pátek 19. července 2013

LONDON CALLING - část druhá.

Krásný den!
Teď tady nejsem, promlouvá k vám mé JÁ z minulosti a takhle tedy umím kouzlit s časem.
No dobře, prostě jsem článek přednastavila aby se sám zveřejnil až teď, zatím co jsem v Praze, jen musím okecat každou kravinu .. :D
Včera jsem přidala první londýnský článek, ale na hodně fotek jsem zapomněla, napsala to zmateně....ale hlavně....psala jsem tam skoro jen o mrtvých kuřatech a "smradlavé" čtvrti, až by to skoro mohlo vyznít, že celý Londýn není až tak hezké město. (ale za tím, že je na mě až moc hektický a přecpaný si stojím pořád) A tak jsem se rozhodla to trošku napravit - milý Londýne, omlouvám se! :D A tak je tady dnes druhá část "londýnské procházky" a fotky místa, kde se mi líbilo nejvíc. A příště už to bude fakt o tom jídle, slibuju! :D
Minule jsem psala, že když jsem poprvé spatřila ty typicky anglické cihlové domky, vzpomněla jsem si na Harryho Pottera a dům strýce Vernona. A stejně tak jsem si na Harryho vzpomněla při pohledu na Millenium bridge, tentokrát ale na film, určitě si pamatujete tu scénu, jak ho Smrtijedi rozbili, naštěstí jen ve filmu a jinak mu nic není :D Omlozvám se, holt jsem těma knížkama i filmama dost poznamenaná (a to nemluvím o tom, že stále čekám na ten dopis z Bradavic), ale hlavně vděčím paní Rowllingové za krásné dětství, to ty dnešní děti s iPadama a fejzbůčkama už asi mají trochu jiné..
A teď Tower bridge, ten nesmí chybět. Ve skutečnosti je mnohem krásnější, než jsem si podle fotek myslela (a to i na fotkách vypadá úžasně), je krásně bílý a vypadá tak čistě. A dokonce jsme ho viděly i jak se zvedal, aby mohla projet loď - a všichni turisté vytáhli iPady a začali to nadšeně natáčet (asi aby to pak mohli doma pouštět v obýváku příbuzným :D)

Tady už je pohled na moderní čtvrť plnou "mrakodrapů" - nejvíc se mi líbí "okurka" od Normana Fostera, celkově se mi jeho moderní budovy moc líbí. A i tady platí, že super moderní domy jsou hned vedle těch historických, ale paradoxně se to spolu nijak netluče. A vedle těch mrakodrapů vypadá Tower tak maličký!
 A tohle je i část Londýna, kde se mi líbilo ze všech nejvíc - turistů bylo sice také hodně, ale docela se to rozptýlilo a nikde se davy netlačily tolik, jako třeba u Big Benu. Všechno je tam tak upravené a čisté, historické domy spolu s moderními, výhled na Tower i Tower Bridge, a všude okolo hezky upravení a slušně oblečení lidé, kteří v těch kancelářských budovách pracují...prostě krása, poslední den jsme se sem vrtátily ještě jednou, abychom si užily ten pohled :)
 No a stárbaksové kafíčko samozřejmě nesmělo chybět - na fotce moje sestra, moje kafe :D
 A tady je právě nejoblíbenější fotka mé sestry :D Aneb najděte budovu, která se nejvíce podobá pánovi.
 A tady už "okurka" zblízka a ťuťu ňuňu dinosaurus :D
 Tady opět St. Paul´s Cathedral, tentokrát opět s moderními mrakodrapy..
A upřímně se divím, že mě nesrazilo žádné auto ani autobus - i přesto, že je to všude na zemi napsané, na kterou stranu máte při přecházení silnice koukat, stejně jsem si na to nemohla zvyknout :D
A kapitola sama o sobě je londýnská doprava - proč se sakra všechny zastávky, například v okolí několika set metrů od nádraží Victoria station musí jmenovat Victoria? A tak je to všude, klidně 7 autobusových stanovišť se jmenovalo úplně stejně, v tom aby se prase vyznalo. To už by rovnou mohly mít všechny zastávky jen jméno "London" a vyšlo by to nastejno :D
A zmatená jsem byla i z mincí - proč jsou 2 pence snad největší mince? A proč je 50 pencí větší mince než ta jedno librová?! No nic, to jsem se zase rozčílila! :D


Ale abyste si nemysleli - v Londýně nejsou jen samé krásné moderní a historické budovy a cihlové domky - mají tam i pořádně ošklivé paneláky, tak jako u nás. A ano, vypadají skoro stejně jako ty naše, z dob kdy jsme tady měli komáry, i přesto, že v Londýně žádné nemilé soudruhy neměli :D
Článek jsem nezakončila zrovna nejlepší fotkou, ale nevadí, příště to snad napravím :D
Mějte se krásně, a nezapomeňte si užívat léta!

27 komentářů:

  1. Úplně si mě zachránila - děsná nuda v práci, takže tvůj článek je příjemné oživení :D Do Londýna bych taky někdy ráda mrkla a i z tvého pohledu to vypadá zajímavě :) určitě bych si taky vzpomněla při každé příležitosti na Harryho, protože ten byl ve 13 (a možná i později) prostě mnou teenagerovskou láskou :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A hele, dokonce první komentář, to už se mi dlouho nestalo :D Aspoň je vidět, že fakt sedím, nudím se a každou chvíli aktualizuji bloger - to je tak, když člověk pracuje v malém fitku v zapadákově, kam při pátku v létě nikdo nepříjde :D

      Vymazat
    2. Haha musim se smát: nudim se v malém pekařství v práci a každou chvilku aktualizuji blogger :D

      Vymazat
  2. Ty mince jsou úplně nelogické :D Ale za týden už je aspoň trochu možno se v nich vyznat... A ty zastávky, ty mi taky vždycky motaly hlavu :D

    OdpovědětVymazat
  3. Moc pěkné fotky! Já už se těšim na září do Barcelony :-) ...a dneska sem tě viděla na Florenci v metru ;-)(zelená sukně, bílé tílko?)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jeee to jsem fakt byla já, to je dobrá náhoda! :))
      Ale nevšimla jsem si tě, jsem slepá a někdy vůbec nevnímám :D

      Vymazat
  4. jééé já vidím okurku!!! :D :) no tou sis u mě šplhla! :D já jsem si dokonce vytáhla u maturity otázku, ve které jsem o ní musela mluvit :) snad se tam také někdy podívám :)

    OdpovědětVymazat
  5. jak vidím ty fotky, taky se mi vypaví Harry Potter..ta scéna se Smrtijedy byla úžasně efektní! A ta fotka s pánem mě pobavila :D

    OdpovědětVymazat
  6. Jé nádherné, líbí se mi Tower bridge a okurka:)
    A fotka s pánem je povedená:D:)

    OdpovědětVymazat
  7. Zase super fotky!! :)) Jojo, přesně - ty mince maj fakt divný :DD Jinak o Fosterovi jsem nedávno viděl užásnej dokument (a ta kamera!!!) - http://www.csfd.cz/film/185948-norman-foster/videa/ - doporučuju :)

    OdpovědětVymazat
  8. úžasné fotky < ta nejoblíbenější fotka tvé sestry je suprová :D !

    OdpovědětVymazat
  9. Na dopis z Bradavic také stále čekám :D Pamatuju si, jak jsem v 11 běžela ke schránce, jestli tam nemám dopis :) A když tak nebyl, tak jsem celý den vyhlížela sovu :D
    Londýn je město, kam bych se chtěla podívat, ale nějak mi to pořád nevychází, tak snad jednou ...
    A oblíbená fotká tvé sestry je naprosto dokonalá...

    OdpovědětVymazat
  10. Haha! Všechny fotky nádherné, úplně to ve mně vyvolává chuť cestovat :) A ta fotka pána/budovy, hihi :D :D Skvělá! Já jsem jednou v Londýně bydlela celé léto, ale panelák jsem nezahlédla. Asi jsem byla jen v hogo fogo čtvrtích :) Každopádně závidím hned bych jela. Kačka

    OdpovědětVymazat
  11. moc hezké fotky :) a na starbucks kafe do londýna se těším :D

    OdpovědětVymazat
  12. Ty fotky jsou moc hezké :) Musel to být úžasný zážitek :) Těším se na ten článek o jídle, jsem na to hrozně zvědavá :)

    OdpovědětVymazat
  13. A byla jsi třeba na London eye nebo v té kaderále? Mně se tam hrozně líbilo :D A s těma mincema jsem to taky nechápala, vždycky se pozastavím nad takovou blbostí :D aspoň nejsem jediná :D

    OdpovědětVymazat
  14. Pán mě pobavil :-D a fotky jsou nádherné ♥

    OdpovědětVymazat
  15. harry potter?? ach jo, co Baker Street a ctvrt Whitechapel? nic? ;( to je Londyn!

    OdpovědětVymazat
  16. Krásné fotky! Už se nemůžu dočkat článku s jídlem :D

    OdpovědětVymazat
  17. haha, úplně ti rozumím v tý velikosti mincí aby se prase vyznalo :D

    OdpovědětVymazat
  18. ty bláho, no kde mě by napadlo, že v Londýně bych uviděla klasickej "českej" panelák .... kdyby se někdo vsadil o milion, tak bych ho prohrála :D

    OdpovědětVymazat
  19. Já mám na Londýně nejraději parky a veverky :))

    OdpovědětVymazat
  20. Super fotky! A zážitky strašně závidím! :)

    OdpovědětVymazat
  21. Taky ty mince nechápu. Aby se v tom prase vyznalo.:-D:-D★

    OdpovědětVymazat
  22. Taky ty mince nechápu. Aby se v tom prase vyznalo.:-D:-D★

    OdpovědětVymazat
  23. Londýn je stejně nádherné město i s těmi uličkami plných gangů ;) ta fotka s tim pánem a budovou se vážně povedla :D (neposmívám se..)

    OdpovědětVymazat