úterý 7. ledna 2014

TOP 13 roku 2013

Hezký večer!
Na včerejší den si pro mě Rakousko opět připravilo další zradu v podobě státního svátku, což však hloupá blondýna zjistila až když ráno stála před Lidlem a chtěla se dobývat dovnitř (důchodkyně!).
A tak, kromě toho, že jsem si nemohla nakoupit nic k jídlu (díky bohu za mou železnou zásobu kuskusu!) muselo sejít i z mého plánovaného nakupování oblečků.
Měla jsem chuť vraždit!
Nakonec to ale bylo jedině dobře, jelikož bylo nádherně, úplné jaro (až na to, co za měsíc zrovna máme..), což si místo návštěvy obchoďáku přímo říkalo o vyjížďku na kole a návštěvu jednoho z dalších parků, kde jsem nikdy předtím nebyla. A udělat něco dalšího do školy a zavřít se na chvíli do posilovny taky úplně od věci nebylo....Takže milý státní svátku, omlouvám se, že jsem na tebe včera ráno nadávala!
A tak jsem pobíhání po obchodech přesunula na dnešek.
S vidinou toho, jak si zpátky na koleje potáhnu narvané tašky. Narvané vším, co jsem si naplánovala - od pártyšatů až po nějaké tričko a kabelku.
Ale jak už to tak bývá, zákon schválnosti zafungoval a i dnes a platilo staré známé pravidlo "nemám peníze=líbí se mi všechno. Mám peníze=nelíbí se mi nic".
A když už se mi něco líbilo, tak mi z toho lezla víc než půlka zadeku. Klasika.
To prodejci nedokáží pochopit, že i lidi co nejsou trpaslíci nad 170 centimetrů by rádi nosili šaty bez toho, aby celý svět mohl obdivovat jejich sakra pevný pozadí?!
No to jsou problémy, já vím, já vím.
A když už jsem začala něčím tak životně důležitým, jako jsou šaty, ponese se ve stejném, čili neskutečně duchaplném, duchu celý článek - aneb mých TOP 13 roku 2013!
1) Rozhodnutí roku
Sedím ve svém malém pokoji na kolejích na konci města u jednoho z ramen Dunaje. Večeřím falafel a zeleninu, co jsem koupila na Naschmarktua a pod okny mám světla večerního města. A tak nemůžu jinak, než začít tímhle.
Nejlepší rozhodnutí minulého roku bylo bezpochyby přihlásit se na Erasmus a vycestovat tak na 5 měsíců za hranice!
Pokud tu možnost máte nebo budete mít, rozhodně vám radím, ať do toho jdete, za každou cenu.
Vykašlete se na nějaké stýskání a prostě jeďte. Je to zkušenost na celý život a dá vám to opravdu hodně - od samostatnosti, kdy si musíte se vším poradit sami (třeba ty úžasné úřady!) až po poznávání nových lidí a procvičování jazyka.
2) Oblečení roku
Kdybych měla vybrat jeden kousek nebo typ oblečení, který jsem v minulém roce nosila nejčastěji a nejraději, byly by to jednoznačně sukně. Áčkového tvaru, s vyšším pasem.
Nejdříve jsem si pořídila černou, potom přibyla mátová, která ale i brzo odešla - po tom, co jsem ji jednoho nešťastného dne vyprala a ona záhadně změnila velikost. (prosím o minutu ticha...)
A ve Vídni jsem si pořídila další, stejného střihu, akorát v koženkovém provedení (což je praktické třeba když si ji večer v baru polijete pitím. Vyzkoušeno!). No a dnes jsem mohla mít ještě jednu, v krásné starorůžové barvě, kdyby......ano správně, kdyby nebyla do půlky zadku.
Je to totiž ten nejlepší střih na světě.
Skryje co má zůstat skryto (=zadek) a elegantně odhalí, co má být ukázáno (=nožky). A hlavně - když se na oběd pořádně přecpete, nikdo to nepozná, protože i břicho je před světem schováno!
3) Doplňky roku
Přemýšlela jsem, jestli sem jako doplněk nezařadit spíše brýle, které mám od léta, ale ty jsou i často spíš nutností. A tak brýle převálcovaly náhrdelníky. Ty vítězí na plné čáře!
A musí být veliké a výrazné.
Nic jiného jsem si tolik neoblíbila a tento rok se ukázalo, jaká straka jsem. 
Oblíbenci přicházejí a odcházejí, a proto na fotce není můj oblíbený s diamanty nebo zlatý řetěz, kteří bohužel padli i ve svém velmi mladém věku. Jedno je ale jisté - prázdné místo, které po sobě zanechali (TI oblíbenci a TI miláčci) bude brzy zaplněno!
4) Písnička roku
Tady jsem taky musela zapojit svůj blonďatý mozek a trošku popřemýšlet.
Mám totiž své stálice, co poslouchám pořád a pořád, už několik let, a co se týče nových skladeb, zas tak v obraze nejsem. A jediný způsob, kudy se ke mně nové písničky dostávají jsou kluby a nebo posilovna (věřte nevěřte, ale v tom druhém jsem častěji!).
A tímto způsobem se ke mně dostala i tahle, německá. V rakouském rádiu, které je vždycky puštěné v posilovně, ji hraní denně, je hodně oblíbená, a mně hned padla do oka....ehm tedy do ucha.
Vždycky, když začne hrát mám chuť zpívat. A když jsem tam zrovna sama, s činkama nebo na běžícím páse si i zpívám (ale to slyšet nechcete).
Text samozřejmě není nijak duchaplný (Whitney wird mich immer lieben und Michael lässt mich nich' allein:D) a možná proto se mi líbí - protože tomu rozumím! 
A je mi jasné, že jsem to měla dát spíš úplně na konec článku, protože takhle jsem polovinu čtenářů donutila k útěku. Němčina holt asi nebude zrovna to, z čeho by většina lidí skákala nadšením.
5) Film roku
Ani u filmů to úplně jednoznačné nebylo. Pár jsem jich viděla, několikrát jsem byla v kině a něco jsem si stáhla. A vesměs vše, co jsem viděla se mi líbilo, protože na filmy u kterých tuším, že to není nic pro mě ani nekoukám (proč taky ztrácet čas nějakou primitivní emerickou komedií?)
Mazané to děvče!
Moc se mi líbil třeba Skyfall a ani Gatsby by nebyl špatný, kdybych neměla díky knížce úplně jiné představy. A taky mi tam neseděla ta (i když sama o sobě skvělá) hudba.
Ale protože Woody i tento rok natočil další film a já jsem největší fanynkou tohoto brýlatého staříka, nemůžu říct nic jiného, než Blue Jasmine neboli Jasmíniny slzy.
6) Recept roku
Teď trochu zabrousíme na blog. 
Který recept z těch všech, co jsem za celý rok na blogu zveřejnila je podle mě ten úplně nejlepší? Na který jsem pěla nejvíce chvály? Při pohledu na co se mi pokaždé sbíhají sliny? Jaká je ta nejlepší snídaně na světě? A co jsem pekla nejčastěji a nejraději?
Víc netřeba říkat.
7) Objev roku
Tady to vezmu opět z jídelního soudku.
V kuchyni pro mě byl bezpochyby objev roku v oranžových odstínech - batáty!
Ochutnala jsem je v tomto roce poprvé, ale láska na první ochutnání to byla hned.
8) Cvičení roku
Tady není žádné přemýšlení třeba - jednoznačně TRX!
Vyzkoušela jsem to sice již v roce 2012, ale pořádně jsem se do toho opřela (čili chodila několikrát týdně) a zamilovala až v roce 2013.
Fitbox tomu sice šlape na paty, ale vítěz je jen jeden.
Je to pořádně náročné (ještě aby ne, když to bylo vyvinuto původně pro armádu), procvičí se celé tělo a třeba na břišní svaly neznám nic účinnějšího.
Takže palec nahoru pro tyhle provazy!
9) Sladkost roku
To bych nebyla já, abych si nevymyslela i takovouto kategorii.
Protože Augustus rád nejen hodně šokolate, ale ještě víc cheesecaků!
Není nic lepšího než si na snídani zajít hezky do kavárny (i když nepadnout po cestě hlady dá zabrat) a vychutnat si nebe na talíři. 
10) Jídlo roku
Čokoláda se neúčastní, jinak by totiž vyhrála všechny kategorie. Od objevu přes jídlo až po lásku roku.
Oblíbených jídel mám spoustu. Jak z té kategorie, kterou můžu jíst pořád a denně, tak z té kategorie, co bych ráda jedla pořád a pořád, ale zdraví ani tělo by mi za to nepoděkovaly.
Když to ale vezmu z toho pohledu, co za hlavní jídla nejčastěji skutečně jím, je to určitě kuskus s cuketou. Ten tu ale byl i roky předešlé. Nebo různé celozrnné palačinky na slano i na sladko. Ty ale taky jím odjakživa. Nebo těstoviny - ty tu byly vždy a vždy budou. No a ovesná kaše k snídani? Tu jím pravidelně více jak 6 let, tudíž je taky vyřazena z výběru. Ráda si dám, klidně i jako oběd, i nějaké to pečivo, ale vybrat jako jídlo roku chleba by bylo....úchylný.
A jestli je něco, co jsem si nejvíce oblíbila až tento rok, jedla to častěji než často, a vždycky s chutí?
Cizrna!
11) Pití roku
Cider! Všechny možné druhy i příchutě!
Vypité množství se nedá počítat na litry, nýbrž na kanistry. A má obliba tohoto nápoje se nedá vyjádřit slovy.
12) Úchylka roku
Ťuťu ňuňu ťuťuťu ňuňuňu.
Ano, správně....mopsíci a buldočci!
Jak je někde zahlédnu, okamžitě se mi rozzáří oči (a ve Vídni zářím pořád:D) a začnu šišlat.
Doma mám 4 buldočí/mopsí trička, a shodou okolností tenhle článek i v jednom z nich píšu (nadělila mi ho Téra, která zná mou úchylku až moc dobře).
A dnes mi dalo velkou práci se v HMku ovládnout a nekoupit si další dvě. I když.....pro to jedno se budu muset vrátit!
Jednou to štěňátko mít budu. 
A proměním se tak v reklamu na šišlání. 
13) Muž roku 
Tady je to stejné už třetím rokem - a žádné změny v plánu nejsou!
P.S. Chtěla jsem přidat i knížku roku, ale vzhledem k tomu, jak málo čtu (a stydím se za to!) by byla knihou roku automaticky každá, co bych přečetla.
Ale Žítkovské bohyně byly perfektní!
P.S.2. A to samé kosmetika roku - používám pořád to samé, v množství které by se vešlo do jedné kosmetické taštičky, takže není z čeho vybírat vítěze.
P.S.3. A pusťte si to nejroztomilejší buldočí video na světě!

36 komentářů:

  1. Tak jsem dočetla za poslechu toho německého "pochrochtávání" - neeee, je to poslouchatelné, i když tam nezpívají nic o "šlakóbr". Škoda, hned bych tomu rozumněla :-D Ty jsi prostě kreativec roku, ba ne, určitě několika let, moc hezky si článek vymňoukla :-) Chceš něco říct? Takovou starorůžovou sukni jsem dostala od Fíly k narozeninám a dokonce zakryje i dost obsáhlý pozadí, to se mnou zase nebudeš mluvit, viď? :-D
    Joooo a jinak jsem chtěla říct už jen "ťapťapťapťapťap".... a pozdravuj jinocha roku :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem nechtěla vědět, zase se ve mně probouzí ta ošklivá vlastnost jménem závist :D

      Vymazat
  2. Jako vždy krásně a poutavě shrnuto! :) Kdybys psala knížky, tak bych se od nich asi nikdy neodtrhla :D

    OdpovědětVymazat
  3. Na ty batáty jsi mě nalákala až je někde v obchodě potkám tak kupuji :) a cheesecake u mě taky vyhrál! :D

    OdpovědětVymazat
  4. u mě vede jednoznačně toto video :D

    http://www.youtube.com/watch?v=kyOApXACD6w

    OdpovědětVymazat
  5. Erasmus bych chtěla taky zkusit a vypadnout, ale jsem strašná pecka a vím, že toho budu jednou litovat. moje sestra jela na erasmus do německa a už tam zakotvila.

    OdpovědětVymazat
  6. tak tenhle hejbací gif se ti bude líbit :) http://cnt.likealaugh.org/121Vegeta/20130906-110050-121-297.gif

    OdpovědětVymazat
  7. erasmus, z toho mám respekt, potřebuju mít všechny na blízku. Za to máš můj obdiv, že si dokázala vyjet do světa:)
    Nesnáším němčinu (promiň:D),ale ta písnička je boží!!
    Loupáčky taky zkusím;)
    ohledně TRX, v posilce mi na něj nikdy nezbýval čas, ale poslední týden jedu břicho právě na něm a to je mor! možná ještě horší jak dřepy...vypadám jak totální zevlák, jazyk na zemi,ale bříško fajně pálí:D
    jej, já četla že máš doma 4 buldočky a říkám si cože?:D asi už bych měla jít spát:D

    OdpovědětVymazat
  8. Pěkný článek! Tak jako vždy. :) Není to tak dávno, co jsem objevila tvůj blog a musím říct, že poslední dobou téměř denně kontroluji, jestli nějaký článek nepřibyl.. :D Takže díky, fakt je to vše velmi čtivé. :)

    OdpovědětVymazat
  9. Super článek :-). Gatsbyho jsem taky četla a právě díky knížce se mi ten film líbil mnohem více. Jen mi tam nesedělo herecké obsazení Daisy a Toma, čekala jsem někoho staršího :-).

    OdpovědětVymazat
  10. Och, závidím tie sukne! Ja by som ich tak rada nosila, ale vždy sa v nich cítim tak zvláštne (je to divné aj z toho dôvodu, že šaty mi nevadia :D). Radšej kraťase :) A čo sa týka Viedne - závisť, závisť, závisť! Ja síce neviem nemecky, ale aspoň na týždeň sa tam pozrieť by som určite šla :)

    OdpovědětVymazat
  11. ten výhled!!! k nezaplacení :) na Erasmus se budu hlásit tento rok, tak snad ten příští úspěšně vyjedu :) a TRX se chystám zkusit taky tento rok :)

    OdpovědětVymazat
  12. Juhuuuu buldočci♥ my měli doma francouzskýho buldočka, když jsem byla malá..bylo to zlatíčko!!! A teď máme čivavu:) takže já když jdu po ulici, tak šišlám, když vidím buldočky a čivavy:D:D

    OdpovědětVymazat
  13. Markét to je moc hezká top 13:) Já absolutně sdílím tvé nadšení pro velké šperky, mám ráda i velké náušnice ale loňský rok u mě frčely hlavně nejrůznější řetízky a náhrdelníky. Jakmile se dostanu ke stojanu se šperky, můj krasavec obrací oči v sloup, protože ví, že se tam na dlouhou dobu zaseknu:D Hezký den:)

    OdpovědětVymazat
  14. Dobrý nápad na takovou top 13cku :) Rozesmálo mě to video s buldočkem, fakt ňuňu je to miminko psí :)))) Hele my by jsme si hrozně v tomhle rozuměly, protože jsem uplně stejná jako kdybych to psala já co jsi napsala :D jak vidím buldočka začnu sišlat a dělám ježiši no povídej se na to malý "prasátko" jéééžiši to je roztomilé, ježiši dívej, no vidíš ho??! .. :D :D :D
    http://angellovely-things.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  15. Batáty naprosto miluju. Jejich cenu moc ne, ale chuť ano. Je zajímavé, že teda moc nečteš, protože psát umíš naprosto výborně :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju!
      ráda bych četla mnohem víc, ale často mám problém udržet pozornost a myslím na milion věcí, a pak nevnímám, o čem čtu..:D

      Vymazat
  16. Strašně vám to s blondakem sluší. Ať se máte pořád tak rádi!!!:)

    OdpovědětVymazat
  17. huh to jsem nevěděla, že cideru existuje víc druhů to je asi jenom v zahraničí že ?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vůbec ne, v česku máme i v supermarketech nebo různě po klubech a kavárnách víc značek a příchutí..

      Vymazat
  18. Díky za tip na super písničku! Miluju němčinu :)

    OdpovědětVymazat
  19. Zkus si do ovesné kaše přidat strouhaný kokos,jestli ho máš ráda..skvěle to doplní ty chutě :)

    OdpovědětVymazat
  20. Markét! Konečně jsem objevila v obchodě choceňskou čokoladovou pomazanku, dokonce tam byla i vanilková. Říkám záměrně konečně, protoze jsem ji hledala, ale ted jsem v koncích! Chci si ji koupit, ale nevim jak je to s nim s výživovými hodnotami. Ptám se tedy na názor na toto pomazankové máslo, jakožto člověk, který by se rád zdravě a správně stravovat:) děkuju!:*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, výživové hodnoty jsou přeci napsané zezadu na obalu :)
      Já v tomhle nijak striktní nejsem a klidně si dám (hlavně ráno) něco, co není úplně 100%zdravé, nízkokalorické, bez cukru a tak dál...
      Tohle máslo v sobě samozřejmě nějaký cukr má, ale 80% tvoří dohromady zakysaná smetana a smetanový jogurt, takže bych to jako nějakou "prasárnu" nebrala :)

      Vymazat
  21. Zbožňuji tvoje fotky :) A batáty chci taky moc vyzkoušet, jen jsem je u nás nikde neviděla, nebo jsem slepá... to je taky možnost :D

    OdpovědětVymazat
  22. Ahojky prosímtě jaké značky je ta kabelka na poslední fotce? díky

    OdpovědětVymazat
  23. Máš super blog:-) Vždy se moc těším na tvoje skvělé a hlavně vtipné články:-)

    OdpovědětVymazat