sobota 31. května 2014

O cvičení aneb Fitness tag

Hezký den!
Tento tag koloval po blozích už před nějakou dobou a dokonce jsem do něj byla nominována i já (oooo to zní skoro jak nominace na Oscara!), ale po pravdě se mi do toho moc nechtělo.
Zaprvé nemám tyhle blogové tagy nijak zvlášť ráda a mnohdy mi to přijde spíš jako článek absolutně bez nápadu (čímž samozřejmě nechci říct, že by focení cukety byla nějaká originalita :D), a za druhé jsem si taky nebyla tak úplně jistá, jestli zrovna já jsem natolik fitness člověk, abych odpovídala na fitness dotazník.
Dneska jsem ale na tenhle článek narazila i u Terezky, kde jsem se v některých odpovědích našla a říkala jsem si, že přeci jen cvičím dost, sport i zdravé jídlo je nedílnou součástí mého života a navíc je můj blonďatý mozek moc unavený na to, aby vymyslel smysluplnější článek, takže proč ne.
1) Co patří mezi tvoji oblíbenou snídani?
Hned první otázka, a já už se musím rozloučit s originalitou.
Ale asi nikoho nepřekvapí, že je to kaše. Ovesná kaše, pořád v tom stejném provedení, s banánem a burákovým máslem. 
Vločky v téhle podobě snídám už několik let, ale dříve jsem si kaši dělala pro změnu třeba občas kakaovou nebo čokoládovou, s trochou musli, s jablkem, rozinkami, kokosem....nikdy to nebyly žádné extra inovace, ale v poslední době nedělám už skoro ani to, protože ta jednoduchá s banánem, slazená medem či javorovým/agáve/datlovým sirupem je prostě největší favorit.
Kaše mi sice dělá společnost velice často, ale zdaleka to není jediné, na čem bych si ráno pochutnávala - moc ráda to střídám třeba s nějakými domácími pečenými dobrotami (ano, opět mám na mysli loupáčky) nebo nějakou domácí buchtou či opečenými tousty s burákovým máslem. A občas i müsli s jogurtem. 
Ale ze všeho nejvíc si stejně užívám snídaně na dovolených či výletech, úplně nefitness a "nezdravé", ale takový dortík v kavárně či poctivý mastňoučký francouzský croissant, ideálně přímo ve Francii, a ještě lépe na Montmartru. To je to nejlepší pod sluncem.
2) Co nejčastěji řadíš do dopoledních a odpoledních svačin?
Každý den mám k svačině alespoň jednou tvaroh. Tvaroh s banánem, oříšky (nejradši mám kešu), občas do toho i sušené brusinky nebo rozinky a k tomu kostku hořké čokolády, které v poslední době přicházím na chuť čím dál víc. Ehm už jsem říkala něco o stereotypu?
Dvě svačiny, čili odpolední a dopolední nemám pokaždé, protože většinou buď odpoledne a nebo dopoledne cvičím. Ale když už jsou svačiny dvě, s těžkým srdcem si nedám tvaroh dvakrát, ale jednou místo toho třeba oblíbené Cornies s hořkou čokoládou a tvarohem. Nebo smoothie ve kterém je taky tvaroh nebo třeba nějakou proteinovou tyčinku, flapjacka apod.
3) Čím nejčastěji hřešíš?
Nehřeším.
Tedy neříkám tomu tak, tohle označení nemám zrovna v lásce.
Jako děvče pokřtěné, kterému byla před spaním u babičky předčítána Bible totiž moc dobře vím, že hříchy jsou něco úplně jiného, než si ulomit z tabulky čokolády.
Ne, samozřejmě že si sem tam dám nějakou tu dobrotu a věci, ze kterých by výživoví poradci neskákali nadšením do stropu, ale neříkám tomu hřešení protože mi to přijde v rámci jinak celkem zdravého jídelníčku úplně normální.
Pokud bych tedy měla jmenovat jídla, která nejsou tak úplně oficiálně zdravá a super-clean-fitness-healthy-lifestyle a ráda si je dám, je to samozřejmě čokoláda (do kolika procent kakaa se vlastně považuje za ten hřích? to by mě teda zajímalo). A více než velké množství burákového másla. A různé cheesecakové dortíky a sladké pečivo, třeba takový pletenec s javorovým sirupem a pekanovými ořechy. Nebo croissanty. A pořádně tučné sýry.
Co by se ale za opravdový hřích možná považovat dalo je třeba to, když do mě padne litr vína jako do studny :D
 4) Jaké používáš doplňky stravy?
Momentálně žádné. Jednu dobu jsem pila protein, ale myslím že to pro mě není nutností s tou spotřebou tvarohů protože bílkovin mám z jídla až až. 
5) Co ráda cvičíš nejvíce?
Pokud jde o cvičení celkově, tak nejradši mám hodiny TRX ve fitku, a taky fit box.
Pokud to mají být jednotlivé cviky, tak mám ráda všechny cviky na ruce a na břicho na TRX (třeba "střecha" je moje oblíbená). A nebo dřepy, úplně obyčejné.
A pokud jde o partii těla, nemám asi žádnou oblíbenou, i když nohy bolí nejvíc, takže to v tu chvíli nesnáším. Kromě dřepů a výpadů, ty mi nevadí.
6) A co cvičíš nerada?
Ze cviků úplně nesnáším split lunges - "výpady s přeskokem". A taky moc nemusím mountain climbers.
Dřív mi taky hrozně vadily angličáky, které stále nemám zrovna v lásce, ale už si zvykám. 
No dobře, kecám....nezvyknu si nikdy.
Jo a z dřepů s výskokem taky zrovna neskáču nadšením. Skáču naštváním.
A málem bych zapomněla na největší zlo pod sluncem - dřepy na jedné noze s výskokem! Fuj! 
7) Kolik hodin denně spíš?
Je to různé. Nejčastěji chodím spát kolem jedenácté nebo půl dvanácté a vstávám někdy v šest, někdy v osm, a někdy třeba po deváté.
8) Piješ alkohol?
Ano ano. A ráda. Jsem to ale fitness žena!
Ne že bych denně ležela ožralá pod stolem, ale občas si moc ráda zajdu s kamarádkama na skleničku (v množném čísle) Pálavy, Aperolu nebo něčeho šumivého. A to stejné s přítelem.
Jo a taky jsem ciderová královna miluju cider. 
9) Máš sparing partnera?
Když se řekne sparing partner, představím si dva upocený holohlavý chlapy v asexuálních trenkách s činkou, jak na sebe řvou "vole čum na ten bicák"  nebo "hej kámo, to dáš!".
A nic takovýho teda nemám.
Na to, abych si šla propotit tričko nikoho nepotřebuju, stejně to za mě nikdo neodcvičí. Většinou chodím sama, ale občas jdu třeba s kamarádkou a jednou za sto let jdeme i s přítelem společně.
(Ale zdravím Lucku, kterou občas uplácím loupáčkama, aby se mnou vstala na ranní TRX :D)
10) Provozuješ jiný sport než fitness?
Nevím přesně, co přesně si pod tím pojmem představit.
Do posilovny jako takové (myslím do "činkárny" :D) jdu jen jednou za sto let, jinak chodím pořád na vedené hodiny jako je TRX, fit box, body styling nebo bossu (ale žádný dámský zvedání nožek se vážně nekoná :D), a občas si jdu zaběhat. 
A málem bych zapomněla na pole dance!
11) Co si v nejbližší době plánuješ koupit?
Sportvní tašku na ty upocený věci. Růžovou. A kraťasy. Růžové. A běžecké boty, mám totiž jen jedny které nosím dovnitř i ven a tak bych si další zasloužila. Růžové. 
A legíny. Nerůžové.
 12) Co tě přivedlo k oboru fitness?
Neřekla bych, že "jsem v oboru".
Nicméně sport se do mého života vplížil (achjo to je zase slovník, omlouvá mě noční hodina :D) tak nějak automaticky, od malička jsem chodila do různých kroužků, od atletiky přes volejbal (nevím proč, vždycky jsem nenáviděla míčové hry) až po tanec, který jsem dělala nejdéle. A když jsem přestala s tancováním, začala jsem chodit do fitka, běhat, na step aerobik, na trampolínky, potom přišlo období domácího cvičení s Jillian.....a skončilo to tak, jak to je teď. Že v tom fitku pomalu bydlím.
13) Jsi spokojená s tím, jak momentálně vypadáš?
Objektivně vím, že to je v pohodě. Váha dobrá, všechno dobrý. Nosit můžu co chci, nejsem rozteklá jak puding, snad je i trošku poznat, že cvičím, nějakej ten sval by se s hodně přimhouřenýma očima snad taky našel....
A subjektivně?
Aaaa ty stehna!
Aaaaa ten zadek!
Aaaa proč mám tak slabý ručičky!
Aaaa kde je ten six pack?
14) Máš nějaký vzor a cíl?
Z fitness světa asi žádný. Je spousta slečen a bikini fitnessek (třeba Adenike Endtová nebo Nikola Weiterová) u kterých se mi jejich postavy i odhodlání moc líbí, ale že by to bylo mým cílem, to vůbec ne.
A občas ve mě hlodá i myšlenka na nějaký ten trenérský kurz, abych mohla předcvičovat TRX nebo třeba kruhový trénink či body styling, ale to je zatím jen představa do daleké budoucnosti (vždyť neumím ani tricepsový kliky a zrudnu během půl minuty tréninku!) a žádnou velkou kariéru v téhle oblasti zatím neplánuji, moje cíle i sny jsou jinde - ráda bych práci, kde bych nosila lodičky a kabelku od Prady, po práci si je zula a šla se vybít do fitka :D

41 komentářů:

  1. ovesná kaše k snídani je nej lep ší! Já si jí dělám většinou s banánem,medem a skořicí a snad nikdy mě neomrzí,mňam!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. přesně, je to tak dobrý že není potřeba nic měnit! :D

      Vymazat
    2. Tahle kombinace je boží, ale já to občas pozměňuji, třeba teď když jsou borůvky tak si tam šupnu je a osladím třeba medem :)

      Vymazat
  2. Jednu dobu mi docela vadilo číst ty články, kde jsi moc často zmiňovala jak obří porce máš a že jsi nenažránek v různých obměnách ... a teda že máš velká stehna :p Protože to bylo jasně neobjektivní .. ale kdo je že, já vím :) Jen to bylo také otravné trošku :/ Ale poslední měsíce mi to přijde zase skvělé a ráda si počtu ;) A pěkné fotky .. a cider bych taky pila od rána do večera:D A to máš asi nízkotučný tvaroh? obyčejný? A to nijak nesladíš jen jakoby tím co dáš na to? Já musím do tvarohu dát vždycky minimálně namixovaný banán a ještě sirup, jinak to nezvládám tu chuť .. Teď sice jím tofu jako krém, ale problém stejný , tak kdyby měl někdo tip :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A mně zase vadilo číst komentáře, kde mi někdo neustále cpal co "strašně zdůrazňuju a pořád opakuju" a co bych teda rozhodně psát neměla :))

      Tvaroh jím většinou nízkotučný, někdy polotučný a nesladím ho, jím ho jen tak jak jsem napsala a chutná mi :)

      Vymazat
  3. Markétko máš nejlepší TAG ze všech blogerek ;). Nádherné fotky, text, který vždy pobaví :). Právě jsem dosnídala ovesnou kaši s burákovým máslem a banánem a dala bych si ji znova! :D Nejvíc se mi líbí: "moje cíle i sny jsou jinde - ráda bych práci, kde bych nosila lodičky a kabelku od Prady, po práci si je zula a šla se vybít do fitka :D" Jsi boží! :) Iv.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc! :) A taky jsem ji zrovna dojedla....a chci další! :D

      Vymazat
  4. Myslim, že ten stereotyp ve stravě je nám známý snad všem a kdo bude popírat, tak ten pěkně kecá, protože snad každý si najde nějakou snídaňovou kombinaci (ať je to ovesná kaše, ať je to ovesná kaše !!!), která mu chutná nejvíc, a pak ji točí pořád dokola. :D Už bych si bez toho ráno ani neuměla představit! :D
    Jinak jsem fakt ráda, že i přes prvotní rozhodování jsi nakonec "fitness tag" vyplnila! Vždycky se u tvých podobných článků fakt pobavím .. :D A člověk hned vidí, že cvičení a zdravé jídlo u tebe není středobod vesmíru (asi jsem divná, že já to tak mám .. :D) a že si prostě ráda dopřeješ i jídla a pití, která do toho úplně clean eating jídelníčku nepatří. :) Však proč taky ne! :))
    Jinak jsi mi připomněla, že bych si zase nějakou hořkou krásku (jako čokoládu :D) měla pořídit, protože už jsem ji neměla sto let! :D
    A Adenike s Nikolou mají nádherné postavy! Já přece jenom ale směřuju ještě o kategorii dál - hrozně se mi líbí bodyfitnessky a doufám, že na podobnou postavu to jednou dotáhnu taky .. Snad .. :)

    gettingfit.blog.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju!
      A úplně "clean jídelníček" určitě není nic pro mě, ale tobě přeju ať se ti daří to co si přeješ :))

      Vymazat
  5. Ráda bych práci, kde bych nosila lodičky a kabelku od Prady, po práci si je zula a šla se vybít do fitka ---> tak touhle větou jsi přesně vystihla moji vnitřní rozpolcenost :D NA jednu stranu ráda chodím nakupovat, s kamarádkou na kafíčko, dortík samozřejmě, hezky se "našperkuji" a "načančám" a v tu chvíli mě fitness svět zajímá asi jako prezidentský proslov na Nový rok.
    Jenže pak dorazím domů, obuji tenisky a tu chvíli je ze mě #fitnessadict #gymrat a jedu hrozny a striktni #healthylifestyle, přemýšlím o výživových a trenérských kurzech a po vyrýsovaném bříšku...do té doby, než do sebe hodím další cheesecake :D

    OdpovědětVymazat
  6. tvoje články vždy pobavia :D z každej témy dokážeš spraviť obsiahle články a to na tebe zbožňujem ! :D trochu mimo by som sa chcela opýtať.. kde si kúpila tú milku ?! :D na instagrame je úplne všade a ja ju nemôžem zohnať nikde ! :D
    COLORFUL THOUGHTS

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc!
      A ta fotka je (bohužel:D) stará, Milku jsem kupovala asi před půl rokem ve Vídni :)

      Vymazat
  7. Jsem ráda, že jsi tag udělala, je to zas maličko něco jinýho, i když by to nebyl tvůj článek bez kaše :D Já bych třeba měla hned s první otázkou problém, protože mi poslední rok hrozně nechutná snídat! Jako přemůžu se a dám si většinou něco děsně zdravýho, protože chuť nemám ani na ten pletenec...ach jo, to je ale trápení, co? :D

    OdpovědětVymazat
  8. Mám ráda Tvé články! Velice příjemně se čtou. Jsi lidská a nesnažíš se psát nějaké složitější formulace, aby jsi působila inteligentněji (tím nechci říct, že nejsi inteligentní =D). Ovesné kaše taky snídám každý den, protože jsem zatím nenašla nic, co bych mohla jíst a nakoplo by mě to. Ale dnes mi došly vločky, tak jsem byla jen na ovoci. Ale jinak si sem tam udělám vločkové lívanečky a to je teprve labůžoo.♥

    The little blonde

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc! :)
      Rádoby inteligentních výrazů si teď při psaní esejí do školy užiju až až! :D

      Vymazat
  9. Nejlepší je ta poslední věta! :D
    Ale jinak se najdu snad ve všech tvých odpovědích.

    OdpovědětVymazat
  10. Cider!!!! Bože.. zase chytám slinu :D

    OdpovědětVymazat
  11. ahoj, taka odveci otazka, ale ake serialy sledujes a ake filmy su tvoje naj? :)) alebo knihy? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, ze seriálů úplně miluju Big Bang Theory, a koukala jsem ráda i na Gossip Girl a Pretty little liars....a nebo klasika, Sex ve městě :)
      A o oblíbených filmech je starší článek tady : http://eatandrunandlove.blogspot.cz/2013/05/filmove-okenko.html
      No a knížka? Kdybych měla vybrat nějakou, která mě zaujala nejvíc tak asi 1984. Ale líbily se mi i knížky od Remarqua, hlavně Vítězný oblouk. A pak mám oblíbené i úplně z jiného soudku - Nákupologii a Vyluxusované mozky :)

      Vymazat
  12. Dřív jsem si dopředu plánovala jakou variantu ovesné kaše si k snídani dám a vždycky to skončilo u poslintaného bločku a zoufalství při rozhodování :-D
    Teď je pro mě jasnou volbou banán se skořicí a jediné, co se střídá jsou tzv. třešničky na dortu..kaši. Kreativitě zdar! :D

    OdpovědětVymazat
  13. Skvělý článek :) A líbí se mi ten závěr! :D

    OdpovědětVymazat
  14. Já ty ovesné kaše prostě nemusím a asi jsem jediná v blogovém světě :D Všichni je zbožňují, já je od dětství nesnáším. Ale rýžové jsou suprácké :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já zase nemám ráda rýžovou, může za to školní jídelna a rýžový nákyp :DD

      Vymazat
  15. Super tag, tvoje články nikdy nezklamou! :D A ano, kaše je nejlepší, a růžové boty běžcké taky! :D

    OdpovědětVymazat
  16. Moc moc super článek :-) a je parádní jak bereš to "hřešení" :-) málo kdo to takto cítí

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc :)
      Já myslím že to tak bere velká většina lidí, ale spíš takhle na blozích takového zaměření je to jinak :)

      Vymazat
  17. Moc hezké počtení :-) Líbí se mi, že nic nehrotíš a žiješ zdravě tak s rozumem :-)

    OdpovědětVymazat
  18. já ty tvoje články vždycky tak ráda čtu :D a vždycky se zasměju.. a s tím tvarohem jsem na tom stejně! aspon jednou denně prosím! :D

    OdpovědětVymazat
  19. Tag vyplněn vtipně, ostatně jako vždy od tebe.

    OdpovědětVymazat
  20. Jsem ráda, že ses k tomu dostala jelikož jsem se u článku fakt pobavila :D Téměř všechny odpovědi mi byly předem jasné :)) Mám tě prokouklou! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je mi to jasný, cidery, cheesecaky, TRX ani názor na "hřešení" neutajím :DD

      Vymazat
  21. Super odpovědi, vždycky se zasměji :-). Líbí jsem mi, jaká jsi <3!

    OdpovědětVymazat
  22. líbí se mi, že to jsi taková 'lidská' a nelynčuješ se za kousek něčeho dobrýho :)

    OdpovědětVymazat
  23. Juuu to jsi zase všechno hezky napsala:) je dobře, že jsi tenhle tag udělala:)) v dost věcech jsem se v tvých odpovědích našla:D:) A můžu se zeptat, jaký druh tance jsi přesně dělala?:))

    OdpovědětVymazat
  24. Markétko, tu poslední větu z celého článku podepisuji! :D mm Prada a lodičky!
    Bud tak skvělá, jako seš! Eliška

    OdpovědětVymazat
  25. Skvělé příspěvky!!! Nechceš spřátelit blogy? :)

    http://nm-fitness.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  26. Mas recht! Jeste bych dodala "Fuuj, avokado!" :)
    @S.

    OdpovědětVymazat
  27. Ty plechovkový FIZZ jsou skvělý! :D

    OdpovědětVymazat
  28. Naozaj vydarený motivačný článok ;)

    OdpovědětVymazat
  29. Skvělý tag, skvělé odpovědi:) Tohle si vždycky ráda přečtu!=))

    Lucka

    OdpovědětVymazat