úterý 30. července 2013

Střípky z kuchyně

Hezký den!
Zase se mi ve foťáku nastřádalo pár jídelních fotek (ještě aby ne, když pořád všechno fotím jako šílená:D) a tak je opět čas na Střípky z kuchyně, dnes bych jim mohla říkat třeba česko-anglické. Tentokrát k nim totiž přidám ještě pár londýnských fotek toho, co jsme si dovezly domů. Ale žádné hromady jídla nečekejte, měly jsme bohužel jen jedno zavazadlo a tak jsem musela utřít slzu a všem burákovým máslíčkům i ovesným kašičkám zamávat.
Dneska už se konečně trošku ochladilo - na to jsem se v těch nekonečných vedrech těšila (ne že bych neměla ráda teplo, ale po těch dlouhých týdnech jsem toho měla plné zuby. A když cvičíte ve fitku kde je větší vedro jak v sauně, není to taky nic moc..), jen je to dnes jeden jediný den, kdy se mi zima ani déšť nehodí. Večer totiž máme jít s přítelem na hrad Špilberk na Shakespearovské slavnosti, a nevím jak to nakonec dopadne - v pláštěnce se mi tam sedět nechce a beztak by se to za deště zrušilo. Naštěstí máme ale i plán B, a tím je nový cider Kingswood (je to teď novinka od Plzně, kterou čepují v hospodách i kavárnách) v jedné brněnské kavárničce :D
A abych nezapomněla - když už je teď chladněji, tak šup šup cvičit, žádné výmluvy na počasí dneska neplatí! :D I když jak to tak někdy pozoruji, výmluvy na počasí jsou hodně oblíbené - v zimě a na podzim je šedivo a to se každému chce jen ležet doma v teple, v létě je zase vedro...pokaždé něco. Neříkám, že máte být tak blázniví jako já a každý den se mučit v tělocvičně bez klimatizace kde je 40 stupňů, ale jednou za čas se pohnout neuškodí nikomu. Však jak se říká - Kdo chce, hledá způsob, kdo nechce hledá důvod..

Jedna ze snídaní, tentokrát jsem to ale nepřipravovala já, ale sestra Terka. Jsou to celozrnné palačinky, které si dělala k večeři, a tak jsem jich pár zabavila a schovala na snídani (jak mazané!) - a s bílým jogurtem a banánem to byla neskutečná dobrota. Ale aby bylo jasno, i já umím výborné palačinky! :D
Tady pro změnu jeden můj letní oběd - zapečený Hermelín Figura (který jsem dala do alobalu a na 15 minut strčila do trouby) a brusinkovou marmeládou a tmavou bagetkou s bylinkovým máslem. Tak jednoduché a tak dobré - dávám si jedničku s hvězdičkou :D
A co holku z paneláku z města dokáže potěšit nejvíc? Třeba něco tak obyčejného, jako jsou míchaná vajíčka :D Dostali jsme totiž domácí vajíčka, a to se s těmi kupovanými nedá vůbec srovnávat, chutí i barvou jsou úplně někde jinde, až by člověk nevěřil, jaký rozdíl v tom může být. A tak se teď míchaná vajíčka se šunkou a zeleninovým salátem stala mojí nejoblíbenější večeří. (už jsem říkala, jak jsem skromné děvče? :D)
A tady pro změnu moje nejoblíbenější po-cvičíčí svačinka, (a to i v případě, že jsem zrovna necvičila :D) i když lehce nefotogenická. Jako správná důchodkyně jsem totiž v Albertu ulovila levné pekanové ořechy, a v Lidlu zase směs různých oříšků. O tom, že během pár dní padly za vlast se snad ani zmiňovat nemusím.
A tady už jsou první angličani. Tedy rádoby. 
V jednom ze článků o Londýně jsem vám dříve ukazovala i výborné anglické buchtičky Hot Cross Buns, které jsme si tam koupily v Marks&Spencer a byla to láska na první ochutnání. Po příjezdu domů jsem je samozřejmě musela hned vyzkoušet také upéct (o tom, jak se mi povedlo do těsta místo muškátového oříšku nasypat sušený česnek a tak jsem to musela dělat znovu, radši pomlčíme..:D), ale v poslední době se mi nějak nedaří - ne že by to bylo vyloženě hnusné, ale vlastní recept na blogu si rozhodně nezaslouží :D A to ani nemluvím o tom, jak jsem je po vytažení z trouby dala vychladnout na balkón, a náš westík mi do nich skočil a pár jich rozšlápl, jako by nic....vždyť tam přeci letěla vosa, to dá rozum! :D
Tady už mžete vidět pro porovnání "originály". Ty moje se od nich bohužel nelišily jen vzhledem...:D
Protože jsem hodná přítelkyně, bylo potřeba přivézt alespoň nějakou tu čokoládku (i když přítel jí teď pomalu zdravěji než já, stejně neodolal:D). 
A další z lehčích rychlo-obědů. Nejoblíbenější slunečnicový chléb z Lidlu s krůtí a hovězí šunkou. A tradiční salát samozřejmě nechybí ani tady. (někdy mám na pečivo takovou chuť, že mu klidně dám přednost před "normálním" obědem :D)
A co by to bylo za článek bez ovesné kaše? Tady zrovna jedna s banánem, pekanovými ořechy a bílou čokoládou, kterou jsem dostala k svátku od mého drahého muže :D
A další oblíbená svačinka - Fitness lupínky s čokoládou, pod kterými se schovává bílý jogurt. A bez mučení se přiznám, že vím, kam zmizely všechny ty čokoládové lupínky z celého balení :D
A tady naše malé "suvenýry" - instantní porridge. Normálně si doma instantní kaše vůbec nekupuji a dělám si jedině domácí....ale chtěla jsem si i doma dát ráno něco anglického, tak proto :D A jedno ráno, když mamka zaspala a westíka jsem musela venčit narychlo já, se mi taková rychlovka opravdu hodila.
(foceno ještě v hotelu v Anglii, doma tak špinavá okna nemáme :D)
A další důkaz toho, že ne vždy se mi všechno povede. Další anglická dobrota, o kterou jsem se pokoušela, a nedopadla úplně podle představ - tohle měly být anglické scones (ale nakonec to jsou spíš cookies:D) na sladko s brusinkami :D Možná je to tím, že jsem se snažila je udělat "zdravější" a dala tam celozrnnou mouku, možná je to jen mou nešikovností, a možná obojím....ale nevadí, jak říká jedno staré přísloví - "neštěstí v pečení, štěstí v lásce" :D
A tady ještě weetabix z Londýna. Jsou to takové "sušenky", co vypadají jako piliny, které stačí rozdrobit do horkého mléka, a za minutku máte dobrou kaši (chutná trošku jako instantní Nomina). Mají je ale i u nás, v milovaném Marks&Spencer :)
Tak a to je pro dnešek všechno, mějte se krásně, a užijte si den :)
P.S. a sledovat mě můžete i na Instagramu kde jsem jako blondynazlondyna.

45 komentářů:

  1. Včera jsem nelenila, šla jsem na jumping a skoro to se mnou seklo! Jestli bude takové počasí do konce srpna, tak si dávám asi pauzu :o Ale našla jsem si novou zábavu - TRX. Byla jsem zatím jen na jedné hodině, kde jsem se klepala jak pudink, ale chystám se zítra znova. Snad to bude lepší :)

    OdpovědětVymazat
  2. Hmm, udělala jsi mi chutě na míchaná vajíčka. My máme domácí celoročně a když do lednice zabloudí nějaké z obchodu, hned to poznám :-!:-D Ty "cookies" vypadají dobře. Vážně nebyly moc dobré? Mám doma pár brusinek, recept by se hodil :)

    OdpovědětVymazat
  3. REESES je ta nejlepší věc na celém světě!!!!!!! A všechno tvoje jídlo vypadá opět skvěle :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. souhlasím, je to straašně dobré O:) :D a náhodou i ty tvoje buchtičky se mi líbí! :) :D

      Vymazat
  4. No, mám z toho právě strach. Dnes začínám cvičit a nedokáži si představit, jak to vydržím v takových teplech. Miluji hovězí šunku!

    OdpovědětVymazat
  5. Dala bych si klidně všechno! Hlavně ty anglické dobroty :) Ale co mě zaujalo hlavně je teda ta hovězí šunka, to jsem snad ještě nikde neviděla a na té fotce jsem udiveně pozorovala tu barvu než jsem si přečetla popisek :D No a pekanové oříšky a bílá čokoláda do kaše - to je taky lahoda! Zkusím přibrat i ty "piliny do kaše" až budu někdy v Marks&Spencer, to mě celkem zajímá :)

    OdpovědětVymazat
  6. Pamatuju si, jak si o těch "pilinách" z M&S psala:)Docela bych je chtěla vyzkoušet:)
    Všechno jídlo vypadá úžasně a máš to krásně nafocené:) Mimochodem, míchaná vajíčka už jsem neměla dloouho:D
    Dnes jsem taky už cvičila, já jsem chtěla i v těch vedrech, ale to prostě nešlo, nám svítí slunko přímo do oken, tak jsem radši nebyla doma, jinak bych to tady fakt nevydržela:D
    Moc hezký článek:)
    Měj se krásně:)

    OdpovědětVymazat
  7. Mě zajímá Marks&Spencer celkově. Ještě jsem tam nebyla! Je v Brně ještě někde jinde než v Olympii?

    OdpovědětVymazat
  8. Marketko, divej na jakou pisnicku jsem narazila :D https://www.youtube.com/watch?v=wvLAqVPsj68 U toho nazvu jsem si na tebe hned vzpomnela :)

    OdpovědětVymazat
  9. Už jdu cvičit:D čtyřicítka z pokojíku dneska klesla, takže výmluva už není:D

    OdpovědětVymazat
  10. Sice si už na oběd máčím cizrnu, ale klidně bych ji teď vyměnila za míchaná vajíčka, dostala jsem na ně hroznou chuť (jsem skromná nejspíš stejně jako ty :-D). Stejně tak ty tvoje buchtičky (který jsou mimochodem takový ňuňaný!), šunku nebo hermelín... Ale před chvílí jsem se přecpala tou tvou nebezpečnou čokoládou, takže už aby bylo odpoledne a já už jela hejbnout zadnicí :-D

    OdpovědětVymazat
  11. ty weetabix jsou, ale vymoženina :) taky nepohrdnu míchanýma vajíčkama ;) ta tmavá šunka je ta hovězí nebo krůtí? vypadá strašně lákavě :)

    OdpovědětVymazat
  12. Tohle je pro mě food inspirace, všechno vypadá tak dobře, mám asi nedostatek fantazie :p. Ty weetabix jsem zkusila, ale rozdrobit do mléka mě to nenapadlo, takže mi to přišlo absolutně nejedlé tehdy :D. MalaMacanda

    OdpovědětVymazat
  13. všechno vypadá moc dobře, já cvičím i v horku, viz včera můj běh v 30°c;)

    OdpovědětVymazat
  14. mnaam :) ty piliny jsem měla jsou moc dobré :D
    a škoda že jsem nevyzkoušela ty hot cross bun, vypadají lákavě .)

    OdpovědětVymazat
  15. Testni tyhle scones - http://www.eatliverun.com/a-fifteen-minute-success/. Jsou megarychle a moc dobre :)

    OdpovědětVymazat
  16. Já se na ty fotky za chvíli nebudu moct dívat, mám po nich hlad. :D

    OdpovědětVymazat
  17. Mňamka!! Všechno vypadá tak úžasně, zdravě a i chutně! ;) Myslím, že jdu vařit....:D
    Nicol

    OdpovědětVymazat
  18. Reeses jsou dokonalá dobrota! :)
    A na co jdete na Shakespearovské slavnosti? Já byla minulý rok na Zkrocení zlé ženy s Dykem, Vilhelmovou a Zachem a bylo to naprosto boží! Dlouho jsem se tak nenasmála :)

    OdpovědětVymazat
  19. Anglána se prostě mají, ty jejich věci k nám nikdy nedojdou..:-/

    OdpovědětVymazat
  20. U fotky těch kaší jsem ani nepoznala, že v pozadí je okno, na první pohled jsem myslela, že je to nějaká vzorovaná tapeta. :D
    A pekanové ořechy v akci? Sem s tím! Že jsem se toho nevšimla, když jsem tam byla, chyba chyba...

    OdpovědětVymazat
  21. Já už jsem úplně ráda, že se na chvíli trošku ochladilo :D to vedro mě už štvalo! Koukám na fotkách samá dobrota <3

    OdpovědětVymazat
  22. Těžko říct, kde začít, palačinky vypadají dokonale, akorát si vždycky dělám spíš skoro lívance, mám ráda pěkně ty tlusťoučké :D taky bych chtěla mít hodného přítele, který by své ještě hodnější přítelkyni vozil takové bašty! jak já ti záávidím :D
    a vajíčka máme odjakživa jen a pouze babiččiny, jiné nepoužívám, když nebyly jeden čas, raději jsem neměla žádné, než ty koupené od těch chudinek... i bez vajec se lze obejít a nahradit je jiným :-)
    A zbytek fotek asi shrnu - dokonalost =)

    OdpovědětVymazat
  23. Na hermelín s brusinkami se taky chystám :) mňamka! ... můžu se zeptat kde se dá koupit hovězí šunka?

    OdpovědětVymazat
  24. :D Tak čím začít, asi klasika tím že tvé fotky jsou opět peckovní! Děláš mi chutě!! :P Právě jsi mi připomněla, že pekanové ořechy jsem si koupila v albertu asi měsíc zpátky protože se blížila spotřební lhůta, tak bych je měla zkontrolovat a rychle sníst :D A co se ti nepovedlo na těch sušenkách, vypadají skvěle? Ani ty hot cross buns nevypadají nějak moc odlišně :) :D Chutově teda nevím co udělá takový česnek :DDDD A hovězí šunka vypadá nejvíc lákavě, od kud ji máš? :))

    OdpovědětVymazat
  25. No, krásné jídla jako vždy :) Udělala jsi mi velkou chuť na palačinky. Mňam, hned bych tu fotku snědla :D Míchaná vajíčka miluji. Už ani nevím, jak chutná kupované vajíčko, protože my jíme jen domácí od strejdy :)

    OdpovědětVymazat
  26. ... tak, a můžu se jít najíst! :D
    já se musím přiznat, že raději cvičím, když je chladněji, protože mi ty vedra nedělají dobře i v klidovém režimu, natož při hopsání s Jillian, takže za tohle ochlazení jsem ráda.

    OdpovědětVymazat
  27. Ten tvůj salát, který máš všude si musím už taky prostě udělat :D Jinak míchaná vajíčka jsem neměla ani nepamatuju ... takže díky za tip! :)
    http://angellovely-things.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  28. Teda, tenhle článek jsem radši číst neměla, mám teď na něco hroznou chuť! :D A ty fitness lupínky musím mít!

    OdpovědětVymazat
  29. mňaaaam :DD tu instatní kaši z M&S má mděsně ráda, kupuju si tady tu obyč bez příchutě .. jo a taky hovězí šunka, tu bych si dala, miluju tu z glubusu :)
    no snad si taky něco dovezu :D

    OdpovědětVymazat
  30. Krásná inspirace... :-) Díííky
    Zase nám tu děláš chutě...a hoodně :-)
    U cvičení platí jednoznačně, No excuses :-) Ve vedrech jsem teda "cvičila" jen jógu...a s puštěným megavětrákem...ale i tak ve 32 stupních v bytě...úplně bikram - a stačilo ažaž. Dnes už jsem dala Jill, Banish Fat... už se to dalo v této teplotě udýchat...i když Jill je (pro mě) drak kdykoliv :-)
    Domácí vajíčka jsou skvost a s dobrým salátem - ideální kombinace, mňam...a bílá čokoládka to je nebe v puse (když není vedro). Hovězí šunka je supr, jen škoda, že je málo k dostání...:-(
    A angličani se Ti moc povedli...jsou rozhodně hezčí než ti origoš :-) fakt.
    Pěkný zbytek dne a večera

    OdpovědětVymazat
  31. není nad míchaná vajíčka! (a nebo vajíčka na všechny způsoby, obzvlášť takové omelety, nebo zeleninové lečo...) ta hovězí šunky na chlebu vypadá skvěle!

    OdpovědětVymazat
  32. Mňam! Dostala jsem hlad :D

    http://www.votocvohoz.cz/uzivatele/189373-kaitlyn93 - prodám oblečení, levně a rychlé dodání :)

    OdpovědětVymazat
  33. Ve čtvrtek odjíždím do Londýna do roboty, tak musím všechno vyzkoušet! :) Fotky jsou jako vždy krásné, nejvíc mě rozpálila ta hovězí šunka! Kde ji kupujete? (řekni Lidl, řekni Lidl, prosím, řekni že jsem si jí tam jen nevšimla...) a ty scones ti snad pošlu :D na Václaváku je patrový M&S s jídlem (tuším že dvě patra potravin), tam se dá z pečiva postavit Tower! :D

    OdpovědětVymazat
  34. Neštěstí v pečení, štěstí v lásce.. já se z tebe picnu :D
    Neboj, držim ti všechny palce a pěsti, takže teď už se ti echt engliš pečení určitě povede! (a westíka drž dál, prosimtě :D)
    A na ty kaše jsem neměla ani koukat, protože TADY MI TAK MOC CHYBÍ!!! ACHJO! ještě že zítra už si dělám snídani doma. :D

    OdpovědětVymazat
  35. Krásné fotečky :-) domácí vajíčka teď mám doma skoro stále od paní z práce a je to nádhera tak krásně žlutý :-) scones jsem taky pekla minulý týden podle delicious blog a na plechu byla velká rozjetá placka :-D ale bylo to dobré,ale už to nebylo fotogenické :-D

    OdpovědětVymazat
  36. Mňaam, všechno to vypadá chutně a náhodou i ty tvoje nepovedené buchtičky se mi líbí! My máme naštěstí vajíčka domácí, stejně jako maso. Máme slepice, kuřata, kačeny i králíky :D A M&S miluju stejně jako ty :-)

    OdpovědětVymazat
  37. Kočko, žiješ si jako král! :) Takový dobroty bych si nechala líbit! ♥

    OdpovědětVymazat
  38. Maky, kašli na to, ať si třeba někdo hledá výmluvu, jejich věc :D musí chtít sami... Och, zítra se zrovna chystám na zapečený hermelínek mňam :) a teď si mi tím zase připomněla babičku... "tohle přece není žádnej oběd!!" :D Dneska jsem u ní byla a při zjištění, že jsem měla k obědu míchaný vajíčka, sandwich a zeleninu koukala jako bych se zbláznila a hned mi cpala řízečky s bramborovou kaší, jestli nechci na zítřejší oběd :D máma mě pak pokárala "proč sis aspoň nevymyslela nějakej pořádnej oběd!" :DD

    OdpovědětVymazat
  39. Ty palačinky, mňam! Asi si udělám o víkendu na snídani :) Jinak já včera využila krásného vzduchu a šla si po práci zaběhat, to byla pohodička :)

    OdpovědětVymazat
  40. Všechny ty fotky jsou moc krásné :) Strašně jsem dostala chuť na ty palačinky, kaši, hermelín... Prostě na všechno :D Po těch "sušenkách" se podívám, strašně mě to zaujalo :)

    OdpovědětVymazat
  41. V září jedu do Anglie a už se díky tobě nemůžu všech těch dobrot dočkat! :)

    OdpovědětVymazat
  42. Asi si zakážu dívat se na tvoje fotky jídla večer. :D nechat na ráno! :) A ty instantní porridge jsou úžasné, hlavně ta s golden syrup! :) Teda mě aspoň chutnala nejvíc :D

    OdpovědětVymazat
  43. Všechno to vypadá úžasně. :))

    OdpovědětVymazat