středa 7. srpna 2013

PARIS

Paříž, to jsou krásné domy, široké bulváry, nablýskaná Champs Elysées i malebné úzké uličky Montmartru. Památky na každém kroku. Makronky. Muzea nacpaná uměním z celého světa. Voňavé croissanty. Elegantní Eiffelovka i moderní La Défense. Výborné palačinky. Styloví Pařížané. Příjemné kavárny. Dobré víno nebo cidre. Kouzelná atmosféra. Luxusní obchody i malé stylové butiky. Monumentální Vítězný oblouk.
Ale taky špína. Pach moči. Povalující se odpadky. Povalující se bezdomovci. Potom také objekty, u kterých si nemůžete být jisti, zda jde o povalující se odpadky nebo povalujícího se bezdomovce. Žebráci. Posprejované fasády. Dotěrní prodavači suvenýrů, kteří vás doslova chytí a nepustí. Davy lidí. Špína, špína a smrad.
Říkám to nerada, ale Paříž je bohužel i nejšpinavější město, kde jsem kdy byla (zlatý Londýn, zlaté Brno!..a nejzlatější a nejčistší Vídeň!), a to jsem se opravdu nepohybovala po nějakých okrajových čtvrtích a odlehlých uličkách, ale mluvím i o nejužším okolí těch hlavních "turistických míst". Třeba když ráno stoupáte po schodech nahoru k bazilice Sacre Coeur, a cítíte, že ta "voda", která je na schodech od vrchu až dolů asi tak úplně vodou nebude. Nebo když jdete na metro a musíte minout několik desítek pytlů s odpadky a odmítnout několik žebráků. (no romantika jak prase:D)
Ale dost toho negativního, jen jsem měla potřebu vám to říct, protože tohle se v žádném průvodci nedočtete (a neřekne vám to dokonce ani Woody Allen ve svých filmech:D). Když by někdo jel do Paříže s očekáváním nablýskaného romantického města, asi by mohl snadno přijít o iluze, protože Paříž má dvě tváře, není to jen romantika a elegantní domy na každém kroku. Ale protože jsem tam nebyla poprvé (ani podruhé:D), tak už jsem víceméně věděla, co očekávat...
 Dneska vám ale ukážu tu Paříž, kterou jsem si tak zamilovala, nedám na ni dopustit a kdykoliv se tam znovu ráda vrátím. (a když už je to milovaná Paříž, vzala jsem tam i milovaného muže:D).
Protože přítel byl v Paříži poprvé, vzala jsem ho na ta nejznámější místa, která musí každý správný turista vidět :D Do žádného muzea jsme ale nešli - v Centre Pompidou jsem byla minule, Louvre je tak veliký, že bychom ho stejně projít nestihli (a upřímně...nejsme ani takoví znalci umění, aby nám to moc řeklo :D), a hlavně jsme chtěli čas v Paříži strávit jinak, než ve frontách. Fronty tam jsou totiž úplně na všechno - na Vítězný oblouk (tam jsem minule byla, a ten výhled je ÚŽASNÝ!), na Notre Dame, na vstup do Laduree, kde prodávají ty nejznámější makronky, a dokonce i na vstup do obchodu s oblečením Abrecrombie&Fitch.
Paradoxně nejmenší fronta byla na Eiffelovku, tedy na schody - na výtah bychom si počkali o nějakou tu hodinu déle. A protože nejsme žádný líný prdele a nohy nám slouží, vyběhli jsme si to tam hezky po schodech - ušetřili jsme hodně času, nějaká ta Eura, ale hlavně jsme měli ten výhled pořádně zasloužený a navíc jsme udělali i něco pro sebe - protože ty schody vydaly hned za několik návštěv posilovny :D
Smutné bylo, že mnohem více času než ve frontě na Eiffelovku jsme strávili ve frontě na záchody těsně pod ní :D
 Povinná turistická fotka..
 A parádní výhled...






Vyfotit jsme se samozřejmě museli i u Notre Dame, tentokrát jako dva námořníci :D (pruhovaná trička jsou samozřejmě náhoda..:D)
A zkoumali jsme, jestli jedna ze soch nepatří náhodou i našemu Karlovi.. :D
Tady jsem si zase vzpomněla na jednu scénu z mého oblíbeného filmu Půlnoc v Paříži :)
Kupodivu tam byl i klid od všech japonských turistů - očividně byli zaměstnáni stáním té nekonečné fronty :D

Také jsem nosila tyhle šaty (které mi moc nesluší :D), protože mi připadaly tak francouzské.. :D
Paříž, to také znamená davy a davy turistů, kteří se pokoušejí o opravdu originální fotky. (jsou to šašci :D)


 Taková obdoba našich paneláků, akorát s trochu lepším výhledem... Přímo na eiffelovu slečnu!


Nedat si v Paříži roztomilou makronku (i když bohužel ne z Laduree, ta fronta byla příšerná) by byl hřích!
A o hladu jsme samozřejmě taky nebyli...
Žádné jídlo jsem si z domu pochopitelně nevezla, to by bylo dost úchylné. Všechny kuskusy, polenty, bulgury, ovesné kaše a jáhly si s radostí nechám na zbytek roku :) Dávali jsme si samé dobroty, a stejně jsem ještě přijela o kilo lehčí - což je myslím jasný vzkaz pro bláznivé věčné dietářky, které si ani na dovolené nedají nic jiného než z domova dovezené suchary a salát Caesar bez zálivky :D Ostatně s tím, kolik jsme tam toho nachodili bych klidně mohla sežrat tři prasata, a ještě bych hubla :D
 Pro Francii jsou typické crépes neboli palačinky - na slano i na sladko. A ty já teda můžu! :D
A výborné poctivé smoothie jako rychlý zdroj energie, která byla dost potřeba...
A tohle smoothie jsem si oblíbila už v Berlíně - ananas, kokos a banán. Nejdokonalejší kombinace, nic víc není potřeba :) A u té kokosové vody jsem se pořád nemohla rozhodnout, jestli mi chutná nebo ne..:D (a povšimněte si hotelového retro potahu :D)
 Bydlet v Praze, tak bych si pečivo v Paulovi za ty nekřesťanské peníze asi nekupovala (možná jen kdybych chtěla zavzpomínat na Paříž se vším všudy:D). Přeci jen, pořád je to jen pekárna, kde mají sice dobré pečivo, ale dávat za obyčejnou samotnou neplněnou bagetu 70 korun? (to už mi přijde skoro tak snobské jako to, když si někdo v ČR kupuje vodu Evian, to fakt nepochopím :D V zahraničí kde stojí stejně jako jiné vody je to něco jiného. Ale je to prostě pořád VODA). Teď nemluvím o tom, když si tam někdo zajde na oběd nebo snídani a posedí tam, to se potom už neplatí jenom za ten produkt, ale i za ten zážitek, žejo. :D
Ale ve Francii, kde pečivo v Paulovi stojí stejně jako v supermarketu nebo jakékoliv jiné pekárně jsem si to tam kupovala moc ráda. Tady na fotce můžete vidět náš žebrácký oběd, který jsme si snědli na schodech v La Défense s výhledem na Paříž. Je to sice takové skromné, ale TAK dobré (a TAK francouzské:D) a hlavně nám to vyhovovalo mnohem více, než se zavřít do nějaké drahé restaurace. Jak říkal můj muž, byli jsme takoví typičtí čeští paštikáři, akorát o level lepší :D
A ano, mám malé tlusté prstíky jako Hobit (a stydím se za ně :D).
A nějaký ten kofein je taky potřeba...
 A mimochodem, tohle není žádný průvodce po alternativních bohémských kavárnách, ale jen malý článek o tom, co jsem v Paříži dělala já, takže bych poprosila milé rýpaly, aby si své poznámky o tom, jak jsem si mohla dovolit koupit kafe v komerčním Starbucksu nechali pro sebe :D
....třeba jedno ledové soy latté pro Bergueitu :D 
Za komolení jména se nezlobím, ale vždycky to alespoň začínalo na M... :D
... Makata už byla o trochu blíž :D
Fanoušek aspartamu Coly sice nejsem, ale tyhle lahvičky jsem mít musela! Z minulého roku mám i s Karlem Lagerfeldem, ty jsou ještě o chlup povedenější :) (a ano, opět ten retro potah..:D)
Tyhle přeslazené čaje-nečaje nejsou nic pro mě, ale kvůli lahvičce....nešlo jinak :D (že by nějaká nová úchylka?)
 moderní čtvrť La Défense - úplný opak historické Paříže, ale i to má něco do sebe..
Ale i tohle je Paříž.... :D
Možná se vám může zdát divné, jak je možné, že se tady neobjevila ani jedna fotka krásné Sacre Coeur nebo celého Montmartru, když jsem navíc největší fotič a fotím pořád a všechno :D Ale to má jeden jediný důvod, tohle krásné místo si zaslouží samostatný článek, a s tím budou spojené i snídaně (<3) a večerní posezení s ciderem :) Takže o tom zase příště, mějte se krásně! :)
P.S  Pokud se někdo chystáte do Paříže, přečtěte si Vítězný oblouk od Remarqua nebo Pohyblivý svátek od Hemingwaye, obě knížky jsou plné té pravé pařížské atmosféry a navíc se to moc hezky čte:) 
P.S. 2. No dobře, jsou to skoro jediné knížky, co jsem kdy četla, a konečně mám prostor to někam nacpat. :D
P.S.3 Tak jo, zas tak zlé to se mnou není, ale Svět podle Garpa mi leží vedle postele už skoro rok a ne a ne se k tomu dostat, takže velká čtenářka ze mě nebude :D
P.S.4 I přes to všechno, co jsem zmínila v úvodu - Paříž je nádherná, a obzvlášť když máte tu nejlepší společnost. A tu jsem já měla.

96 komentářů:

  1. Markét, vy jste ale rozkošný blonďatý pár :)..na fotkách vám to sekne jako blázen:)

    No a fotky...nemám slov, atmosféru jsem hltala přímo z nich!

    OdpovědětVymazat
  2. Krásný článek :) Žebráků a otravných prodavačů je tam spousta, ale nějaké šílené špíny jsem si teda nevšimla, dokonce jsme s přítelem chválili, jak si to tam hezky udržují :D Jo a co je špatného na Evianu? :DD Já ho někdy kupuju, protože mi prostě chutná mnohem víc, než jiné vody.. a nepřijdu si nějak snobsky !:D

    OdpovědětVymazat
  3. Markétko Vám to spolu tak sluší!! Paříž ti závidím a fotky máš dokonalé .. co se lahviček týče, jsem stejný vetešník :D<3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujeme moc:*
      a jsem ráda, že nejsem takhle "úchylná" sama:D

      Vymazat
  4. konečně popis Paříže bez příkras a zbytečného sladkého rozplývání se jen nad jejími pozitivy ;) děkuji :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Paříž je krásná,byla jsem tam v květnu,a jela bych tam znovu.Je pravda,že ti černoši,co ti vnucujou 'ajfelovky',jsou neuvěřitelně otravní. Doufám,že taky myslíš ty černochy.:D Jinak,odpadky jsem tam moc neviděla,asi jsem měla štěstí.:D A podívala ses na ten most a těmi zámky zamilovaných?:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, myslíme ty stejné! :D
      Ten most jsem neviděla nikdy, a to jsem tam byla 3x, vždycky jsem ho nějak minula :/

      Vymazat
  6. Nádherně a humorně napsaný :) Do Paříže bych se taky ráda podívala. Mám pocit, že ta špína je v každém městě i státě :D Moc vám to s přítelem sluší :)

    OdpovědětVymazat
  7. Skvělý článek! Úplně si mě navnadila na cestu!:) Můžeš prozradit s jakou cestovkou jste jeli a ve kterém hotelu si byla ubytovaná? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mooc ti to sluší (jo, i příteli, je to muj typ :D :D), doufám že se do Paříže taky nekdy dostanu. A prosim tě taky o tu cestovku a hotel :) :) Jana

      Vymazat
    2. Děkuju :)
      S cestovkou jsme nejeli, jízdenky na autobus byly od Student Agency a hotel jsem zamluvila sama přes Booking.com :) O všem ale určitě napíšu v příštím článku :)

      Vymazat
  8. Krasne fotky :)) Musela sis to tam hodne uzit, jinak se chci zeptat, nemas ty puntikovane saty z H&M ?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju:)
      Nene, jsou z New Yorkeru ze slev :)

      Vymazat
    2. Mam totiz podobne, ale z h&m :) strasne rada bych jela do Anglie, uplne si me temi clanky nadchla, ale asi to bohuzel nevyjde :( nemam s kym jet, vsichni bud jedou uz jinam nebo nemaji penize

      Vymazat
  9. Krásné fotky! Přesně takovou Paříž také miluji!

    OdpovědětVymazat
  10. Jste krásní :) Já přítele už třetím rokem přemlouvám, ať jedem do Paříže, tak snad se jednou dočkám :)
    P.S. Toho tvojeho chlapa bych ostříhala :-D Slušelo by mu to určitě víc ;) jen osobní názor :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujeme :)
      Nenene nic takovýho, žádný stříhání! :DD

      Vymazat
  11. Paříž je krásná, a vždycky byla. Ona Francie to prostě takhle protikladné měla vždycky a ta špína je tam už asi historicky zakořeněná. :D

    OdpovědětVymazat
  12. Markét, vy vypadáte jako sourozenci! :D nemůžu si pomoct, asi to dělá ta blonďatá :D

    Paříž je moc krásná, také bych tam jela moc ráda. závidím ty Cola flašky... ale možná víc ty s Kárlem :) jo a Paula mám moc ráda! makronky, bagetky... ale nejlevnější to není, to je pravda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha asi na tom něco bude, říkají nám to všichni :D

      Vymazat
  13. Markét, moc pěkně napsaná článek, kochala jsem se od začátku až do konce, a těším se na další :)) Nádherné fotky a s přítelem jste kouzelný pár, na fotkách ti to moc sluší :))

    OdpovědětVymazat
  14. Vy si žijete!!! :)) Snad se mi poštěstí a taky se tam někdy dostanu!! :))

    OdpovědětVymazat
  15. Takže máš pod 60? Markéto, přiber :)

    OdpovědětVymazat
  16. Tvoříte s přítelem moc krásný blonďatý pár :-D Jako dvě hrličky.. ať vám to vydrží :-)

    OdpovědětVymazat
  17. Super článek:) s tou špíniu je na tom dost podobně New York,v metru to smrdí po moči a lezou tam švábi,kteří mimochodem lezli i v restauraci pod Empire State building.a všude bezdomovci:/ prostě taky město dvou tváří :) a kokosovou vodu jsem ochutnala zrovna tam-a zezačátku mi hrozně chutnala ale nakonec jsem tu malou lahvičku ani nemohla dopít:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to smutný, že zrovna takový města jsou na tom tak bídně, co se úklidu týče :/

      Vymazat
  18. Jeeee to je tak krásný článek! A já se na něj tak těšila!
    Přesně tohle jsem slyšela, Paříž je krásná ALE na to za jaký stylaře se považujou jsou to docela čuňata. :D
    Nikdy jsem tam nebyla, takže si mě krásně provedla :) a přesně, v Paulovi jsem byla za celý můj život jednou, na jogurt s ovocem za 40 korun a stačilo. Nepotřebuju si hrát za snoba, když jsem (chudý) student!
    Krásné fotky, krásná Markét (i s hobitími prstíky!) i s panem Blonďákem a já se moc těším na další, snídaňový článek (protože ještě abych se na něj netěšila :D)
    PS. Přesně tenhle slazený čaj nečaj jsem si koupila taky, napila se, trochu ulila, zředila vodou a následně flašku používala přes 3 týdny jako školní flášu na vodu. A jak mi jí každý chválil! hoho 3:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujuuuu:*
      haha však to všechno proberem! :D

      Vymazat
  19. Moc hezký článek, takové mám nejradši :) a s přítelem vám to strašně sekne! :)

    OdpovědětVymazat
  20. Já se tam možná podívám už příští rok...i když popravdě mě to tam moc nelká, mm strach že budu zklamaná...jinak moc vám to sluší, ale opravdu vypadáte jak bratr a sestra :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Joo, to nám říkají všichni :DD
      Paříž je nádherná, ale nesmíš tam jet s nějakým obrovským očekáváním :)

      Vymazat
  21. Úžasný článek! Paříž musí být krásná a s přítelem vám to moc sluší! :)
    Měj se krásně!
    Eliška

    OdpovědětVymazat
  22. Ježiš vy jste spolu tak úžasní!! :) A je z těch fotek vidět, že jste spolu šťastní :))

    OdpovědětVymazat
  23. Moje kamarádka říkala úplně to samé! Úžasné, ale špinavé... No, ale i přesto bych se tam chtěla jednou podívat...
    Máš nádherné fotky, fakt super :) Závidím takovou fajnou dovolenou :)

    OdpovědětVymazat
  24. hned bych jela! byla jsem tam jedno, se školou, a rozhodně souhlasím s názorem, že Paříž nejde zvládnout na jeden zátah. Já osobně bych se k ní vracela každý rok, nejlépe napořád. :) Moc krásný fotky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, a přesně, tak velké město plné zajímavých míst se projít prostě nedá - radši toho vidět méně, ale pořádně :)

      Vymazat
  25. Já jsem tam byla loni a i když to má pár chyb pořád je to kouzelný město a ráda bych se tam zase podívala :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to tak, i přes ty "nedostatky" to má svoje kouzlo :)

      Vymazat
  26. Vám to sluší! Krásné fotky:)
    Do Paříže bych se taky jednou ráda podívala:)
    A kokosovou vodu jsem měla a musím říct, že vychlazená je fakt dobrá, ale nevychlazená mi moc nejede teda...:)
    Těším se na další články:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju Terezko! :)
      já jsem ji měla studenou tak napůl - v obchodě byla v chlaďáku, ale než jsem ji donesla do hotelu..:D

      Vymazat
  27. ty jo, strašně vám to na všech fotkách sluší! :))
    Paříž je nádherná, moje teta tam jednu dobu i bydlela :) a makronky sem ještě ani neochutnala, zajímalo by mě, jak chutnají :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujeme moc! :) a určitě je někdy zkus, stojí to za to :)

      Vymazat
  28. úžasný článek a fotky <3 Mám v plánu tam jet když přesáhnu věk 18 :D

    OdpovědětVymazat
  29. Krásný článek i fotky :) A koupit si bagetu a dobrý sýr a sníst si to venku - na tom není nic špatnýho, naopak :) Ale i restaurace v Paříži jsou moc fajn a dají se vybrat i levnější a hlavně vaří úúúžasně. Kromě Paříže jsem projela i Azurové pobřeží a to byla teprve paráda :) Kdybych nebyla tupá na jazyky, tak bych se naučila francouzsky a přestěhovala bych se tam :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :)
      A je to tak, sníst si něco dobrého venku má svoje kouzlo, hlavně ty kozí sýry tam mají úžasné :)

      Vymazat
  30. Nádherné, navštívit ji je jedním z mých snů!

    OdpovědětVymazat
  31. Nádherný fotky!
    A Markét, ty jsi neskutečná kočka! Fakt ti to moc sluší, hlavně v tom kloboučku, taková roztomiloučká:D:) (mimochodem, odkud je?:D)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc Jani:*
      Haha ten je od Vietnamců ze smradlavýho brněnskýho podchodu za 70 korun :D

      Vymazat
  32. Úžasné fotky!!! :)

    http://estrella-2012.blogspot.cz/2013/08/prazdninova-giveaway.html

    OdpovědětVymazat
  33. jste moc hezký pár :) koukám, že přítel je celkem namakanej :) zlatá Paříž, tam se mi opravdu líbilo :) a palačinky maj fakt všude :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujeme :)
      Jooo, tak tenhle vzkaz ho potěší!:DD

      Vymazat
  34. Super článok a samozrejme aj fotky...dúfam že z Paríža ich bude ešte niekoľko...ináč, ďalší cestovateľský cieľ? :) Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc Lenko :)
      Další je na seznamu Vídeň :D Tentokrát ale ne jen na výlet, ale na 5 měsíců na Erasmus :))

      Vymazat
  35. Super článek, krásné fotky! :)

    OdpovědětVymazat
  36. krásné fotky, moc vám to s přítelem sluší:) no a do Paříže bych jela hned!

    OdpovědětVymazat
  37. Miluju tvoje fotky prostě! Teď vůbec nemám čas nic komentovat, vždycky rychle na mobilu přečtu nejnovější článek a zas letím něco dělat :D Ovšem dneska jsem si udělala volno a tak ti aspoň můžu napsat, jak ti to sluší a jak krásně píšeš, no .. vždyť to znáš :D :)
    Vážně se mi líbí jak jste si s přítelem sladili námořničká trička :D A v Paříži jsem byla jen jednou v šesté třídě a nic si nepamatuju. Jen to, že mě to ukrutně nebavilo a trpěla jsem :D Takže to chci s přítelem napravit, ale teď už trochu nestíháme, takže snad příští léto :) Díky moc za tipy, jelikož se to bude hodit.

    OdpovědětVymazat
  38. moc krásné fotky.musím říct,že jsi se ve focení "pochlapila"(:D:DD)
    a jinak na tvém milém je vidět 1.nefotí se vůbec rád 2.ale co by pro tebe neudělal:D:))

    OdpovědětVymazat
  39. Skvělé povídání a ještě lepší fotky :) Strašně vám to tam sluší blonďáci :D Ty turisti mě fakt pobavili :D i když v Londýně mě taky lákal tenhle typ fotek, ale nakonec jsem nepodlehla :D Moc bych se tam taky chtěla jednou podívat...a to od shlédnutí filmu Škola života :D

    OdpovědětVymazat
  40. V Paříži jsem byla s přítelem v prváku na střední, do teď na ni rádi vzpomínáme :). Bylo tam nádherně, ikdyž mimo památky a ve čtvrti kde jsme byli ubytovaní to byl jeden neuvěřitelný smrad, odpadky a binec.. :/.
    PS: Dnes mi došel balíček s cerealiemi od Nestlé co jsem vyhrála u tebe v soutěži. Mám neskutečnou radost, a ještě jednou děkuji :))!!

    OdpovědětVymazat
  41. Pohyblivý svátek miluju:) A nádherná Paříž, byla jsem s kamarádkou a chystám se tak vzít příští rok přítele:)

    OdpovědětVymazat
  42. V Paříži jsem byla minulé dva roky po sobě na dva týdny a nemůžu než souhlasit !!! A já jednou bydlela za Chateau de Vincennes a byla jsem jediná bílá v okruhu jednoho kilometru :DD (jako ty v Londýně ×D) .. ale podruhý u Bois de Boulogne, takže pohádka <3
    Ta fronta po A&F mě děsně bavila pokaždý když jsem tam prošla ... asi jsem nějaký modní neznalec ale já bych si tam nestoupla ani kdyby mi dali triko zadarmo (za dvě už jo :DD)
    no a k jídlu není potřeba komentář :DD
    a o svoje prsty se nestarej, já mám genetickou vadu a mám oba palce jak špalíčky ×D takže tvoje prsty jsou oproti mým jako z reklamy na hand cream ×D

    OdpovědětVymazat
  43. Ten začátek zněl jako nějaká reklama od cestovní agentury. Když jsem pak přečetla druhý odstavec, vykulila jsem oči :D Ale tak asi jo, k té vší nádheře asi patří i tohle... Stejně ale do Paříže strašně moc chci jet :D :)
    Fotky vypadaly skvěle :) Do Paříže bych se chtěla podívat taky a úplně přesně takhle bych si tam chtěla užívat :) Prostě se nestresvat, procházet se, nasávat atmosféru... Ty fotky jsou úžasný :)

    OdpovědětVymazat
  44. Ten čaj jsem viděla i u nás v Tescu kdyby jsi chtěla do zásoby více krásných láhviček. Fotky báječné, Paříž je krásná

    OdpovědětVymazat
  45. Krásné fotky, bezva článek! A sluší ti to moc :-) Peťula

    OdpovědětVymazat
  46. Svet podle Garpa je uzasna knizka, taky nejsem velka ctenarka, ale tohle me fakt bavilo :) A fotky moc hezke.. ten smrad v metru k te Parizi proste patri :D

    OdpovědětVymazat
  47. Nádhera! Hned bych se tam taky rozjela :-)

    OdpovědětVymazat
  48. Tak to je krása, už podle těch fotek! Paříž je první místo, na které jsem se odjakživa chtěla podívat v první řadě - a pořád jsem tam ještě nebyla :D Ale věřím, že to jednou výjde :) A to jídlo, co sis tam baštila - to je prostě paráda. Těším se na další článek (a hlavně na ty fotky snídaní :D)

    OdpovědětVymazat
  49. Skvělý článek! A neskutečně jsi mě pobavila tím komolením jména ve Starbucks,Makato!:DD

    OdpovědětVymazat
  50. miluju Paříž, i s těma odpadkama a smradem. úplně jsi mi připomněla můj výlet tam. :)

    jste s přítelem roztomilí, těším se na další článek. ;)

    OdpovědětVymazat
  51. Ve Francii jíme taky dycky na punk bagetu, sýry, olivy, je to nejlepší, ochutnáváme všechny možné druhy (kozí!!!) a stejně i za 3 týdny jsme měli co kupovat :) Venku, na pláži, ještě tak s vínem, hmmm :)
    V Paříži jsme ještě nebyla, ráda bych se tam podívala!

    OdpovědětVymazat
  52. Lepší jak jakýkoliv tištěný průvodce - dodává mi to větší a větší chuť tam jet!! :)

    Díky Maky ;-)

    OdpovědětVymazat
  53. Ty jsi tak neskutečně hubena!!:D)
    Skvělý, moc Vám to sluší:) Snad jste si to užili:)

    OdpovědětVymazat
  54. Skvělý článek, Markétko! Zhltla jsem ho hnedka a jdu se vrhnout na další, co mi taky utekl :-D

    OdpovědětVymazat
  55. Ahojky,tak ja jsem nedavno taky byla ve Francii(nemam to tak daleko protoze bydlim v Belgii) a kdyz se mne nekdo zeptal jak se mi tam libilo tak jsem hned musela rict,ze tam lidi normalne chcijou na zem!(musim to rict fakt hnusne ale jinak se to neda),o naproste spine ani nemluve takze nevim cim to je ale toto se dozvidam uz od hodne lidi,ze takto to proste ve Francii chodi.Napriklad v Brne si pamatuji,ze bezdomovci taky curali treba na vlakovym nadrazi ale ne jen tak treba na ulici,tam si prede mne stoupl chlap a normalne ho vytahl a delal jako by se nechumelilo,no des bes:-).

    JInak super clanek a koukam,ze i dost dobrej blog-jsem tady poprve ale ne naposledy:-).

    OdpovědětVymazat
  56. Zase super fotky, ty pózujích turistů mě dostali :DD Jinak k tomu Paulovi - chodím tam třeba na čaj atd.. - maj super interiér alá staré fr. kavárny, a nebo pro makaronky, pečivo jsem jednou za čas taky kupoval, ale od tý doby co musí uvádět jak se připravuje jsem zjistil, že tam maj všechno rozpékaný z mrazáku, takže bagety už tahám od jinud :DD

    OdpovědětVymazat
  57. Vítězný oblouk je krásná kniha, ale od Remarqua mám nejraději Tři kamarády - to je kniha, na kterou nikdy nezapomenu a velmi často si na ni vzpomenu i v tu nejméně očekávanou chvíli. A Svět podle Garpa je báječná kniha. Garp je prostě nezapomenutelný, tak mu dej ještě šanci; věřím, že se Ti kniha taky zalíbí...
    Jinak moc pěkné fotky. Paříž miluju a mám na ni moc hezké vzpomínky...
    Budu moc ráda, když také zavítáš ke mně na blog: http://knizni-pratelstvi.blogspot.cz Je věnovaný literatuře, takže tam třeba najdeš tipy na nějaké bezva knihy, ale také přispívám recepty a další věci, které mi dělají radost... Věřím, že tam třeba najdeš nějakou inspiraci tak jako já u Tebe. :-)
    Měj se pěkně

    OdpovědětVymazat
  58. Krásně jsem si zavzpomínala na svůj výlet do Paříže. Krásné fotky a moc vám to sluší!

    OdpovědětVymazat
  59. I'm not sure why but this website is loading extremely slow for me.

    Is anyone else having this issue or is it a problem on my end?
    I'll check back later on and see if the problem still exists.



    my web blog ... boss

    OdpovědětVymazat
  60. Pěkný článek a povedené fotky. Je vidět, že jste si Paříž užili. :-)

    OdpovědětVymazat
  61. Letos se chystame mozna do Parize, tak jsem opet zavitala k vam na blog, ze zde urcite najdu par dobrych tipu a nezklamala jste me. Uz jsem se Vami inspirovala na vylete v Berline, vybrali jsme i stejny hotel jako Vy a bylo to uzasnéééé!! LV

    OdpovědětVymazat