pondělí 29. července 2013

Střípky z víkendu

Krásný den!
Tak vás zdravím po víkendu, který jsem strávila na chalupě u babičky v Klášterci nad Orlicí v Orlických horách (teď by měla zpozornit Téra, protože se snad poprvé zmíním o jejich krásném kraji jinak než o prdeli konci světa :D). A musím říct, že vypadnout jednou za čas z města a užít si tu krásnou přírodu a klid je k nezaplacení. Vám, co žijete na vesnici to asi tak nepřijde, když přijedete někam na venkov, kde je úplný, ale úplný klid a hlavně TICHO a neslyšíte nic jiného než zpěv ptáků (letos jsem dokonce neslyšela ani krávy a ovečky a jejich můůů a bůůů, na které jsem se tak těšila!:D), je to hodně zvláštní pocit. A nebo když se jdete projít na kopec, odkud vidíte jen pole, louky a lesy a sem tam nějakou malou chaloupku, ale nikde žádný bytový dům, panelák, nebo nedej bože Kaufland :D (To víte, z toho je holka z paneláku nadšená :D). Asi už stárnu, ale ke štěstí mi stačí tak málo, jako třeba vidět balíky sena na rozlehlé louce (to jsem asi neměla přiznávat:D), a čím jsem starší, tím víc se umím radovat z maličkostí.
 Do Klášterce jezdím o prázdninách už 21 let, a když jsem se sem tento víkend opět vrátila, vybavily se mi všechny vzpomínky na dětství, na to kde a s čím jsme si jako malé se sestrou hrály,  kde všude jsme lezly, kam jsme chodily každý rok na procházky….a taky jsem víc než kdy jindy byla nadšená ze všech těch retro věcí :D Nábytek a nádobí z IKEA jsou sice super (a na svůj hrneček s cupcakama nedám dopustit :D), ale na předměty, které mají nějaký příběh a nějaká léta (i režimy:D) za sebou to prostě nemá. Od hrnečků přes vypínač světel až po skleničky od hořčice, ze kterých jsme odjakživa pily výbornou domácí šťávu.
A tak doufám, že vám nebude vadit, když vám ukážu sbírku fotek předmětů, které by dokonale mohly sloužit jako rekvizity pro seriál Vyprávěj :D
A abych nezapomněla, kdyby (čistě náhodou:D) někdo neměl dost mých bezvýznamných fotek tady, můžete mě sledovat i na instagramu, kde mě najdete pod trapnou přezdívkou blondynazlondyna. Konečně už mám i já chytrý telefon (bojím se, že je chytřejší než já:D) a tak jsem si stáhla i aplikaci na cvičení Nike Training Club nebo Runtastic na běhání. Měla jsem v plánu to o víkendu poprvé vyzkoušet, ale nečekaně jsem se toho ani nedotkla….no nevadí, slečny nožky i pan pupek si po celém týdnu, kdy jsem je zase mučila stejně zaslouží odpočinek :D

Na chalupu je potřeba se vybavit i něčím dobrým k pití, čím si zpříjemnit večer :) A miluju toho, kdo vynalezl dokonalost jménem cider! Tenhle s příchutí manga a malin je obzvlášť dobrý. A povšimněte si také retro skleničky, myslím že hodně z nás ji bude znát :D
A s dědou máme stejné brýle - co myslíte, které jsou moje?:D
A snídaně chutná hned lépe, když je hezky venku na sluníčku. (i když, ne že by mi nechutnalo kdekoliv..:D). 
A to stejné platí i o večeři. A na domácí sladké mrkvičky ze zahrádky nic nemá, kam se hrabou ty tvrdé a bez chuti, v supermarketu z nouze kupované.
A nejlepší cukroví umí samozřejmě babička!

I teta ví, že hodně a ráda peču, tak mi dala nejlepší chňapky ve tvaru slepiček :D
Někdy taky nestačím koukat, co všchno se dá u babičky najít. Myslím že sama ani netuší, co to v tom šuplíku vedle nůžek na nehty a starých provázků má za poklady :D
Samozřejmě s námi jela i naše Adélka. Největší zlatíčko a potvora v jednom.
... ale tuhle ošklivku, co jsem potkala u řeky vůbec neznám ... :D
.. tuhle srandovní ceduli v kůlně mám ráda už od malička. :D
...a tyhle krásné nádoby na koření jsou ještě po prababičce :)
..skleničky od hořčice, kdo je znáte od babiček nebo z chalupy taky? :D To je alespoň to správné retro!

.. a s tímhle tygříkem si zase jako malá hrála mamka :) Teď jsou tyhle hračky od Niklové zase hodně oblíbené (hlavně ti mufloni..nebo buvoli?), znovu se vyrábí a prodávají za velké peníze jako designerské doplňky :D





..tahle fotka se mi líbí se všech nejvíc.

žitný chleba+bryndza+lučina+schwarzwaldská šunka+uzený ovčí sýr+okurka=omnomnom.

 A víkend jsem zakončila návštěvou u moc milé blonďaté Terezky, která mě pohostila výbornými domácími celozrnnými houstičkami (tak krásné se mi v životě nepovedly), zapečenou cuketou s tuňákem, melounem, ledovým kafíčkem.... a hlavně VÝBORNÝM creme brulee, které jsem měla poprvé v životě, a od teď už nic jiného jíst nechci! :D Poseděly jsme hezky na zahrádce pod stříškou ve stínu (s nohama v lavóru s vodou:D), probraly všechno důležité i nedůležité od slivovice až po asexuální sukně, a pak se k nám přidal i Terčin přítel, jak jinak než velký sympaťák. Bylo to moc milé odpoledne, ale bohužel jsem musela večer nasednout do vlaku a přilepit se k hnusným koženým sedačkám a zamířit si to domů (o tom, jak neumím cestovat a 2 hodiny jsem strtávila na nádraží v České Třebové radši pomlčím:D).... Brno mě potřebuje, nedá se nic dělat :D

P.S. Omluvte prosím to, že moc nestíhám reagovat na komentáře a někdy ani na dotazy na Ask.fm, ale mám pro to jednoduchou výmluvu vysvětlení. Je léto, venku je krásně, a mně navíc už nezbývá moc času (to zní dost morbidně:D). V září odjíždím na půl roku pryč, a tak si chci ještě užít všeho, co mám doma ráda, vídat se s kamarádkami, s přítelem....A TAK. :D
P.S. 2. Když už jsme u toho Ask.fm - samozřejmě se snažím poradit, pokud je to v mých silách, ALE....ale....no.... Než se na něco zeptáte, zkuste prosím alespoň pár sekund zapřemýšlet, jestli náhodou odpověď neznáte sami, a jestli to taky není náhodou úplná blbost. (Ne, po 3 piškotech a půlce tvarohu nikdo nepřibere. A ano, bílý jogurt a jablko jsou překvapivě zdravá jídla...). Stejně to asi brzo zruším....TAK! :D
P.S.3 Příště to budou zase střípky z kuchyně :)

46 komentářů:

  1. Umíš krásně fotit, ta fotka s poli, jak se ti líbí nejvíc je úplně dokonalá :)

    OdpovědětVymazat
  2. Rovnaký tranzistor máme aj na našej chate! A verím, že keby som sa pozornejšie poobzerala, nájdem tam ďalšie podobné retro kúsky. Hlavne horčičné poháre, z tých sa super pije :)
    Och závidím ti, ja som tam nebola už snáď rok, dokonca aj u starkej na dedine som bola naposledy tuším vo februári :(
    Veľmi pekné fotky ;)

    OdpovědětVymazat
  3. Super článek. :)zase jsem se pobavila u části P.S. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Ježiš ta hořčicová s velbloudem, jako bych viděla babiččin kredenc:DD
    A kam v září odjíždíš? Jestli to není tajné:))

    OdpovědětVymazat
  5. fotky jsou krásný, retro skleničku u cideru má u moje babička a jedná se o nejodolnější skleničku na světě!

    OdpovědětVymazat
  6. To je krásné, všechny ty věci :) Na tvém asku se také občas pobavím :D Ale nejvíc mě teď zajímá, kampak nám odjíždíš? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jedu do Vídně, na Erasmus :))

      Vymazat
    2. To ani nevíš, jak moc ti závidím (i přesto, že je závist špatná vlastnost :D). Moc se mi po mém erasmu stýská, hlavně i po němčině. Pořádně si to tam užij, erasmus je nejlepší zážitek z vysokoškolského studia :)

      Vymazat
  7. Jé, hned sem si vzpomněla na to jak taky jezdíme na chatu, retro styl jede.. i když už to tam trochu rekonstrukcí prošlo, pořád to tam dýchá tím starším obdobím, třeba ty oranžové skleničky tam máme taky! :D
    Toho slaměného koníka (a x dalších :D) jsme dřív věšeli na stromeček..
    Ten chleba vypadá božsky a s lučinou ještě líp!
    A dotazy na ask .. no občas pro pobavení dobré :D

    OdpovědětVymazat
  8. uzasneeee fotky!!! jsi na instagramu?

    OdpovědětVymazat
  9. Jéééé ty se máááš :)) Hned bych jela někam takhle relaxovat! :)

    OdpovědětVymazat
  10. Krásný článek, úplně se mi vybavilo dětství na chalupě u babičky:) Ty věci tam samozřejmě pořád má, ale až teď si je všechny se zájmem prohlížím:) Třeba hrnky, různé skleničky (i od hořčice:D), stará váha, všemožné formy na bábovku, rádio, mamčin obrovský plyšový medvěd, kterého měla jako malá a spoustu dalších věcí, moc se mi to líbí:)
    Krásné fotky, určitě sis víkend užila:)

    OdpovědětVymazat
  11. ta chňapka je skvělá :) a tu skleničku od hořčice s velbloudem máme na chatě taky :D

    OdpovědětVymazat
  12. My pulku tech veci mame bezne doma a druha pulka je na pude xD (nas dum je tak trochu chalupa :D)

    OdpovědětVymazat
  13. Úžasný článek. Po dlouhé době se mohu pořádně začíst a mám na to čas tady ( na vesničce kde jsem) Krásné fotky si pořídila a hlavně je dobře že sis takhle oddychla :)

    OdpovědětVymazat
  14. Krásné fotky :)
    A opět moc příjemně napsaný článek :)
    Musím uznat, že jsem ráda že žiju kousek od města v podstatě na vesnici. Jinak bych v přímo centru asi zešílela :D Už jen proto, že na venkov jako takový se nedostanu :D

    OdpovědětVymazat
  15. Skvělý článek ! Taky ráda jezdím k babičce na chatu :) miluju její jídla ( babička je bývalá kuchařka :D ) a hlavně buchty :D vždycky je úžasný si nachvíli odpočinout od městských "pazvuků" :D!

    OdpovědětVymazat
  16. Bydlim v žamberku a souhlas, je v tomto kraji krásně :)

    OdpovědětVymazat
  17. Super článek, jako bych se vrátila do dětství na prázdniny k babičce:)
    Můžu se zeptat, jaký máš foťák? (myslím přesně označení, že je to pan Nikon všichni už víme;)) Vím, že to tu už jednou padlo, ale prostě ne a ne to dohledat:/ Máš totiž super fotky a právě zvažuju koupi zrcadlovky, tak že bych se třeba inspirovala:)!

    OdpovědětVymazat
  18. To je tak krásný článek! jako bys psala částečně o mě :-)

    OdpovědětVymazat
  19. Krásný fotky, až se mi zastesklo po nějakých super dětských prázdninách.:)

    OdpovědětVymazat
  20. Tak musím se hezky popořadě vyjádřit hned k několika věcem (jako vždy a většinou toho půlku zapomenu :-D)... Teda dobře že si byla tak rozhazovačná a vyfotila tolik krásných fotek, moc hezky se na ně dívá... A i když jsem jen z balíkova na zadnici světa, tak to tu mám stejně ráda a pohled na pole plné balíků, smradlavé řepky nebo čehosi mě prostě za poslechu bučení krav a čuchání hnoje neomrzí :-D A jsem vážně moc ráda, že si za mnou přijela! Ani jsem si včera nestačila pořádně prohlídnout ten skvělý balíček a až dneska jsem zjistila, jaké moudro vlastně ještě skrývá :-D Půlku čokolády už jsem navíc poobědvala a druhá na sebe rozhodně nenechá dlouho čekat :-D Na srdci jsem ještě měla vyjádření se k chlebu - tenhle žitný ze sázavy je jeden z mých nejoblíbenějších :-) A zbytek jsem už tradičně během smolení komentáře zapomněla, možná to je jen dobře :-D

    OdpovědětVymazat
  21. uber těch smajlíků.

    OdpovědětVymazat
  22. To je naprosto boží článek! :) Krásný fotky!

    OdpovědětVymazat
  23. Chanel a Dior? Babička docela stylařka :D A sklence od hořčic tvoří na chalupě půlku všeho skla :D Těšim se na články ze zahraničí, pár kamarádek už takhle jelo a nemůžou si to vynachválit :)) Ke komentáři nahoře: smaljíku neubírej, pro puberťáka jako já kterej s nima vyrostl se to pak líp čte :DD

    OdpovědětVymazat
  24. Ta fotka louky se ti vážně povedla! Jako vystřižená z časopisu :)

    OdpovědětVymazat
  25. jééé tvoje babička má Chanel a Diora! tak takový poklady jsem u babiček bohužel nenašla :D :-/ a obdiv za to, že odjedeš na půl roku sama pryč z domova... :)

    OdpovědětVymazat
  26. Nevím teda, jak daleko je Klášterec od Bělé, ale jedno jasné, jsou to Orlické hory, mohly jsme se navštívit :D Jsem tu právě taky u babičky a dědy na chalupě, jezdím jsem už od pěti let s bratránkem a vždycky vzpomínáme, jaký blbinky jsme tu prováděli a hráli si na všechno, nač si vzpomeneš :D Je tu ale pořád krásně, stejně tak, jak píšeš v úvodu a to oceňuji i já, přesto že jsem z vesnice.
    Fotky máš fantastické a chalupu tvojí babičky jsem právě ukázala i mojí babičce :D, prej krásná :) Retro věci mě docela pobavily, tady se dřív, když se chalupa koupila, našly spíš takové věci ještě z druhé ale i první světové války, když tu ještě bydleli na stálo Němci, takže jsme vždycky probírali staré zařízení na domácí vyvolávání fotek, staré knížky (i o zdravém těle, to jsem se docela pobavila..kniha z roku 1920 :D), nádobí, ... :). Chalupy jsou chalupy, nedám na ně dopustit :)
    A pohoštění u Terky ti závidím, mňam!

    OdpovědětVymazat
  27. Krásné letní fotky !!! I LOVE tvůj blog :-D
    http://lifebyclaudiaa.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  28. ahoj,peco niekedy nespravi prispevok s tojim priatelom???

    OdpovědětVymazat
  29. krásné fotky :) já sice bydlim v totální prdeli světa, ale ticho tu teda není :D přírodu miluju :)

    OdpovědětVymazat
  30. Orlické hory jsou úžasné! V mládi jsem tam jezdila na tábor a naprosto to tam zbožňovala :)
    Vidím, že ty zelené skleničky a skleničky od hořčice jsou fakt všude, taky je na chatě pořád máme a bez nich by to už nebylo ono :D
    Jinak super fotky a parádní počtení :)

    OdpovědětVymazat
  31. Takové poklady..krása:)
    ten ovčí sýr vypadá docela dobře..ale takový věci už mě nelákají:)

    OdpovědětVymazat
  32. Mýdlo Třimuži vypere za vás :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
    ale muselo tam být krásně :)

    OdpovědětVymazat
  33. Pěkný článek a super fotky :) Já jezdím k babičce na vesnici pravidelně a vždy si to tam taky užíváš - hlavně jak píšeš i ty, to tich, klid, retro doplňky... :D A ty vzpomínky na mládí, to je taky něco :)

    Ask už jsem taky zrušila, ty tam dotazy mě většinou fakt akorát děsně otravovaly :D

    OdpovědětVymazat
  34. Perfektní článek, díky! Pěkné fotky, zavzpomínala jsem na dětství u babičky.
    Měj se moc pěkně!

    OdpovědětVymazat
  35. Peckový fotky! :))
    Také miluj ty ovocná piva, toto jsem ještě neměla! ;)

    OdpovědětVymazat
  36. Po přečtení Tvého článku a prohlédnutí fotek jsem si úplně vybavila, jak doopravdy chutná mrkev! Mňami!

    OdpovědětVymazat
  37. Krásný, vyletněný článek :-) a krásné fotky...
    ...skleničku s velbloudem máme na chalupě po babičce taky...a ještě nějaké jiné "hořčicové"... přesně jak píšeš...spousta z takových pokladů by se hodila do Vyprávěj :-) A chaloupka je kouzelná...ideální místo na zmizení z Brněnských králíkáren...
    Užívej si léto a pohodu a na blbé dotazy, které stejně nikdy nepřestanou chodit se vyprdni :-) ....nestojí za Tvou vynaloženou energii na odepisování.

    OdpovědětVymazat
  38. krásné fotky:) kam odjíždíš?:)

    OdpovědětVymazat