pondělí 20. ledna 2014

Vyluxusované mozky

Hezký den!
Můj blog je sice z velké části i o jídle a cvičení, ale to zdaleka není to jediné, co by mě zajímalo.
Spíš naopak.
Co se týče knížek, nějaké na téma strava nebo cvičení byste u nás doma hledali marně a musím říct, že mě to vůbec neláká (pokud tedy nejde o kuchařky, u toho bych dokázala slintat hodiny). 
Dneska bych vám ale ráda představila knížku z úplně jiného soudku. Ze soudku, co mě pořádně zajímá.
Minulý rok jsem dostala od Ježíška knížku Nákupologie - Pravda a lži o tom, proč nakupujeme, která se zabývala hlavně tím, co se odehrává v našem mozku při kontaktu s různými druhy reklamy, co na nás působí a co naopak vůbec ne. A co si myslíme, že si myslíme, a co si doopravdy myslí náš mozek. A nebo taky o tom, jak účinný je ve skutečnosti product placement neboli reklama ve filmu, a čím vším se necháme podvědomě ovlivnit.
A protože jsem Nákupologii přečetla během tří dnů (a během dalších během tří dnů díky ní napsala seminárku odkládanou celý semestr), musela jsem na letošní dopis Ježíškovi napsat na prvním místě i pokračování od stejného autora s názvem Vyluxusované mozky - Triky, které používají firmy, aby nás přiměly k nákupu.
Autorem je Martin Lindstrom, marketingový poradce, který se tomu věnuje více než dvacet let a stojí za desítkami kampaní různých světových firem, od McDonaldu až po CocaColu.
A protože o tom ví sakra hodně (a nejsem si jistá, jestli má vždy úplně čisté svědomí :D), momentálně o tom hlavně přednáší na univerzitách a tak trochu střílí do vlastních řad, píše, a stává se expertem na obhajobu práv spotřebitelů. Jo a podle Time je to taky jeden ze 100 nejvlivnějších lidí světa. 
V originále se knížka jsmenuje Brandwashed, což je mnohem trefnější než český překlad, ale sama taky nevím, jak lépe bych to přeložila.
Vyluxusované mozky se mi líbí ještě více než Nákupoloie, na kterou knížka volně navazuje, protože Nákupologie byla v některých částech i docela odborná, co se různých lékařských pokusů týče - což bylo sice hodně zajímavé, ale někdy se to nečetlo až tak snadno. Oproti tomu jsou Vyluxusované mozky mnohem čtivější - až tak, že jsem to četla po večerech, kdy jsem byla strašně unavená, zavíraly se mi oči, ale nedokázala jsem se odtrhnout....až bylo najednou 100 stran pryč. Kdyby se mi ten pojem nepříčil, až bych snad použila i výraz informační orgasmus :D
A hlavně jsou to všechno věci z běžného života, dočtete se tam o desítkách strategií různých firem, od Starbucksu přes HM až po Moët nebo o tom, jak se dá draze prodat i obyčejná voda.
A nebo třeba taky.....
že se firmě Axe povedla tak zdařilá kampaň, až její deodoranty začal kupovat ÚPLNĚ KAŽDÝ, včetně nepřitažlivých podivínů, což jí značně kazilo image, a tak museli zvolit novou strategii.
 - že firma Hoolister nevyrábí oblečení ve větší velikosti než 40, protože nechce, aby jí kazili image nedokonalí lidé
- že náhoda není ani to, jak přesně zasyčí při otevření lahev s limonádou nebo jak cvakne sklenice s konkrétním buákovým máslem. I na tomhle výrobci pracují, aby vytvořili charakteristický zvuk přímo pro svou značku, který se nám uloží v podvědomí
- že náhoda není ani to, jaká hudba v supermarketech hraje
- a že prodejci toho o nás ví mnohdy více, než samotný Velký Bratr
- jaký je skutečný význam zákaznických kartiček
- že některá nákupní centra v Americe si najímají dobře vypadající teenagery, aby postávali před centrem, čímž vytváří iluzi místa oblíbeného mezi mladými
- že služeb marketérů využívají i královské rodiny, aby zvýšily svou oblíbenost
A nebo se dozvíte i to, zda skutečně platí že sex sells, co všechno ovlivní naše rozhodnutí, než dáme nějaké zboží do košíku (a to, "že nám prostě chutná nejvíc" je často až to poslední), jakých triků využívají obchody pro navození iluze čerstvosti nebo jak v nás firma napřed vyvolá obavy a strach a poté nám nabídne řešení v podobě svého výrobku.
A nebo třeba že značkou samou o sobě jsou i celebrity, jaké látky jsou přidávány do chipsů aby se staly návykovými a nebylo možné skončit dříve, než na dně pytlíku (vyzkoušeno!)....a zajímavá je i kapitola o závislosti na sociálních sítích a chytrých telefonech.
A taky konečně vím, proč mám pořád tak rozpraskané rty, i když si je denně mažu zázračným mentolovým balzámem Carmex - ano, ten prevít v sobě obsahuje nějakou látku, která tkáň neustále nenápadně obrušuje a vyvolává tak potřebu po dalším mazání!
A dočtete se třeba i o tom, že značkami jsou svým způsobem i různé zdravé (tvářící se přímo zázračně) potraviny jako třeba goji neboli kustovnice čínská - které všichni draze kupují, protože jsou prostě zdravé, ale žádný konkrétní věrohodný výzkum neexistuje.
Nebo o různých marketingových pokusech - třeba když se prováděl pokus s tím, že byly dětem dány dvě stejná jídla, jen jedno mělo etiketu McDonalds a druhé bylo s no name etiketou. A je jasné, jaké jídlo děti označily jako to chutnější. Dokonce řekly, že jim chutná víc i ta mrkev z McDonaldu, přesto že mekáč nikdy nic takového v nabídce neměl.
Nebo pokus s tím, že se do amerického předměstí nastěhovala rodina, která měla za úkol nenápadně přesvědčovat své netušící sousedy k nákupu různých produktů.
A dozvíte se i jak daleko jsou schopny některé firmy zajít.
Nebo třeba to, jak fungují žebříčky nejprodávanějších knih - že jsou ty knihy vlastně paradoxně nejprodávanější proto, že jsou nejprodávanější. A čím dál více lidí je kupuje proto, že je koupilo už tolik lidí před nimi (jasný příklad té "šedé sračky").
A mnohem víc.
A když to shrnu - rozhodně vám knížku doporučit musím! I pokud vás třeba problematika reklamy až tolik nebere - je to psané hodně čtivě (skoro jako můj blog hohohoo!) a zajímavých informací je tam víc než dost. A hlavně - je to ze života. Protože reklama na nás v dnešní době útočí ze všech stran - umíte si třeba představit nějaký film nebo seriál, který by ji neobsahoval? (aneb film bez iPhonu a lahve coly je utopie!).
Sama se taky nenechám nalákat k nákupu okamžitě, co něco vidím v reklamě na krásné modelce. Ale není to jen o těch reklamách, které jsou na první pohled rozpoznatelné, je toho totiž mnohem víc, co se nám postupně ukládá do povědomí...........a po nějaké době vypluje na povrch. Mezi regály.
P.S. A přečtěte si i 1984. To s reklamou sice nesouvisí, ale....
P.S.2 A nevěřte ničemu, co kde uvidíte. Třeba jsem za tenhle článek dostala pořádně zaplaceno. A třeba je vaše sousedka, u které tak obdivujete ty krásné boty, jen najata nějakou firmou. A třeba je vaše oblíbená blogerka, která píše o krémech proti celulitidě, ve skutečnosti chlap.
P.S. 3 No dobře, zaplaceno jsem nedostala. Bohužel.

120 komentářů:

  1. dobrý, tak jsem se podívala a obě dvě máme v univerzitní knihovně, takže myslím, že si je v nejbližší době půjčím :)
    PS: a pořád to čtu jako Vyluxované mozky!:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. PS2: naše knihovna to má navedené jako Vyluxované mozky!!!:D:D:D:D

      Vymazat
    2. Nebýt tvého příspěvku, já si ani nevšimnu že tam je vyluxUSované :-D
      Možná je to tím že Markétčin blog tak hltám a čtu tak rychle že potom ani nevnímám některé takové detaily :-D

      Vymazat
    3. taky jsem četla Vyluxované :D a to Brandwashed k tomu taky sedí..nebo prostě "vymyté mozky"

      Vymazat
    4. No já jsem to jako Vyluxované mozky četla dokonce i když jsem tu knížku měla doma týden a kdyby mě na to v komentářích u vánočního článku jedna čtenářka neupozornila, nevím to doteď! :DD

      Když Brandwashed a vymyté mozky je něco jiného, tam je potřeba ještě nějak zařadit to nejpodstatnější, "brand"....je to těžký :D

      Vymazat
    5. Tak jsem si všimla až teď, že nejsou vyluxované :-D :-D

      Vymazat
    6. Až po přečtení tohoto komentáře jsem si všimla, že to nejsou vyluxované mozky ale vyluxusované mozky!:DD

      Vymazat
    7. pridávam sa aj ja :) :D asi tie mozgy máme všetky vyluxované maximálne dočista :D

      Vymazat
  2. Teda Marky, báječný článek. Tu knihu už jsem si rezervovala v místní knihovně, jsem na ni moc zvědavá.
    A máš pravdu, v dnešní době je reklama všude. Bohužel.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc!:)
      Právě, je úplně všude - ale taková ta klasická, na první pohled viditelná už ani nestačí, tak firmy zachází mnohem, mnohem dál...

      Vymazat
  3. Super článek:) nalákala si mě:) Nákupologie jde stáhnout, ale tohle zatím ne, tak to snad brzy půjde.. v nás v knihovně to nemají:( pa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! Ta knížka je docela nová, tak snad se objeví později:)

      Vymazat
    2. Prosím ťa, kde sa dá stiahnut ta knižka? :)

      Vymazat
  4. Díky ta tip na knížku, hned jsem si ji zarezervovala v knihovně :-). A o té charakteristické vůni nebo zvuku jsem viděla dokument. Kdy Svissotel si najmul designérku (pokud se to tak dá říct) vůní, aby pro jejich hotel vymyslela specifickou vůni, která bude v klimatizaci a bude charakteristická pro tyhle hotely po celém světě. Ona pak půl roku zkoumala různé vůně a nechávala se inspirovat jak ve městě, tak v přírodě. A konečná směs obsahovala např.vůni peněz! Jo, a napadá mě další trik, který konkrétně obchodní řetězce provádí - zvětšují velikosti. Mám doma totiž staré kalhoty asi 5 let vel.36 a nejsou mi, zato nové,letos koupené kalhoty vel.34 z téhož obchodu mi sedí a DOKONCE mi jsou volnější. Takže vlastně velikostně hubneme, přestože jsme obéznější...sehr traurig!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, a taky si každý obchod dělá velikosti jak chce. Mamka má normálně 38 a v Orsay 36... Já mám 34, ale v Orsay vždycky 32 - mají tam posunuté číslování, aby si lidi mysleli, že jsou hubení a rádi tam nakupovali. (u mě to má opačný efekt, připadám si pak vyhuble :D )

      Vymazat
    2. O těch vůních se píše v Nákupologii, třeba jak se v Abrecrombie and fitch pořád rozprašují vůně, které jakmile lidé někde ucítí, hned jim to připomene tu konkrétní značku :D A nebo třeba i to, jak se cíleně někde, kde prodejci chtějí aby nakupovaly maminky, rozprašují vůně dětského pudru :D
      A o tom oblečení se píše pro změnu v téhle knížce, to je taky hrozný :D

      Vymazat
  5. Mě strašně fascinuje, že já to třeba sama poznám, jak ta reklama funguje (nějak podvědomě, přijde mi, źe na to mám radar, vždycky ostatním chytře vysvětluju, proč to je takhle zrovna postavené), ale stejně na to skočim !!! :D ne, musim se přiznat, že jsem obćas NEUVĚŘITELNĚ konzumní, dělá mi to takovou přízemní radost ... Ale když se nad tím člověk zamyslí hloubějc a nevezme v potaz jen dopad na svoji osobu, tak by musel na svět hodit atomovku jako trest za to, kam jsme to dotáhli ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky nejsem taková ta ovce, co naletí na každou reklamu, jenom protože je tam hezká modelka atd. a hodně toho taky poznám.....ale pak si koupím kafe ve starbucksu a fotím ho na instagram:DD

      Vymazat
    2. Tak pod tohle se podepíšu!!! :D

      Vymazat
  6. Tohle zní hodně zajímavě. Ve škole se o tom denně učím, takže při nejmenším polovinu z toho, co jsi vyjmenovala, znám, ale i tak si tu knihu asi vážně pořídím. :) Děkuji za super tip. V únoru mám svátek, tak tohle je určitě lepší dárek než bonboniera :-D
    P.S Dočtu se tam vbc něco nového? Zdá se, že jsi vyjmenovala vše :D:D:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. taky hodně těch strategií znám, ale v té knížce je toho plno, co by mě nikdy nenapadlo:)
      A neboj, nenapsala jsem ani jednu setinu!:D

      Vymazat
  7. Zaujimave, ale oplati sa nam to este citat, ked si nam to napisala? :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. určitě, nenapsala jsem ani jednu setinu!:D

      Vymazat
  8. Ovšem zaplatit by ti za to měli! Krásný článek :) Fakt jsem to přečetla jedním dechem a uvažuji o koupi, jelikož tato problematika mě bere a to jakože fakt hodně. Musím říct, že za poslední rok, kdy jsem rozjela vlastní fotoateliér a skoro všechny vydělané peníze vrážím do zlepšování se (nová technika, workshopy apod.), už neutrácím tak moc jako dřív. Oblečení si koupím jen tehdy, když ho potřebuju a to samé s kosmetikou. Dobře, o tom, že dělám i vizážistku při focení a mám toho tuny, nebudeme mluvit :D Ale to je k práci potřeba. Doma mám jen pár věcí na každodenní líčení.
    Prostě jsem se nějak naučila zbytečně neutrácet a vždy si to dobře promyslím.
    Ale stejně jsem strasně ovlivňěná reklamou.... např. do Kenvela by mě nikdo nedostal, jelikož se mi nelíbí jejich způsob prezentace značky na internetu a ani výlohy.
    No jednoduše tento článek bodl, teď mám zas o čem přemýšlet :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju Terezko!:)
      Já taky o všem stokrát přemýšlím, než to koupím, ale i tak se kolikrát přistihnu, jak na mě něco funguje:D

      Vymazat
  9. Ty teda taky dobře hraješ na tu reklamu:D už jsem si tu knížku taky v knihovně zamluvila:D hrozně se na ni těším:D:)))

    OdpovědětVymazat
  10. Knížka vypadá suprově:)....mimo to jak zmiňuješ tu rodinu, je na toto téma i film - http://www.csfd.cz/film/247926-jonesovi/podle-rating/ , tak kdyby tě to zajímalo:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O tom filmu se v té knížce taky píše, právě na základě toho vyzkoušeli ten experiment, jestli to může reálně fungovat - a zjistilo se že mnohem víc, než by kdo čekal.
      Ale i tak díky za tip:))

      Vymazat
  11. Takovou knihu bych si určitě ráda přečetla, jistě je zajímavá, podle toho, co píšeš. Už jednou jsem se dostala do situace, kdy jsem měla pocit, že nemůžeme věřit v dnešní době naprosto ničemu. Svět na všech úrovních je ovládán někým, kdo z toho chce mít užitek. A my to vůbec netušíme a často se chováme přesně tak, jak někdo druhý chce. Což je hrůza!

    OdpovědětVymazat
  12. mám na ni zálusk, vypadá moc lákavě:-) takové knihy mám ráda

    OdpovědětVymazat
  13. No to fakt patří blok...debilnější blok jsem ještě neviděla :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, asi myslíš blog... nicméně blok máš ty, jak je vidět :D

      Vymazat
  14. Zrovna dneska ráno jsem si dala goji a měla jsem strašně super zdravý pocit. :D Díky za tip, studuju marketing, takže si knížku určitě přečtu! :) Hodně štěstí u zkoušek! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! :) Tak to by se ti určitě mohlo líbit :)

      Vymazat
  15. Úžasnej článek! A i když jsi za to nedostala zaplaceno, tak se ti podařilo mě přimět si tu knížku zarezervovat v MZK a přečíst si ji. :) Dobrá práce, víc takových článků.

    OdpovědětVymazat
  16. Krásný článek! Knížka bude určitě skvělá, ale mě stejně největší radost udělalo, že jsi napsala, at si přečteme 1984. Tu knížku zbožnuju a chtěla jsem jí dát tatínkovi k Vánocům, jaké však bylo mé zklamání, když po celé Praze bylo jen ruské nebo anglické vydání :( :D Nic podobného se mi předtím nestalo. Měj hezký den, Eliška

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju!
      1984 je podle mě něco, co by měl znát každý:)

      Vymazat
    2. Přesně tak, i generace mých rodičů, která se (BOHUŽEL!!) o té knížce neučila :) Eliška

      Vymazat
    3. 1984 mají v levných knihách za 99,-Kč.

      Vymazat
  17. Na stejné téma brandingu, ale trochu odborněji píše taky Naomi Klein v knize No Logo, doporučuji (jen je trochu obsáhlejší :)
    Tato vypadá trochu víc populárně naučně, tak ji zkusím, díky za tip!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No Logo jsem četla, je to skvělý, a chystám se i na další knížky od Naomi Klein :)
      Ale ta právě není tak úplně pro každého, tady je to podané tak, že to zaujme širokou veřejnost:)

      Vymazat
  18. Taky jsemn to přečetla jako vyluxovane mozky :-D mrknu na to, přesně tohle me zajímá, diky za tip! :-)

    OdpovědětVymazat
  19. Začnu tím, že máš pravdu v tom, že 1984 by si měl přečíst opravdu každý:)
    Nejvíc mě zaujalo to,že jí Orwell napsal na konci 40.tých let..ani nevěděl, co pak všechno přijde..

    Vyluxusované mozky zní zajímavě:) Jinak Abercombie a Fitch..jeji reklama určitě funguje..ale nikdy jsem si tam nic nekoupila..:D možná kdyby snížily ceny..na který, ale vlastně skoro nevidíš, protože je v tom obchodě strašná tma...a stejně tam vždycky jdu jenom kvůli těm prodavačům a protože pak pěkně voním. Jsem ovce:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě, to je na tom to nejlepší, jak neskutečně se trefil, aniž by věděl :)
      Joo ta jejich vůně, s tou to taky vymysleli dobře :D

      Vymazat
  20. Tu knihu mám doma temer rok a az v Marketcine minulem prispevku jsem se dovedela, ze to jsou vlastne Vyluxusovane mozky :D
    Je to fakt skvela knizka. Tesim se na dalsi tip co kvalitniho precist. ;)
    PS: Odstiny sedi jsem si taky musela diky reklame hned bezet koupit. V pulce jsem umrela nudou a ted je z toho podlozka. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda že nejsem jediná, kdo neumí číst názvy! :DD
      Určitě se brzy o nějaké tipy podělím....teda až bude po zkouškách a bude zase čas číst i jiné věci:))

      Vymazat
  21. To vypadá zajímavě, úplně mě to nalákalo knížku si přečíst :-) A jak jsi psala, že reklama je úplně všude - hned jsem si vzpomněla, že v Infernu, co teďka čtu taky nedávno zrovna zmínili, že má někdo i-phone, a popisovali, co všechno se s ním dá dělat, místo toho, aby tam bylo napsané jen mobil...tak by mě zajímalo, jestli je to náhoda, nebo na tom fakt něco je..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Řekla bych, že v téhle době už nebude náhoda asi nic...:D

      Vymazat
  22. Díky tvému článku mám pocit, že si musím koupit tu knihu :)).

    OdpovědětVymazat
  23. Markétko, skvělý článek, přečtený jedním dechem.
    Chci se jen zeptat, navazují na sebe nějak ty knížky, nebo mi stačí koupě jen druhého dílu, abych vše pochopila?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc!:)
      Nene, určitě si ten druhý díl můžeš koupit hned :)
      Ten první díl je spíš o tom, co se odehrává v mozku když jsme v kontaktu s reklamou, a tohle je hlavně o tom, jaké triky firmy používají, ten první k tomu není potřeba:)

      Vymazat
  24. hned jsem si tu knížku objednala v knihovně, škoda že jsou přede mnou ve frontě asi 3 lidi :D každopádně mi to připomnělo ten film Jonesovi, nedávno ho dávali v televizi :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Podle toho filmu právě zkoušeli ten experiment, aby ověřili jestli je to v reálu možné - a výsledek docela překvapil :D Ale ještě jsem ho neviděla, tady na kolejích nemůžu stahovat, tak si musím počkat na doma..

      Vymazat
  25. Tak to si potřebuju přečíst! :D Díky za tip :)
    jinak, poslechni si jak tu knížku pojmenovala :D http://www.youtube.com/watch?v=gJXG3U4Qp68
    , ale je fakt, že kdyby nebylo ostatních, sama bych to četla tak jako ona :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha, jsem ráda, že nejsem jediná kdo si neumí přečíst název :D
      Asi máme všichni ty mozky fakt vyluxované ... :D

      Vymazat
  26. No tak to vypadá na super knihu, určitě si ji přečtu, díky za tip. PS: v mekáči náhodou mají mrkev, konkrétně mrkvové kytičky, které si tam vždycky dávám:D Hezký den:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem nevěděla :D
      Tak možná ne v Americe, nebo to třeba zavedli až po vydání té knížky - vím že mekáč má nabídku rozdílnou v různých zemích, u nás třeba McSmažák, a tady v rakousku třeba čínský nudle :D

      Vymazat
  27. Přesně tenhle tip knížek jsou jediné, co dokážu přečíst!:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro mě taky - sice čtu ráda, ale nedokážu se soustředit dlouho, jen tohle mě nepustilo :D

      Vymazat
  28. Tak to je super, doma už mám z knihovny přinesenou Nákupologii, takže nejdřív přečtu ji a pak přijdou na ředu Vyluxusované mozky! Díky za tip! :))

    OdpovědětVymazat
  29. Super,super článok už som pozerala kde to kúpim na SR :D .. ale musím poznamenať že goji do seba pchám denne a nedám naňho dopustiť takže aj keď to neni nijak potvrdené, minimálne spokojnosť :D aj ked rozumiem čo tým chceš povedať, určite to nie je nijaký zázrak na chudnutie a nevylieči to z rakoviny ako by si človek po prečítaní všetkých tých blahodárnych účinkoch mohol myslieť .. Inak chcela by som sa spýtať, či neurobíš nejaký ten "večerový špeciál" lebo mi celkom dochádzajú nápady na zaujímavé večere zdravšieho charakteru :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moje večeře bohužel nic originálního nejsou, pořád jím dokola to samé - knackerbroty s něčím a hromada zeleniny, nebo zelenina a cizrna/hummus, nebo zelenina a tofu, salát z okurky a kukuřice a k tomu zelenina, vajíčka se zeleninou, krémové polévky....pořád dokola to stejné :/
      Ale třeba se polepším, začnu to více obměňovat a pak něco sepíšu :)

      Vymazat
  30. Tý jo, asi vim co budu chtít od Ježíška, teda až budu mít kompletní série knih Her o trůny...:) Jinak, jestli ti můžu doporučit, není to sice knížka, ale film na způsob co dávaj do potravin, aby nám víc chutnaly a co nám pak ty látky dělaj, jmenuje se Hungry for change.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc za tip, to zní zajímavě :)

      Vymazat
  31. Hollister a AF, moje nejmilejsi znacky a takovi pozeri! :D

    OdpovědětVymazat
  32. super článok ! Musím si určite túto knihu niekde kúpiť a ja tiež stále čítam vyluxované mozgy :D :D
    Milujem tvoje články a sú jedinou záchranou v škole, keď sa nudím. Už som prečítala skoro všetky články v archíve ! :D
    COLORFUL THOUGHTS

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, to je milý! :)
      Všichni máme ty mozky vyluxovaný, i Ježíškovi jsem to na dopis napsala špatně...:D

      Vymazat
  33. Opět příjemný čtení :) Každý článek čtu s neuvěřitelnou chutí!
    Máš dar vykouzlit i v tak ošklivým dni (ven od rána "chčije a chčije") úsměv na rtech :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak krásný vzkazy si ani nezasloužím, děkuju moc! :)

      Vymazat
  34. Nalákala jsi mě, musím si ji přečíst! A úplně mě dostalo "třeba je vaše oblíbená blogerka, která píše o krémech proti celulitidě, ve skutečnosti chlap" I když je to vlastně dost smutné...Hlavně doufám, že ty nejsi chlap! To už bych asi nikdy nevěřila jedinému článku v blogovém světě :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Třeba jsem chlap a třeba taky francouzskej buldoček :D
      To je jedna velká výhoda a nevýhoda internetu zároveň, každý může být, kým chce...

      Vymazat
  35. Vypadá to zajímavě, určitě jsi to až budu mít čas přečtu! :)
    Pořád tam čtu vyluxované mozky! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Všichni ne. :-D Jenom to tak vypadá, protože to je taková sdílená blbost s ostatními. Lidi co to přečtou normálně se tím asi nechlubí.

      Vymazat
    2. to je ovšem velice přínosný poznatek, milý anonyme :)

      Vymazat
  36. to vypadá zajímavě bohužel, reklama je všude a to s tím axe je fakt, na základce to na sebe kluci lily po galonech :D

    OdpovědětVymazat
  37. šedá sračka, haha, úplně souhlasím :D

    OdpovědětVymazat
  38. ach úplně jsi mě nalákala si tu knihu koupit a přečíst a to s těmi teenageremi mě dostalo :D

    OdpovědětVymazat
  39. (Mám se přiznat, že jsem taky četla vyluxované mozky? :D ) Zní to dost zajímavě, možná taková povinná četba co? Studuju potravinářství a hanba mluvit: goji je jen špička ledovce. Podobný praktiky by se daly vysledovat všude možně: první je máslo a vejce fuj, pak zas margarín fuj, chia semínka strááášně zdravý ačkoliv z nich ty omega trojky skoro nevydolujeme, o kokosovym oleji nemluvě na jeho propagaci jsem značně alergická. A výsledek je, že to by se z toho musel člověk zbláznit, aby na tohle všechno furt myslel :) selskej rozum 4ever! :P :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. a co je špatnýho na kokosáku?:D

      Vymazat
  40. Super článek :) Moc díky za typ, vypadá to hodně zajímavě. Ale stejně si myslím, že i když to má člověk načtený, tak se tomu stejně neubrání... Já třeba ujíždím na všech limitkách, ať už jde o čokolády nebo kosmetiku :) A kamarádka zase musí mít všechny nový make-upy a řasenky od MaxFactor, a to už značně leze do peněz. No snad po přečtení těchto dvou knížek budem všichni chytřejší :)

    OdpovědětVymazat
  41. Jinak jak se tam píše o té rodině, co měla přesvědčovavat sousedy, tak o tom je natočenej i film s Davidem Duchovnym a Demi Moore - Jonesovi, kdybys měla zájem.
    http://www.csfd.cz/film/247926-jonesovi/
    Nemá to sice na csfd moc procent, ale je to pohodový film na odreagování :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten jsem viděla, není špatný... :)

      Vymazat
  42. jéééj, tak to bych si přečetla, to mě zajímá :) takový to, že to lidi kupujou, aby to vypadalo cool... všichni o tom víme svý, ale i mistr tesař se dá někdy ovlivnit :) úplně mě to fascinuje, jak se dá s lidským vědomím šoupat :)
    taky doporučuju Jonesovi, tam to je přesně vidět :)

    OdpovědětVymazat
  43. Úplně jsi mě navnadila knížku koupit ! Tak jo, bude další na seznamu :)

    OdpovědětVymazat
  44. ...a které že nakladatelství tě platí? :D :D :D
    Díky za tip, o těchto knížkách jsem nikdy neslyšela...!
    Ela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, chtela jsem se zeptat, do čeho všeho se dá přidat Kokosové mleko? Vcera jsem si ho koupila a zkusila dat dve lžíce do kaše a nic moc:( tak uvítám jakýkoliv typ jak ho zužitkovat. Děkuji:)

      Vymazat
  45. Ahoj, chtela jsem se zeptat, do čeho všeho se dá přidat Kokosové mleko? Vcera jsem si ho koupila a zkusila dat dve lžíce do kaše a nic moc:( tak uvítám jakýkoliv typ jak ho zužitkovat. Děkuji:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, já si ho dávám právě do té kaše (někdy ji v něm i vařím, napůl s vodou) nebo to tvarohu. Ale je možné, že ti prostě nesedí ta chuť.
      Jinak je výborné třeba na banánové smoothie, a nebo třeba do palačinek nebo lívanečků, ale tam ta chuť dost zanikne. No a nebo třeba i na slano, udělat z něj kari omáčku ke kuřecímu masu, mňam!:)

      Vymazat
  46. S knihou "šedé sračky" naprosto souhlasím, nechápu jak někdo může takovou knihu vůbec označit za dobrou, vždyť je to děsná kravina a to jsem četla asi dvě kapitoly, nikdy víc!
    A k té rodině, co sousedům podvědomě nabízela různé zboží atd., je o tom i film Jonesovi, kde bylo ukázané, jak se lidi nechají ovlivnit marketingem, a kam až to může vést :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych ani ty dvě kapitoly nezvládla, stačila mi ukázka u nějaké recenze v novinách:D
      Ten film byl právě inspirací pro ten experiment, aby zjistili, jestli to může fungovat....a ukázalo se, jak moc...

      Vymazat
  47. úžasný článek!! fakt mě to chytlo. Musím se po té knížce kouknout. Díky za inspiraci :) :)

    OdpovědětVymazat
  48. No tak tohle zní jako opravdu zajímavá kniha. V budoucnu bych se chtěla věnovat psychologii a přemýšlela jsem právě i o ubírání se tímto směrem - marketing, reklama a její působení na psychiku. Takže díky Ti za tak skvělý článek a inspiraci, je důležité se trochu zajímat o svět kolem sebe :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já děkuju! :)
      To by bylo určitě hodně zajímavé studium, celkově mě všechno okolo tohoto hodně baví :)

      Vymazat
  49. Zní to dobře :) Jestli jsi neviděla dokument český sen, tak doporučuju se podívat, je to něco podobného týkající se supermarketů :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Viděla, to je taky povedený :) Ale i tak děkuji za tip! :)

      Vymazat
  50. Týjo blondýnko Markétko kde máme nový článek? Je 4-tý den po tomhle a nic, chci se zase zasmát a pokochat, prosím... šup :-o))
    Tew.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Články budou bohužel až někdy za začátku února:(

      Vymazat
    2. Neee, moc smutna z toho budu.... Jestli té cekaji zkousky, tak hodne stesti! :-)
      Tew.

      Vymazat
    3. Čekají, příští týden 4 a k tomu esej - takže děkuju moc!! :)

      Vymazat
  51. Ach poslední komentář mě rozesmutnil :(
    Kniha vypadá skvěle, až budu mít po maturitě, jdu na ní !!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je milý! :) Však v únoru se do toho zase pořádně pustím! :)

      Vymazat
  52. Ha, samozřejmě jsem název četla taky špatně, nevadí! :D ale zaujala mě hodně, kdybych měla já doporučit, tak by to bylo Jak drahé je zdarma od Dana Ariely.. přečetla jsem ji jedním dechem a nestačila zírat, když jsem si uvědomovala, jak pravdivý to je :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za tip, určitě se po tom kouknu :))

      Vymazat
  53. Markét to je fakt super článek! Tu knížku si určitě ráda přečtu.
    S tim Hollisterem je to fakt pravda. Nedávno to na mě vybalila prodavačka jako součást filosofie. Je to vymyšlený hlavně na amíky, co se cpou fastfoodem a velikost L je u nich pomalu jako u nás S, takže to zas tak hnusný neni, když si to tak vezmu. Chtějí jim asi naznačit, že se sebou mají něco dělat. Ano, je to sice poněkud hrubým způsobem, ale třeba to funguje, protože Hollister je dost populární. :D :)

    OdpovědětVymazat
  54. Článek mi hraje do karet. Už nějakou dobu přemýšlím o nákupu knih. Něčeho, co je fajn mít doma.Váhám mezi Dobou jedovou, Debordelizací hlavy a teď už i nákupologií. Asi udělám kompromis a koupím si všechno. :-)

    OdpovědětVymazat
  55. Ahoj, jedu v úterý do Vídně a budu tam trávit celý den. Už se moc těším jak využiji spoustu tvých tipů :)..jen tam budu už od 7 od rána a potřebovala bych poradit, kam se uchýlit než všude otevřou :D..nevíš kam bych mohla zamířit třeba na ně´jaký dobrý koláček? Netuším, kde by mohli mít otevřeno, Starbucks jsem koukala, že má až od 10 :/..děkuju moc Anette

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj,
      Starbucks nemá od 10, ale od 7 nebo půl 8, stejně tak McCafe, Coffeeshop company nebo třeba kavárna Campus Suite blízko Rathausu (článek o ní je v rubrice Vídeň), takže bych šla do jedné z nich :)

      Vymazat
    2. Faakt? Tak to nevím jak debilne jsem to hledala :D..to je super! moc děkuju :)

      Vymazat
  56. Ahoj Markét,
    knížky mě velmi zaujali a díky tobě jsem se rozhodla psát seminární práci na podobné téma..mohla by jsi mi, prosím, napsat, jak znělo téma té tvé seminárky? Vůbec nevím, jak bych to správně pojmenovala( :D) ..děkuju.
    Nikola

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, to takhle bohužel říct nedokážu, záleží přeci na tom co za seminář to je a čeho se to týká, my nikdy nemáme zadané přímo téma, jen se to musí týkat oboru, který studuji :)
      Psala jsem hlavně o product placementu, takže jsem použila jen nějaké části a jemnovalo se to myslím "Product placement a jeho vliv při umístění v audiovizuálním díle" :D

      Vymazat
    2. Ahoj, díky za odpověď :) my si můžeme zvolit jakékoliv téma, jen se musí týkat společenských věd ;) takže moc nevím, jak to pojmout..:D
      Nikola

      Vymazat