čtvrtek 29. května 2014

Krabičkování + Střípky z kuchyně

Že stereotyp je největší nuda a hrůza?
S tím já až tak souhlasit nemůžu.
Možná je ve mě kousek Sheldona nebo Rain Mana. Sirup sice nemusí být na stole dřív než palačinky, ale ta stejná kaše na stole musí být skoro každé ráno už mnoho let. V tom stejném provedení.
Sportovní boty musí být růžové. V knihovně si sedám zásadně k oknu. Ve žlutém autobuse zásadně do první poloviny autobusu (no dobře, to je z chamtivosti - aby na mě zbyly lepší časopisy a kafe bylo dřív :D). Mám pár oblíbených kaváren, kam chodím stále na to samé. Několik měsíců či let.
Několikrát týdně dělám ten stejný sport. Několik let jsem si v iPodu neobnovila svůj play list. Několikrát už jsem byla v Paříži a nejspíš pojedu zase (a sedět budu ve předu!). Několikrát jsem si v HM koupila ten stejný model kalhot. 
.....a hlavně, k obědu si ve své růžové krabičce nosím stále to samé, jen s minimálními obměnami.
Jsou věci, které jsou totiž tak dobré, že není potřeba je nijak měnit. 
Třeba Paříž nebo kuskus.
A tady je tedy pár krabiček z minulých dní, kdy jsem chodila na brigády a oběd i svačiny si nosila s sebou. Možností, kde si v nákupních centrech, kde nejčastěji pracuji, koupit k obědu něco dobrého, rychlého a v rámci možností zdravého až tak moc není, a když už tak za velmi nadsazenou cenu. A abych se musela rozhodovat, jestli si koupit mastnej hamburger s hranolkama nebo předraženej salát, kterej by mě zasytil asi tak na 3 minuty? Ne, děkuji, to radši večer strávím v kuchyni (maximálně!) 10 minut přípravou.
Tady jsou zrovna mini jáhelníčky, které jsem upekla podle tohoto receptu, akorát s menším množstvím medu. Z množství v receptu jsem měla 4 malé muffiny. Jsou moc dobré, zasytí, stačí zabalit a hodit do tašky...
A v obědové krabičce jsou palačinky na slano z pohankové mouky, plněné šunkou a sýrem. Pohanka je hodně zdravá a tohle je ideální možnost jak ji zařadit do jídelníčku. A k tomu ještě opečené bílé fazole. Jedna mini plechovka z Tesca, na pánev lžičku oleje, hodně koření, a je hotovo.
A tady opět pohankové palačinky, jen pro změnu ve sladké variantě - plněné tvarohem, banánem a oslazené datlovým sirupem. A k tomu ještě meruňkový šmakoun.
A jako svačina oblíbené Wasa knackerbroty.
Další ze dnů, kdy jsem byla skoro celý den pryč - mini jáhelník a k němu tvaroh, Wasa knackerbrot, a jako oběd oblíbená pečená řepa s cizrnou, kterou jsem opekla na pánvi se lžičkou oleje a hromadou koření.
A co by to bylo za stereotypní krabičkovací článek, kdybych si odpustila kuskus s cuketou? Navíc v tak lákavém a elegantním provedení. No food styling na jedničku, je mi to jasný.
Tentokrát opět tradičně, jen strouhaná cuketa, připravená na pánvi se lžičkou oleje, aby pustila vodu, zamíchaná s kuskusem, který stačí na pár minut zalít vroucí vodou a pořádně okořenit. A navrch plátky uzeného sýra. Moc dobré i za studena.
A svačina je fotogenická snad ještě méně, a to je co říct - tvaroh, rozinky, arašídy.
A když už jsme u toho stereotypního jídelníčku, jeho nedílnou a každodenní součástí je právě tvaroh, minimálně vanička denně. Nejčastěji v podobě svačiny - s banánem, brusinkami a oříšky.
Občas ale uvařím i něco jiného a stejně nefotogenického, než je kuskus (i když nerada:D)
Třeba těstovinový salát - celozrnné špaldové těstoviny, okurka, konzerva tuňáka, lžíce zakysané smetany a syrovátkový sýr z Lidlu.
A pak se ke kuskusu stejně zase vrátím...
A k cuketě taky...
Ale třeba i v jiném provedení, jako cuketové kari podle Téry, a na kuskus plátky Goudy.
Vím že jsem asi dost nemoderní, protože v dnešní době je v módě vyřazovat z jídelníčku snad úplně všechno. Pečivo je zloun a vrah, mléčné výrobky ještě horší a čokoláda může za globální oteplování a povodně.
Já si ale nemyslím, že by bylo potřeba pečivo z jídelníčku vyřadit úplně, obzvlášť to celozrnné, A názory jako po pečivu se tloustne mi přijdou spíš směšné. Tloustne se po všem, když se toho jí moc, bez ohledu na to jestli to jsou krajíce chleba nebo kila jahod. Ale pokud je jídelníček vyvážený, s dostatkem všech látek, nemyslím si že by mohla nějaká houska uškodit.
To až dnes je velká móda se ve všem strašně vrtat, vymýšlet miliony zaručených stravovacích stylů a o všem psát vědecké knihy a točit srdceryvné dokumenty o stravě, kde každý naprosto vyvrací to, co řekl ten minulý.
Vždyť pečivo se jedno odjakživa, co jiného by taky naši prarodiče jedli. Jen s tím rozdílem, že oni si víc jídla vážili a hlavně.....víc se hýbali. 
Ale klidně mě za to můžete poslat do pekla plného lepku :D
Na první pečivové fotce je žitná bulka s výborným kozím sýrem z Lidlu a k tomu další sýr, pro změnu ze sýrárny. 
A bez celozrnných domácích loupáčků k snídani by to taky nešlo!

Jeden z nejlepších obědů - šmakoun s hlívou ústřičnou, pečená červená řepa a pečené bramborové hranolky. Stačí brambory nakrájet, trošku potřít olivovým olejem, okořenit a hodit do trouby. Tak jednoduché a tak dobré.

95 komentářů:

  1. ja si tiež nosím jedlo v krabičkách :) ... tak je to najlepšie, ušetrim a viem presne čo v tom je a ako to bolo pripravené :)

    OdpovědětVymazat
  2. Tvůj přístup k jídlu se mi děsně lídí, ono je stejně nějdůležitější jíst tak jak to člověku vyhovuje a pokud mu vadí mléčné výrobky, tak at je nejí atd. Toho šmakouna bych chtěla vyzkoušet, hlívu mám totiž strašně ráda.

    OdpovědětVymazat
  3. Já jsem taky tak trochu Shledon, včetně toho, že u stolu musím sedět přesně na tomhle místě :D stejně to mám u jídla, pravidelnost mi vyhovuje :)) no a jiné boty na běhání než růžové? Neexistuje! :))*

    OdpovědětVymazat
  4. Ty si žijes!
    Ale musim se pochvalit - poslední dobou jsem při mém krabickování az nadmíru kreativní (konečně nemám kuskus s cuketou a cottagem 5x týdne :D)
    Jinak cetla jsem život bez pšenice - a ačkoliv je z toho dost lidi na vetvi, ja jen nevericne kroutila hlavou. A ani ve snu me nenapadlo, ze bych pečivo, občasné sušenky, knackebroty apod odstranila. To teda ne! :D

    OdpovědětVymazat
  5. Anoooo, opet drevorubecke porce :-D Siiileny jak malo mas na taliri/misticce/krabicce. Kaja.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anooo opět další chytrák :)

      Vymazat
    2. Já myslím, že jde těžko poznat, kolik toho jídla je. Sama s tím mám zkušenosti - teď máme jenom jedny talíře, mnohem větší, než talíř na oběd, co máme doma. Takže když si na něj dám snídani nebo třeba jen svačinu, vypadá toho hodně malinko. Nebo i na ten oběd. Nebo máme strašně velké misky - když jsem byla o vánocích doma a uvařila stejné množství kaše, do misky se mi to skoro nevešlo a tady vypadá poloprázdně. Když vidím fotky svojich jídel, tak to vypadá často, jako by toho bylo malinko a přitom je toho dost. Takže si myslím, že soudit jenom podle fotek, že někdo jí málo, je prostě blbost.

      Vymazat
    3. To je ale blbost. Zvláště matou ty kulatý krabičky z ikei. Myslím, že stejnou jako na fotce mám doma. Vždy, když si do práce dávám dovnitř oběd, tak si říkám, že zdechnu hlady, ale když si to pak nandám na klasickej talíř, je to mega porce.

      Jinak já taky pečivo nepovažuju za zlo, a v rozumné míře ho jím pořád. Nevím, co je to teď za módu, přervávat se bílkovinama. Sacharidy tělo potřebuje, zvláště, pokud pracujete hlavou :-) Aspoň moje tělo bez nich nemůže být...

      Vymazat
    4. Ano, některé fotky mást můžou. Ale pokud je vedle toho tvaroh nebo obal se sušenkama, snadno poznáš, jak je porce velká :D

      Vymazat
    5. Mě hlavně udivuje za potřeba řešit velikosti porcí cizích lidí :)

      Vymazat
    6. Markét víš proč to lidi řeší? Protože těmahle svýma článkama akorád podporuješ u holek anorexii. Ony přijdou do kuchyně, začnou si nandavat jídlo na talíř a řeknou si: "Počkat, ale ta Markét z eat run love měla na talíři mnohem míň, tak si radši uberu." Ty si to možná ani neuvědomuješ, ale jsi pro hodně lidí inspirací a v tomhle ohledu špatnou inspirací. Tvoje porce jsou prostě malé a tvé časté označení za dřevorubecké porce, hashtagy typu avastakysnim, atd atd u fotek dvou loupáčků nebo malé mističky vloček opravdu nejsou vhodné.
      Kristýna.

      Vymazat
    7. Milá Kristýno, velice ti děkuji za tvůj výchovný komentář. Bohužel si z něj však neodnesu vůbec nic a i nadále budu psát taková slovní spojení a hashtagy, jaké sama uznám za vhodné.

      Nejlepší asi bude, když si sama založíš blog a ukážeš tedy těm mladým nebohým děvčatům, jak má ta správná porce vypadat a vysvobodíš je tak ze spárů anorexie :)

      Přeji hezký den plný velkých porcí, a pokud možno i trochu nadhledu k tomu :)

      Vymazat
    8. Holky!!
      Já nechápu proč to řešíte...pokud vám přijdou porce Markét moc malé, tak si zkrátka dejte větší. A že v holkách podporuje anorexii.. děláte si srandu? Tohle je opravdu strašlivé!!Sama jsem anorexií trpěla a jedla jsem půlku pomeranče denně, pak nic..myslíte si, že se tomu něco na předchozích fotkách podobá?? Hrozně mě štve, jak to může jen tak někdo napsat..milé dámy: O ANOREXII VÍTE PRD, STEJNĚ TAK JAKO O MARKÉTINÝCH PORCÍCH!! Tak už sakra přestaňte prudit a pokud máte potřebu do něčeho ďoubat, tak si vemte vidličku a ďoubejte si do svých přetékajících korbelů jídla!!
      Kdybyste viděly moje porce,tak vás asi klepne pepka..ale teď upřímně-pokud nejste bečky sádla, tak jste spíš vy anorektičky, někdo dává přednost větší,ale naprosto výživově nehodnotné porci a někdo má menší, ale vydatnou?? To je právě příklad Markét a myslím,že je to lepší!
      K snídani si peču dva miniaturní muffinky, plné ořechů, vloček, sušeného ovoce, mouky, vajec a mléka..ale jsou maličké- zasytí mě na celé odpoledne, někdy je ani nemůžu zdolat a to jsem velký jedlík a kdyby mi někdo napsal,že je to anorektická porce, kdyby mi nebylo té vynikající dobroty škoda,narvu mu je osobně až do žaludku a pak by mohl kecat...moje sestra jí k snídani, dva talíře ovoce..je toho hromada..takže to je v pořádku!
      PROBERTE SE !!
      P.S.:Všimla jsem si, že pár čtenářek Markét proslily o večeřový článek..pro inspiraci a kvůli takových-jako jste vy, se ho bojí zveřejnit,aby nemusela poslouchat, ty vaše nesmyslná nařčení..já bych si ho taky ráda přečetla (ano a potom bych běžela porovnat svoje porce podle té z fotek, s panickou hrůzou bych zjistila, že žeru jako prase,zbytek bych vyhodila a sešla bych se s Markét v Motole :D)a tímto bych vás chtěla poprosit, ať nenapíšete první věc, co vám přinese slina na jazyk,ale zamyslely se, jestli chcete napsat zrovna tohle :)

      Vymazat
    9. Je velká hloupost označovat M za inspiraci pro anorektičky. V tomhle případě by se musely zrušit všechny blogy, všechny online receptáře a všechno, kde se vyskytují fotky jídel, protože anorektička si vždycky najde něco s čím se srovnat.

      A jestli se anorektička srovnává s M, je ta hloupost v její hlavě a ne v hlavě blogerky.

      - Andrea, bývalá anorektička

      Vymazat
    10. Holky moc děkuju za podporu, jste nejhodnější :)

      Řeči jako že moje hashtagy podporujou anorexii nebo rozbory mých jídelníčků podle pár fotek mi přijdou fakt směšný a nechci si nechat kazit radost z blogování, tak jsem nastavila komentáře na schvalování a podobné výlevy už prostě zveřejňovat nebudu :)

      Vymazat
    11. Market nic si z toho nedělej, jsi zlatá holka, která dělá to, co má ráda a svým bolgem inspiruješ mraky mladých slečen. Tvé porce jídla jsou naprosto v pořádku a bohužel vždy se najde někdo, kdo bude mít potřebu si rýpnout.
      Já si ráda čtu tvůj blog ráno u snídaně, s kávou v ruce a vždy mi svými články zpříjemníš ráno i celý den :-)

      Zdravím do Brna a přeji krásnou neděli :-)

      Vymazat
    12. Děkuju moc za milý komentář a přeji krásný den! :)
      (a když to tak čtu, musím si jít taky pro kávu:D)

      Vymazat
    13. Přesně, ten člověk, co to psal, ví o anorexii velký kulový! Každý, kdo si tím prošel moc dobře ví, jak vypadá porce anorektičky...
      Nic si z takových komentářů nedělej, jsi pro mě super inspirací :)

      Vymazat
  6. Výbornej článek. Asi ho přepošlu všem, který mě otravujou otázkama - to si ráno jako vaříš kaši? A každej den stejnou? To už zase vaříš bulgur s kuřecím a mrkví? Fakt se ti chce nosit do školy oběd v krabičce? :)
    Jo a jsem ráda, že nejsem jediná blondýna s úchylkou na růžový boty na cvičení - mám jedny na běhání a jedny do fitka :)

    OdpovědětVymazat
  7. Super jídla, vařím podobně, hlavně jednoduchá, rychlá a zdravá jídla. Tmavému pečivu se rozhodně nevyhýbám, ale nepřeháním to. Upravuješ prosím nějak tepelně toho šmakouna nebo jen nakrájíš a je to?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Většinou jen nakrájím, není potřeba ho upravovat - ale dneska jsem si pekla bramborové hranolky a na pár minut ho přihodila do trouby a bylo to ještě lepší :)

      Vymazat
  8. aké zdravôstky! mňam veľmi. takéto veci ma bavia:)

    OdpovědětVymazat
  9. To je nádhera, mimochodem,s těmi názory typu tohle způsobuje tohle, tohle se nesmí a tohle tě zabíjí...plně s tebou souhlasím! Jsou toho plné dámské časopisy a nejen ty..:/
    Já se to snažím vše omezovat z jiného důvodu, v tomhle ohledu jsou pro mě "borci" vegani, na které jako vegetariánka zatím nemám.:))
    Ale myslím, že když je toho či onoho s mírou, není v tom nikdy problém.
    Jinak ty Wasa toastíky mám strašně ráda, také si je kupuji a tenhle šmakoun mi vůůbec nechutnal :D Mnohem lepší je určitě meruňkový, jestli jsi ho už zkoušela, doporučuji;)
    Jinak já krabičkuji ostošest :D
    Lucka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vegany a vegetariány, kteří se tak rozhodnou kvůli zvířatům samozřejmě chápu...
      Meruňkového šmakouna miluju, jím ho teď skoro denně a užrala bych se toho :D

      Vymazat
  10. A v lepkovem pekle si rada pobudu s tebou a ještě si s tebou to ťuknu nějakým tekutym ovocem :-D i když teda ja jsem asi nemilovnik opakování (byť je matkou moudrosti) a málo co vařím opakovaně.. ale když už,tak to stojí za to a držím se toho jak hovno podrážky (říká se to tak,ne? :-D)...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. však už se na tvou ovocnou návštěvu těším má milá blonďatá! :D

      Vymazat
  11. Miluju tvůj styl psaní! Neuvěřitelný jak vtipně a čtivě lze popsat pár jídel na talíři či v krabičce! :) Hrozně mě tvůj blog baví, líbí se mi tvůj přístup ke stravování a vůbec ten tvůj celkový nadhled. A ty chytráky kritizující velikost tvých porcí pošli víš kam! (Do "pekla plného lepku"! :-D )
    Těším se na další článek, K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju! :)
      A chytráci ať se jdou někam přežrat a neřeší velikosti ostatních :D

      Vymazat
  12. Cuketové kari vypadá úžasně :) A taky ty palačinky a černý talíř s puntíky. Je to hezky barevné :)

    OdpovědětVymazat
  13. když na to tak koukám, tak mě skoro mrzí, že nemusím krabičkovat :D ono mě to teda čeká příští rok, až zas najedu na svoje dvě vysoké a režim "od šesti do devíti mimo domov", a budu toho mít plný zuby dostatečně brzo, ale ty tvoje vypadají úúžasně :D a už se budu muset naučit palačinky .. :D
    a k úvodu, já bych si mohla s Sheldonem (a asi i tebou :D) podat ruce, některé věci tu prostě nejsou od toho aby se měnily, a prostě mají svůj řád :D (třeba moje zkouškové rituály, vyjezení zeleniny jako první, NIKDY nepít přímo z plechovky, protože na to při transportu kaděj krysy ^^)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, řád je potřeba! :D
      No z plechovky jsem se napila jednou a myslela si, že pak hned umřu na otravu :D

      Vymazat
  14. Parádní jídla, ještě daleko do oběda a já umírám hlady! :D :))

    OdpovědětVymazat
  15. Děkuji za inspiraci, všechno vypadá krásně. Tvaroh ve stravě nějak opomíjím, asi bych to měla napravit. Na svačinku s ovocem bude určitě super.

    http://i-love-bijou.blogspot.cz/2014/05/rozbalujeme-brandnooz-box-kveten-2014.html

    OdpovědětVymazat
  16. Ahoj Markétko :) Do lepkového pekla tě určitě nepošlu :D, protože tvůj názor se všemi jídelními novinkami sdílím. Už kolikrát jsem měla chuť vyzkoušet, co zrovna letí (IF, paleo, low carb,...), ale naštěstí jsou tu lidi jako ty, kteří mě přesvědčí, že jsou to blbosti a nejlepší cesta je vyvážený jídelníček. :) Chci se zeptat na recept na palačinky, zda je děláš s vejcem a mlékem/vodou, na internetu jsem četla, že pohankové palačinky jdou i bez vajec, ale mám z toho strach :D. Jinak moc moc chválím nápad na pohankové palačinky, protože mi bylo lékařem doporučeno zařadit pohanku několikrát týdně, jenže já na ni nikdy nemám chuť :/ ovšem jak to budou palačinky, to mi problém dělat nebude :D :) Jídlo máš krásné, stejně jako vždy. Loupáčky už umíš jako profesionál ;) Mohla by sis i otevřít "kavárnu", na snídani bych si dala tvoje loupáčky, na oběd tvé úžasné palačinky na slano a k pití třeba hruškový cider, no a k večeři jasný salát s okurkou a kukuřicí a jogurtem. Pardon, trochu jsem se zasnila :D Článek skvělý!! i pobavil. Jsi nej :) Ivka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc Ivko! :)

      Palačinky jsem dělala zatím vždycky jen s vejcem, takže bohužel nepradím, ale někdy se mi trhají i tak, takže jsem to bez vajec radši ani nezkoušela :D
      A kavárna je můj velký, i když zatím nereálný sen :))

      Vymazat
  17. Prosímtě, řekni mi, jaké jiné by mohly být boty (a oblečení) na cvičení, než růžové?! :D Jinak souhlasím o tom, co jsi napsala - obzvlášť v dnešní sobě to hýří všemi možnými trendy, každý se snaží hledat "tu správnou cestu", jenže podle mě je ta správná cesta jen a jen selský rozum a přirozený pohyb, které dnes lidi obecně podceňují. Radši budou držet Mačingové dietu, než aby místo jízdy po eskalátoru hezky šlapali po svých a nebo vystoupili o pár zastávek tramvaje dříve. No jo, když naši předci celý den pobíhali a tvrdě dřeli na poli, asi pak mohli sníst víceméně cokoliv že :)
    Již dlouho přemýšlím, že bych si nosila obědy do školy v krabičkách, protože to školní stravování je no...školní stravování. Ne, že by vařili vyloženě špatně, ale mnohdy tam není nic, co bych si vybrala, pak to nedojídám a pak mám samozřejmě hlad. Asi je načase překonat lenost a začít si trochu vyvářet:) Pohankové palačinky vypadají báječně:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, krásně napsáno Andullie :)
      A chápu to, ve škole jsem se taky trápila, ani mi tak nevadilo že to není super zdravý....ale bylo to hlavně neskutečně hnusný:D

      Vymazat
  18. Momentálne mám hlad a ty si mi to týmto ešte viac zhoršila! :D Už ani neviem na čo s tohto článku mám chuť! :D super článok! :)

    OdpovědětVymazat
  19. Opět mi to všechno dělá chutě :-D S palačinkami už jsem se u tebe inspirovala a jednou jsme je měli s sebou v krabičce, i když mě to dříve nenapadlo. Taky ráda dělám různé rychlovky, hlavně teda přes školní rok, když na nic jiného není čas. A se stereotypy to mám stejně - mám plno zvyků, které prostě měnit nechci a vždycky to musí být stejně :-D
    A k tomu vyřazování z jídelníčků - v poslední době mám pocit, že bych asi nemohla jíst vůbec nic...to raději budu jíst s mírou všechno :-) A pečivo mám moc ráda, třeba takový dobrý čerstvý chleba... Sakra, už jsem na něj dostala chuť :-D
    A

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, na čerstvý chleba s máslem nic nemá - a když to není denně několik krajíců, není co řešit :)

      Vymazat
  20. Vzdycky na me lidi blbe cumi, kdyz si jdu u nas ve skole ohrat jidlo do mikrovlnky a nejdu s nimi pokorne do skolni jidelny jist jidlo pro pejsky :D super clanek, vtipne a vystizne napsano ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju!
      Jen ať čumí a dají si nějakej školní hnus :D

      Vymazat
    2. alespon tam máte mikrovlnku:D já to musím jíst studený

      Vymazat
  21. Ahoj :)
    Aké korenie si dala na tie biele fazuľky z Tesca?
    Ďakujem :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, myslím že to bylo klasické grilovací, nějaké levné Clever z Billy :D

      Vymazat
  22. Perfektní článek! Čokoláda může za globální oteplování - to mě nejvíc pobavilo :D Máš k tomu super přístup, to se mi líbí :)
    Sharka

    OdpovědětVymazat
  23. Na toho hlivovoveho smakouna se uz dlouho chysta. Vsechno vypada krasne. Ja se snazim obmenovat..ale moje ovedcene klasiky me mnohdy zachrání😃

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hlívový šmakoun je fajn, ale ten mexiko je mnohem lepší - a meruňka úplně nejlepší! :)

      Vymazat
  24. Super clanek, tvuj styl psani pobavi vzdycky a zarucene! :D bez krabicek by to proste neslo, ty obedy v jidelne se fakt jist nedaji! :D a ruzove botky?! Na behani jedine!! <3:):D

    OdpovědětVymazat
  25. Tiež krabičkujem a veľmi mi to pomáha sa stravovať oveľa lepšie ako kedysi. Tvoje posty sú vždy dokonale napísané ;)

    OdpovědětVymazat
  26. Já krabičkuju také skoro pokáždé to stejné, ale abych pravdu řekla, už se nemůžu dočkat, až mi teď skončí škola a bude víc domácích jídel a hlavně, až budu v domácí kuchyni, kde je funkční trouba a nádobí a jídla všude plno:D joo,jsem rozmazlená holčička, co se těší po roce, až zůstane přes týden doma:D
    Ikdyž studentský byt a život taky není špatný:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si stejně pak i doma vždycky udělám ten kuskus, jsem ztracenej případ :DD

      Vymazat
  27. Ale ty máš moc hezkou krabičku :-)! Taky krabičkuji do práce :-)

    OdpovědětVymazat
  28. Ahojky:-) Jaké koření používáš do kuskusu?:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, většinou bruschetu (z obchodu s kořením Od Sindibáda) nebo grilovací :)

      Vymazat
  29. Mnam! Prosím prosím, jak jsi udělala ty pohankové palačinky? Už se na ně chystám, stráášně dlouho, ale nevím jak na ně:(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, dělám to stejně jako klasické palačinky - mouka, vejce, mléko, všechno od oka :)
      ale až je budu dělat znovu tak to zvážím a přidám recept :)

      Vymazat
  30. Skvělá inspirace na svačinky a obědy s sebou:) vše vypadá vážně skvěle!! A k tomu pečivu..zrovna jsem to někde ve svém článku taky psala...není třeba se ho vzdávat! Bílé tedy jím opravdu jen málokdy..ale to celozrnné podle mě není vůbec na škoda...navíc, když vidím mého taťku s přítelkyní, jak jedí chleba a celozrnné housky k snídani i večeři a oba mají atletickou postavu..tak jen v tom pečivu to opravdu nebude...Stačí vyvážená strava a hlavně ten POHYB!!! :) Skvělý článek, Markét:)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc Gabi :)
      Moje mamka jí pečivo taky hodně často a denně, hlavně obyčejné bílé, klidně večer....a postavu má takovou že jí ji jen závidím :D

      Vymazat
  31. tenhle stereotyp bych si dala líbit !!! ♥ achach

    OdpovědětVymazat
  32. to jsou mnamky! taky si bych si měla začít připravovat nějaký obídky :))

    OdpovědětVymazat
  33. Krása, krása, krása!
    A předražený saláty taky nenávidím. Jsou v nich většinou 3 ubohý krutonky a pidi midi kousíček kuřete, jinak samej ledovej salát.. kdo se tím máu najít, proboha :D Ale na hambáč to taky nevidím, takže krabičky jsou jasná volba!
    A vůbec neřeš nějakej stereotyp. Možná to mám ještě horší než ty....teda aspoň ve školním roce jsem to tak měla,. Každý den rýže/kuskus + kuře/tofu + zelenina. Vždy stejné :D Teď jak jsem doma po maturitě, tak experimentuju, to se musí nechat :D Ale snídaně taky skoro furt kaše, láska je láska :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, jako abych si koupila za velký peníze ledovej salát, to fakt ne :D A ať mi nikdo neříká, že si na holých listech pochutná a zasytí ho to :D

      Ten stereotyp mám právě ráda, občas zkusím něco jinýho, ale pak si stejně říkám, že jsem si radši měla dát kuskus :D

      Vymazat
  34. Ámen! Ať žijou stereotypní věci, který ne třeba měnit, jsou a budou úžasný, jako každý den k snídani kaši (kdo by chtěl snídat něco jinýho..nenene :D), tvaroh, cuketa a kuskus, láska na první pohled i ochutnání!
    Ještě bych se chtěla zeptat Markét, co používáš za koření - Kuře gril nebo jen sůl a pepř? ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, proč to měnit, když by ta změna nebyla tak dobrá! :D
      A koření většinou grilovací nebo bruschetu :)

      Vymazat
  35. Ahoj, toto je trochu mimo článek, ale nemáš ask, tak se ptám tady;
    v kolika letech jsi začala s takovým tím domácím cvičením, nebo cvičením obecně? a v kolika ses začala zajímat o to, co jíš, nebo zkoušet nějaká nová zdravá jídla, vařit atd. ? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, sportovala jsem od malička, sportů jsem vystřídala hodně, mnoho let jsem hlavně tancovala street dance, ale cíleně kvůli postavě jsem začala k tomu navíc běhat a cvičit v 16, to jsem si připadala tlustá :D
      A v té době jsem i začala odmítat smažená jídla, limonády a tak, a sama si víc vařila zdravěji :)
      S domácím cvičením jsem začala s Jillian a později přidala Zuzku Light a Boba Harpera, ale s tím že to nebyl žádný můj "cvičící začátek" :)

      Vymazat
  36. To jsi úplně skvěle napsala! Už nějakou dobu (2 roky?) se zajímám o zdravou stravu a ze všech možných zdrojů čtu, jak jsou nezdravé mléčné výrobky, luštěniny, pečivo,... dřív jsem přemýšlela nějaký tip té "očisťovací kúry" bez zmiňovaných "škodlivých" jídel taky vyzkoušet, ale kdykoliv jsem se o tom zmínila před rodiči, jen zakroutili očima a stále dokola mi opakovali, že "jíst se má všechno, ale s rozumem", samozřejmě jsem na ně nikdy moc nedala a přišlo mi to jako staromódní názor, ale poslední dobou si uvědomuju čím dál víc, že v tom mají asi přece jen pravdu. A to, cos napsala mi taky otevřelo oči a asi se na mé plánované vyřazení mléka kvůli ÚDAJNÉ škodlivé laktóze vykašlu. A jinak ty jídla, omomom, takový stereotyp bych taky brala! :3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju Hani! A jsem moc ráda, že jsi k tomu došla :)

      Vymazat
  37. Krabičkování je super, také mě to čeká, ale nechci psát o jídle. Spíš mě zaujal tvůj úvod, ve kterém se vidím. Zjišťuji, že mám zajeté rituály a místa, kam chodím, co si tam dávám a tak :-D bára.kára blog

    OdpovědětVymazat
  38. jéé super fotky a lákavé jídlo!!

    OdpovědětVymazat
  39. Taky neustále krabičkuju do školy, nebo když vím, že nebudu celý den doma :D A stereotyp mi nevadí, ale otázky mého okolí typu - " Zase máš tvaroh s banánem a ořechy na svačinu ? / To bez toho arašídového másla nevydržíš ani den ? / A nepřeháníš to s tou čokoládou ? " Já nevím, mě prostě arašídové máslo, tvaroh s banánem a ořechy, čokoláda, kuskus, těstoviny atd neomrzí :D
    Jinak moc tě obdivuju, líbí se mi tvůj přístup ke stravování - nebojíš se dát si to, co máš ráda, a dáš si kolik chceš (ikdyž někteří si to nemyslí, jak tak čtu komentáře - a vůbec si s tím nelam hlavu ! Ti lidi by se měli nad sebou zamyslet, než něco vypustí z pusy (slušně řečeno...nebudeme vulgární :D ).
    Máš úžaný blog, tvé články čtu hrozně ráda, líbí se mi tvůj humor....Jen tak dál :)
    Lucí

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Luci moc děkuju! :) A jsem ráda, že nejsem jediná kdo má rád svůj tvarohový stereotyp :D

      Vymazat
  40. Kde bych byla bez krabičkování? Nechci vědět. :D

    OdpovědětVymazat
  41. Tu cizrnu s řepou bych si dala.. Musí to být boží kombinace. :))♥

    OdpovědětVymazat
  42. Ahoj Markét :) Jak upravuješ tu řepu? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky by mě zajímalo + ty pohankové palačinky, stačí zaměnit mouku, nebo máš zvláštní recept (v seznamu jsem ho nenašla). Díky moc a hezký den
      (jo tak koukám že je to v komentářích)

      Vymazat
    2. Tu řepu nakrájím, potřu olivovým olejem, posypu kořením a dám na plech s pečícím papírem a peču cca 40-50 minut :)
      A pohankové palačinky dělám stejně jako klasické, s vajíčkem a mlékem, ale přidávám k ní i pšeničnou celozrnnou:)

      Vymazat
  43. můžu mít otázku, palačinky smažíš normálně na olivovém oleji?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jak kdy, někdy na olivovém, kokosovém, nebo i často na klasickém slunečnicovém...

      Vymazat
  44. Krásné Markét... bych snídala i půlnoci, jak se na tvé fotky dívám...
    Mimochodem, nespadl ti někdy nějakej talíř při tom focení? :D Já furt, co mi je na těch fotkách podezřelé... :))) měsíce na to koukám a ted to vidím :D

    OdpovědětVymazat
  45. Můžu se zeptat - jaké dáváš koření na cuketu a cizrnu? Děkuji.

    OdpovědětVymazat