady!
A tak jsem nadšeně odcházela s tímto krásným, volným (v bloggerském jazyce "oversized") svetrem. Původně z F&F, ještě s visačkou.
Tradááááá........za 38 korun!
A zeleno bílé šortky, taktéž nenošené, dobře padnoucí? 12 korun, prosím!
Pro přítele jsme tam našli krásné tmavě modré tričko Abrecrombie&Fitch a potom ještě jedno červené s límečkem. Značku si nepamatuji, ale potom jsme hledali na internetu a to samé se prodává za 80 Euro!
Dohromady za 30 korun.
Prostě osud.
Ve Valticích jsem byla poprvé. Náměstí se mi moc líbilo, krásně čisté, upravené...
A všude kolem se procházeli lidé se skleničkami. Zrovna tam totiž probíhala akce Velikonoční otevřené sklepy, kde se koupí sklenička a potom se chodí od sklípku ke sklípku, od vinárny k vinárně a koštuje.
Samozřejmě nás to taky lákalo, ale nakonec jsme uznali, že pro někoho, kdo se potom musí nějak rozumně dopravit vlakem domů by to nebyl nejlepší nápad...
Tak jsme si alespoň na náměstí snědli oběd, jak jinak než v mé růžové krabičce.
Celozrnné ruské lívance Bliny a k tomu pomazánka z tvarohu, bryndzy a lučiny. (a fotka jako umělecké dílo!)
Potom jsme se zašli podívat na zámek a do zámeckého parku....
....a musím říct, že mě hodně překvapilo, jak zchátralý a oprýskaný byl.
To mě vždycky mrzí (no dobře, spíš sere!), když vidím, jak chybí peníze tam, kde by byly opravdu potřeba, ale místo toho se jinde vyhazují oknem za nesmysly. A prasata mají plná koryta.
A taky nepochopím, co něco takového dělá na historickém zámku!
Zub komunismu se zakousl i tady. 
Poté co jsme si všechno prohlédli byl čas posunout se dál. Do lednice to bylo pěšky 12 kilometrů a to by nebylo v balerínkách nic moc, s vlakem jsme se mohli rozloučit, do Brna se nám ještě nechtělo...
A tak se stalo.....
....že jsme najednou seděli v Mikulově, v kavárně na náměstí, u toho nejlepšího řeckého jogurtu.
Zase.
Protože Mikulov je vždycky správná volba!
Tentokrát tam byly Velikonoční slavnosti, spousta jídla, pití, pódium s hudbou.....a samozřejmě víno!
Koupili jsme si tramín a s kelímkem (skleničky došly) si sedli na lavičku a užívali si tu pohodu.
Už jsem říkala, že Mikulov je vždycky správná volba?
V 5 hodin nám jel autobus, takže jsme byli zpátky v Brně docela brzy. Sice utahaní, ale ne natolik, abychom si ještě rádi nešli někam sednout.
A volba byla jasná, Melounový cukr, který jsem si v poslední době tak oblíbila.
Nejmilejší obsluha (litry vody nosící a stále se usmívající :D), hezké prostředí....
....a nejsladší Pálava!
Na piánu jsem si všimla několika knih, k dispozici ke čtení....a tak jsem hned skočila po téhle. Abych pak mohla machrovat, to je jasný.
A po takovém výletě vyhládne, takže výborná sýrová pomazánka s rukolou a opečenými tousty přišla vhod. Měla jsem ji tam už po třetí, a můžu jen a jen doporučit. (a Pálava k tomu je povinností, to snad ani nemusím říkat!)
A protože noc byla stále ještě mladá a domů jsme nespěchali.....
....další zastávkou byla kavárna Falk na Grohově, hned vedle Filosofické fakulty. 
Chodila jsem okolo 3 roky několikrát týdně, a ještě nikdy nebyla vevnitř. A tak byl nejvyšší čas to napravit.
Moc se mi tam líbilo, interiér je spíše takový starodávný, s ozdobnými lustry i skříněmi, jako z dob první republiky  (chyběl jen strážmistr Arazím!)  a výběr z jídelního a nápojového lístku sympatický (cože? cheesecake za 30?)
Já jsem si dala skleničku prosseca. Tím se taky nic nepokazí, žejo.
Rozhodně jsem tu nebyla naposled (cheesecaku, těš se!) a vám tohle místo taky ráda doporučím - ale více o kavárně se dočtete u Dany.

Další den jsme strávili naopak doma a odpočívali - třeba s domácím sushi :)

....a nebo večerními dobrotami k vínku. (věřte nevěřte, ale občas piju i vodu!:D)

...a taky jsem upekla mazanec. Další.
No co, k pondělní snídani prostě MUSEL být!
A tak doufám, že vaše Velikonoce byly alespoň tak hezké, jako ty moje. A taky přeju, ať vám nový pracovní/školní týden hezky uteče.
Mějte se krásně!

88 komentářů:

  1. Opět krásný článek! Mě teď nějak zase na chviličku chuť psát opustila, tak si alespoň ráda počtu :-D Ale to příjde :-) A zase budu řešit, že 2 články denně je přece moc, že se musím krotit :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mám zrovna teď já - nejradši bych přidala ještě tři další :D

      Vymazat
  2. Pašáka za ouško pro Markétku! Hned jsi mi zlepšila mou nasranou náladu :-) Tenhle tvůj príma článek a taky tak trochu kup, který se mi dneska povedl, když jsem místo zrušené přednášky vrazila do sekáče navnaděná těmi tvými super kaufy. Ha a jedny šeříkové (to je hlavně třeba zdůraznit :-D) šaty už jsem si nesla domů, jen teda oproti tobě utratila majlant, celých 59 Kč, ještě je co vylepšovat, no :-D
    Ale musím říct, že jste si s mužem teda zase pěkně vyrazili! :-) My co tu máme jeden obyvatelný podnik můžeme takovou tůr de šantány zkrátit jen na jeden Šantán :-D Jo a mimochodem ten prvorepublikový podnik mě zaujal hned na první pohled, hned bych tam na Karla počkala, jen bys mu teda pořád neměla ubírat tu hodnost vrchního strážmistra! :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 59? Nooo ještě se máš co učit! :D
      A však víš, že plán na hledání Karla a Bédi po šantánech je jasný :D

      Vymazat
  3. tyhle články jsou nej! chci ten pletenec :3

    OdpovědětVymazat
  4. Tvůj článek mě probudil z nudné hodiny dějepisu, při které dělám ještě nudnější biologii (ne, zas taková nuda to není, ale kdo by se chtěl učit k maturitě), takže moc díky za další tipy. Mám toho ale plný záložky, takže pomalu! :D Už se do Brna fakt těším, na ty všechny kavárničky apod., ale první zastávka hned po příjimačkách bude farma, kde maj lamy! :D Už mám vyhlídnou svou oblíbenou :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tam jsem ještě nebyla! Už se tam chystám hrozně dlouho, a pořád nic! (ale asi tam budu k nevydržení, jak na ně budu dělat "nununu" :D)

      Vymazat
  5. no krása překrásná !! :D a cestujete podobně jako my, vždycky cíl a mezitím spousta ochutnávání a svačin :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jo a to bych zapomněla málem - moc se mi líbí tvůj outfit ;) (včetně zvířecího doplňku ×D)

      Vymazat
    2. Děkujuuu! :)
      A jídlo musí být pořád po ruce, protože jinak bych byla hladová=strašně protivná, a to by nebyl hezký výlet :D

      Vymazat
  6. :D přesně mě napad strážmistr Arazím, když jsem viděla fotku z té prvorepublikové kavárny. Škoda, že nejsi z Prahy, ráda bych objevila další nové kavárny a zahltila tě svými tipy. Třeba se někdy dostanu já do Brna (haha, pražák v Brně) a vzpomenu si na tebe!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale tipy na pražské kavárny uvítám i tak, občas se tam objevím, tak budu moc ráda když budu vědět, kam nejlépe zajít :))

      Vymazat
  7. Krásné fotky a článek, úžasně pozitivní! Úplně mi to zvedlo náladu, až bych z toho šla ven (rozuměj do kavárny) :))

    OdpovědětVymazat
  8. Protože mám Falk hned vedle školy, chodíme tam s kamarádkou docela často, ale vždycky strašně dlouho čekáme, ta obsluha je tam nějaká zpomalená :-D A Podnebí mám taky moc ráda :) Moc mě tyhle tvoje články s tipy na brněnské kavárny baví + musím si poznamenat tipy na výlety do Valtic a Mikulova :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Joo taky jsme čekali docela dlouho :D
      To mě moc těší! :)

      Vymazat
  9. Markét na Váš blog jsem narazila teprve nedávno a musím říct, že mě moc baví a hlavně Vám teda musím napsat, že jste neskutečně vtipná! Píšete o běžných věcech ale já se pokaždé válím smíchy :) Moc tedy děkuji za zpříjemnění dne pokaždé když Váš čtu! Akorát máte jedinou nevýhodu...pokaždé když dočtu článek, dostanu hlad! ;-) Hezký den, Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc Hanko, to mě opravdu moc těší! :))

      Vymazat
  10. pekné fotky, zbožňujem takéto články :D

    OdpovědětVymazat
  11. tyjo, a teď abych si šla něco dobrého dát! :D ten pletenec s pekanovými ořechy mám děsně ráda!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to nejlepší dobrota, hned bych si dala zase!:D

      Vymazat
  12. Krásný článek a také fotky :). Na Jižní Moravu se chystám na týden v črvnu a teď se tam o to víc těším :);).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) A určitě se ti tu bude moc líbit :)

      Vymazat
  13. Bezva fotky! :))
    Výlet do Mikulova si s přítelem také budeme muset udělat, už to plánujeme od loňského léta, tak snad to teď klapne. :))
    Řecký jogurt vypadá bombasticky! :P

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju Kristy:) A určitě si tam udělejte výlet, je to nejhezčí město! :)

      Vymazat
  14. Začni už psát ty knížky! :D U tvých článků si vždy tak krásně odpočinu. :)

    OdpovědětVymazat
  15. jedním slovem krásnééé :)) nemam co dodat.....

    OdpovědětVymazat
  16. Tady si někdo užívá! :)) A zase mám kvůli tobě na něco chuť! Fajn...není fér svádět to na tebe, já mám na něco chuť pořád.. :D

    OdpovědětVymazat
  17. Úžasný článek! Tvoje články se prostě čtou jedna báseň, ať jsou jakkoliv dlouhé. Moc ti to Markétko na fotce sluší :) Miluju výlety hlavně proto, že ochutnám nějaké nové dobroty :D ale i samozřejmě, že poznám nové místa :D :) Jsem z Břeclavi a moc by mě zajímalo, ve kterém sekáči jsi byla, já v sekáčích nikdy nic nevidím :( :D Jižní Morava je nádherná a do Lednice určitě příště jeďte, je tam taky nádherně :) Já budu muset co nejdřív navštívit Mikulov, protože jsi mě na něho nalákala. Přeju krásný den. Ivča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc! :)
      A ten sekáč byl docela blízko nádraží, byl u toho nějaký zverimex "U Žofky" nebo něco takovýho :D

      Vymazat
    2. Děkuji za odpověď :) Jojo, vím a asi ho brzy navštívím :D I.

      Vymazat
  18. Jako vždy, krásný článek s ještě hezčími fotkami. Zkus zapéct červenou řepu s nivou a vlašskými ořechy, moje máma se sestrou to milujou. To že zámky jsou oprískané je mi líto, ale je to jen z venku, kolikrát, jsou mnohem důležitější investice než omítka zámku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc:)
      A řepu takhle zkusím, díky ta tip! Dneska jsem ji pekla jen potřenou olejem a česnekem, ale taky to bylo moc dobrý

      Vymazat
  19. Bonusový body za zmínku o strážmistru Arazímovi! :D :D Nejlepší seriál, zas by ho mohli tak po cca osumdesátý-osmý opakovat ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha a to jsem měla obavy, že ho nikdo nebude znát! :D

      Vymazat
  20. Krásnej článek a hned tolik tipů na kavárny!! :) A Podnebí je úplně nejvíc nejlepší! :) škoda, že v Brně takový sekáče taky nejsou!
    Young, wild and free

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju!
      Ale i v Brně jsem párkrát měla štěstí - parka za 120 korun a trenčkot za 80! :)

      Vymazat
  21. Skvělý článek! Tyto typy příspěvků mám od tebe snad nejraději:) krásně si počtu, hodně se inspiruju a s přítelem máme další nápady, kam na výlety:))) Jsi skvělá!

    OdpovědětVymazat
  22. Nádhera, Markétko! Jen jsem prolítla POZITIVNÍ fotky, srdce mi zaplesalo nejen nad jídlem, ale taky nad tolik očekávanou WESTIČKOU, a zase letím... Článek si přečtu večer v posteli. ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju Kamčo! A vzpomněla jsem si při psaní na tebe a doufala, že tě westík potěší :)

      Vymazat
    2. To víš, že potěšil! A nejen westík. ;-) Jsem už zalezlá v posteli, na nočním stolku mám časopis Dieta, který jsem si dneska (poprvé v životě) koupila, ale tvůj blog vyhrál na celé čáře. Časák nechám na zítra. Jdu si přečíst tvůj článek a teprve pak půjdu (v klidu) spát.
      Ještě jsem se chtěla zeptat - píšeš westík, je to kluk? Vypadá takový drobnější, jako byla naše westička. Tak jestli je to kluk, že se mu omlouvám. :-)
      P.S. Piš třeba 5 článků denně, já je neskutečně žeru!

      Vymazat
    3. Tak, dočteno... Westička je holka Adélka a je to, podle toho, co o ní píšeš, typický westík. Až jsem slzu zamáčkla. Perfektní hodnocení kaváren, do Brna jedu v pátek na pokec s kamarádkou, tak něco určitě vyberu. ;-)
      Jestli ti můžu doporučit hezké město na výlet, přijeď k nám do Znojma. Z Brna sem jezdí autobus každou hodinu. :-) Znojmo se pyšní titulem Historické město roku 2010. Dovolím si sem vložit jeden odkaz, třeba tě nalákám. http://www.propamatky.info/cs/zpravodajstvi/cela-cr/tema/historickym-mestem-roku-2010-je-znojmo/140/

      Vymazat
    4. To mě moc těší! :)
      A je to fenka Adélka, já o ní jen někdy mluvím jako o westíkovi, a dokonce ji přímo tak oslovuju.....což je docela divný, já vím :DD

      Vymazat
    5. Není, je to moc milé... :-)
      Těším se brzy na další článek (třeba dneska večer?). Nabíjíš mě, a myslím, že by se mnou tady souhlasila většina. ;-)
      Tak hezký den!

      Vymazat
  23. Miluju takovéto typy článků,Krásné fotky a Adina je vážně roztomilá :)
    Whoisperfect

    OdpovědětVymazat
  24. Miluju tyhle tvoje cestovací články!!! a štve mě, že nikdo takhle poutavě nepíše o kavárnách v Praze !!! :D
    A pletenec miluju!!! vlastně všechny tyhle listové, přeslazené šátečky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musím souhlasit! I když nejsem kavárenský povaleč a samotná nikam (moc) nelezu... tak inspirace vždycky dobrá :-D

      Vymazat
  25. Marky, do Lednice se dostaneš jedině z Brna vlakem až do Podivína a tam přesedneš na autobus. :) Škoda, že jsem nebyla zrovna v Břeclavi, abych tě potkala. :) A jak tak čtu o víně .. asi si zajdu pro skleničku a Chardonnay. :3 Moc krásné!!! :)

    OdpovědětVymazat
  26. Ideální článek - člověk si pěkně počte, ocení krásné fotografie, málem se uslintá nad jídlem, probudí se v něm alkoholik lačnící po víně, zasměje se a ještě vidí kousek naší milované republiky a něco se dozví :)
    Na pletenec chodím občas ráno o víkendech do supermarketu hned vedle - nejradši bych je vykoupila všechny, protože jsou vždycky ještě teplé...aaa :D

    OdpovědětVymazat
  27. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  28. Úža článek, tyhle mám nejradši. Krásný fotky, zajímavý čtení, celý je to tak nějak báječně pozitivní. A musim říct, že jste s přítelem ukázkoví kavárenští návštěvníci :D takhle by se to líbilo i mně!
    V Brně jsem byla jako malý dítě a tim pádem taky vůbec neznám jeho okolí (jsem ze západu, proto). Už aspoň vím, kam si udělat celodenní výlet (až budu mít maturitu v kapse). Těšim se moc moc, mám z čeho vybírat :)

    OdpovědětVymazat
  29. pejska mám taky nechodícího :D dokonce mě volá, ať jdu už domu :D
    to jídlo máš vždycky nafocené naprosto perfektně! :))

    OdpovědětVymazat
  30. Tedáá, tolik zážitků a požitků v jednom článku, mazec. :) Našla jsem v tobě navíc spřízněnou duši, co se lásky k Pálavě týče, procházky kolem Novomlýnských nádrží a přilehlých vesniček, miluju :) Už jsi byla v Café Fara v Klentnici? Jestli ne, vřele doporučuji navštívit, je to nedaleko Mikulova, i pěšky se to dá zvládnout :) Co se týče brněnských restaurací/kaváren, v Podnebí jsem takřka denně, do Zastávky se chystám již dlouho, budu se tam muset při nejbližší příležitosti konečně podívat, v Melounovém cukru skvělá káva, ale dost mě zklamaly dezerty (makový cheesecake fakt nic moc :( ), a o Falku se ani zmiňovat nemusím :) Nicméně, taky mě poprvé překvapilo, že mají cheesecake za 30! :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pálava je prostě nejkrásnější :)
      A Café Fara znám, byla jsem tam už 2x a nemůžu se dočkat, až se tam v létě, při výletu přes Pálavu, zase podívám....a hlavně osvěžím něčím dobrým, minule mi jejich domácí ledový čaj skoro zachránil život :D
      Právě ten makový cheesecake mě hodně lákal, když jsem ho viděla na blogu Maryny, která tam peče, tak to je škoda...:(

      Vymazat
  31. Super povídání! Skoro to vypadá, jako bys žila jenom na kavárnách - to je pohoda! :D Škoda, že nevyšla ta Lednice, je divné, že tam nejezdí vlaky - to teda nepochopím. Ale neměl by tam jet aspoň bus z Břeclavi?? No škoda, že jsem nejela s našima tento víkend za babičkou, třeba bych tě tam v Břeclavě někde čirou náhodou potkala, to by byla super náhoda :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mmmm život jenom po kavárnách by vůbec špatnej nebyl! :D
      A autobus tam jezdí, ale jenom tak nějak dvakrát denně, v dost blbý časy, nějak ráno a pak až pozdě odpoledne :/
      A to by byla nejlepší náhoda, moc ráda bych tě konečně viděla! :)

      Vymazat
  32. Tyjoo, to neni možný. Já nad tím článkem tak slintala, že jsem ti to zapomněla řádně ohodnotit! :D
    Seš můra můrovatá, mám hlad a hned bych si (všechno!!!) dala. A uplně nejvíc tu makronku, suši a řecký jogurt.
    Vy si teda žijete! (A doufám že o prázdninách, až tě navštívím si budem žít takhle taky!)

    OdpovědětVymazat
  33. Mmmmm ty fotky... a sakra, chci taky takhle dobrej sekáč, kde je oblečení za pár kaček!

    OdpovědětVymazat
  34. Milá Markétko.
    Máte fajn čtivé články. A koukám, že máme stejně mlsný jazýček :) Takové ,, výšlapy" s nějakou jazyku lahodnou tečkou jsou nejlepší :) Ještě Vám doporučím ( nevím, třeba jste již zkoušela) Styl café ve Slavkově u Brna. Krásná kavárnička, usměvavá obsluha. Úžasné zákusky, kafíčko, zmrzlina mňáááááám :) ( opravdu mi neplatí za reklamu:) Když jedeme okolo nikdy neodoláme a zastavení musí být !!! :) Tak třeba někdy......Mějte se krásně a ať Vám to pořád tak pěkně píše :) Nina

    OdpovědětVymazat
  35. Ako keby som čítala o mne a o starkej. Ja som tak sedávala najčastejšie nad šiflikmi, čo si pamätám (ale určite toho bolo viac). Vždy som tam dokázala presedieť dlhšie ako to starkú bavilo :D Teraz by som si k tomu sedeniu zobrala knihu a sedela ešte oveľa dlhšie aj keby ma vyháňala od stola :D
    No ja mám modriny aj bez tyče, takže by nebolo zlé začať s tým a máť výhovorku prečo mám modriny.
    Úžasné čítanie. Nenormálne ako dokážu niektoré články človeka pohltiť a zabudne, že má robiť niečo iné. Ďakujem za spríjemnenie rána. Už mi aj vyhladlo a mám aj ooooobrovskú chuť na výlet.
    K tomu zámku sa radšej ani rozpisovať nebudem, ale aj mne to hneď udrelo do očí aj kaviarnička/reštika aj tie opadané steny :( Ale zase musím povedať, že oproti nám máte pamiatky v lepšom stave, aj keď som zatiaľ bola len na dvoch u vás, ale u nás to tu mám celkom pobehané a je to fakt smutné. Ale to sa asi začne riešiť až keď sa to úplne rozpadne.
    Pekný článok, pekné fotky :)

    OdpovědětVymazat
  36. Pááááni, tady se někdo měl! :)

    OdpovědětVymazat
  37. tyy jooo ty se ale máš! V Mikulově jsem ještě nebyla, ale budu tam muset jet na ten řecký jogurt;)

    OdpovědětVymazat
  38. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  39. Tahačský psy moc dobře znám)) Ale buď ráda za westíka! Určitě je to jiná kávička, než když mě takhle tahá pitbull.. :D Mňam a lívanečky na sváču bych brala hned!

    http://lenyvole.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  40. Luxusní fotky! Mám z toho hlad :D :)

    OdpovědětVymazat
  41. Zase úžasnej článek!
    Úplně chápu ty tvoje kavárenské túry! Kavárny zbožňuju, miluju....
    A z těch tvých fotek jsem opět dostala na něco chuť, takže pádím do kuchyně.... :D

    OdpovědětVymazat
  42. Krásný článek, jako vždy :-). Pravidelně kontroluje jestli jsi nenapsala další.
    A nebyl by recept na ty lívanečky ? O:-) Prosím smutně koukám :-)Tvoje recepty mě nikdy nezklamaly. Loupáčky podle tebe jsem si zamilovala já i přítel a teď se chystám na mazanec. Sice je už po Velikonocích, ale chuť je větší:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju a mám velikou radost! :)
      A recept na lívanečky jsem právě přidala :)

      Vymazat
  43. Falk jsem sveho casu milovala, ale co me tam nechali cekat jednou na to prosecco pres hodinu, nedik :(
    @S.

    OdpovědětVymazat
  44. Hrozně moc se mi líbí, že s přítelem takle cestujete a výletujete! :)

    OdpovědětVymazat
  45. Mmm, takové výletování s kupou jídla k tomu, to bych si nechala líbit :-) :-D

    OdpovědětVymazat
  46. Moc fajn článek :) Já jezdím na různé vinné akce do Valtic už druhým rokem a je to paráda, škoda, že jste to nezkusili. To dopravení se zpět do Brna až taková hrůza není, občas jede i přímý spoj... Třeba příště se odhodláte :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :)
      O přímé spoje nejde, jde o to, že bychom potom těžko došli na nádraží a nasedli do správného vlaku :D

      Vymazat
  47. kde takový sekáče jsou ? :D jsem z břeclavi a nevím o něm! :D prosím prosíííím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už jsem našla, podle jiných komenářů ... vypadá to divně podle streetview, obdiv že jsi vešla dovnitř :D

      Vymazat
    2. Z venku to vypadalo fakt děsivě :D Dokonce přítel řekl že tam nejde ani náhodou, ať si jdu sama.....a normálně počkal venku, klidně by mě nechal ať mě tam někdo zabije :D
      Až napodruhé jsem ho vtáhla dovnitř, když jsem mu básnila o těch tričkách :D

      Vymazat
  48. super, super článek..! taky jsem z Brna, miluju kavárny, a shodou náhod jsem dneska byla na Pálavě i v Mikulově:)) do kavárny na Špilberku se teprve chystám, pokud máš chuť dál objevovat, doporučuju ještě Café del Saggio, Gimmi Cafe, Placzek, Tungsram, TeeVee, Art..moje oblíbené:) hezký den..!

    OdpovědětVymazat
  49. Ahoj jsem z Břeclavi, že by osud? :) Musím se zeptat, který to byl sekáč? Mohla bys mi popsat trochu okolí nebo tak? Přemýšlím, že se tam stavím. Já v Břeclavi chodím pořád do těch stejných sekáčů a to potom omrzí...Netřeba dodávat, zase super článek! ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, bylo to blízko nádraží (a ještě blíž autobusovému) a u toho byl nějaký zverimex "U Žofky " nebo tak něco :D Ulici si bohužel nepamatuju, ale jestli je tam více sekáčů, tak tohle byl ten, kde se oblečení prodává na váhu :)

      Vymazat
  50. Krásné fotky! Z toho jídla mam hlad a chuť! :D Ta první fotka s pejskem je u JAMU? :)

    OdpovědětVymazat