středa 25. září 2013

Podzimní recept : Dýňové gnocchi

Hezký den!
Za chviličku už zase nasednu do žlutého kočáru směr Vídeň, ale pro vás tady mám ještě jeden výborný podzimní recept (v podzimní oranžové barvě!) z domova, kde o mě bylo velice dobře postaráno - na dýňové gnocchi neboli ňoky, kterým my burani občas říkáme gnoči. 
V Rakousku se mi sice moc líbí a jsem ráda, že mám tu možnost tam teď půl roku pobývat, ale jedna z věcí, co mi tam chybí je jednoznačně vaření a pečení.
A tak jsem včera večer alespoň upekla.......to byste neuhádli co...........no..................ano..............loupáčky!
Dnes tady ale chvalozpěvy na milované celozrnné loupáčky psát nebudu (i když mě to dost svádí) a radši se s vámi podělím o tuhle oranžovou dobrotu, protože dýní je potřeba si užívat, dokud ještě jsou. No a co jiného padne k podzimu lépe (kromě jablečného štrůdlu se skořicí), než nějaká oranžová dýňová pochoutka?

Ráda bych se sice chlubila cizím peřím, ale budu čestná jako Mirek Dušín a přiznám tedy, že to není zásluha moje, ale mé sestry (ano, zase!). I když - Terka udělala jen těsto, které na mě čekalo v mrazáku (takže ano, bez obav si ho můžete schovat na horší časy) a já jsem nočky uvařila (rozvařila) a velice umělecky naservírovala pod hromadu oblíbeného parmezánu z ještě oblíbenější sýrárny Gran Moravia. A taky jsem to poté elegantně házela do svého hladového břicha. A s upatlanýma rukama opět ušpinila nebohého pana Nikona! Takže myslím, že mé zásluhy jsou tak jako tak nemalé, a všechna chvála by tedy měla přistát na účet můj, ne mé sestry!
A jak tedy na tyhle krasavce (i když v mém podání je to docela silné slovo, když vidím ty nepovedené tvary) 
Terka říká, že si máte připravit (na 3 porce) :
Půl dýně hokkaido
2 malé brambory
1 vejce
hladkou mouku
trochu soli

Dýni vydlabejte a pokrájejte na kostky, není třeba loupat. Brambory oloupejte a také pokrájejte a dejte spolu s dýní vařit - tak dlouho, dokud to nebude měkké. Poté brambory s dýní rozmixujte do hladka, přidejte vejce a přisypávejte moku - tak, aby bylo těsto tak husté, aby se z něj daly tvarovat menší nočky (ty můžete dělat buď jen pomoučenýma rukama, a nebo na pomoučeném vále vždy udělat váleček a ten pokrájet). A potom už ty fešáky jen opatrně dejte do vroucí vody a počkejte, až vyplavou na povrch. V tu chvíli už je čas je vyndat ven, naservírovat se sýrem nebo sýrovou omáčkou...... a pochutnat si! :)
A kdyby někdo neměl nočků dost, může vyzkoušet třeba i tyhle klasické.

Tak se mějte krásně, a já se brzo zase ozvu - s dalším receptem i nějakým tím bezvýznamným povídáním :)
Instagram (jsem nejhorší fotič)Ask.

22 komentářů:

  1. Ooooo mňam, mňam, mňam, polykám na sucho :-D Taky říkáme odborně gnoči a měli bychom si je teda taky někdy udělat a klíďo takový krásný oranžovky! :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Mám je na seznamu, že se do nich jednou pustím. Jen čekám, až nastane ten pravý čas a bude se mi chtít. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dnes se chystám na dýňovej tatarák: http://sasulka.blogspot.cz/2013/09/dynovy-tatarak.html

      Vymazat
  3. Dýni zbožňuju v jakékoliv podobě :D Zrovna jsem ji měla dnes na oběd a půlka mi zbyla, takže aspoň vím, co s tou druhou půlkou udělám zítra :)

    OdpovědětVymazat
  4. To občas dělává babička! Je to dobrůtka.:))

    OdpovědětVymazat
  5. teda nevím, jak to děláš (asi za to může ten pan Nikon:D), ale já si ty loupáčky snad konečně taky udělám! a na ňoky se chystám už pěkně dlouho, obecně miluji všechno z dýně, k podzimu to prostě patří a i když už jsem zkoušela všechno možné (i nemožné), tak ňoky (teda přiznám se, že tomu říkama gnoči:D) jsem ještě nezkoušela, že by dnešní večeře?:)

    OdpovědětVymazat
  6. tyjo slo by to prosim te udelat i z celozrnne mouky?)

    OdpovědětVymazat
  7. Podobny recept (jen bez brambor) jsem videla na Veronicine Z ghetta blogu. Vypadal nadherne, jenze ja asi proste neumim varit "od oka", takze jsem dala moc mouky a noky byly tuhe jako podesev a dyne v nich skoro nebyla citit:-( ted jsi me ale namotivovala zkusit to jeste jednou! Taky bych chtela mit tak hodnou sestricku kucharku:-)

    OdpovědětVymazat
  8. S dyňou som nejedla nič už roky, takže tento recept ma zvádza asi tak, ako teba chváloospevovanie "loupáček" :D (snáď som to nenapísala nejako blbo). Inak úplne ti chápe, že ti chýba varenie a pečenie, ja by som sa asi scvokla. Ten pocit, keď si nemôžem nahádzať na panvicu to, čo nájdem v chladničke, je na nezaplatenie. ♥ :D

    OdpovědětVymazat
  9. Omnomnom! Markétko, ty jsi hotový poklad! Dýně doma máme jak nas...požehnané, tak určitě zkusím :)

    OdpovědětVymazat
  10. Já snad budu muset tu dýni taky koupit..ale nevim mam proti ní nějakej předsudek či co, dýňovej kompot je strašně hnusnej, tak nevím jestli by mi v téhle podobě nevadila...

    OdpovědětVymazat
  11. Tak ty se mi moc líbí! Musím zkusit :)

    OdpovědětVymazat
  12. Já ani netušila, že se neříká gnoči. Jsem buranka. :D
    Jinak vypadají moc krásně, i když si tu chuť prozatím neumím dost dobře představit. :))

    OdpovědětVymazat
  13. jé to si ukládám...vypadá to hrozně chutně.

    OdpovědětVymazat
  14. Oooo mňam, miluju gnoči (no dobře, ňoky...:D)!

    OdpovědětVymazat
  15. Tak to je boží recept! Noky miluji, dýni taky...teď jen nebýt líná, koupit dýni a udělat si je :D

    OdpovědětVymazat
  16. Tééda ♥ Miluju gnocchi.. a tyhle vypadají parádně :-)

    OdpovědětVymazat
  17. S tímto receptem se mi včera povedl pěkný kousek ;D Dodržela jsem vše pidle receptu jen jsem si řekla, že mouku nahradím polentou, že se nic nemůže stát ;DD Bohužel ve chvíli kdy jsem domíchala lahodnou špenátovou omáčku a chtěla noky vyndat z hrnce moc do smíchu mi nebylo nezbyl mi ani jeden noček a všechna snaha byla v tahu tak jsem aspoň odlila trocha vody přidala polentu a papala dýňovo polentovou kašičku ;DD Zaručuji, že příště už jsi tvůj skvělý recept upravit nedovolím :DD! Nejveselejší, ale bylo, že to byl můj první pokus s dýní vůbec a moc jsem se na výsledek těšila :), na druhou stranu jsem alespoň pobavila spoustu lidí ve svém okolí :D

    OdpovědětVymazat
  18. recept mě fakt zaujal a představa s mojí oblíbenou Grand Moravií....hmmm...určitě si je musím co nejdříve udělat :)
    TerezaT

    OdpovědětVymazat
  19. Já tak miluji dýně!! Hned jak se vrátím na víkend domů, tak to zkusím. :-)
    http://zivotni-styl-luci.blog.cz/

    OdpovědětVymazat