sobota 6. července 2013

Recept : Cizrnové lívanečky

Krásný sváteční den!
Dneska jsem zase úplně mrtvá z brigády, bolí mě nohy, nechce se mi přemýšlet....a jako vždy, nesnáším lidi (ale nebojte, dnes to bude bez obrázku mé oblíbené grumpy cat) :D. A tak nějaký povídací článek bude zase příště, nápadů pár mám, jde jen o to všechno nezapomenout, jak mám ve zvyku. Ale i přes mou smrtelnou únavu (no joo, rozmazlená slečinka zase jednou musela "pracovat" a tak se pořádně lituje:D) vás nemůžu ochudit o něco tak dokonalého, jako tyto zdravé a výborné cizrnové lívanečky - k nedělnímu obědu padnou jak prdel na hrnec.
Pokud jste na tomhle blogu přečetli/prohlédli více jak dva a půl článku, určitě jste se už s cizrnovými lívanečky setkali, protože jsem do nich zamilovaná až po uši :D Náš románek ale trvá už dlouho, není týden, kdy bych je alespoň jednou neměla buď k snídani nebo obědu. Řeč byla vždycky ale pouze o těch z instantní směsi, kupované v Bille. A tak bylo na čase pustit se i do výroby lívanečků domácích, je to bezpochyby zdravější (i když ani ta směs není rozhodně žádná "prasárna") a levnější.
No a tak jsme se do toho se sestrou jednoho krásného dne pustily........ehm no tak dobře, přiznám to (ale nerada:D)  připravila je Terka, já jsem přišla domů hladová jako vlk, a čekalo na mě už hotové těsto, což jsem samozřejmě uvítala....a šup s tím na pánev s oříškovým olejem :D

Na 1 porci budete potřebovat :
50g cizrny (přes noc namočit, poté vyměnit vodu a 40 minut až hodinu vařit)
1 vejce
lžíce celozrnné (nebo jakékoliv jiné) mouky
půl lžičky kypřícího prášku do pečiva
lžička třtinového cukru
mléko
Cizrnu je potřeba předem namočit přes noc, vyměnit vodu a poté ji uvařit. Uvařenou cizrnu dejte do nádoby, a přilijte cca 2 deci mléka a rozmixujte tyčovým mixérem. Poté přidejte všechny další suroviny, a znovu rozmixujte, pokud to bude moc husté (což asi bude, protože cizrna všechny tekutiny ráda vypije:D) přidávejte po troškách více mléka, dokud to nebude mít tekutější konzistenci - něco mezi těstem na palačinky a lívanečky. A pak už stačí jen rozpálit pánev, potřít olejem a opékat - pokud možno tak, abyste neměli černoušky jako já na fotce :D
Dobrou chuť!
ask.fm / facebook 
P.S.  Lenoši nebo ti, co si zapomenou cizrnu namočit můžou samozřejmě použít cizrnu z plechovky, taky po ní občas sáhnu :D

33 komentářů:

  1. No týjo, to vypadá super zdravě a super chutně! Akorát já jsem líná připravovat tu cizrnu :D Ale tak třeba se někdy dokopu, za takovou dobrotu by to i stálo :D :)

    OdpovědětVymazat
  2. Taky se na ně chystám :) Můžu se zeptat, co děláš za brigádu? Lucka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Lucko, přivydělávám si jako hosteska - někdy to jsou nějaké lepší akce jako konference, veletrhy nebo večírky, ale většinou spíš ochutnávky v supermarketech, tak jako dnes :)

      Vymazat
    2. Ahoj, a můžu se zeptat přes jakou agenturu nejčastěji? :-)

      Vymazat
  3. Cizrnu jsem snad ještě nikdy nejedla, ale vypadá to krásně, možná bych je i zkusila :))

    OdpovědětVymazat
  4. mňam :) já prostě nikdy nebudu umět udělat lívaneček nebo palačinku :D

    OdpovědětVymazat
  5. Bolavé nožky mě mrzí :-( Stát celý den na nohách je vopruz... A z lidí mám už taky osypky... stačí mi denodenní cestování MHD Brno. V obchodech ani nemluvím...někteří by neměli mít vozíky...jsou jak neřízené střely...
    Receptík vypadá velmi zajímavě...takové chutě na večer...to je slušná provokace :-) Cizrnu mám ve spíži, ... tak zvedám zadnici a jdu ji namočit na zítra. Potřené Peanutkem z Lídlu...a s jahůdkama...to bude... "žrádlo" (pardon za ten slovník, ale jiné slovo by to nevystihlo). Dííky za recept:-)

    OdpovědětVymazat
  6. skvělý recept..vyzkouším :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Já nikam na brigádu nechodím, ale musím si něco co nejdřív sehnat! Peněz mám už opravdu jen na dně peněženky.
    Vypadají výborně. :) Možná by šly zítra k snídani....:DD

    OdpovědětVymazat
  8. mám zrovna koupenou konzervu cizrny, tak možná to zkusím :)

    OdpovědětVymazat
  9. Brigádu závidím :( doufám že příští rok už mě někde vezmou.
    Lívanečky vypadají náramně. Já zkoušela ty z celozrnné mouky a taky jsou skvělý. Jak jinak než banáán ou jéé :D :)

    OdpovědětVymazat
  10. super, děkuji za recept, určitě vyzkouším, cizrnu mám ráda v každé podobě :-)

    OdpovědětVymazat
  11. někdy je musím zkusit ve vegan verzi:)

    OdpovědětVymazat
  12. skvělý, nedávno měli v Penny cizrnu za 25,- a pořád jsem nevěděla co s ní, už mám jasno :)

    OdpovědětVymazat
  13. ty někdy udělám! Ale nejspíš koupím cizrnu už hotovou, omlouvám se.. O:) :D

    OdpovědětVymazat
  14. Poslušně hlásím, že cizrna už saje! :D Mistička na lívanečky a druhá na hummus bude na večeři, to bude parádička :). Jinak, můj první komentář tady, týý jo :D. Tvůj blog zbožňuju(už je to nuda to pořád číst, co? :D) Né, vážně strašně moc děkuju za Tvé recepty otevřela jsi mi bránu do země jménem Kuchyně ááleluja! :D

    OdpovědětVymazat
  15. Jsem strašná, ale jakmile se v nějakém receptu objeví "přes noc s tím udělejte tohle a tohle", odradí mě to - je to mooooc práce pro takového lenocha, jako jsem já :D Každopádně vypadají luxusně a i musí chutnat luxusně :) Třeba se jednou dokopu :)

    OdpovědětVymazat
  16. Tak a zítřejší oběd je na světě ;)
    Verča

    OdpovědětVymazat
  17. Cizrnové lívanečky jsem dělala jen domácí, ten polotovar jsem nějak přeskočila :D A moc mi ty domácí chutnaly, jsou fakt skvělé :) Moc se ti povedly :))

    OdpovědětVymazat
  18. Tak, dneska jsem je měla k snídani. :D Nejsou špatné, jen prostě ta chuť cizrny a moje představa chutí mých předešlých lívanečků nejde dohromady. :D

    OdpovědětVymazat
  19. Nad cizrnou přemýšlím už delší dobu, že ji ochutnám. Mám ji koupenou a schovanou ve spíži a jak to tak vidím, tak ji asi vytáhnu a vyzkouším tenhle receptík :-) :-) Lívanečky vypadají úžasně :-) :-)

    OdpovědětVymazat
  20. Hodná sestřička, taky bych nějakou potřebovala :D Máš to krásný, jako vždy :)) Jen jsem lenoch první kategorie a nejspíš bych použila tu z plechovky, ale někdy si dám tu práci a namočím to přes noc ještě s fazolemi, ze kterých chci už rok dělat takový dobrý salát a nechci použít ty z plechovky :D
    Sbíhají se mi sliny, a přitom ani nevím, jak cizrna chutná, jelikož jsem ji nikdy neměla :D (stydím se :D)

    OdpovědětVymazat
  21. ukládám, vyzkoším, zbožňuju tě :DD (nic vístižnějšího mě nenapadá a jsem líná psát na tebe ódu :DD)

    OdpovědětVymazat
  22. Jedním slovem VYNIKAJÍCÍ ! Měla jsem je dnes ke svačině před cvíčem s tvarohem a jahůdkama. MLASK ♥ Ihned si píšu recept do mého zdravého "receptáře" :)) Přidala jsem do těsta ještě kapku mandlového aroma a skoříci. (jenže já nacpu skořici úplně všude) :D Jsi pro mě velká inspirace, co se týče receptů.

    OdpovědětVymazat
  23. Achjo.. A já zrovna zlikvidovala všechnu cizrnu na tu pečenou v troubě... :D

    OdpovědětVymazat
  24. Cizrnu mám moc ráda, hlavně cizrnové blondies s arašídovým máslíčkem. Lívance z ní sem ještě neměla, takže určitě někdy vyzkouším :)Už je vidím na talíři s milovaným arašídovým máslíčkem a banánem <3 :D

    OdpovědětVymazat
  25. Tak jsem si je dnes udělala k snídani a byly výborné. Pokud máte rády, tak doporučuju přidat do těsta ještě trošku skořice, je to mňamka :)

    OdpovědětVymazat