čtvrtek 16. ledna 2014

Lednová Vídeň

Hezký den!
Před chvílí jsem se vrátila ze školy, a tak tu pro vás mám (i když s hlavou neschopnou dalšího myšlení) opět pár fotek, co jsme spolu s panem Nikonem posbírali při procházkách po Vídni.
Zbývají mi totiž už jen poslední dva týdny, než mi skončí semestr a já se vrátím domů do Brna natrvalo, a tak fotím o sto šest.
Ani doma se ale flákat nebudu, hned od začátku února jsem si na sebe totiž upletla bič v podobě další měsíční praxe. No a taky se tam na mě už těší má brněnská univerzita. Uuuuu!
Na jednu stranu jsem moc ráda, přeci jen, doma je doma, mám tam všechny a všechno, co mám ráda (třeba waflovač a toustovač!), ale i tady jsem si to hodně oblíbila a určitě se sem budu vždycky ráda vracet (a tím nemyslím jen to, že beztak budu jezdit na opravy zkoušek:D) a určitě mi bude i hodně věcí chybět.
Zkrátka všechno má svá pro a proti, ale za tuhle možnost jsem moc ráda a rozhodně toho nelituji.
I když........to mi připomeňte až zase budu brečet nad sešitem, že ty zkoušky nemám šanci zvládnout, když nerozumím ani nadpisu.
Ale jedna z mála věcí, co mi rozhodně chybět nebude, je bydlení na kolejích. Jsem holt holka rozmazlená.
Ale veselo tu máme - dnes v noci se totiž mé růžové ikea-pantofle a sobí pyžamo podívaly ven podruhé. Hasiči jsou tu jako doma.
Požární poplach pasuji na nejprotivnější zvuk světa. No však i pan bezdomovec, který nám pravidelně přespává ve vestibulu, se tvářil značně znepokojeně, co ho to probudilo.
A taky uznávám, že bydlet ve 12. patře má občas i své nevýhody.
Ale radši dost řečí, nebo to bude zase dlouhé jak třídílný středověký román.
A to nechcete.
Kdo by věřil, že tahle fotka je ze začátku ledna a ne někdy z letních měsíců?
Pravda, o ideální zimě mám jiné představy a ráda bych letos viděla i Vídeň zahalenou do bílého kabátku, ale ani takové slunečné počasí nebylo k zahození - a samozřejmě jsem jej využila nejlépe jak se dalo - na kole, při projížďce po Donauinselu, který u mě vyhrává v soutěži o nejhezčí vídeňské místo.
Ale když tak projíždím po Donauinselu a všude vidím zavřené plážové bary (které na oprýskaných cedulích lákají na koktejly v akci!) a hromady poskládaných lehátek a židlí, je mi líto, že už Vídeň v létě nezažiju.
Tedy ne na delší dobu, na výlet rozhodně ano. (a doufám, že tam na mě ten Aperol a Pina Colady počkají)
Konečně jsem si mohla odškrtnout na svém musím-navštívit seznamu další místo, kterým byl park Augarten. 
Ve Vídni celkově není o zeleň nouzi, parky jsou tu na každém kroku. Ale kromě příjemné procházky nabízí Augarten i další zajímavosti, jsou tu hned dvě Flaktürme neboli válečné protiletadlové věže, které měly pojmout až tisíce vojáků. 
Na první pohled to samozřejmě nejsou žádné elegantní a krásné stavby, a četla jsem, že hodně místních si přeje jejich zbourání, protože prý hyzdí siluetu města.
Podle mě by se ale takové stavby rozhodně bourat neměly, i když nejsou třeba na pohled krásné, zajímavé je to bezpochyby a hlavně připomínají určité, i když ne zrovna příjemné, okamžiky z historie. (ale mě neberte vážně, jako malá jsem nejvíc milovala lezení do bunkrů v pohraničí Orlických hor :D)
To, co hyzdí města, hlavně tedy u nás, jsou spíš stavby z trochu pozdějšího období - aneb děkujeme, soudruzi!
A navíc jsou to podle mě perfektní prostory například pro nějaké muzeum nebo galerii - třeba tak jako v jedné z věží, v blízkosti Mariahilferstrasse, kde jsou k vidění akvária s mořskými rybami.
A na straně jedné z věží se dozvíte třeba, že....
A protože je mi jasné, že jsem tímhle historickým okénkem většinu z vás možná tak odradila, pokusím se to napravit......třeba koblihami!
Cukrárny Aida jsou tu doslova na každém kroku a pokaždé, když procházím okolo, musím se usmát nad tímhle dokonalým heslem.

A moc ráda to mám v centru města, v bočních uličkách vedoucích směrem od Stadtparku ke Stephansplatzu, kde jsou různé malé obchůdky a sympatické kavárničky.

A o kousek vedle jsou pro změnu ty nejluxusnější výlohy, kterým, co se třpytu týče, vede Swarovski.
A na kole jsem se projela i v Prateru po nekonečné aleji neboli Hauptalee, která má na délku několik kilometrů a o víkendu je to vice lidí, než na londýnské Oxfordstreet v období slev.
Celkově je vidět, že Rakušákům není sport cizí (i když...Mekáč tady taky nestrádá:D) a jakmile je volný den, polovina Vídně se vydá na kolo a ta druhá nazuje běžecké tenisky.

O něco méně příjemným místem je ale Prater večer, po setmění.
V zimě je zavřená většina atrakcí i ve dne a lidí je tu pomálu, ale večer tu není už ani noha a ozývá se jen zvuk vrzajících kolotočů a sem tam nějaký zvuk ze strašidelných zámků, které mi v tu chvíli připadaly strašidelné i z venku.
Jak z americkýho hororu!

Na návštěvě jsem tu měla i sestru, (snad) budoucí architektku, a tak jsme se zašly podívat na celkem novou stavbu Wirtschaftsuniversität v kampusu poblíž Prateru od slavné architektky Zahy Hadid, a musím říct, že je to vážně paráda.
Pro změnu ne jak z americkýho hororu, ale jak z nějaké vesmírné lodi. Nebo sídla Mužů v černém.
Naše rodina je totiž celá spíš technicky zaměřená, oba rodiče inženýři a Terka na takové škole. Jen já jsem se nějak nepovedla a už od základní školy (když se objevily v matematice ty zlé zlomky!) jsem přesvědčená, že mi chybí část mozku, kde normální lidé mají matematické chápání.
Když se rozdávalo logické myšlení, asi jsem stála ve špatné frontě.
Jen nevím v jaké.
Na hudební sluch to nebylo. A na trpělivost taky ne. Ani na malý nos. Nebo talent na jazyky. Nebo rovné zuby. 
Cestování metrem jsem si docela oblíbila, je to rychlé a hlavně jednoduché.
A takhle vypadá zastávka, ze které jezdím každý den, v neděli ráno.
Neděle je celkově takový mrtvý den, na ulicích úplně prázdno, a dokonce i když se podívám z okna na jinak rušnou několika proudovou silnici, není tam nikdo.
Ale to je dobrý, protože já vlastně nesnáším lidi.

A ještě jedna metrofotka, tentokrát stanice Karlsplatz přímo v centru, kam jezdí rovnou tři linky.
Opět v neděli ráno, opět bez davů.

A ještě jeden pohled na ranní město, z mostu na Schwedenplatzu, pod kterým jsou po obou stranách řeky cyklostezky, po kterých jsem ještě na podzim jezdila a běhala.
Ale co je potřeba k tomu, aby bylo ráno dokonalé?
Samozřejmě nic jiného než snídaně!
Třeba taková, přesně podle mého gusta.

Jak už víte, jsem cheesecaková královna.
A proto pro mě byla obrovská rána, když jsem zjistila, že ten nejdokonalejší ze všech cheesecaků, s bílou čokoládou a malinami, už se neprodává.
Neštěstí. Tragédie. Hrůza. Pohroma. Konec světa. Apokalypsa. A tak.
Ale i bez cheesecaku může být snídaně dobrá, pro změnu taková, s výbornou granola bar.
A není to poprvé, co jsem si něco objednala a dostala jsem to na dva talířky, protože si obsluha myslela, že to nebudu jíst sama. To mě vždycky pobaví (a nejradši bych tu obsluhu snědla taky!) a musím se smát.
Však i když jsme si s přítelem objednali skromnou porci sushi pro dva, dostali jsme k tomu čtvery hůlky :D
.......a vás taky sním!

35 komentářů:

  1. Cha, ten slogan Aidy je super :D. Ale mnohem lepší v angličtině než v němčině, to tak dobře nevyzní (a marně přemejšlim, kde jsem vzala hlášku ,,ovšem v němčině je to vtipné", kterou zachraňuju blbý vtipy :D)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Častěji ho tady vídám jen německy, ale je pravda, že anglicky zní líp:D

      Vymazat
  2. Jeej Market hrozně Ti závidím že si ešte vo Vídni. Já jsem tenhle semestr strávila taky na Erasmu, v Barceloně ale už před Vánocema jsem byla doma :( Jak moc ti to pomohlo s Nemčinou? Bavila si se s Exchange studentami spíš anglicky nebo německy? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Barceona musela být taky nádherná! :)
      Pomohlo mi to určitě, ale spíš to přišlo tak automaticky - tím jak je to všude kolem mě, ve škole, slyším lidi v tramvaji, občas si něco přečtu a tak, ale s ostatními jsem se bavila spíš anglicky, většinou se jim německy moc nechtělo :/

      Vymazat
  3. U mě taky na malej nos nezbylo, a na matematický chápání už vůbec ne :D Radši nebudu popisovat, co všechno na mě nezbylo, nebo bych se tady mohla zhroutit a to já nedělám :D
    Nicméně stále mě překvapuje, že si tam ti prodavači myslí, že máš jídlo pro dva! :D Dala bych si toho úplně stejně. A upřímnou soustrast k tomu cheesecaku, už jsem tě tiše litovala při shlédnutí fotky na instagramu, jako že se nestyděj! :D To byla fakt ta nej kombinace, i když jsem ji neochutnala.
    Krásné fotky, jako vždy :) Moc se těším, až se jednou do Vídně mrknu, jelikož už mám nastřádaných tolik informací, že bych tam byla jako doma :D

    OdpovědětVymazat
  4. Ach jo, co dodat. Prostě nádhera!

    OdpovědětVymazat
  5. Tak to je vtipný, že Ti to vždycky donesou na 2 talířcích :D. No jo je tam krásně a tak co studuješ v Brně?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V Brně jsem na FF Masarykovy uziverzity:)

      Vymazat
    2. Ty jsi na Fildě? :) Tebe bych tipla na žurnalistice na FSS :P

      Vymazat
  6. Super článek...! Zamilovala jsem si Vídeň, díky tobě, i když jsem tam nikdy nebyla (jen projížděla), stejně jako u Woodyho Allena Barcelonu ve Viki, Christina a Barcelona :) Ať ti to ve Vídni moc rychle neuteče ty poslední dva týdny, držim pěsti při zkouškách...:)
    A chtěla bych se tě zeptat, kolo sis tam přivezla, nebo půjčila? Nevíš jak to vyjde, když si ho chce třeba někdo půjčit na den?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc!:)
      Já bych si už právě docela přála, ať to uteče a mám už všechny zkoušky za sebou...
      Kolo si vždycky půjčuji, po celém městě je asi 100 stojanů, kde se kola půjčují - první hodina zdarma a pak se za každou další platí euro, ale je potřeba se zaregistrovat - psala jsem o tom tady : http://eatandrunandlove.blogspot.co.at/2013/09/vidensky-pruvodce-tentokrat-na-zlutem.html :)

      Vymazat
    2. To chápu s těma zkouškama, je to protivný, ale určitě to dáš! :) Držim pěsti a díky za info..:)

      Vymazat
  7. Na tom předposledním obrázku kde je cheesecake, muffin a croisant, to všechno jsi snědla ty sama? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A je to důležité? :D

      Vymazat
    2. Jen mě to tak zajímá, žádný spešl záměr v tom nehledej.. protože já bych si to třeba dovolit nemohla, ale ty máš krásnou postavu a nepřibíráš takže by mě zajímalo zda si to opravdu můžeš všechno dovolit sníst?

      Vymazat
    3. bylo to napůl - měla jsem cheesecake a půlku croissantu. Snídaně mívám velké, ale až takhle zase ne:)

      Vymazat
    4. Díky za odpověď :-)

      Vymazat
  8. Naprosto dokonalé fotky! Jak se na ně dívám těsně po probuzení, tak mám chuť někam odjet. :D

    OdpovědětVymazat
  9. Moje snídaně dneska byla: ovesná kaše s banánem, kobliha a ještě jogurt s müsli, protože jsem prostě měla čas. A tak je to nejlepší :))

    OdpovědětVymazat
  10. pri rozdávaní logiky som asi zle stála aj ja. a matematickú časť rovnako nemám. ;D super článok. tú Viedeň ti fakt závidím. :D
    http://bonesincouture.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  11. To je dobrý s těma dvěma talířkama :D Ale zase máš pak dobrý pocit, že máš více chodů a připadáš si luxusněji, ne? :D Jinak si tu Vídeň ještě pořádně užij, když už zbývá tak málo a pozdravuj pana bezdomovce :D

    OdpovědětVymazat
  12. Juuu tyhle tvoje vídeňské články mám hrozně ráda:)) až se tam jednou budu chtít jet podívat, tak si nejdřív přečtu všechny tvoje články a pak až pojedu:D

    OdpovědětVymazat
  13. Máš neskutečně hezké fotky! To je určitě jedna z těch front, ve které jsi stála! :D Mimochodem, moje sestra má taky sestru, (snad) budoucí architektku... :DDD

    OdpovědětVymazat
  14. Krásné fotky! :O ..závidím! :)

    OdpovědětVymazat
  15. Fotky se vážně vydařily, musela ses mít báječně :-)!
    Glamour and beauty

    OdpovědětVymazat
  16. to opravdu vypadá jako v létě, až pojedu do Vídně, tak nějaký místa navštívím o kterých si zde psala

    OdpovědětVymazat
  17. Asi ti závidím.. uži si to tam ešte chvílu :D mimochodom, čo študuješ? :) a aká metrostanica :DD je tá prvá ? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teď před zkouškami vážně není co závidět :D
      Jsem tady na jen na Erasmu, tak navštěvuji různé předměty co jsem si vybrala...
      A je to Heiligenstadt:)

      Vymazat
    2. tak teda aspoň držím palce! :)

      Vymazat
  18. V rámci prokrastinace už tak dvě hodinky trávím na tvém blogu a myslím, že dneska už nic jinýho dělat nebudu, než číst tvoje články:) Bylo to jen před dvěma hodinama, co jsem se sem dostala a už si ani nepamatuju, co mě sem zavedlo:) Každopádně jsem se asi zamilovala a už mě odtud nikdo nedostane :D Ještě jsem nikdy za takový krátký časový úsek nenasbírala tolik inspirace a motivace:)

    OdpovědětVymazat
  19. Supr článek :)) Přeju hladkou změnu při návratu do čech! Jídla vypadají luxusně :) Ovšem stavba Zahy Hadid je top <3

    OdpovědětVymazat
  20. Toužím po Vídni několik let. A jelikož mám přítele který je schopný najet hodně kilometrů a vzít mě do zahraničí, hned ho k tomu využiju :D. Stejně jsme se tam chtěli podívat, ale sama jaksi nemám prostředky. Každopádně tvůj "průvodce" a tipy kam vyrazit se mi budou moc moc hodit! :)

    OdpovědětVymazat
  21. Super článek!! :)
    Ve Vídni jsem to měla vždycky moc ráda, ale byla jsem tam jen párkrát a prakticky jen v centru.
    Poslední dobou uvažuju, že si udělám výlet, ale pouze jednodenní (z Brna), tak se tě zeptám na radu - jaká jsou podle tebe vyloženě "must-see places"? Klidně i nějaká ne moc profláklá. :) Děkuji!

    OdpovědětVymazat