pondělí 19. srpna 2013

Střípky z kuchyně + jeden jednoduchý recept

Krásný den!
Tak mi pan Nikon dneska řekl, že ho pořád trápím nějakým focením, ale už jsem sem fotky dlouho nedala, a tak je tedy čas tento zločin napravit a jsou tady další Střípky z kuchyně.
Já vím, v poslední době tahle rubrika už nijak originální není, pořád se tady objevuje skoro to samé (ještě aby ne, když taky pořád jím dokola to samé. Ehm..cuketa a cuketa:D) a inspirace je tu jen pomálu, ale nedá se nic dělat... tedy dá, mohla bych přestat psát a fotit úplně, a nebo vymyslet něco nového - ale zatím se mi nechce ani do jednoho :D A tak je tady další tradiční článek a když už nic, třeba z toho dostanete alespoň hlad. (haha jsem škodolibá!) A aby to bylo trošku pestřejší, na konci na vás čeká jeden extrémně jednoduchý recept na pudingové šátečky :) 
Jak už jsem psala, čas doma v Brně se mi krátí a tak si poslední prázdninové dny chci pořádně užít. A to užívání v poslední době dopadalo tak, že nebyl snad jediný den, aby mi nedělalo společnost nějaké to vínko,cider...nebo oboje :D (Markéto, to není dobrý příklad pro mládež!). Ale stejně tak si to chci užít (noo, užívání je silné slovo, když jde o takové utrpení jako je cvičení:D) i ve fitku, kde mě to moc baví a jsem tam zase pečená vařená a už teď vím, že mi všechny ty hodiny budou chybět. Ale na kolejích, kde budu bydlet je údajně posilovna, tak jsem zvědavá, jaké to tam bude a jaké možnosti na cvičení budu mít - nejradši bych si tam taky našla nějaké hodiny TRX a fit boxu, ale za přijatelné peníze to tam asi nepůjde, takže si moc nadějí nedělám...no v nejhorším když tak zase začnu běhat a cvičit nějaká kratší videa v mém, pravděpodobně dost maličkém, budoucím pokoji.
A když už jsme u toho, co mi z domova kromě rodiny (musím to zmínit na prvním místě, vždyť to tady čte i maminka! :D), westíka, blonďáka, kamarádů a cvičení bude chybět, nesmím zapomenout ani na vaření a pečení. A tak jsem si dokonce napsala seznam, co chci stihnout upéct, než odjedu (samozřejmě že tam jsou i loupáčky a mrkvový dortík!). No nejsem já bláznivá? :D 
A jak je vidět na úvodní fotce, do pečení jsem se pustila pořádně, rovnou tři věci najednou (hohoo jsem superžena! :D). Měl přijet můj drahý muž, a tak jsem k obědu upekla celozrnnou pizzu, k snídani na další den celozrnné bagely a speciálně pro pána šátečky z listového těsta :D
A samozřejmě že i v tyto prázdninové dny královsky snídám - třeba klasickou ovesnou kašičku s medem, banánem a burákovým máslem. Klasika, která nikdy neomrzí.
 A takhle vypadala moje narozeninová snídaně (jsem stará, třicítka skoro na krku, sakra!). Sestra mi upekla tento "cheesecake" z bílé a hořké čokolády podle Veroniky (akorát s mnohem menším množstvím cukru, stačí to, protože ta bílá čokoláda to hodně osladí tak jako tak - snad se nebude Veronika zlobit :D). Před pár týdny jsem ho pekla mamince k narozeninám a měl veliký úspěch, tak jsem byla ráda, když jsem jím byla obdarována i já. V naší rodině je to asi nový oblíbenec :D 
A je to vlastně úplně proteinový dortík, lepší než kdejaká proteinová tyčinka haha- hromada tvarohu, vajíčka... :D 
A samozřejmě nesmí chybět ani máslíčková snídaně. K tomu ještě koktejl z bílého jogurtu, malin a ostružin :)
A nebo celozrnný bagel, jak jinak než s tou arašídovou dobrotou..
A dnes jsem snídala dokonce vegansky - porridge z ovesného mléka (z toho mi to chutná úplně nejvíc!) s banánem, oříškama a pořádnou porcí burákového másla, jak jinak.
A ještě jedna stará, tak trochu snídaňová fotka -celozrnné mini mazance, nebo spíš bochánky, jsem pekla ještě před odjezdem do Paříže - jako snídaně do žlutého autobusu se hodily dokonale.
A teď jsou na řadě svačinky - tahle kombinace je momentálně moje nejoblíbenější - řecký jogurt, pořádná hromada oříšků a jablíčko.
A tady pro změnu půlka ovesné tyčinky Oat Cake s jablkem a bílým jogurtem, smíchaným napůl s vanilkovým, který mi sestra dovezla ze Slovenska z nějaké malé horské prodejny :)
A nebo třeba nejoblíbenější celozrnné věnečky..
A nesmím zapomenout ani na obědy - jen na málo čem si pochutnám tak, jako na dýňové polévce. Tentokrát jsem ji ještě vylepšila kokosovým mlékem a přikusovala k ní výborný (myslím že se jmenoval dřevorubecký :D) žitný chléb z Intersparu.
A tady pro změnu jedna sýrová celozrnná pizza, co jsem jednou večer upekla jako hodná hospodyňka pro přítele :D
Dneska jsem přišla domů hladová po vyčerpávajícím body stylingu, a tak jsem si zase k obědu zaslouženě pochutnala na bagelech s pořádnou porcí sýrů a tradičním salátem. Protože jestli bych se něčeho nikdy nechtěla vzdát, bylo by to čerstvé pečivo a sýry! :D
Nemám ráda názor, že pečivo je největší zlo a tloustne se z něj - tloustne se ze všeho, čeho se jí velké množství, obzvlášť když se někdo ani nehne a jen kyne doma na tlustým zadku. A je jedno, jestli nadmíru sacharidů přijmete z hromady těstovin, pohanky, kuskusu a nebo z koblihy, čeho je moc, toho je moc. Když je to s mírou (jasně, snídat, svačit, obědvat i večeřet pečivo by ideální nebylo:D), obzvlášť když je to poctivé, celozrnné a nejlépe domácí pečivo, není potřeba to nějak řešit a vymýšlet diety typu už-nikdy-žádné-pečivo.
A tady další oběd obsahující domácí pečivo, tentokrát můj oblíbený chléb se sušenými rajčaty. Tento byl dokonce narozeninový :D Žádné velké hostiny se u nás doma nikdy nedělaly, narozeniny nenarozeniny, a tak jsem si alespoň dala sama to, co mám nejradši - uzeného lososa! 
A teď opět jeden z obědů, kdy jsem výjimečně nevařila jen sama pro sebe - špenátové tortilly z Lidlu plněné vepřovým masem a kukuřicí, potřené zakysanou smetanou. A k tomu samozřejmě tradiční salát, se kterým už jsem dost trapná :D
A bez večeří by to taky nešlo - třeba takový obložený talíř s opečenou cuketou mě neurazí nikdy :)
A takhle to dopadá, když máme plnou ledničku různých lákavých sýrů, a chci je ochutnat hned k večeři :D V tomhle případě volím misku salátu a k tomu od každého kousek :)
A teď už konečně slíbený recept na ty pudingové šátečky. Jasně, listové těsto asi není zrovna potravina vhodná na titulní stranu časopisu Dieta, ale víte co si myslím o tom jednou za čas/ v rozumném množství.
Není nic jednoduššího a rychlejšího, a hlavně se na tom nedá nic pokazit.
Budete potřebovat :
listové těsto
tvaroh v kostce
cukr
vejce + jedno na potření
dvě-tři lžíce vanilkového pudingového prášku
Těsto vyválíte do tenka a vykrájíte menší  čtverce. Tvaroh smícháte s pudingem, vejcem a cukrem (podle chuti, já jsem dávala 3 lžíce, ale mamka říkala, že by mohlo být víc :D) a lžičkou dáváte na čtverce, které přehnete do šátečku. Poté šátečky dáte na plech s pečícím papírem, potřete vajíčkem a dáte do trouby na 200 stupňů, dokud na povrchu nezezlátnou - je to cca 15 minut.
(sestra říká, že nejlepší listové těsto je to nejlevnější - mražené Clever za krásných 11 korun. Já znalec nejsem, a tak jí budu věřit a doporučím vám ho:D)
To je pro dnešek radši všechno, stejně to bylo snad ještě delší než obvykle..
 Mějte se krásně a užívejte zbytek léta! :)
P.S. Možná toho budu opět litovat, ale obnovila jsem si Ask.fm, hlavně kvůli dotazům, na které je mnohem rychlejší odpovědět tam. Ale nebude to na dlouho, než pojedu v září pryč, tak to zase zruším, protože ani nevím, jak to bude na kolejích s připojením, a ve Vídni určitě budu mít dost práce se vším ostatním (a naivně doufám, že si tam snad i najdu nějaké kamarády a bude i nějaká ta párty-párty:D). Takže občas, když mi vyjde čas mrknu sem a pokusím se odpovědět na všechno najednou. Tedy - na to normální, ne na ty přiberu-po-knedlíku-u-babičky otázky.

62 komentářů:

  1. Slintám jako vždy,skvělá inspirace!:)
    Všechno je přesně podle mého gusta..Poslední dobou jsem taky cuketožrout!:D A na tortilly a uzeného lososa si brousím zuby už dlouho..

    OdpovědětVymazat
  2. Všechno vypadá perfektně! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Wow, tak krásné fotky..líbí se mi všechno a nevím, co víc! :)
    Sýry miluji a kdyby mě někdo vzbudil o půlnoci, jestli si dám, nebála bych se toho :D

    OdpovědětVymazat
  4. Takže super :D Až doteď jsem neměla na nic chuť :D
    Super fotky! :)
    A ten koktejl z malin a ostružin ! :O Vypadá skvěle! :)

    OdpovědětVymazat
  5. A co si dá teď chudák Téra k večeři s tou poloprázdnou ledničkou, kurňa? :-D

    OdpovědětVymazat
  6. no jídla vypadaj božsky!! a kde budeš na koleji jestli se smím ptát? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ty krááso nojo tak to je jiná :D já myslela jestli z tebe nebude Pražanda :)

      Vymazat
  7. Vypadá to skvěle, obdivuju tě jak všechno stíháš :D Pořád něco pečeš, cvičíš, bavíš se.. prostě super :) Podobné šátečky jsem dělala taky, je to rychlé a moc dobré a ten cheescake budu muset co nejdřív vyzkoušet, i když nemám narozeniny :D

    OdpovědětVymazat
  8. Jíš přmo ukázkově, také mňamky! :)
    A ano, hlad mám! :D

    OdpovědětVymazat
  9. ano, ano, sýrů se já nikdy nevzdám, těch bych se poslední dobou mohla užrat! :D A už vůbec ne kašiček - a to ani ve vedrech! :D

    OdpovědětVymazat
  10. mne sa bagels rozpadavali ked som ich chcela vyberat a otacat vo vode, neviem nejako asi neviem vypracovavat to cesto alebo neviem v com to je :D

    inak super clanok a jedlo mnam, a mam este taku otazku ci nechces spravit to aby sa odkazy co mas skoro pri kazdej fotke otvarali v novom okne, lebo ma to stve ako sa mi potom stale zatvara tento clanok :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To těsto se docela lepí, je potřeba to hodně pomoučit, i ruce...ale taky jsem s tím bojovala:D
      Když já to neumím, vůbec se v tom nastavení nevyznám :( :D

      Vymazat
  11. Teda dala bych si všechno, mňam :) A já jsem ještě nevečeřela, to na ten "obyčejnej" chleba ani nebudu mít chuť :D

    OdpovědětVymazat
  12. mňam!! dala bych si všechnoo:) a Vídeň ti hrozně závidim a přeju, bude to skvělá zkušenost a Vídeň je nádherná:)

    OdpovědětVymazat
  13. Dokonale fotky, mnam! Uzi si Vieden. ;)

    OdpovědětVymazat
  14. Články tohoto typu mám nejraději, ať je to originální nebo neoriginální, ať se jídla opakují nebo ne, vždycky je to prostě super (až na to načasování :D). Sýrům zdar!

    OdpovědětVymazat
  15. Dostala jsem chuť na tu pečenou cuketu, vypadá úžasně! A ty sýry, mnam! :)

    OdpovědětVymazat
  16. bože tvoje jídla vypadají úžasně...

    cuketa u mě taky stále vede, skoro obden cuketové placičky...
    Markét až se zabydlíš a zjistíš co a jak, vše bude snadnější :) a zbyde ti kdyžtak to běhání ještě...

    dýňovou polévku jsem právě večeřela, a nevěřím, že někdo dělá lepší než moje maminka :D, protože to už ani nejde, ale tvoje taky vypadá taky hodně chutně.

    Už se těším na postřehy z Vídně :)

    OdpovědětVymazat
  17. Tak ten cheescake vypadá dokonale. :)

    OdpovědětVymazat
  18. Jaaj blondynka, mnam ! :) prave som v chorvatsku a ideme grilovat, tvoje edlo je vzdy tak super odfotene fakt! Chcem byt tvoja sestra! A chodit s tebou do fitka a varit a piect a taaak ;) si mi velmi sympaticka, ty vtipkarka jedna, prosim ta nedala by si recept na tu celozrnnu pizzu? Alebo ho tu uz mas? Zda sa mi, ze hej, idem to pozriet a kolko cukru si davala do cheesecaku ? Krasny vecer ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc! :)
      Recept je přímo ve článku jako odkaz, a pak je tady taky v rubrice RECEPTY :)
      a toho cukru jsem dávala tak o třetinu méně než bylo v původním receptu

      Vymazat
  19. Ty teda vůbec nemyslíš na své nebohé čtenáře! Za prvé, jak máme sledovat fotky a neslintat u toho do klávesnice :) Za druhé ani nevíme, co dřív komentovat! Já jsem snídaňová, takže fotky snídaní mě dostávají úplně nejvíc a pak ještě ta dýňová polévka, protože podobnou krásku s kokosovým mlékem jsem si nedávno vyrobila taky. Akorát navrchu byla bazalka posekaná a navíc tam byl parmezán. Díky za tolik krásy najednou!

    OdpovědětVymazat
  20. Takovááá nálož, opravdu, těžko říct, co okomentovat dřív!! Asi to budu muset shrnout, protože celé je to dokonalé, fakticky, vypadá to úžasně. Bydlet blíž k tobě, máš mě tam nakřečkovanou asi pořád... kdyby jsi tak mohla být mou osobní kuchařkou, jééé =)

    OdpovědětVymazat
  21. ty seš doslova pečící maniak :D všechno bych ti to snědla :)

    OdpovědětVymazat
  22. Pane bože. To je dokonalých jídel. Nechápu, že si to tak 'dekoruješ' :-D já to nakrájím křivě, naházím na talíř a je to (stydím se)

    OdpovědětVymazat
  23. uuch ty jedeš ve velkém! :D
    no jen si užívej, pak budeš mít ten útrum..
    všechno vypadá nádherně (ačkoliv jsem právě dojedla, všechno bych to nejradši snědla, klasicky), musím zkusit ty tvoje bagelííčky :)
    a teda.. JAKTOŽE PIJEŠ MARKÉTO????

    OdpovědětVymazat
  24. Famózne mňamky. Si ako moja kuchárska kniha. Zbožňujem podľa teba piecť / variť ♥

    OdpovědětVymazat
  25. Jeee, super, jsem rada, ze "cheesecake" chutna a cukr ti odpoustim, i kdyz ja jsem s jeho mnozstvim naprosto spokojena, ale tak my jsme trosku jina liga, co se cukru tyce :D

    OdpovědětVymazat
  26. Oh, ježiši, jídlo, spousta jídla! Pizza! :D Děláš mi nehorázné chutně, zrovna dneska jsem si koupila poprvé ovesné mléko, asi ho letím vyzkoušet, jinak si uslintám klávesnici od mého milovaného notebooku. :D

    OdpovědětVymazat
  27. Čtu tě pravidelně, jen nezanechávám moc stop... Kdežto dnes jsem na něco přišla.. Pěkně lajdáš štítky! Chtěla jsem najít tipy co do košíku a vykouklo na mě jen pár článků.. I ty jedna =D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jsem lajdák největší, vím to o sobě :D
      zkusím to napravit...až nebudu líná :D

      Vymazat
  28. asi půjdu vyhledat naši ledničku a něco si udělat k jídlu, článek rozhodně zafungoval. :D

    OdpovědětVymazat
  29. Omnomnom, já dement si to vždycky čtu před spaním a naslintám si na peřinu :DD ale čekala jsem na narozeninový balíček a pořád mi nic nepřišlo teda .... :D ach ta pošta, to někde zapomněli, viď? :D

    OdpovědětVymazat
  30. No teda, to je nálož dobrot a ještě k tomu takhle navečer! Strašně se mi líbí,jak pečeš, tvoje i ségry výtvory jsou neodolatelné. Podobné šátečky jsem už taky pekla, vevnitř byl tvaroh a ještě banán! :D
    Uzeného lososa jsem ještě nikdy neměla, můžu se zeptat, kde a za jakou cenu ho kupuješ? A chtěla jsem se zeptat, na fotkách u tebe nikdy moc nevidím maso, jíš ho? Popř. jaké máš ráda, jak ho nejradši připravuješ?:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Uzeného lososa kupuji v Lidlu, 100g za 50 korun (a někdy mají i akci za 30).
      A maso jím, ale jen málo, ne že bych byla vegetarián, ale vždycky mě víc láká něco jiného a moc často na něj ani chuť nemám :) takže ho dělám spíš když vařím třeba ještě pro přítele, a nebo ho máme když vaří o víkendu mamka :)

      Vymazat
  31. Máme podobné chutě...tvé večeře bych si dala všechny (kromě toho mascarpone z lidlu, jestli vidím správně, to mi nejede :DD).
    Ty mazance vypadají skvěle! :)

    OdpovědětVymazat
  32. Všechno vypadá úžasně! A rozhodla jsem se, že konečně zkusim upéct bagely, pořád na ně koukám a už mě to začalo lákat:D
    Dýňovou polévku miluju, těšila jsem se na ní celé léto, teď ji budeme mít doma pořád:D
    Máme podobné chutě, taky si dělám obložené talíře se sýry, protože mám většinou chuť na víc druhů:)
    Jsi šikovná!:)

    OdpovědětVymazat
  33. Pudingové šátečky jsem dělala pár měsíců dozadu a zmizely během hodiny!:D A s dýňovou polévkou to máme stejně ♥ celkově je dýně hokkaido strašně skvělá :) A jak píšeš o tom pečivu - ono to není zlo, že by se po něm přibíralo, ale lepek v něm je zlo...kvůli tomu se snažím pečivo držet trochu na uzdě (dřív jsem do něj bývala blázen a nedokázala si představit jediný den bez čerstvý kaiserky, mňam :D teď mám pečivo jen k polívkám, sem tam si udělám toasty nebo sendvič..jinak ne :) a ráda bych vyzkoušela i bezlepkové mouky :)

    OdpovědětVymazat
  34. Páááni koľko chutného jedla pohromadee!!! Pri prvom pohľade som mala pocit, že si pozerám fotky nejakej prvotriednej reštaruácie :) Teda chcela by som byť domácim zvieratkom u teba doma ;)

    OdpovědětVymazat
  35. mnam mnam, vsechno to vypadá skvěle, já bych takové bochánky nikdy neupekla

    OdpovědětVymazat
  36. Teda to je něco na mě, teď navečer ♥
    Všechno vypadá mnamóózně..

    OdpovědětVymazat
  37. Mňam, mňam, mňam. Teď by se mi líbilo, kdyby mi někdo upekl ty celozrnné bagely, (samotné se mi zrovna nechce, přitom peču tak ráda!) :D

    OdpovědětVymazat
  38. Souhlasím, nejlepší listová těsta jsou ta nejlevnější. Posledně jsem měla nějaký jiný a bylo hnusný, mastný a kyselý, půlku jsem musela vyhodit.

    OdpovědětVymazat
  39. Vypadá to moc dobře, ale jak se zmiňuješ v úvodu, zdá se mi, že používáš pořád stejné suroviny dokola... co takhle zkusit zařadit další zeleninu, ve skvělé kondici jsou teď lilky, rajčata, papriky... abys to měla pestřejší :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není to náhoda, že jím pořád to samé - třeba taková rajčata a nebo papriky (ty jen syrové, teplé je nesníším) vůbec nemám ráda, stejně tak jako většinu druhů ovoce :)

      Vymazat
  40. ty talířky vypadají úžasně! :-O

    OdpovědětVymazat
  41. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  42. Ooooo mňam. Zblajzla bych to hnedka :3 Vypadá to překrásně! Určitě se nechám inspirovat ;)Závidím ti, že tě to tolik baví. Já se u pečení vždycky hrozně nudím :(

    OdpovědětVymazat
  43. pro pána, mám hlad když to vidím =D

    OdpovědětVymazat
  44. Dala by som si všetko! :)
    Ozaj, ako zistím, že je to ovesné mléko už prošlé? Mám ho v chladničke otvorené už štvrtý deň a neviem, či nie je hazard robiť si z neho ešte zajtra kašu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U ovesného si jistá nejsem, ale když mi prošlo sojové, tak v něm plavaly takové divné kousky a trošku smrdělo :D Tak snad by to mělo být podobné...ale 4 dny mi normálně vydrží :)

      Vymazat
    2. u sojoveho sa to este da zistit, to mas pravdu, dokonca aj mandlove mi nejak zhrudkovatelo minulo :) tak to teda idem risknut s ovesnym! :D

      Vymazat
  45. už mám zase hlad!! :DD A konečně tu vidim i něco nezdravého - pizza!! :D a ty slaný "donuty" na první fotce vypadaj fakt výborně, po takovejhle slanejch pochoutkách bych se ubil!! :D Bude recept? Nebo už tu je a já ho přehlídnul? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. a hodně štěstí v Rakousku(je to Rakouska kam jedeš ne? :D), doufám že o tom pak bude článek, abych se moh taky inspirovat! :)

      Vymazat
  46. Tak jsem dnes konečně zkusila ovesnou kašičku s tím ovesným mlíkem a už nechcu nic jinýho! Je to vážně perfektní :)

    OdpovědětVymazat
  47. mnam vypadají krásně :) ta jídla ale horší je to vyzkoušet:D ale jinak dobré:D

    OdpovědětVymazat
  48. I am extremely impressed with your writing skills as well as with the layout on your blog.
    Is this a paid theme or did you customize it
    yourself? Either way keep up the excellent quality writing,
    it's rare to see a nice blog like this one nowadays.


    Also visit my web page bat ()

    OdpovědětVymazat