středa 14. května 2014

Zpátky do Vídně

....i když bohužel jen na jeden den.
V pondělí jsem, po čtvrt roce, opět vyrazila do mé milované Vídně, do města, které bylo celý minulý semestr mým druhým domovem (no dobře dobře, to ze mě echt Vídeňačku nedělá :D).
Jet jsem tam musela kvůli zrušení účtu v bance, nicméně taková povinnost mi ani maličko nevadila - naopak, ideální příležitost udělat si hezký den a projít si pár oblíbených míst.
...a jak jinak začít hezký den, než dobrou snídaní. Na oblíbeném místě, s výhledem na ranni ruch města.
Z domů jsem vyrážela o půl šesté, a tak se mi nechtělo do sebe rychle hodit kaši a radši jsem se těšila na snídani přímo ve Vídni.
Ale musím říct, že je dobře, že jsem jela sama, protože já a bez snídaně (jako největší ranní jedlík!) není zrovna ideální příklad milé společnosti a docela se divím, že jsem třeba neseřvala nevinnou stevardku nebo někoho zuřivě nekopla do holeně.
Ale stálo to za to, odměna v podobě velikého chai latte a cheesecaku na sebe nenechala dlouho čekat a krátce po osmé jsem se už usadila hezky k oknu, vychutnávala si snídani a z okna pozorovala lidi spěchající do školy či  práce s kelímkem kávy v ruce.
Seděla jsem na stejném místě, kde jsem se před třemi měsíci klepala strachy a nervózně mačkala výpisky, s myšlenkami na to, jak nezvládnu žádnou zkoušku, vyhodí mě ze školy a budu muset vracet stipendium.
Prostě reklama na hysterku. Příště mi dejte facku.
Potom jsem skočila do banky, vyřídit vše potřebné, a pak už jsem se mohla vydat na procházku po krásném centru města. (Už jsem říkala, že tady budu jednou bydlet, v domě s vysokým stropem a francouzským buldočkem na bílé Ikea sedačce? Hm, asi jo. Tak pardoooon!)
Tenhle most mezi domy se mi vždycky líbil, chodila jsem tudy několikrát týdně, vždycky když jsem měla mezi přednáškami dost času a šla se projít (no dobře, tahle cesta míří k nákupní třídě Kärtnerstrasse, jsem prozrazena :D). Ale musím říct, že procházet se takhle v květnu, hezky nalehko, je něco úplně jiného než když jsem tudy chodila s omrzlým nosem, zmrzlými prsty, zachumlaná do šály.
Město bylo ještě úplně prázdné, protože nebylo ani 10 hodin...
...a tak jsem to vzala i přes Judenplatz, neboli Židovské náměstí s velkým památníkem obětem holocaustu.
Tohle malé náměstí je podle mě jedno z nejkouzelnějších míst v centru, krásné staré domy, stará dlažba...
 Často tu potkáte i žáky v krásných školních uniformách, protože hned na rohu je nějaká škola či gymnázium.
Po cestě do centra jsem narazila i na roztomilý obchůdek plný populárních mini dortíků, ale od snídaně jsem byla stále ještě trochu přeslazená.
Tak snad příště. Nebojte cupcaky, já si pro vás přijdu!
Když jsem byla ve Vídni, chybělo mi Brno. Teď, když už jsem zpátky doma, chybí mi Vídeň (a dokonce i němčina!)
Klasika.
Ale mám to štěstí že je to jen hodinu a půl cesty autobusem, a tak tam můžu jezdit často. A protože se blíží prázdniny, čeká mě tu i taková menší dovolená.
Samozřejmě se to nemohlo obejít i bez nakouknutí do nějakých těch obchodů, včetně mého oblíbeného Forever 21. (já vím, už jsem na to stará!)
Sháněla jsem nějaké hezké šaty, ale když už se mi nějaké líbily, byly tak kraťoučké že by mi z nich lezla půlka zadku.
Tak já nevím, jestli si návrháři, co navrhují pro tenhle obchod myslí, že všichni jednadvacetiletí měří 150 centimetrů, nebo co.
A když se vám hrozně chce na záchod (nemáš pít litrový chai latté, Markéto!), je vám vcelku jedno, jestli tam hraje zrovna opera nebo ne.
Potom jsem se prošla k Rathausu, který má své kouzlo jak o Vánocích, kdy je okolo milion světýlek a stánků, tak i takhle na jaře.
A hned vedle je univerzita, nádherná stará budova, do které jsem měla to štěstí (no dobře, v zimě v 7 ráno jsem bývala spíš nasraná :D) chodit na některé přednášky.
Když jsem tam tak byla, opět mi v hlavě naskočila myšlenka na to, jaké by to asi bylo, kdybych se sem vrátila studovat, tentokrát už ale na stálo, najít si tu nějakou práci (samozřejmě velmi prestižní, třeba v Mekáčí nebo Starbucksu :D) a namáhat si ten blonďatý mozek němčinou.
Na dost oborů se totiž ani nemusí dělat příjmačky, pokud není příliš mnoho uchazečů, a jediné co je potřeba je certifikát B2 z němčiny, což by se snad dalo.
....ale to jsou jen takové představy, nijak více jsem o tom zatím neuvažovala, ale jisté je, že bych se moc ráda ještě někam do zahraničí podívala. Přemýšlela jsem i o stáži přes AISEC (a můj muž se dost naštval, když jsem mu řekla že pojedu do Indie zachraňovat svět :D), nemáte s tím někdo zkušenosti?
A nebo mě láká i program Work&Travel, což je podle mě taky ideální možnost, jak někam vycestovat.
Protože jet někam jako au-pair moc nepřichází v úvahu, vzhledem k tomu, že o dětech toho vím asi tolik jako o kvantové fyzice (no dobře, z HIMYM vím, že mimina mají na hlavičce měkký místo, co se nesmí zmáčknout :D) a můj vztah k nim je asi tak kladný, jako k té fyzice.
No a úklid domácnosti? Když umývám nádobí, je po mé snaze ještě špinavější, než po nedělním obědě, tak nevím...
Schody před univerzitou. Trošku mi to přípomíná Gossip Girl. (a proto jsem si pokaždé sedala nahoru :D)
Stanice metra a tramvají Schottentor, na které jsem vždy vystupovala při cestě do školy.
Ty staré tramvaje se mi na pohled moc líbí, takové správné retro....i když v zimě, když bylo venku pod nulou a v tramvajích ještě méně, jsem trošku změnila názor :D
Kolo jsem si tentokrát půjčit nemohla, protože jsem měla šaty (a moje puntíkované kalhotky díky větru viděla celá Vídeň tak jako tak:D), což nebyl zrovna šťastně zvolený obleček.
Parlament, krásný z venku a zevnitř snad ještě více působivý.
A budova divadla Volkstheatre, po cestě na nákupní třídu Mariahilferstrasse.
Opět čas na nějaké ty obchody, obchody a obchody...
A protože už nohy docela protestovaly, na chvíli jsem si potřebovala sednou a dát kafe. Pro tyhle účely ale bohatě posloužilo jednoeurové latté z Mekáče, se kterým jsem si sedla na zahrádku (vznešeně řečeno :D) a opět pozorovala ruch na ulici. (a pán v brýlích očividně pozoroval mě :D)
Pak už mi začal hlasitě nadávat i pan žaludek.
Protože jsem došla až na konec Mariahilferstrasse, kde je i stanice metra, svezla jsem se pár zastávek na Josefstädterstrasse, kde je snad nejlevnější sushi ve Vídni. Sice v dost ošklivém bufetu (prostě HAO Noodles, co čekat:D), ale dobré. Ideální by bylo sice vzít si ho s sebou, jak jsem dělávala dřív, ale jelikož jsem teď byla Vídeňský bezdomovec, snědla jsem to přímo tam.
No ale za 4,5 Eura? Neberte to! :D
Pak jsem se zase trošku prošla, pro změnu ke kampusu, kde jsem navštěvovala zase jiné hodiny, a pak se vydala tramvají směrem k Dunaji, kde je tak krásně a je to jedno z mých nejmilejších míst.
Ty labutě bych vydržela pozorovat hodiny. (kdyby na mě nesyčely :D)
A to že hned vedle nákupní centrum je jen náhoda! Vůbec jsem to neplánovala. Šlo mi samozřejmě o labutě!
A pak už byl čas nasednout na žlutý kočár směrem na Brno...
Ale nejela jsem s prázdnou, měla jsem i nějaké ty tašky....v jedné z nich byla tahle krásná mikina z Pimkie, ve slevě v přepočtu za 350 korun. Láska na první pohled.
A bílé šaty z Tally Weijl, za stejně sympatickou cenu jako ta mikina. Na to, že tenhle obchod moc nemusím (a vždycky se musím třikrát nadechnout, než tam vkročím, protože mě děsí ty neonově růžové topy v kombinaci leopardíma legínama) jsem opravdu mile překvapená a nadšená.
A k tomu i nejroztomilejší sladce vonící deodorant z Müllera (za euro!), kde mají všechno, od parfémů Chanel přes sprchové gely za jedno euro až po burákové máslo.
A odjet bez oblíbeného musli a proteinových chlebů? Nemožné! :D
V obchodě Müller (který je přímo v nákupním centru Stadion, odkud odjíždí i autobusy, což se při čekání hodí) jsem si koupila na vyzkoušení i mleté lněné semínko s příchutí datlí a švestek, které si budu dávat třeba na tvaroh, a taky výborné "bonbony", co chutnají jako gumoví medvídci, ale jsou pouze z ovoce, nic navíc.
A tady už musli v hlavní roli královské snídaně.
Auf Wiedersehen!
P.S. Jeden den je na Vídeň sakra málo!

44 komentářů:

  1. Parádní fotky, někdy se tam budu muset také podívat :))

    OdpovědětVymazat
  2. Já tam ještě nikdy nebyla :/ Když to tak vidím, tak se budu snažit, co nejdříve :)

    OdpovědětVymazat
  3. Určitě tam si dej cupcake v CUP 'n KEKS! Mají nejlepší jaký jsem kdy jedla a taky jsem na ten obchůdek narazila náhodou, když jsem nakupovala na Vánoce a po celodenním chození s plnými taškami, to byla nejlepší část dne :-D

    OdpovědětVymazat
  4. Nevíš prosím (nebo někdo jiný:-), jestli se to müsli nedá koupit i někde na internetu? Pořídila jsem si 2 krabice, když jsem byla v Rakousku v zimě lyžovat, ale ty už jsou dávno fuč a do ppříštího roku se mi čekat nechce...:-)

    OdpovědětVymazat
  5. áá to je nádhera!! :) plánuju tam vyrazit v létě konečně už!

    OdpovědětVymazat
  6. Víden je nádherný město, ale ještě jsem tam nikdy nebyla, když je teplo :)

    OdpovědětVymazat
  7. Supr článek :) ta mikina i šaty jsou moc hezké. Jinak teď tak přemýšlím, že každoročně jezdíme v zimě do Rakouska na lyže, ale ještě jsem se snad nikdy nepodívala do Vídně. A podle tvých fotek a článků to musí být překrásné město. Budu to holt muset napravit!!!

    OdpovědětVymazat
  8. Jee, ty šaty se mi moc líbí :)) ve Vídni jsem byla jenom jako malý špunt a to mě dost mrzí.. :/ ráda bych se tam zase podívala :) hlavně jak všichní básní o Primarku a podobných levných obchodech :D :( přesně proto bych chtěla bydlet v Brně :D je to kousek do Vídně a dá se dojet i do Prahy :) ty bydlíš přímo v Brně? :)

    OdpovědětVymazat
  9. Juuuu, Markétko, moc děkuju za fotky! Vídeň, moje láska... Byla jsi někdy na kafíčku nahoře v Haas-Hausu? Jestli ne, tak doporučuju, parádní výhled nejen na Stephansdom, Stephansplatz a Kärtnerstraße... Takové kafe Melange nebo kleiner Brauner (ehm, vzhledem ke své výšce a ke svému příjmení bych na něj měla mít nárok zadarmo :-D ) k tomu a je to naprostá idylka. ;-) Do Vídně se chystám v červnu a přesně jsem si říkala, jak je super, že tam taky zase jednou budu v létě (bez omrzlého nosu!) :-D
    Vídeňský "orloj" mě sice dost zklamal, ale jinak pro mě nemá Vídeň chybu.
    Ještě doporučuju jet se podívat na Kunst- nebo Hundertwasserhaus. ;-)

    OdpovědětVymazat
  10. Já jsem ve Vídni byla zatím jen jednou - loni o vánocích. Ale jak se tak koukám na ty fotky, tak tam budu muset někdy zajet zas a pořádně si to tam prohlédnout :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Páni, ty fotky mě uplně navnadily na jiný výlet než klasický zmrzací a mačkací na Vánočních trzích. O Vánocích je Vídeň krásná, ale na tvojich fotkách je to úplně jiný level. Krásně z článku dýchá to, jak moc to tam máš ráda :)
    A Müller miluju - mohla bych tam strávit hodiny (já zbožňuju ta cestovní balení zubních past a sprcháčů, to mně vždycky dostane)!

    OdpovědětVymazat
  12. vždy som milovala tieto tvoje Viedenské články a tento je poriadne dlhý a super na čítanie !! :) milujem tvoje články ♥
    COLORFUL THOUGHTS

    OdpovědětVymazat
  13. Město krásný, ale nejhezčí je stejně mikina a sushi :DD ne, úplně ti rozumim, pokaždé, když odteď pojedu do Londýna (teda ještě tu jsem, ale víš jak xD), tak už na to budu koukat trochu jinak, tak nějak nostalgicky ^^

    OdpovědětVymazat
  14. Ach, malé dejavu z mého výletu u Blondýnky :*
    Uplně mi to připomíná, jak jsme vysedávaly v přeplněné kavárně s cappuccinem a chaillattečkem, zničené od courání! Jee už abychom se zase (někde, Praha, Brno, Vídeň, kdekoliv!!) navštívily! :)
    Úžasný fotky, a to sushi, mnam!

    OdpovědětVymazat
  15. ahoj, promiň, že takhle spamuju u netematickyho článku, ale nedala bys sem na blog recept na šneky od Dity, které jsi pekla? vypadaly dost žravě! :D
    předem děkuji

    OdpovědětVymazat
  16. Všude dobře, doma nejlíp? No spíš bych řekla, že je to všude líp než doma! :D
    Lásku k cestování evidentně sdílíme, vždycky jsem nadšená, když můžu někam vyjet a Vídeň mám v plánu o prázdninách a hodlám prošmejdit všechny ty kavárničky, co jsi doporučovala :) Loni mě neskutečně mile překvapily Drážďany - opravdu nádherné město.
    Jednou bych se také chtěla stát součástí organizace na pomoc v rozvojových zemích, tak uvidíme, kam mě vítr zavane.
    Líbí se mi styl Tvých fotek, mají něco do sebe:) A ta mikina je absolutně boží, dala bych si ji na sebe a pak bych si dala to sushi a zajedla to cheesecakem :D

    OdpovědětVymazat
  17. Kdyby se šatičky šili krátký aspoň na 21 letý holky, ale na 11 letý? Ségra si tuhle něco zkoušela v Drážďanech a půlku věcí sem jí musela zakazovat :D
    Markéto, miluju tvoje články nejvíc na světě, ale fakt sem se chtěla učit a ne tu strávit další půlhodinu prokrastinací! :D dej si pauzu (...dej si knackebrot)

    OdpovědětVymazat
  18. To P. S. je nejlepsi! :-D Viden je proste Viden, taky ji miluju. Pobliz Judenplatz jsme loni uplne nahodou nasli v zastrcenem dvorku krejcovstvi jak z dob cisare pana. Tam se holt vzdycky najde nejake prekvapeni.

    OdpovědětVymazat
  19. Uzasnej clanek, asi te miluju <3 do Vidne jedu za tyden, takze jsi me uplne navnadila, strasne se tesim! A t schody jak z GG, to je bomba, taky bych si sedala nahoru, queen B prece :))
    Dom by Dom

    OdpovědětVymazat
  20. Parádní článek i fotky! NA labutě bych mohla také koukat celé hodiny a kort když je tam tak krásně! A malým dortíčkům bych asi neodolala, snídaně nesnídaně :-D

    OdpovědětVymazat
  21. Až na dovolenou ve Vídni, za kterou vás vůbec nechvalim... :-D Dobre ze si puntíky taky ukázala světu,takový pěkně spodary by byla škoda schovávat :-D A ja se už rozplyvat nad výletem ve Vídni nějak markantně nemůžu,neb po třetí tam Fila opravdu už nikdy nepojede :-D Jedine bych ho na cupcake nalakala...

    OdpovědětVymazat
  22. Téda, to bylo pěkné dlouhé povídání! Zrovna si říkám, zda se tam vypravím, když už jsem jí s tebou vlastně procestovala, ale určitě. Snad v červnu ;-) bára.kára blog

    OdpovědětVymazat
  23. Ta Vídeň má tolik krásných míst. Hlavně ty obchody by mě zajímaly :D Snad se mi poštěstí se tam taky v létě podívat

    OdpovědětVymazat
  24. Ja se tam stejne jednou prestehuju :) Miluju to mesto, z Brna bliz nez do Prahy, vrele doporucuju si jej priste projet na kole, je to hodne user- friendly.
    Jinak ja byla ve vychodnim Turecku na 3 mesice pres Youth in Action, coz jsou dobrovolnicke aktivity EU a mym ukolem tam bylo delat sportovni programy a nejakou administrativu pro EU. Je to neco jako zachranovani sveta v Indii, ale je to v Evrope a relativne si muzes vybrat jak dlouho tam chces byt. Vrele doporucuju, byla to neskutecna zkusenost.
    @S.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za tip na organizaci, podívám se po tom :))
      A na kole jsem se ve Vídni najezdila dost, je to nejlepší!

      Vymazat
  25. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  26. Super článek! Musel to být super den, já jsem ve Vídni tolikrát nebyla, ale rozhodně bych se tam ještě chtěla podívat! :)
    Young, wild and free

    OdpovědětVymazat
  27. Už se nemůžu dočkat, až pojedeme s přítelem a ségrou v létě do Vídně nebo do nějakého německého města...ale asi zvolíme Vídeň, když to tak vidím...Tvůj blog je přeci jen nejlepší cestovní příručka, co se tohoto města týče:))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě to bude dobrá volba! :)
      A moc děkuju :)

      Vymazat
  28. ma pobavila časť s deťmi a kvantovej fyziky :D Ja som prihlásená v Aisecu na toto leto, strašne ma to zaujalo, ale samozrejme komplikacie, pretože mením školu, a ked ma zoberú do Prahy- nechcem našetrené peniaze minúť na stáž, pretože na tej kultúrnej si všetko platíš sama..Uvažovala som aj nad work and travel, myslím, že skvelá príležitosť na zlepšenie angličtiny, plus by ti mali ešte aj zostať nejaké zarobené peniaze.. Ono to je ale ťažké, ked máš chlapa čo tieto dobrodružné aktivity velmi neschvaluje :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takovýho chlapa mám taky......ale je to skvělá příležitost, takže má asi smůlu :DD

      Vymazat
  29. Všechny ty fotky jsou úžasný. Vídeň je na vrcholu seznamu, kam se chci bezpodmínečně podívat. O prázdninách budeme asi projíždět, ale to samozřejmě není ono a navíc to bude asi v noci :D Ale chtěla bych tam třeba na vánoční trhy nebo tak :)
    Ta prodejna cupcakes vypadá útulně už zvenku :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju Moni :)
      A Vídeň je o Vánocích kouzelná, ale musí se tam počítat s obrovskou tlačenicí, hlavně na těch větších trzích. Ale krásně je tam i v létě, a procházka bez zmrzlého nosu a teplého kabátu má taky něco do sebe :)

      Vymazat
  30. Ahoj Markét,

    mám zkušenost jak s AIESECEM tak s Work&Travel. Obojí je super a oboje ti doporučuju. Přítel nepřítel, měla bys rozhodně využít téhle příležitosti, když ti ji studium na vejšce nabízí, protože už se pak nikdy nebude opakovat :) A věřím tomu, že ten tvůj je tolerantní, když vydržel i ten půl rok co jsi byla ve Vídni a hlavně pro něj je to také příležitost podívat se do ciziny, když tam má ženu^^.

    Já jsem byla s AIESECEM poprvé v Indii na 6 týdnů, kde jsem dělala rozvojovou stáž a po druhé v Japonsku, kde už jsem měla normální placenou marketing/management stáž. Z profesionálního hlediska mi to zas až tolik nedalo (ale záleží jakou chytíš stáž, takže to se nedá zobecňovat), ale za to z osobního hlediska mi to dalo hrozně moc. Jak Indie tak Japonsko. Jsou to dva absolutně odlišné světy, nesrovnatelné s tím co známe my tady ze střední Evropy. Takže ještě jednou, rozhodně bys téhle příležitosti měla využít a vyrazit někam, i kdyby to bylo jenom na léto. A kolikrát za život se ti stane, že si vyjedeš na 2 měsíce do Japonska a firma ti zaplatí vše, od letenky, po ubytko, jídlo a ve finále ti dává i plat, za který cestuješ? :) Nemusíš se toho vubec bát, ať už jedeš do jakkoliv 'nebezpečné' země, vždycky se tam o tebe ti aiesecáři musí postarat. A v mém případě se vždy postarali, od vyzvednutí na letišti, po vymýšlení programu ve volném čase, až po dopravení tě zpět na letiště. (Samozřejmě to není tvojí povinností s nimi trávit čas, ale je to příjemný znát místní a poznat jejich kulturu).

    Dále Work&Travel, to je klasika, vyrazíš, makáš a pak cestuješ. Já jsem byla přes Studentagency v San Franciscu a pracovala v Hard Rock Cafe. Z finančního hlediska se ti všechny peníze v podstatě vrátí, pokud nějak zběsile neutrácíš, takže to je taky ok.

    Obě možnosti jsou srovnatelné s tím rozdílem, že přes AIESEC si můžeš najít stáž, která koresponduje s tvým oborem studia a může ti z profesního hlediska něco přinést. Work&Travel je spíš o tom vydělat peníze a pak cestovat po té dané zemi. A navíc s AIESECEM se můžeš dostat do mnohem více zemí. Work&Travel myslím v Africe, Jižní Americe a Asii není :)

    Hodně štěstí s výběrem!

    Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Leni, moc děkuji za komentář!
      Kvůli příteli bych se rozhodně takové příležitosti nevzdala, ani u Erasmu jsem se dlouho nerozmýšlela, vždycky jsem věděla že chci jet, a jak píšeš, tohle je úplně nejlepší možnost, i co se týče financí, protože až nebudu studentka, můžu se s něčím takovým rozloučit.
      Tvoje zkušenosti zní moc zajímavě, všechna ta místa (haha a i Hard Rock cafe by se mi líbilo!:D) bych ráda navštívila a když o tom teď tak přemýšlím, rozhodně chci příští léto jet.
      Nejradši bych vyzkoušela obě možnosti, jak nějakou tu exotickou zemi, tak Ameriku, kterou jsem vždycky chtěla procestovat. Samozřejmě nepočítám s tím, že bych si nějaké peníze dovezla, ale o to vůbec nejde, všechny ty zážitky (i negativní) jsou k nezaplacení.
      Takže díky moc, jsem ráda za názor někoho, kdo s tím skutečně má zkušenost :)

      Vymazat
  31. Taky se můžu připojit k tématu stáž. :) Sice jsem teprve ještě nevyjela, ale v létě se chystám na stáž do Indonésie. Zkušenosti se samotného pobytu ještě sdělit nemůžu, ale vzhledem k tomu, že jsi taky z Brna, tak tě můžu jen do té stáže pobídnout. :) Lidi z AIESEC jsou v pohodě, všechno ti vysvětlí a ještě před samotnou stáží se jde na denní přípravný seminář, kde se probíhá všechno možné, co tě na stáži může potkat. Takže bych se toho rozhodně nebála. ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super, moc děkuju! :) Když o tom všem tak čtu, láká mě to čím dál víc!

      Vymazat
  32. Já tu Vídeň prostě zboˇžnuji a taky zbožňuji tvé příspěvky o ní,. Vždy tu najdu něco, kde jsem ve Vídni ještě nebyla a takové všelijaké tipy. Díky za to! :)

    OdpovědětVymazat
  33. Ve Vídni žiju a naprosto si to užívám!! :-) což mi určitě věříš, sama sis tohotu užila víc než dost! ;) Láká mě to, zůstat tu, ale na světě je tolik krásných měst!! Jak si má pak člověk vybrat :D Každopádně Vídeň všem, stejně jako Markét, doporučuji! Miluju ji celým svým srdcem <3 a vy budete určitě taky :-))
    Veru

    OdpovědětVymazat