úterý 10. září 2013

Vídeňský jídelníček

Hezký den!
Ne, nebojte, nebudu sem psát podrobný jídelníček a tak důležité věci, jako jestli jsem měla ve středu svačinu v 10:30 nebo 11:02 a jestli to bylo musli nebo musli. A jestli byly plátky šunky dva, tři a půl a nebo jestli jsem do sebe narvala celé balení. 
Jen vám představím, díky čemu jsem tady živá a na čem si pochutnávám, ale žádné Sacher dorty a kila Wiener Schnitzelů nečekejte (jsem chudé děvče z východu :D)
Ale ještě než se do toho pustíme, nemůžu si odpustit další historku z mého blonďatého života, tentokrát o tom, jak se z blondýny omylem stává běžec.
To jsem se tak jednou rozhodla, že si půjdu zase večer zaběhat, kolem Dunaje a Dunajského kanálu, který mám hned pod okny kolejí. Je tam nádherná cyklostezka, no lepší podmínky pro běh si ani představit neumím (někdy to musím vyfotit, ať se můžete kochat se mnou :D). A tak jsem si chtěla dát svou obvyklou k-mostu-a-zpátky trasu, takže nějaké 4,5 kilometry, což mi zabere kolem půl hodiny (to, že jsem lemra co nic neuběhne si nechte pro sebe, děkuji :D). To bych si to ale nesměla rozmyslet - nakonec jsem se rozhodla, že poběžím na druhou stranu, kde jsem ještě nebyla. Ze začátku jsem byla nadšená, viděla jsem druhou část Dunaje, veliké mosty i lodě a v pozadí "mrakodrapy", až jsem doběhla k jednomu nákupnímu centru, o kterém jsem ani netušila, že tu je (dobré vědět :D). Tam jsem, oslněna tou září všemožných obchodů úplně změnila směr, ale to mě nijak nerozhodilo, protože jsem si stále myslela, že vím kam běžím. Až jsem doběhla na zastávku, která je úplně na opačné straně, než jsem si myslela, kde jsem. A tím začalo moje bloudění (nutno dodat, že už byla tma jako v pytli) - ale naštěstí mě po nějaké chvíli zachránila teplárenská věž, která byla vidět z dálky, od které už jsem trefila. 
A tak jsem díky svému orientačnímu (ne)smyslu a schopnosti ztratit se kdykoliv a kdekoliv uběhla svůj malý rekord, 8 a půl kilometru. Vím, že pro hodně z vás to je úplný nic, ale já jsem ze sebe měla radost (plác plác po zádech), protože jsem si nikdy nemyslela, že vydržím přes hodinu běžet. 
A to je ten den, kdy jsem si znovu oblíbila běh (ťuk ťuk na dřevo, nechci to zakřiknout :D).
Tak, to byla malá odbočka, a teď už k tomu jídlu.
Z výběru rakouských supermarketů jsem opravdu nadšená a nejradši bych jen jedla a jedla, od rána do večera, abych to všechno ochutnala hned, od čokolád přes pečivo až po sýry :D
Snažím se tady ale trošku šetřit, tedy samozřejmě ne v tom smyslu, že bych nejedla (haha to u mě nehrozí), ale spíš se snažím lépe hospodařit s penězi a nakupovat s rozumem. A je tady Primark,žejo A taky si jídlo většinou spíš připravuji sama a nosím s sebou, místo toho abych si ho kupovala ve městě a nebo chodila do menzy, která je tady pro chudé děvče z východu drahá poměrně drahá. I tam ale někdy v budoucnu zajdu, ať mám přehled :D Ale někdy si pak klidně koupím něco dražšího ve Starbucks,  nebo mám v plánu si občas zajít na dobrou snídani na nějaký ten dortík, nebo si něco dobrého koupit v bistru/ restauraci - prostě si občas dopřát i něco, co si třikrát denně dávat nemůžu. No a taky je potřeba se socializovat, a k tomu nějaká ta sklenička dobrého pití patří :D Některá jídla tady vyjdou o trošku dráž - třeba čerstvé pečivo, zelenina nebo ten alkohol, ale něco vyjde naopak úplně nastejno nebo nepatrně levněji, jako u nás.
Všechny výdaje si zapisuju do deníčku, abych měla přehled, a když jsem to po týdnu ukázala rodičům, moc jsem pochválena nebyla a bylo mi nařízeno dopřát si víc :D A taky jsem, asi z obav, abych se nevrátila jako kost a kůže, dostala zásoby jídla - třeba moje oblíbené sýry (jeden 400g padl tak rychle, že bych se asi měla trošku stydět), burákové máslo (měla bych se stydět podruhé), domácí musli nebo moje oblíbené knackerbroty Cornies, které jsem už doma měla a nikdo by se jich tam neujal :D
Za tu (krátkou) dobu co tu jsem, vypadal můj jídelníček přibližně takhle - ne že bych to nějak plánovala, ale většinou to tak vyplynulo. (ooooo ta fantazie!)
Snídaně : ovesná kaše nebo musli s jogurtem a třeba banán, kafe a čaj, někdy navíc kousek čokolády
Svačina ve škole: musli, které si nosím v krabičce a bílý jogurt
Oběd : kuskus s kukuřicí a sýrem nebo tofu, nebo celozrnné pečivo se šunkou a sýrem, nebo třeba hummus a pečivo
Odpolední svačina : někdy třeba jen kafe, jindy naopak něco sladkého - kousek čokolády, opět musli s jogurtem nebo třeba jablko, sušenky a pořádná porce máslíčka :D
Večeře : vždycky nějaká ta zelenina a buď cnackerbroty nebo celozrnné pečivo s Philadelphií a k tomu šunka nebo sýr. A nebo místo toho hummus nebo tzaziky.
Druhá večeře : Samozřejmě že nejím večer jen jednou, ale něco do té pusy cpu pořád :D V tomhle případě třeba jablko a lžíce lžička burákového másla, sýr a okurka nebo bílý jogurt. (A občas i nějaká ta zmíněná sklenička :D)
Takhle to asi vypadá jako hrozný stereotyp. No....a on to vlastně stereotyp je :D Ale zatím mi to vyhovuje a třeba po takovém mase nebo těstovinách se mi zatím nestýská, ale až ten čas přijde a pak se budu muset odhodlat k tomu, strávit nezbytně nutný čas v té depresivní společné kuchyňce, kde se sama bojím :D
O mých začátcích jsem už psala, jak jsem neměla ani talíř, skleničku nebo sůl, ale všechny tyhle věci jsem si rychle nakoupila, a už zase můžu jíst jako člověk, normálně z talíře a normálně chutnající jídlo :D
Ve Sparu jsem si koupila uzené tofu (za 2 eura) a výborné rýžové mléko (za 1,30 euro), které jsem si dávala do ovesné kaše a nebo ho pila jen tak, protože to byla opravdu dobrota. A hned zítra běžím pro další!
Tady už je kuskus v akci, můj nejlepší kamarád, a tak bez něj nemůžu být ani tady :D
A opět ta samá kombinace s tofu...
Bez jogurtu ani den!
A ochutnala jsem i kozí (ze Sparu za 0,6 euro, a měli i ovčí). Chutí mi to trošku připomínalo kefír, byl lehce do kysela, ale jinak se to nijak zvlášť od klasického jogurtu nelišilo...
...a praktická svačinka na jeden školní den.
Ale úplně největší oblíbenec je tahle krabička (600g za 4 Eura). Oblíbila jsem si ho už v Berlíně, a tak muselo hned putovat do košíku i tady. Jsou to medové vločky, takové ty křupnky a něco jako pukance, žádné rozinky, ovoce ani oříšky, ale je to prostě výborný. Bohužel už padlo za vlast a je potřeba zajít pro náhradu :D
A moje ranní klasika, ovesná kaše - přes noc namočené vločky, ráno ohřáté v mikrovlnce a vylepšené o med, máslíčko a trochu toho kouzelného musli.

A tady další, nefotogenická ale o to více dobrá snídaně. Ovesná kaše, semínka, med a máslíčko.

Výborné, celozrnné a nijak nepřeslazené sušenky (balení za 2 Eura). Ideální ke svačině třeba s jogurtem, nebo jen tak, ke kafíčku. A nebo bez kafíčka.

A můj velký obědový oblíbenec, tady zrovna odpočívá na lavičce na školním dvorku :D
Hummus z Billy (za 2 eura) a celozrnný rohlík, který se mazaně schovává v sáčku s trefným nápisem "Mm
mm!"
 A opět hummus, opět z Billy, akorát o nějaký ten cent levnější a od jiné značky..
A další oblíbenci, (t)zaziky, které si dávám večer třeba se zeleninou, a dobrý lisovaný celozrnný chléb na školní svačino-obědy.
Nejvíc jsem si ale oblíbila tenhle celozrnný "bílkovinový" chleba. Nejen, že mi opravdu moc chutná, ale je to takový malý zázrak :D Nevím čím toho dosáhli, ale obsahuje jen malé množství sacharidů (na rozdíl od běžného pečiva), ale o to více bílkovin, a ty jdou přeci na svaly!. Jeden plátek má celých 11g bílkovin, takže jako nějaká proteinová tyčinka :D
No a chodím si pro něj do Billy, balení za něco málo přes Euro.
Tady je to zmiňované máslíčko - koupené sestrou v Berlíně (jako suvenýr pro hodnou sestřičku Markétku:D), dovezené až po týdnu, protože v kufru na něj nebylo místo. A jak není místo pro máslíčko, tak to je co říct!
Jedna zasloužená odpolední svačinka - musli, jogurt, a dietní porce burákového másla :D
Výborné a ne tak úplně obyčejné knackerbroty z Billy (za 2 eura), celozrnné, se sušenými rajčaty a mozarellou. Omnomnom!
A už se dostáváme k večeřím (což znamená, že tenhle nekonečný článek budete mít za sebou :D).
Tady například celozrnný chleba, Philadelphia a sýr, a k tomu paprika za nekřesťanské peníze :D
A opět skoro ta samá variace..
A Cornies, ještě jako památka na sladký domov :D
...a velice originálně ještě jednou.
Aby toho zdravého jídla nebylo až moc, je potřeba to i něčím vyrovnat.
A to třeba....takhle! 

 A pak že je v Rakousku všechno drahé - tohle je cena za koktejly, na kterou se nalákat nechám :D Měla jsem ale štěstí, že je barman docela šidil (i když při dělání kamarádčina cuba libre mu ruka pořádně ujela), jinak bych se asi špatně dostávala na koleje :D I přesto mi ale ráno nebylo zrovna nejlépe, ani ne tak kvůli alkoholu, ale kvůli mému výbornému nápadu míchat piňa coladu, mojito, cosi přeslazeného z asi 7 přísad, malibu s džusem atd. No prostě to k sobě ladilo, a ráno mě docela bolelo břicho. Dobře ti tak, čuně jedno!
A jedna Milková krasavice na závěr - chtěla jsem si koupi jen klasickou Philadelphii k pečivu, ale když se koupily dvě, bylo to levnější. No tak jsem přeci neměla na výběr!
Její velký den ale teprve přijde, už teď jsem si ale jistá, že nám spolu bude dobře než ji zlikviduju rychlostí blesku
A sladká tečka na závěr. Padla za 3 dny, ale to jen proto, že jsem se musela ovládat a trénovala svou rádoby silnou vůli, jinak by bylo po ní spíš za 3 minuty.
A to je pro dnešek všechno, mějte se hezky a příště to bude zase z úplně jiného soudku :)

41 komentářů:

  1. Tak super, dostala jsem takový hlad, že z toho skoro šilhám. :D jako vždy super článek a fotky jsou perfektní. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Skvělý článek :-) Určitě se nechám inspirovat některými jídly. Dostala jsem chuť na hummus :-D

    OdpovědětVymazat
  3. perfektní článek Markét, takové inspirace.

    mohla by sis tam založit food e-shop a posílat nám to sem co říkáš? ;)
    A občas neuškodí trošku zabloudit :)

    OdpovědětVymazat
  4. Krásný článek:):)
    Máš tak krásné fotky a všechno tak nádherně vypadá:) Nejvíc bych si dala ten chleba (který nemůžu:D), ale hummus si udělám určitě brzo:)
    A koukám, wasa má i sušenky? Ty musí být fakt dobré:):)

    OdpovědětVymazat
  5. Mňam, tak to je absolutní nádhera :))) Kapou mi tu sliny :D :)) Pokusím se tu některá jídla vyrobit ze zdejších surovin, i když asi jak tak koukám, nemám moc velkou šanci na úspěch :D :)

    OdpovědětVymazat
  6. Skvělý inspirativní článek, to se hodí, když člověka za pár dní čeká škola! Musím se přiznat, že tvůj blog čtu čím dál tím radši :)

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj,pokud ti prijde zelenina draha,ja ziju sice v nemecku ale zkus se poohlednou po marketu Aldi,nevim jestli ho maj i rakusane,ale ovoce a zelenina je tam za tak smesny ceny ze i ja jsem se divila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, Aldi tu není, ale Hofer je celkem levný, tak už chodím pro zeleninu tam:)

      Vymazat
  8. nááááhodou 8 kiláků je super, já za hoďku dávám pouhopouhých 6 a půl cca (ehm..):D trapas=DD ale tak...hlavně že se člověk pohne=D jinak jídlo krásné, strašně se mi líbí ty sušenky a hummus, u nás jsem ho v těch krabičkách nikde neviděla, asi budu muset trošku zapátrat:X nevíš jestli je v té bille i u nás? =D já jsem marná co se týká nákupů=D měj se krásně!:)

    OdpovědětVymazat
  9. Skvělý článek, jako vždy se to pěkně četlo :) No já musím říct, že bych nezvládla jíst, jak sama říkáš, tak stereotypně. Když jím něco vícekrát dokola, tak mě to omrzí a nemůžu se na to pak nějakou dobu ani podívat :D A musli 3x denně bych fakt nedala :) Prostě každý jsme jiný a já jsem asi víc rozmlsaná :) A chtěla jsem se tě zeptat, jak to máš teď se cvičením. Chodíš "jen" běhat nebo třeba i cvičíš na pokoji?

    OdpovědětVymazat
  10. Super článek!:) Snad jediný,do čeho bych nešla,je ten kozí jogurt..Zkusila jsem jednou (omylem,protože jsem se přehmátla) a nikdy víc,brr..

    OdpovědětVymazat
  11. Pěkně si tamm teda baštíš. Úplně ti ty rakouské dobroty závidím! Alespoň se na to pěkně kouká :) A vtipná histroka ze života opět pobavila :D Zajímavé, že se člověk sám o sobě k takovým výkonům nedonutí, ale pak jednou musí a jde to :)

    OdpovědětVymazat
  12. V tomhle článku jsi popsala snad všechny moje oblíbené věci a i ár, po kterých jsem šilhala !!! třeba ty wasa sušenky mě štvou doteď, že jsem je v rakousku neochutnala !!! no už si nevzpomínám, co jsem všechno chtěla okomentovat, takže prostě jen děkuju za pokochání ;D (sedim na letišti a slintám jim tady v gatu, tak snad brzo přijde uklizečka :DD)

    OdpovědětVymazat
  13. gratuluji k znovu objevení běhu...ten pocit moc dobře znám, nejradši se k běhání vracím u nás doma, kdy mohu běžet mezi pole a lesy;) všechno jídlo vypadá skvěle a ani na fotkách nejde poznat prostředí asi ne moc pěkných kolejí;) nejvíce mě zaujal kozí jogurt, ten sem taky ještě nikdy neměla, ale ve Sparu se podobné vychytávky dají sehnat, já třeba byla nadšená z jejich výrobků bez laktózy...jo a na Primark si šetři a pak ho hlavně nešetři;)

    OdpovědětVymazat
  14. Takový chutě!!! Ale teda taky si myslím, že by ses mohla víc rozšoupnout a nevečeřet jen knäckebroty...ale to bych spíš dělala já no :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já je jím i doma, mám je moc ráda, takže se nijak ošizená necítím :)
      jako jasně, ráda bych si dávala večer nějaký jiný dobroty, ale to z mnoha důvodů nejde :DD

      Vymazat
  15. U kozích jogurtů se mi vybavilo, jak jsem jako malá chodila u nás na vsi pást sousedům kozy (měli jich asi 40) a jako odměnu jsem občas dostala právě i kozí jogurt... cestou domů jsem ho vždycky někde vyhodila, abych ho nemusela jíst :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :DD
      já jsem asi jedna z mála, komu se to zdálo celkem dobrý :D

      Vymazat
  16. Jdu si udělat sváču , bílý jogurtek ! :)

    OdpovědětVymazat
  17. Musím říct, že to všechno vypadá opravdu lákavě! :)

    OdpovědětVymazat
  18. máš moc hezký jídelníček, to můj tvýmu nesahá ani po kotníky... :D


    >>> N i k o l a M i l l s - beauty and fashion blogger

    OdpovědětVymazat
  19. Moc krasne fotky! ;-) jakou používaš kukuřici? :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuju:)
      obyčejnou v konzervě, nejčastěji Clever z Billy, je levná, dobrá a není tam zbytečně přidaný cukr

      Vymazat
  20. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  21. Já bych měla asi docela problém, protože nemusím pečivo. Ale strašně mě zaujaly ty celozrnné knackerbroty se sušenými rajčaty a mozarellou. Jak jsi řekla - omnomnom! Musím se podívat v Bille, ale silně pochybuji, že u nás něco takového bude..:(
    Není nad dietní porci másla, že:D
    Ještě že mi to arašídové nechutná (nebij mě!):D
    Ten bílkovinový chleba je taky zajímavý, nechutná tak trošku nakysle, jak ty některé "mokré" chleby chutnají?
    Mám štěstí (nebo smůlu, či co), že moc neulítávám na míchaných koktejlech, radši si dám panáka (dva, tři...:D) něčeho ostřejšího.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás v Bille je nemají, ani třeba ten hummus...
      Mně právě tyhle "mokré" chleby chutnají všechny, žádný se mi nikdy nakyslý nezdál, ale každý máme jiné chutě :)

      Vymazat
  22. Ty si to pěkně užíváš! :)
    Mám výhodu, že mi mléčné čokolády nechutnají. :D :D
    To máslíčko,bože, už se těším na snídani! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to není výhoda, přicházíš o to nejlepší :D

      Vymazat
  23. Ahoj, všimla jsem si že jsi milovnicí kukuřice a já mám otázku.. jíš obvykle tu z konzervy nebo mraženou (nebo snad čerstvou :D)? Já jen že mě osobně ta sterilovaná v konzervě hrozně vadí a vůbec, všechny ty zeleninové směsi (kukuřice-hrášek-mrkev), vždyť to chutná všechno stejně smradlavě :/
    Tak mi osvětli tvůj tajný recept na dobrou kukuřici prosím! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, vždycky jen tu z konzervy, mě naopak moc chutná...takže moc neporadím:D

      Vymazat
  24. Já jsem se tak pobavila :-) Jinak i já byla ohromena nabídkou supermarketů v Rakousku, libovala jsem si v sýrech, šunce a pečivu :-)

    Just be yourself by Petra

    OdpovědětVymazat
  25. Zrovna jsem taky v Rakousku, tak je vtipny to cist ;) Ten kozi jogurt jsem si taky koupila, ale prisel mi hrozne tekuty, spis jako mliko... A kde sezenu ty super knackebroty Tomaten+Mozzarella? :)

    OdpovědětVymazat
  26. Z tveho članku mam pořadnou chut na něco zdraveho! :D
    pani,ale stravuješ se teda zdrave:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ale vyrovnávám to i nějakýma dobrotama, nějaká ta Milka je potřeba :D

      Vymazat
  27. Ahoj, nedávno som objavila tvoj blog a moc sa mi páči ako píšeš, smejem sa akurát zajtra to bude môj prvý týždeň Erasmu vo FR a tiež sa cítim ako Poor little slovak girl :-DD a počítam euríčka, môžem sa aspoň inšpirovať s jedlom! :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, děkuju, to mě moc těší! :)
      A jsem ráda, že v tom nejsem sama, postupně budu přidávat víc chudých studentských jídelníčků :D

      Vymazat
    2. Tak to budem rada - tiež sem-tam niečo vymyslím a potom vypotím na blog :-D ak by si chcela môžeš kuknúť. Pa a nech sa ti vo Viedni páči. http://terezabalusikova.blogspot.fr/2013/09/z-mojho-50-centoveho-hrnca.html

      Vymazat
  28. Nejlepsi Vídeňský průvodce na světě, kam se hrabou památky :-D
    ..miluju milkovou philu!

    OdpovědětVymazat
  29. Tyjo... Zajímá mě hlavně to tofu a hummusy. Proč je Česko s jídlem tak v háji?! :D

    OdpovědětVymazat
  30. jak ti chutnaly weetabix?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chutná mi to, když se to dobře ochutí :) ale tenhle mám ještě z Anglie :D

      Vymazat