sobota 1. listopadu 2014

Makový tvarohový "cheesecake"

Krásný večer!
Už je to pár dní, co jsem psala článek s tak prostým názvem - Pondělí. A dneska mám pro vás pro změnu radu, jak si to pondělí pořádně zpříjemnit. 
Cheesecakem! 
Protože to je prostě největší dobrota. Nejlepší dortík ze všech. Radost na talířku. A tak.
Pokud jste na tomhle blogu přečtli více jak 2 články, asi vám moje slabost (ehm...přesněji řečeno úchylka) neunikla. 
A pokud jste se mnou někdy byli v kavárně, na snídani, na kafi....a vlastně kdekoliv, pravděpodobně vám slovo čískejk už leze pořádně na nervy. Protože o jídle jsem schopná mluvit pořád, a o čískejku obzvlášť.
A když se zrovna ocitnu (úplnou náhodou, to se tak stává, znáte to...) v kavárně, kde jsou dortíky, může jich tam být třeba sto, a stejně je hned od první chvíle jasné, co si dám. A opravdu nechápu to nevím-co-si-dát divadýlko, co vždycky předvádím s jídelním lístkem.
A ať jsem na výletě v Praze nebo třeba Paříži, Vídni či Barceloně, je jasné, co se objeví na mém snídaňovém talířku. 
No a když se mě třeba Terka zeptá, co chci upéct k svátku nebo narozeninám? No, otázka by to mohla být vyloženě řečnická.
A když mám pečící náladu? To pak hned mačkám rozdrcené sušenky do formy.
A ráda mám úplně všechny. Jak ty pořádně poctivé, z tučnější Philadelphie, tak i lehce počeštěné z levnějšího lidlovského Paloučku nebo Lučiny, nebo i ty ošizené lehčí z tvarohu. 
Ten dnešní je z tvarohu, ale troufám si říct, že kdyby mi přistál na talíři a já bych neviděla přípravu, myslela bych si, že je to spíš ten tradiční, nebo alespoň z části z krémového sýra - protože nijak ošizeně ani dietně zdaleka nechutná, spíš naopak - je krásně jemný a krémový.
Tvaroh ale určitě použijte tučný nebo polotučný, z nízkotučného by to už tak dobré nebylo. 
Recept ale (bohužel! nesnáším, když ty nejlepší věci nevymyslím já:D) není z mé hlavy, nýbrž z blogu Laskominy od Maryny, který je podobných dobrot plný. Ale byla by škoda takovou dobrotu nedoporučit dál.
Já jsem jen dala o trošku méně cukru a tvaroh tentokrát použila z vaničky. Poprvé jsem to dělala poslušně podle receptu z tvarohu v kostce, ale při jeho mixování jsem se hrozně navztekala. A nakonec mi i tenhle z tvarohu z vaničky chutnal více, protože je mnohem jemnější a krémovější.
Na makový cheesecake do formy o průměru 23 cm budete potřebovat :
150g rozdrcených sušenek
70g másla
750g tvarohu
3 vejce
100-150g cukru
30g celého máku
45g bramborového škrobu (Solamyl)
20g hladké mouky
špetka soli
kelímek zakysané smetany na potření
A postup je jednoduchý. Rozdrťte sušenky - buď v mixéru, a nebo jen v igelitovém sáčku. Poté je smíchejte s rozpuštěným máslem a namačkejte na dno formy.
Tvaroh smíchejte s cukrem a vejci a poté přidejte ostatní suroviny. Rozpalte troubu, na její dno dejte nádobu s vodou, aby se v troubě vytvořila pára a dort se nevysušil, a dejte péct - přibližně 80 minut, 120 stupňů.
A po vychladnutí už jen potřete zakysanou smetanou.
Dobrou chuť!
Cheesecake jsem pekla když jsem tu měla vzácnou návštěvu - milou a malou Blaničku, u které snad měl úspěch, protože si i přidala. Dvakrát! (a nebo byla chuděra jen hladová :D)
Takže - doporučují dvě ze dvou blondýn, a vy to zkuste taky.
A na závěr už jen přehlídka cheesecakového království.
P.S Ano, je to se mnou fakt špatný. Je to úchylka, hraničící až s nemocí.
P.S 2. Uklidněte mě prosím někdo, že jste na tom stejně!

49 komentářů:

  1. A jéje, ačkoliv jsem před chvílí dojedla večeři, tvé fotky mé chuťové buňky (opět) parádně podráždily...Teď budu muset provést útok na svou zásobu čokolád! :D (Ačkoliv tu s příchutí cheesecake tam nemám, chjo :( )
    Opět to vypadá úžasně, všechno! ;) Mák mám moc ráda a všechny dobroty typu cheesecake též, takže kdo ví, třeba ho najdu za chvíli i v naší lednici! :D
    D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufám, že ho tam brzo (úplnou nááhodou!) najdeš! :D

      Vymazat
  2. Nemusíš se bát! Jednou jsem viděla díl přátel, kde jedli cheesecake a strašně jim to chutnalo.
    Tak jsem se rozhodla, že si ho upeču. No byla to láska na první kousnutí! Zatím jsem neochutnala více variací, ale už teď je to moje číslo 1! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Možná mi to nebudeš věřit ale já zatím v životě cheesecake nejedla.. ani domácí ani nikde jinde v cukrárně.. prostě mám nějak ze sladkého strach.. ale nějaký jakože "zdravý" čízkejk bych si jednou upéct chtěla, děláš mi chutě těmito fotkami ale nějak ani nemám čas.. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je ale škoda - vůbec není třeba se toho bát, v rozumné míře to sladké nikdy neuškodí :)

      Vymazat
  4. Přesně tohle divadýlko "nevím, co si mám dát" mám u punčáku. Nebo u špičky :-D
    Vlastně ani nevím, jestli jsem kdy cheesecake měla! Ojojoj!

    OdpovědětVymazat
  5. Vypadá báječně :* já mám nejradši ten "ošizený" z tvarohu :D a hlavně s ovocem :*
    Každopádně mi děláš strašné chutě.

    OdpovědětVymazat
  6. tvojí úchylku sdílim!!! ♥ vlastně všeho kde je tvaroh bych se mohla utlouct! Ale nad timhle krasavcem jsem už posllintávala i na instagramu! O to víc mě potěšil recept, protože mák ten já miluju !!! ♥

    OdpovědětVymazat
  7. jsem na tom stejně... od té doby co jsem poprvé ochutnala (a podruhé a potřetí a....a zjistila jsem že je sto chutí a jedna lepší než druhá) jak ho někde vidím na jídelním lístku, tak jsem jasná :D (ale to divadýlko "když já nevím na co mám vlastně chuť" si neodpustím, to by nešlo) musím je prostě vyzkoušet všechny! i ty moje domácí pokusy nikdy nejsou na vyhození :D

    OdpovědětVymazat
  8. Teda mnáám , všechny vypadají uplně užasně:) ochutnala bych všechno:D

    OdpovědětVymazat
  9. Já jsem taky velká milovníci cheesecaků :) a skoro raději než ten poctivý mám ráda ten z tvarohu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já zase ten z Philadelphie, ale neurazí mě žádnej, to je jasný! :D

      Vymazat
  10. Také mám "menší" úchylku na cheesecaky :D Prostě jak někde vidím cheesecake, MUSÍM ho mít! Doma jsem ho sice pekla jen jednou, ale to musím v co nejbližší době napravit :) Nejlíp vypadá samozřejmě ten oreový :)
    http://fitlucy.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  11. Taky ho miluju :) A dávám si ho kdekoliv v kavárně. Akorát doma ho nepeču - už vlastně nepeču vůbec :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já už peču taky čím dál míň, bohužel....ale když už, je to chleba nebo cheesecake:D

      Vymazat
  12. Taky mám cheescaky mooc ráda, bohužel je moc často nemívám a ani moc často je nepeču. Asi potřeba začít. Ovšem všechny nafocené, které tu máš, vypadají božsky! :))

    http://myway-tofitness.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  13. Ten vyzerá výborne!! Taktiež som tak trochu cheesecake maniačka, ochutnávam ich vždy a všade. :-)

    OdpovědětVymazat
  14. Já se přiznám, že jsem ještě nikdy neměla tu čest jej ochutnat. Z fotek bych je nejradši očima snědla, ale ještě prostě nebyla ta příležitost :D.
    Fit Maddie

    OdpovědětVymazat
  15. Cheesecake je klasika, bohužel mák nemám ráda. Ale nejlepší, co jsem kdy měla byl v Café Anděl, kde jsem ochutnala mátový s čokoládou, mňam! Měl i tu barvičku, takže byl pohlazením pro oko i pro chuťové buňky! bára.kára blog

    OdpovědětVymazat
  16. Mňam, Tvoje cheesecaky bych hned ochutnala :). Minule jsem měla u kamarádky na oslavě a olizovala jsem se až za ušima, je to výborná dobrota
    Blog by Veru

    OdpovědětVymazat
  17. Já cheesecake také zbožňuji! :)) Jen ho teda nejím asi tak často jako ty. :D Ne, že bych si nedala, ale vlastně nebyla žádná příležitost. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono to vypadá podle fotek, že ho mám snad denně, ale až tak to (bohužel!:D) není....nicméně když je příležitost na dortík, je to vždycky tohle! :)

      Vymazat
  18. Mňam, hned bych ho ochutnala! Jinak Cheesecake si v kavárnách moc nedávám, ale chystám se na něj teď doma :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak přeji dobrou chuť, až se do něj pustíš! :))

      Vymazat
  19. Ahoj Markétko. Mák i cheescake miluju, takže v nejbližší době vyzkouším a jsem si jistá, že bude výborný, protože ty tvoje recepty nemají chybu. :) PS: Chyběl mi tvůj instagram, ale teď už tě můžu konečně "očumovat" (neber to nijak úchylně :D jen miluju tvoje fotky a hashtagy :). Ivana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je náhodou milý! :) A v nejbližší době chystám i článek "instagramová moudra", kde zase všechno ještě víc okecám :D

      Vymazat
  20. Já ho taky ještě neměla!!! A to mám spotřebu tvarohů opravdu neskutečně velkou :D Za měsíc mám ale narozeniny, tak si ho chci upéct a tak se tě ptám jako znalkyně, podle kterého receptu?
    V srpnu jsem pekla tento koláč mamce http://cookies-cat.blogspot.cz/2012/11/tvarohovy-kolac-s-makem.html a byla úplně nadšená :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vybrala bych asi tenhle, klasický s malinovým vírem :) http://www.zghettablog.cz/2012/11/cheesecake-s-malinovym-virem-raspberry.html

      Vymazat
  21. tie tvoje cheesecaky musím vyskúšať všetky !! spojenie maku a tvarohu ?! veď to musí byť tá najlepšia kombinácia ! a na ten s oreom sa chystám už dosť dlho, ale stále sa k nemu nemôžem dokopať :D :)
    COLORFUL THOUGHTS :)

    OdpovědětVymazat
  22. já jsem umřela a dostala jsem se do čískejkovýho ráje? :D mňam!

    OdpovědětVymazat
  23. A jaký z Tvé kolekce Ti zachutnal nejvíce? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. z těch fotek asi starbucksový s bílou čokoládou a malinami :))
      a z domácích tento nebo úplně klasický z Philadelphie

      Vymazat
  24. Hohooo, poslední fotka je z Melounového cukru!! :D Ať už je léto a dělají limetkový s ginem prosííím. P.S. Pálava? ;)

    OdpovědětVymazat
  25. Ty bláho, ty dorty, to je sen, popravdě řečeno bych nevěděla, po kterém skočit první! aSI na ten Oreo a hned potom vítězí ten nad ním, pecka, člověku se hned seběhnou všechny sliny a chutě :)

    OdpovědětVymazat
  26. Delame doma podobny :-) Jen misto susenek pouzivame vlastni korpus, alenakonec chutnajak takovy ty maslovy susenky ;-) A muzu te uklidnit,ja zas miluju moji verzi tiramisu :-D a v cem je tvaroh, to je nejlepcejsi! :-D

    OdpovědětVymazat
  27. Uklidňuju tě, jsem na tom s cheesecakem stejně :D to je největší blaho!

    OdpovědětVymazat
  28. Já si ten "chezekake" musím konečně upéct!:D měla jsem ho jen jednou v kavárně.. a to bylo něco!

    http://the-biggestfear.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  29. Tak ten vypadá naprosto-bombasticky-úžasně!! :D Na cheesecaky mám taky úchylku, doma dělávám z tvarohu a v létě ho ozdobím čertsvými jahodami ze zahrádky..mm :*

    OdpovědětVymazat
  30. Panebože ještě jsem se pořád nedonutila udělat si domácí cheescake, protože mi to prostě s tou párou a tak přijde strašně složitý :-D
    A proč tam vlastně dáváš celý mák a ne mletý?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Celý se do toho hodí víc a je to pak "nadýchanější", ten mletý je lepší spíš na nějakou náplň :)

      Vymazat