neděle 29. září 2013

Vídeňský jídelníček podruhé.

Hezký den!
Jeden článek byl sice včera večer (takže kdo ho neviděl, nechť to okamžitě napraví nebo vás k tomu donutím násilím!), ale ve foťáku se mi každým dnem střádá víc a víc fotek, tak mu trošku odlehčím.
 A taky mám dneska čas. A taky hledám záminku, jak oddálit mytí nádobí (2 pánvičky a jeden talíř, takže opravdu hromada! a hrníčky se recyklují). A taky musím počkat, až mi po obědě trošku slehne, abych mohla jít běhat do toho mrazu. A taky musím oddálit psaní školních mailů. A taky bych si tady měla uklidit, takže další věc, co je třeba odložit. 
Prostě a jednoduše, článek je tu :D
Před chvílí jsem se vrátila z malého výletu s mým ománským kamarádem na vrch Kahlenberg, odkud je úžasný výhled na celé město. Už dlouho jsme se domlouvali, že se tam vydáme, ale asi jsem to pochopila špatně, když jsem se navlíkla do výletnického oblečku, do tašky dala svačinu a obula conversky, aby se mi na ten kopec hezky šlapalo. Hned jsem se totiž dozvěděla, že zu Fuss ani náhodou, prý keine Chance ale hezky autobusem. A tak jsme si vyvezli prdel až na úplný vrchol (sakra, doufám že si to mamka nepřečte a neřekne to taťkovi, největšímu turistovi....to by mi neprošlo :D), ale nakonec jsem musela uznat, že to byl mnohem lepší nápad, než se dlouhé hodiny táhnout do kopce a mrznout. Být líná prdel má holt něco do sebe! A tak jsme tam nafotili hromadu fotek, kousek se prošli a potom se zase hezky svezli zpátky. Ale o Kahlenbergu i s fotkami až někdy příště :)
Dnes tady mám totiž zase něco z toho jídelního soudku, přeci jen, blog má v názvu i slovíčko "EAT". A tak vám opět ukážu, co si tady ve skromných podmínkách vařím i nevařím.
Jak už jsem psala minule, snažím se tady trošku šetřit, ale ne nijak přehnaně - přeci jen, jsem člověk co bez jídla vydrží stěží jen pár hodin :D 
O tom, že se snažím držet utrácení na uzdě svědčí třeba i to, že ve Starbucks jsem byla za celý měsíc na kafi jen DVAKRÁT! (a konečně jsem ochutnala Pumpkin spice latté, aber ohne Schlagobers) Ale už si brousím zuby na další návštěvu, stejně jako na hromadu dalších dobrot. Nejvíc se tady stejně prodraží nějaká ta sklenička v baru, na to, že za jednu skleničku burčáku tady chtějí v přepočtu skoro 100 korun si teprve zvykám, a radši nepočítám.
Moje tradiční snídaně - ovesná kaše (vločky přes noc namočím do mléka a ráno dám na 2 minuty do mikrovlnky), nejčastěji s banánem, posypaná černým sezamem a semínky. Často si navrch přihodím ještě hrst svého oblíbeného musli Vitalis a osladím buď medem nebo výbornou Philadelphia Milkou.
Ráda si občas koupím místo klasického mléka i sojové, rýžové (to mám nejradši!) nebo ovesné, které se v akci prodává většinou za euro a půl, někdy i méně.
A tenhle sojový jogurt od Alpro je největší dobrota a láska na první ochutnání. Bohužel je ale docela drahý, když je v akci, tak je za euro a půl, ale jinak za dvě eura....což jako chudé děvče z východu často nekupuji :D
A Philadelphii tady pojídám ve velkém, jak tu klasickou nebo bylinkovou, tak i tu její sladkou kamarádku.
Tohle je jedna z věcí, co je tady v supermarketech levnější než u nás - koupíte ji tady za Euro a deset centů.
A další ze sojové rodinky - tahle malá sojová mlíčka jsem si koupila v balení po třech a vařím nebo přelívám si ním ovesnou kaši. Většinou teda stylem "půl krabičky na kaši, půl krabičky do pusy" :D
Asi nikoho nepřekvapí, že se tady živím převážně kuskusem (a chlebem:D). Tady konkrétně s kukuřicí a mini mozzarellkami.
Mám štěstí, že je to jedno z mých nejmilejších jídel a na podobných jednoduchých a zdravých kombinacích si pochutnám nejvíc. Naštěstí nevyhledávám a nemám moc ráda nějaké omáčky, knedle a pečená kolena, to bych tady potom měla těžký život :D
A samozřejmě nakupuji ekonomicky :D
Občas si ale koupím i nějaký ten oběd ve městě - tady třeba bagetka s uzeným lososem a vajíčkem v pekárně Back Werk, do které jsme se sestrou chodily i v Berlíně.
A oblíbila jsem si i Grill Käse, neboli sýr na grill, který se ale dá připravit i na pánvi. Je potom krásně křupavý a uvnitř měkký, a s hromadou zeleniny nebo třeba s opečenou cuketou je to ideální večeře....i ve skromných studentských podmínkách. Balení za 2,5 Euro mám tak na 3 porce..
A největší oblíbenec ze Sparu a taktéž láska na první ochutnání!
Jogurt s müsli, slazený stévií. Trochu klasického cukru tam je myslím tak jako tak (moc jsem té etiketě nerozuměla:D), ale pro lepší pocit... :D
Mají i různé ovocné příchutě, ale to není nic pro mě - naopak tahle müsli verze je ale předně podle mého gusta. Za půl eura výborná svačinka.
A tady už jako tradiční odpolední svačinka po příchodu ze školy, s oblíbenými celozrnnými sušenkami, o kterých jsem básnila už minule.
Opět zásoby mého oblíbeného chleba plného bílkovin...
A další z oblíbených potravin, tofu!
Tohle je konkrétně ze supermarketu Hofer, který se dost podobá Lidlu, velké balení za 2 eura..
A náhrada za mé milované české Cornies...
Tady už v podobě večeře - s Philadelphií, zeleninou a balením uzené tresky na způsob lososa, o které jsem si myslela, že to losos přímo je :D No slovo "treska" předtím v mém slovníku ještě nebylo, tak teď jsem zase o něco chytřejší. A chutnalo to výborně, od lososa k nerozeznání.
A lekce ekonomického nakupování podle blondýny poprvé.
Co udělá blondýna, když potřebuje olej na opékání cuket, ale ví, že ani za půl roku celý litr nespotřebuje?
Koupí si sušená rajčata v oleji, která jsou levnější než lahev oleje, rajčata sní a tradáááááá......má olej který navíc krásně voní! :D
Smoothie, které jsem si dávala i v Berlíne, Londýně i Paříži....pro mě nejlepší kombinace - ananas, banán a kokos.
A další ekonomické nakupování, tentokrát výborná večeře ze Sparu, kde mají podobných dobrot plno.
Kořeněná cizrna a pasta z grilovaného lilku s tahini pastou. Olizovala jsem se až za ušima!
A z Brna se mnou přicestoval i ten nejlepší domácí chleba, tady je zrovna jako pozdní oběd s hromadou sýra a schwarzwaldskou šunkou.
A jedna z rychlých večeří - sušená rajčata, 3 vajíčka (po měsíci! :D) a šunka, a jako příloha paprika.
A další večeře, tentokrát o trochu menší - opečená cuketa a tofu.
A na závěr můj dnešní oběd - polenta s pořádnou porcí uzeného sýra a sušených rajčat a k tomu opečená cuketa. Omnomnomnom.
A pokud si někdo bystrý všiml, že tady nebyl ani kousek čokoládky nebo nějaké jiné sladkosti - má pravdu. A ne, nedala jsem se na nějakou bláznivou už-nikdy-žádné-sladké dietu, jen si myslím, že něco tak dobrého si zaslouží článek vlastní - takže příště si ten život trošku osladíme :D
Hezkou neděli přeju!

70 komentářů:

  1. Já tyhle tvoje posty zbožňuju, zkouknu tvůj blog a jsem po obědě :DD*

    OdpovědětVymazat
  2. Všechno to vypadá úžasně :)) Závidím ty rakouské dobroty a těším se na příští sladký článek! :D

    OdpovědětVymazat
  3. I ty jedna nezbednice. Dělat takové chutě sotva jsem stačila vytrávit. Ale tak lepší než večer že :D
    Alpro jogurt mám moc ráda. Jak ty ochucené, tak i ten bílý (po 125g). Vždy nedočkavě čekám až dorazí k nám do obchůdku. A o prázdninách jsem měla možnost v Brně koupit jejich "velkého bráchu" a to i s vanilkovou příchutí a taky skvělé.
    Jogurty ze Sparu jsem ochutnala už někdy loni a vcelku mi i chutnaly. Hlavně ten mangový. Ááách, mango. Úchláček :D Ale tyto s cereáliema jsem neměla, tak určitě zkusím.
    Zkoušela jsi už i uzené mini mozzarellky? Taky skvělá záležitost :)
    I tobě krásnou neděli Markétko :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahooj:) prosím kde v Brně se Ti podařilo koupit velký Alpro jogurt? díky za radu :)

      Vymazat
    2. Ježiš, jsem blb! Velký provamel :) omlouvám se, ty dvě značky se mi furt pletou :)

      Vymazat
    3. Nee nejsi:) a ten provamel si koupila kde? viděla jsem jen ovocné a bílý zatím nikde:(

      Vymazat
    4. Malé provamely (125g) kupují u nás, ale v Brně na Orlí je také měli. A zrovna tam jsem kupovala i ty velké (www.provamel.com/NL_BE/Producten/Soja_variatie_op_yoghurt/Soja_Variatie_op_Yoghurt_Breakfast_Natuur/828/ a http://www.provamel.com/NL_BE/Producten/Soja_variatie_op_yoghurt/Soja_Variatie_op_Yoghurt_Breakfast_Vanille/829/ )

      Vymazat
    5. supeer, děkuju :)

      Vymazat
  4. Milku philadelphiu také zbožňuju :D

    OdpovědětVymazat
  5. Ty si tam žiješ! :D Jak ti chutnalo Pumpkin Spiced Latte? Já jsem v něm cítil spoustu skořice, ale žádnou dýni :DD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dala jsem si ho bez šlehačky a jen se dvěma "pumpičkama" toho sirupu, protože nemám ráda když je to přeslazené až moc, ale taky bych v tom dýni nepoznala ani náhodou :D
      Ale dobrý a podzimní to bylo, to jo! :D

      Vymazat
    2. Dýně v tom není poznat proto, že to je v překladu "Latté s kořením do dýňového koláče":-) Když jsem v létě byla v Kanadě, prodávali tam takové kořenící směsky- něco jako naše perníkové koření. Já ho měla jenom v Mekáči a byla to chyba, protože tam žádné dávkování sirupu nevedou a bylo to sladký jak cumel...

      Vymazat
    3. aha, no já jsem si to přeložila jenom jako "dýně-skořice" :D

      Vymazat
  6. Nádhera :-)) všechno bych si dala :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Super jídla, hrozně se mi líbí ten kuskus s mozzarellkami a i dnešní oběd vypadá úchvatně.
    Ten grilovací sýr mě zaujal, vypadá to dobře. Já sýry můžu! :)

    OdpovědětVymazat
  8. Proč mám svačinku naplánovanou až ve čtyři? Philadelphia Milka by mi doma nevydržela asi ani hodinu :D Už se těším se na ten sladký článek, mňam :D

    OdpovědětVymazat
  9. Ta Philadelphia Milka se dá koupit i u nás? :O
    Dobrý článek a k tomu super fotky, už se těším na příští! :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, skoro ve všech supermarketech, akorát v ČR stojí snad přes 40 korun :/

      Vymazat
  10. nevíš,kde by se dala v česku koupit ta Philadelphia milka? shánim a nemůžu vůbec najít a to o ní každej tak básní! :D jinak váážně děkuju,teď jsem doobědvala a kvůli tobě asi udělm ještě nějákej menší 'nálet' na lednici,kde se skrývají mini-mozzarelky :D

    OdpovědětVymazat
  11. Tvůj blog už čtu nějaký ten pátek a opravdu na něj nedám dopustit. Jelikož jsem opravdový milovník jídla, ale snažím se jíst trochu zdravěji, tvoje články, rady a tipy a prostě všechno, jsou pro mě prostě pokladem! A taky mě tvoje články baví číst, a jak! Vždy pobaví a zvednou náladu. Díky, díky, díky!

    Když tak pozoruju všechno to jídlo, říkám si, že si žiješ báječně (nehezky závidim). Mám pocit, že tady takový dobroty ani neseženu, možná ale jen nejsem tak zběhlá v nakupování! :)))))

    P.S.: jo,a jsem strašlivej maniak co se focení jídla týká! bohužel si musim vystačit jen s mobilem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc moc za hezký komentář! :)
      Ale hodně těch jídel, nebo alespoň podobných je k sehnání i v ČR - dokonce i ta Milka Philadelphia :)

      Vymazat
    2. Zrovna na tu Milku mám zálusk, stejně tak jako na máslíčko. Jsem líná jít do Tesca, mám to trochu z ruky, proto u mě vede Lidl a já marně čekám na americký týden :D

      Jooo a dnes jsem měla premiéru v pečení ovesných sušenek. Nomnom, jsou skvělé, díky!

      Vymazat
  12. Mňam, krásná jídla, všechno vypadá moc lákavě a ten kuskus s mini mozzarellkami je roztomilý!:):)
    Na ten jogurt slazený stevií už jsem se ve Sparu koukala, tak ho nejspíš vyzkouším:)
    A rostlinná mlíčka teprve objevuji, ale zatím u mě vede sojovo-rýžové:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ještě neměla, příště ho hodím do košíku :))

      Vymazat
  13. Philadelphia Milka není sladkost? :P Krásné fotky i jídlo ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. nenene, to je součást ovesné kaše, to se nepočítá! :D
      děkuju :)

      Vymazat
  14. Líbí se mi, když poslouchám, jak se mají studenti na koleji špatně, jak nemají ani halíř, jedí to nejlevnější pod sluncem a přežívají na čínských polívkách za 4 Kč. No a ty si takhle krásně, barevně, zdravě jíš. Parádička paráda :), tvoje jídla jsou vždy inspirací :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na druhou stranu 4 Kč to hle jídlo určitě nestojí:-)

      Vymazat
    2. Jasně, moje jídlo stojí rozhodně víc než ty nejlevnější nudle a polívky nebo plátek pizzy na ulici, ale i tak se snažím trošku šetřit - tak, abych mohla jíst zdravě a chutně, ale nekupovala to nejdražší a zbytečně neutrácela.
      Vždycky se snažím koupit tu levnější variantu (takže hodně Clever apod., jogurty ve velkém balení místo malých kelímků..) nebo když je něco v akci. A hodně ušetřím tím, že si jídlo připravuju sama a ve městě si ho koupím jen výjimečně, ale o to větší radost z toho pak mám :)

      Vymazat
    3. Přesně jak říkáš, taky si radši nakoupím suroviny a pak si sama něco uvařím. Vařit mě baví, vyjde to levněji a člověk dobře ví, co jí :)

      Vymazat
    4. Nemyslím to tak, že bys nějak hodně utrácela, ale přecejenom šetříš spíš proto, že chceš, než že bys musela. Zdravě se dá sice žít i za málo peněz, ale to si pak člověk nějaký vychytávky z MS nebo z DMka holt kupovat nemůže...

      Vymazat
    5. Tomu moc nerozumím.. Já teda za dobu svého zrfavého stravování neskutečně ušetřila-i když kupuju údajné "vychytávky" z DMka a MS :D

      Vymazat
    6. Já to taky nechápu, hlavně když je tohle článek o mém stravování ve Vídni, kde MS ani není a v DM jsem si koupila jen kosmetiku :DD
      O šetření jsem psala ve spojení s Rakouskem, ne když jsem v Brně, tam o nějakém šetření nepadlo ani slovo.

      Vymazat
    7. Pro Markét: Já vím, promiň, že ti tu odbíhám od tématu:-) a rozhodně to neměla být kritika konkrétně tebe...Pro Aničku: To já teda naopak. Na fastfoody apod. jsem nikdy nebyla a nepřejídala jsem se, takže naopak od té doby, co jím zdravě, utrácím víc za ty "vychytávky" a tak...nehledě na to, že třeba kvalitní šunka stojí rozhodně víc než gothaj :-D Původně jsem chtěla sice poukázat na možnosti lidí, kteří mají fakt hodně hodně málo peněz, ale koukám, že teď jsem si odběhla od tématu sama sobě:-)

      Vymazat
  15. slečno vy si ale baštíte :DD fakt krása ty jo, na ty "naše" podmínky je to úplná nádhera, závidím ti deinen supermarkt, místní tesco teda bída ×/:D

    OdpovědětVymazat
  16. Ja tak zbožňujem tieto tvoje príspevky, kedy ma navnadíš na dobré jedlo a rozosmeješ ma tvojimi zážitkami, postrehmi a komentármi. :) Vieš mi veľmi zlepšiť náladu! :D
    Inak tej milke odolávam, keďže je čokoládová, no už asi nebudem dlho. To je ako s arašidovým maslom, nakoniec mu všetci podľahli. :D A ty ma len navádzaš na zlé! :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. je to vysoce návykové, to musím potvrdit :( :D

      Vymazat
  17. Juu, děkuji za inspiraci na příští rok :D

    OdpovědětVymazat
  18. Přesně proto si nechávám tvoje články až k jídlu, je to sice nezdravé u jídla číst, ale zase poslintat si klávesnici a jít neco sezobnout (ve velkym) i přes to, že sem jedla před necelou půlhodinou, je myslim horší. *Slint*

    OdpovědětVymazat
  19. Tak jsem se právě rozhodla,že si v týdnu musím pořídit tu Milka Philadelphii i za tu šílenou cenu,co se prodává u nás. Mňam!:)

    OdpovědětVymazat
  20. Nedělej mi stále takové chutě :D moc pěkně si tam papkáš :) dnes jsem si koupila své první sojové mléko. Chtěla jsem neochucené, ale ve intersparu měli jen ochucená :D tak mám vanilkové. Zítra ho ozkouším :D

    OdpovědětVymazat
  21. Mě by teda na Kahlenberg pěšky nikdo nedostal, ať žije 38A. ;-) Už se těším na další článek.

    OdpovědětVymazat
  22. já vždycky tak zbožnuju koukat na to jídlo z cizích supermarketů :D a teda musim říct, že nějaké výrobky mi teda v českých chyí.. například ten bílkovinný chleba bych vážně moc ráda ochutnala!

    OdpovědětVymazat
  23. Ha! Před půl hodinou jsem se vrátila z města z nákupu a v Tescu jsem narazila na tu Milka Philadelphii a chvíli jsem to zkoumala a přemýšlela, zda to koupit (viděla jsem to poprvé), ale nakonec jsem ji tam nechala. No a jak to tak čtu, tak se pro ni budu muset vrátit. :D

    OdpovědětVymazat
  24. :D Joo piš ted dennodenně to mi bude vyhovovat :D :P Parádní dobroty! ♥ Ta Philadelphia Milka mě láká, stojí za to říkáš jo? :P

    OdpovědětVymazat
  25. No zase samé dobroty! Ve Starbucks jsem byla nedávno - právě na jejich pumpkin spice latté :D A nad Philadelfií s příchutí milka pohlížím vždy, když je ve slevě. Po těch tvých fotkách si ji asi příště fakt koupím :D

    OdpovědětVymazat
  26. Haha, právě jsem se vrátila z Vídně, takže vidím spoustu věcí, které jsem měla minulý týden:) Akorát jsem si bohužel nevšimla té levnější Philadelphie, jinak bych si ji dovezla tuny na cheesecaky! :)

    OdpovědětVymazat
  27. Super článek a spousta inspirace :) Tou Milkou si mě tak navnadila, že si jí snad budu muset koupit i za tu naší cenu :D

    OdpovědětVymazat
  28. Krásné fotečky :-) až jsem dostala hlad :-D Milku už jsem ochutnala a padla u nás hned za vlast :-) ,ale kupovaná jedině v akci :-) do Strarbucks se taky chystám na ochutnání pumpkin spice latté :-)

    OdpovědětVymazat
  29. No tak polknu na sucho a půjdu ten hlad zaspat, už fakt! :-D Máš to hezky pestré, takhle podle fotek to jako nuda nevypadá a navíc se mi líbí, jak má vždycky sýr, tofu nebo jogurt ustláno v peřinách :-)))

    OdpovědětVymazat
  30. To si děláš srandu s tim olejem! :D

    OdpovědětVymazat
  31. Mňam, samé dobré a pre mňa nové veci. Pri čítaní tvojho blogu si budem musieť vytiahnuť papier a pero a zapisovať si tie dobroty, aby som nezabudla počom sa mám nabudúce v obchode popozerať :)

    OdpovědětVymazat
  32. No teda.. To je nespravedlivý že tyhle super věci nemaj v nabídce i u nás. Asi budu trucovat. Chci říct - závidím ti :D

    OdpovědětVymazat
  33. Asi zaútočím na chladničku :D niektoré dobroty ti závidím, keďže na Slovensko ešte nedorazili (alebo už vôbec nedorazia) :/

    OdpovědětVymazat
  34. Tak tento blog sa mi veľmi páči :) Toľko inšpirácií na zdravú stravu ! :)

    OdpovědětVymazat
  35. Mňam, takový lákavý článek, hned mám po večeru hlad:-D! Jinak máš to tu opravdu krásné:-)!
    Glamour and Beauty

    OdpovědětVymazat
  36. vždycky jsem to dýnový late chtela zkusit, ale bojim se, že mi to nebude chutnat :D

    OdpovědětVymazat
  37. Mňááám, mám hrozný hlad z tohodle článku:D

    OdpovědětVymazat
  38. Ten kuskus s mozzarelkami si moc neumím představit, ale jinak to vypadá všechno moc dobře :)

    OdpovědětVymazat