úterý 3. prosince 2013

Tour de Punsch aneb kam ve Vídni na vánoční trhy

Hezký den!
Poslední dobou je pro mě můj vídeňský pobyt dost náročný.
Ono se to nezná, ale to neustálé punčování a pártoškování moje slabé a staré tělo pořádně vyčerpává!
V pátek jsem byla ve známém vídeňském klubu Praterdome, který byl snad nejlepším klubem, kde jsem kdy byla a jehož návštěvu vám můžu jen doporučit. Hlavně tedy v pátek, to tam totiž probíhá pokaždé akce, že pro slečny je vstup zdarma a k tomu navíc 15 Euro na útratu. A to se sakra hodí!
V tomhle prostředí sice není 15 Euro žádné bohatství, ale 4x Spritzer nebo 3x Aperol Spritz si za to dáte. A pak už musíte okouzlit nějakého rakušáka, ať ušetříte
Klub má 3 sály - v největším se hraje klasická diskotéková hudba, ve druhém hip hop a ve třetím příšerné echt rakouské/německé písničky (včetně stylové výzdoby v podobě dřevěných ovcí, sedláků a jelenů:D) nebo staré pecky jako tohle nebo tohle.
U vstupu je dokonce psaný dress code dress to impress. 
Což si některé z přítomných dam vyložily jako leopardí legíny, upnuté tílko s lezoucí svítivou a neskutečně špatně padnoucí podprsenkou, plus muffin přeříznutý stříbrným páskem.
Měla jsem sto chutí vytáhnout mobil a osazenstvo dámských záchodků vyfotit a poslat Adě na Módní peklo, aby viděla, že tohle není jen záležitost naší země.
Ale ne.....lidi podle vzhledu samozřejmě nesoudím.
Pokud nemají leopardí legíny s muffinem přeříznutým stříbrným páskem.
To byla ale jen malá kultrurní (ehm..) vsuvka, své párty-párty zážitky sem psát nebudu a radši vás opět zavedu na další vídeňské Vánoční trhy. Na trhy Spittelberg a ve starém kampusu i do MuseumsQuartier už jsme se společně podívali, a tak je teď řada na další.

Začneme hned v centru, a to přímo na Stephansplatzu. (jak se sem dostat asi všichni víte, ale kdyby náhodou ne, je to zastávka metra Stephansplatz. Nečekaně.)
I tady jsou totiž vánoční trhy - i když hodně maličké, jen pár stánků postavených z boku kostela. Stovky stánků a tisíce lidí jako u Rathausu samozřejmě nečekejte, ale zastavit se tady večer na punč nebo něco dobrého se rozhodně vyplatí, má to svoje kouzlo.
Všechno krásně svítí, nad vámi se tyčí osvětlený Stephansdom, voní různé dobroty a vy si v klidu vychutnáváte horký punč.
Krása, krása!
Ta vánoční výzdoba s milionem světýlek se nikdy neokouká!
Byli jsme tu v neděli večer a žádná velká tlačenice se nekonala.
A i tady se, tak jako na všech trzích, dává punč do hrnečku (v tomhle se zrovna skrýval pomerančový). Zaplatíte zálohu (tady jsou to 3 eura) a pak ho buď vrátíte, nebo si necháte na památku.
A musím říct, že u Stephansplatzu se mi hrníčky líbily snad nejvíc.

A teď se přesuneme na další trhy, ke krásnému zámku Schönbrunn. 
Sem se dostanete metrem U4 a vystoupíte na zastávce Schönbrunn, opět nic složitého.
I tady je to oproti trhům u radnice mnohem klidnější a prostředí je více než nádherné.
Punč jsem tady ochutnala Amaretto-Kirsch, neboli třešňový s Amaretto likérem. A dobrý byl moc!
Hrníček jsem si tentokrát nechala a už z něj popíjím kávu.
V neděli jsme se sem vypravili s přítelem dopoledne, prošli si tak trhy i za světla a poté se podívali i do zahrad a na vyhlídku Gloriette.
A po cestě dolů jsme v parku potkali tuhle roztomilou veverku. Bylo jich tam všude strašně moc a lidí se vůbec nebály, spíš naopak. Příště tam půjdu s kapsou plnou oříšků! (a snad je zvládnu nesníst, aby z toho ty veverky taky něco měly..)
A když už jsme byli u Schönbrunnu, byla by škoda nenavštívit i trhy u dalšího nádherného zámku, Belvederu.
Dostanete se sem buď metrem U1 na Südtirolerplatz nebo tramvají D (třeba od Opery) kde vystoupíte na zastávce Schloss Belvedere.
Budu se opakovat, ale.....ta světýlka, ty ozdoby....to je taková krása!
A tady jsem zažila asi nejklidnější trhy. Lidí tu bylo opravdu minimum, a to byl dokonce pátek večer!
Takže se nemusíte bát, že by se tu někdo tlačil a hrozilo by vylití vašeho (draze koupeného) punče.
Pokud si tedy nedáte takový hnus jako já. Tady by totiž žádného vylití škoda nebyla.
Nalákal mě název Kokos-Rum Punsch a naivně jsem očekávala něco jako Malibu.
Místo toho to to chutnalo jen jako horký tuzemák. Prostě hnus všech hnusů.
Krásné je to tu ale i ve dne...
A přesuneme se opět o kousek dál.
Na Karlsplatz (na stejnojmennou zastávku se dostanete hned třemi linkami metra. A nebo pěšky od Opery, je to hned vedle) u krásného kostela Karlskirche.
A kdybych měla vybrat, kde se mi to líbí nejvíce, bylo by to právě tady.
Byla jsem tu několikrát i v předešlých letech, ale vždy za denního světla, takže to nemělo až takové kouzlo. Ale za tmy je to úplně něco jiného!
A tady jsem i ochutnala ten nejlepší punč - Birne-Vanilla neboli hruška s vanilkou. A ve vedlejším stánku pro změnu Vanille-Kirsch, takže další třešňový. A ani ten opět nebyl špatnou volbou.
Jen nechápu, kdo vymýšlel ty hrníčky, ošklivější jsem snad ještě neviděla. 
No ale nevadí, alespoň jsem nemusela přemýšlet, jestli si ho nechat nebo vrátit.
A poslední místo, kam se spolu dnes podíváme je Maria-Theresien Platz, prostranství mezi dvěmi musejními budovami.
Přímo naproti Belvederu, po cestě od Rathausu k Opeře. 
A hned za Maria-Theresien Platz je MuseumsQuartier, takže to můžete krásně spojit.
A je to další krásné místo, nechci se opakovat........ale........ta světýlka!
Punč jsem tu vyzkoušela jablečný, který byl ale i na mě, jakožto holku z Moravy, až moc silný.
Další na řadě byl další jablečný,ale se zimním Winter Jackem od Jack Daniels a to už byla pořádná dobrota! Sladký, krásně voňavý po skořici....a zachránil mě před umrznutím!
Okolo chodím ale i skoro každý den ve dne, a na ty budovy (toto je zrovna Kunstchistorischesmuseum) musím pořád koukat s úžasem.
A to je pro dnešek všechno, příště se podíváme na ty nejznámější a nejpřelidněnější trhy - k Rathausu.
P.S. Článek nebyl psán pod vlivem punče ani jiného alkoholu. 
P.S.2. Ale pokud nějaký alkohol či drogy máte, nebuďte lakomí a podělte se!
P.S.3. A zítra mě čeká párty-párty a punč-punč s mou malou a milou B*

26 komentářů:

  1. Miluji Vánoční trhy v Německu a Rakousku, je to taková moje každoroční tradice :))

    OdpovědětVymazat
  2. Ach jo, když jsme tam byli my, tak jen za světla a žádná světélka jsme ještě neviděli :/ To je fakt škoda, protože to docela ztratilo význam a ještě k tomu máme doma ty ošklivé fialové hrnečky, ten tvůj bílý je milionkrát hezčí. A taky mi punč nechutnal, fuuj!

    OdpovědětVymazat
  3. Tak už to máš zaškrtané komplet, ne? :-) Aaaa Karlsplatz - hmmmm, tam se dá snadno zabloudit :-D A teda Belveder vypadá nádherně, úplně pohádkově :-)))

    OdpovědětVymazat
  4. Tak to je opravdu nádhera! Ta výzdoba!

    OdpovědětVymazat
  5. Krasa, uz se nemuzu dockat, az taky vyrazim na echt berliner weihnachtsmarkt ^^

    OdpovědětVymazat
  6. zbožňuju Vánoční trhy v Rakousku, snad se tam letos dostanu, ta atmosféra je nádherná!

    OdpovědětVymazat
  7. Se máš až neskutečně dobře, když tam můžeš být denně :O :D My jede ve čtvrtek do Vídně a už teď se těším na (sice dětský) punč a spoustu sladkých věcí :3 :D

    OdpovědětVymazat
  8. úžasné fotky, na aký režim si to prosím fotila? :))
    tiež možno pôjdeme so školou do Viedne, tak sa veľmi teším :)

    OdpovědětVymazat
  9. vyzivabiochemicky.blogspot.com3. prosince 2013 v 16:53

    ty si lepší než 10 průvodců dohromady, Vídeň by ti měla dát nějakou odměnu za propagaci :p :))))

    OdpovědětVymazat
  10. Jéééé už se tam tak moc těším :)) jedu tam sice až 21.12 :) ale už se nemůžu dočkat :) Vánoční Vídeň miluji :))) ale to i letní :))))

    OdpovědětVymazat
  11. Jééé je to tam nadherne !

    OdpovědětVymazat
  12. jůůů na prvních dvou místech jsem v neděli zrovna byla :) a... prosímtě kolik jsi měla těch punčů? :D Já jsem si první dala bez alkoholu, kterej byl fakt hrozně přeslazenej a druhej klasickej vánoční, to byla teda dobrota :)

    OdpovědětVymazat
  13. Loni v prosinci jsem vídeňské trhy prochodila od prvního do posledního :D Ty u Sch"nbrunnu a na Karlsplatzu mě moc neoslnily (přiznávám, byla jsem tam za dne). Naopak ty na Rathausplatzu jsou nej! Mají tam moc dobré věci k jídlu a (hlavně) k pití, a taky se mi jejich hrnečky (takové jakoby pomačkané s vánočním stromečkem) líbily nejvíc ze všech. Jinak díky za tyhle vánoční i nevánoční průvodcovské články, příští týden se tam chystám zase, ale tentokrát budu mít jen půl dne, tak aspoň vím, co nového vyzkoušet :)

    OdpovědětVymazat
  14. Vídeňských hrnečků máme doma docela slušnou sbírku :-D Jak to ovšem píšeš, mám příšernou chuť na ty punče :-)) A díky za tip na Belveder, ať už s trhy nebo bez nich :-)

    OdpovědětVymazat
  15. Kouzelný! Taky se tam už dlouho chystám, snad to klapne dnes po Vánocích.. Vídeň je úžasná!

    OdpovědětVymazat
  16. Margétka, máš neskutočne krásne fotky :) Dúfam že nevadí ale Belveder som si stiahla a dala ako tapetu, keďže Viedeň absolútne zbožňujem!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc, a vůbec ne - naopak mě to moc potěšilo! :)

      Vymazat
  17. Tvůj průvodce je opravdu skvělou inspirací :) při vánočním zájezdu jsme obráželi hlavně Tebou doporučené trhy, i když na jeden to nebylo plánované, ale prostě sme se tam trochu ztratili :D
    PS: nejlepší hrnek (a nejlepší Orangen Punch :D ) jsme objevili u Prateru

    OdpovědětVymazat
  18. Ahoj nevíš, jak v této době vypadá na Nashmarku? :-)

    OdpovědětVymazat