neděle 11. května 2014

Kynuté lívance s ovesnými vločkami

Dnes jen stručně.
Lívance. Nejlepší. Kynuté. S vločkami. 
Nejlepší lívance dělá bezesporu moje babička. Hezky poctivé, nadýchané, správně mastňoučké. Už jako miniaturní Markétka jsem je milovala, s bílým jogurtem, posypané cukrem. A nebo ještě lépe, samotné, přímo z talíře kam je babička dávala z pánve a já jsem si je ještě horké, těma maličkýma ručičkama cpala do pusy.
A to stejné jsem dělala i docela nedávno.
Ale hned na druhém místě soutěže o nejlepší lívance je moje sestra (no dobře, tuhle větu beru zpátky, nebo si bude zase moc myslet!) a tyhle kynuté s ovesnými vločkami jsou prostě nejlepší.
A protože jsem strašně hodná, Terka mi slíbila, že mi je dneska udělá k obědu. A taky že udělala.
A teď si je můžete udělat i vy. Což vám teda rozhodně doporučuju! 
Na dvě lívancové věže (jak z Pána prstenů, hohohooo!), což je tak 16 lívanečků, budete potřebovat :
2 lžíce na jemno pomletých ovesných vloček
2 lžíce hladké mouky
2 lžíce celozrnné nebo polohrubé mouky
200ml mléka
1 vejce
1,5 lžíce curku
třetinu kostky čerstvých kvasnic
V míse smíchejte vločky s moukami. Udělejte do směsi důlek, tam rozdrobte kvasnice, přidejte lžičku cukru a zalijte troškou vlažného mléka.
Až kvásek vzejde, přidejte mléko i ostatní suroviny a pořádně promíchejte. Nechte minimálně 40 minut kynout na teplém místě, a pak už stačí jen vzít pánev, potřít olejem a vesele dělat lívanečky.
A podávat je můžete s čímkoliv, třeba s bílým jogurtem, banánem a kokosem, jako já.
Dobrou chuť!
A protože je dnes Den matek a my s Terkou jsme nejhodnější dcerušky, upatlaly jsme si ruce od těsta a upekly tyhle roztomilé brownies cupcaky (co vypadají úplně stejně jako mrkvové, ale věřte mi, není to ta stejná fotka!:D I když by to bylo velmi mazané!) podle Veroniky. A krém jsem udělala z tučného tvarohu v kostce, jednoho lidláckého Paloučku a 2 lžic cukru.
Tak se mějte krásně, a já si jdu na tyčku pro další modřiny.

43 komentářů:

  1. jéé, ty cupcaky vypadají krásně!:) Já dneska prekla ke dni matek čokoládové sušenky:) A na ty lívance mám hroznou chuť teď:D)

    OdpovědětVymazat
  2. Ty jsou luxusní! Hned bych papkala :( :D
    Ja mamince upekla koláč O:-)

    OdpovědětVymazat
  3. Teda ta tvoje věžička vypadá vázne paradně! Příští týden vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
  4. Tak to musím zkusit :) Já dělám Vláďovi zdravé, jenom protein + vajíčko + banán a sou taky moc výborný <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Annie, prosím můžeš mi poslat recept na tvé fitness lívanečky? Mnohokrát děkuji
      Má adresa je dvorakbohuslav@seznam.cz

      Vymazat
  5. Jste hotový cukrářky, dostala jsem chuť na cupcake :))

    OdpovědětVymazat
  6. jako vždy skvost...receptů na lívanečky mám už tolik, ale stejně si ho zapíšu. jste obě šikuly!

    OdpovědětVymazat
  7. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  8. Vy jste dcerunky k nezaplacení, maminka bude mít určitě radost... U vás je to radost být hoštěna - to na holýho milana! :-D Věž je to krásná, ke zboření lákající, hmmmm...

    OdpovědětVymazat
  9. Cupcaky jsou boží :-) Co je to ten palouček?
    A kynuté lívance jsem ještě nedělala, musím někdy vyzkoušet :-) Teď mi tu zrovna kynou dvě těsta, takže toto zase někdy příště :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky by mě zajímalo co je to ten palouček :). Dobrý krém na cupkakes hledám už dlouho :)
      Dina

      Vymazat
    2. Je to něco jako žervé nebo lučina, jen se to prodává v Lidlu :)

      Vymazat
  10. Nemůžu se rozhodnout, jestli chci víc ty lívance nebo cupcaky... krásně to vypadá oboje! :))

    OdpovědětVymazat
  11. Parádní, ty lívance určitě udělám:)

    OdpovědětVymazat
  12. Podobné lívance si zrovna dnes vysloužila moje drahá maminka. Sice jsem jí polovinu snědla, ale stejně jsem nejlepší dcerka :D
    A trochu Ti závidím ségru. Lívanečky i cupcaky vypadají skvěle, hlavně ta srdíčka na polevě :))
    Mimochodem - máš mé obrovské sympatie za zmínku o Pánu Prstenů! :D

    OdpovědětVymazat
  13. Ježiš já jsem tak trapná dcera...já jen natrhala kytky a koupila cheescake v naší cukrárně-.-
    Příští rok se polepším:D

    OdpovědětVymazat
  14. :) Tak teď jsi mě potěšila. Když jsem viděla fotku, říkala jsem si, že to budou lívance s kypř. práškem, které já moc nerada, ale ono ne!
    My je doma děláme, ale recepis mám asi na 200 ks (což není úplně nejlepší snídaňová dávka), takže díky moc! :)

    OdpovědětVymazat
  15. Nepochybuji, že kynuté lívance chutnají skvěle!:) Moje babička má taky všechno vynikající a já se jí jen marně snažím vyrovnat. O:) :) Mamince jste jistě udělali s dortíčky radost! Já té mé koupila levandulový vonný pytlíček (Já vím, malinkatý dárek, ale i tak potěšil.). :)) :D

    OdpovědětVymazat
  16. Mnam! vypadají krásně :) původně jsem chtěla mamce taky upéct něco dobrého, ale to jsem si sama ukradla už v sobotu, tak jsem skončila u květiny :D

    OdpovědětVymazat
  17. Jééé díky za tip na ten krém nahoře! :)

    OdpovědětVymazat
  18. Kynuté lívance jsem doma už rodince pekla. Mlaskali si. :P
    A cupcaky vypadají roztomile. :)) Maminka musela mít radost, coo? :))

    OdpovědětVymazat
  19. ja se snad, market, budu muset kvuli tem tvym hladovym clanku zacit kamaradit s kuchyni...

    OdpovědětVymazat
  20. Ty lívanečky jsou prostě dokonalé! Úžasně nadýchané...musím vyzkoušet! Jen nevím, jak zvládnu vydržet těch 40minut čekání během kynutí :D No na snídani to asi s takovou jen tak nepůjde, budu to muset zmáknout někdy na oběd, ale to bych stihla nejdřív asi o víkendu. Takže teď mám dilema :D

    OdpovědětVymazat
  21. mnaaaam takhle mi delat navecer chute. livanecky bych si dala hnedka <3 a mame to stejne, jednicka s livaneckama je moje babicka a hnedka za ni sestra, ale taky ji to nemuzu rict, aby si moc nemyslela :-D a ty cupcaky taky moc povedene (s tema u nas vyhrava taky sestra ale to uz ji vubec nemuzu rict :-D)

    roo.rachel.1987@gmail.com
    SOUTĚŽ O ODZNÁČKY A KNÍŽKU
    http://rachel-roo.blogspot.cz/2014/04/velka-knizko-placickova-soutez.html

    OdpovědětVymazat
  22. Mě dneska tak honila mlsná, škoda, že jsem ty lívanečky objevila až teď. Tak příště! Obojí vypadá lákavě. ;-)

    OdpovědětVymazat
  23. Takže zítřejší snída je jasná :D Díky za tip.

    OdpovědětVymazat
  24. Robila som ich ráno, rýchle A chutné mnam :)

    OdpovědětVymazat
  25. Lívanečky i cupcaky vypadají božsky! :)

    A lívanečky asi někdy ukuchtím mamce, než přijde z práce, určitě jí potěší :)

    OdpovědětVymazat
  26. Mňam, ty lívance vypadají jako z ráje :D :)) Já s kynutým těstem moc neumím, ale budu se to fakt muset naučit - tyhle lívance zkusím mezi prvními :D :))
    Cupcakes jsou krásný :))

    OdpovědětVymazat
  27. ahoj, kedy otvoris svoj instagram? :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, mám to nastavené na schvalování, že vždycky potvrdím kdo to sleduje, ale asi to zase otevřu normálně, abych to nemusela pořád odklikávat :D

      Vymazat
    2. často som sledovala tvoj instagram, ale nemam svoj založený a tak ti nemôžem poslať schválenie :(( bola by som rada, ak by bol zas verejný :)

      Vymazat
  28. ahoj markétko ty ingredience jsou na jednu porci ? prosím o odpověď,zajímá to jednu kuchařku,hehe. Terka

    OdpovědětVymazat
  29. Byly božské,málem mi těsto uteklo z mísy, jak nakynulo :D děkuji za recept! :)

    OdpovědětVymazat
  30. Ahoj, dcerka tu zkoušela udělat brownies - cupcaky a asi máme moc malé formičky, nějak to vybíhá. Příště uděláme poloviční dávku, aby se vešel ten tvaroh.

    OdpovědětVymazat
  31. Vypadá to skvěle, super tip, musím vyzkoušet!

    www.thetasteofviolet.com

    OdpovědětVymazat
  32. můžu se zeptat ,,dáváš vrchováte lžíce nebo rovné ?:) proto mám radši recepty s gramy:D jinak to vypadá delikatesně:D

    OdpovědětVymazat