pondělí 11. května 2015

Cuketový koláč


Poslední dva články byly o cvičení, a já naprosto chápu, že ne každého baví někde poskakovat, potit se a ještě se radovat z toho, jak to zase bolelo. 
Je to zvrácený.

A je mi jasný, že každého ani nebaví o tom číst.
Ale jíst musí všichni. (i když jsem nedávno četla o nějaké paní, která tvrdí že nejí a energii čerpá jen z běháni. Proboha! PROBOHA!) A kdybyste náhodou nevěděli co jíst zítra, pozítří nebo kdykoliv jindy, mám pro vás malý tip.
Původně jsem sem tenhle recept vůbec dávat nechtěla. Upekla jsem to, ukrojila si kousek, chutnalo mi to. Ale když jsem to chtěla vyfotit, hodně rychle jsem pochopila, že zdravý zelený cosi prostě zrovna lákavě vypadat nebude.
Ani kdybych to vyfotila se zátiším růžových a žlutých tulipánů.
Ani kdybych to naaranžovala na ten nejhezčí ubrus a nejvzácnější porcelán.
Ani kdybych to vzala na pláž. Zapadalo by slunce, červánky byly rudé, a na obzoru by skákali delfíni. Ale cuketovej koláč by byl pořád jen zeleným divným čímsi.
A tak jsem si říkala, že to nikam dávat nebudu. 
Jenže pak jsem si šla přidat podruhé. A potřetí. A kdyby už to potřetí nebylo trapný, šla bych i počtvrté. A tak jsem si řekla, že když chutná tolik mně, třeba bude chutnat i vám. 
Pokud máte rádi cuketu a sýr, tak určitě!

Recept jsem našla v Albertu. Tentokrát doslova. Ne v časopise, ale přímo v obchodě, kde měli spoustu letáčků s krásně nafocenými recepty. A tak jsem si jich hned pár vzala protože je to o jídle, a protože je to zadarmo. Na mrkvový koláč (a nevadí, že jsem ho pekla už stokrát), na tenhle cuketový koláč a ještě nějaké dobroty.
Na plech 20x30cm nebo kulatou formu budete potřebovat:
-1 lžíci olivového oleje
-1 nasekanou cibul
-2 stroužky česneku
-pár plátků šunky/slaniny/proscuitta/čehokoliv
-450g nastrouhané cukety
-200g balkánského sýra (ale šlo by to s jakýmkoliv)
-200g tvarohu
-3 lžíce pažitky
-6 vajec
-150g hladké mouky
-1 kypřící prášek
-sůl, pepř
Česnek s cibulí a šunkou/slaninou opečte na lžíci oleje. Poté dejte do mísy, přidejte cuketu, sýr, tvaroh, pažitku, sůl a pepř a promíchejte. Mouku smíchejte s kypřícím práškem, poté přidejte vejce.  Pak smíchejte všechno dohromady, nalijte na vymazaný plech a pečte 45-50 minut, 180 stupňů.
Jíst se to dá samozřejmě i teplé, ale studené je to lepší - tolik se to nerozpatlá, a chutná mi to tak víc. Takže ideální oběd do krabičky.
A já jdu péct, ať mám do té krabičky zase co dát.

27 komentářů:

  1. Tak to vypadá nádherně! To musím vyzkoušet! :)

    One little girl told

    OdpovědětVymazat
  2. Na krabičkování musí být super, já dělám i různé ovesné koláčky a pečené omeletky a třeba i tvoje roztomilounké quiche, z těch pečených věcí :)
    tribanany.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  3. tak tohle vypadá dobře, ráda vyzkouším

    OdpovědětVymazat
  4. vyzerá super, vyskúšam :)
    http://bonesincouture.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  5. Mňam, na takový koláč mám přesně chuť, takže nakoupím hromadu cukety a o víkendu si upeču :)

    OdpovědětVymazat
  6. Mňam, to hned v létě až nám dozrajou cukety zkusím! :)

    OdpovědětVymazat
  7. tak fajn, ale teď už o tom crossfitu, prosím!

    OdpovědětVymazat
  8. Náhodou vypadá super, ale je fakt, že ten časopisový obrázek tomu dodává tu pravou noblesu. :D Až bude cuketové období, upeču!

    OdpovědětVymazat
  9. Loni jsme měli tolik cuket, že už jsem nevěděla co s nimi, takže díky za tip. Schovávám a určitě na něj v létě dojde :)

    my-mission-for.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  10. Cuketový koláč znám, vařím převážně, když je sezona, ale tento budu muset vyzkoušet. :-))
    Zvu tě na můj blog.
    http://monalisabeautyeri.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  11. Cukeťák je supr :) Já tam dávám ještě 2 nahrubo nastrouhaný mrkve a tu cibuli ani nesmažím, prdnu jí tam rovnou a upeču :)

    OdpovědětVymazat
  12. Tak tohle musí chutnat dokonale! Rozhodně budu muset vyzkoušet!
    Diary of a Girly Things

    OdpovědětVymazat
  13. Mňááám , vyzkouším. :) Ještě , že nastává čas, kdy bude cuket plnoooo. :) Jinak Tvoje články mě neskutečně baví, ať jsou o čemkoliv. :)

    OdpovědětVymazat
  14. My robíme cuketový koláč na sladko, potom ho ešte polejeme citronovou polevou a je úžasný. :)) možno vyskúšam aj tento, vo všeobecnosti mám zeleninové koláče na slano veľmi rada. :))

    DominicaLand

    OdpovědětVymazat
  15. Hm to vypadá moc pěkně :) A co kecáš, fotka dobrá, ani ti delfíni a západ slunce nemusí být :D Zkusím, slané koláče já ráda! A když tě to donutilo si přidat tolikrát, určitě to bude za to stát! :)

    worldaroundmissnothing.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  16. Tak tohle MUSÍM zkusit... to vypadá tak úžasně! A přitom tak jednoduše :)

    http://myfitmind.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  17. Markéto, milovnice buldočků, o této akci víš? https://www.facebook.com/events/288642828002948/ Zdravím. toffo

    OdpovědětVymazat
  18. No koláč vypadá úžasně ! Já miluji takové koláče, a když je tam cuketa, tak není možné, aby mi nechutnal ! :) Těším se na léto, až budu mít cuketu ze zahrady a budu ji mít pomalu v každém jídle :D Recept určitě vyzkouším :)

    http://lucyshealthylifestyle.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  19. Jé, mě vyděsilo, že je slaný. :D Asi na slané koláče nejsem ještě připravena. :D

    OdpovědětVymazat
  20. Nemůžu se dočkat, až nakoupím cuketu a upeču to! Tvoje recepty zatím nezklamaly :)

    OdpovědětVymazat
  21. Markét, nejdřív jsem si drmolila, že na nic sladkého nemám chuť, když jsem četla název.. ale pak jsem četla dál a jelikož zrovna v lednici čekala na oběd cuketa, šla jsem do toho.. nic jsem tedy nesmažila, vše rovnou šoupla do mísy, navíc přistrouhala mrkev a tofu.. vajíčka dala jen tři a ještě z bílků vyšlehala sníh, ale opravdu vynikající;)

    OdpovědětVymazat
  22. Tenhle koláč se přede mnou neschová! Všechno, co je z cukety je mým nejlepším kamarádem, takže se na něj co nejdřív vrhnu :))

    http://because-i-love-food-and-fitness.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  23. Zdravím, chtěla bych trochu zdravější verzi toho koláče. Jakou moukou lze nahradit tu hladkou? Nemám totiž ponětí, jaký je rozdíl, když tam dám žitnou/špaldovou..? :)

    OdpovědětVymazat
  24. Ahoj, chtěla bych vyzkoušet zdravější verzi tohoto koláče. Jakou přesně moukou tedy lze nahradit tu hladkou? Nevím totiž jaký je rozdíl, když tam dám žitnou/špaldovou..? Děkuji za odpověď :-)

    OdpovědětVymazat