úterý 8. dubna 2014

Jablečný dort s celozrnnými piškoty

Hezký den!
Minule jsem si trošku zanadávala (a vám moc děkuju za všechny reakce i vaše historky, vždycky mi to udělá radost!), ale dneska si na nic stěžovat nebudu (protivná budu zase příště, hohoo).
Dneska to bude jen mírumilovný recept.
Miloučký dortíček. 
Na růžovoučkém talířku.
Ňuňuňu. A tak.
Jablka. Vanilkový puding. Tvaroh. Zakysaná smetana. A piškoty.
Z tolika dobrých věcí dohromady se snad nedá ani nic nedobrého vykouzlit nedá. (i když o tom, co všechno umím pokazit radši pomlčím. Třeba včera jsem šla do ledničky pro pórek. A najednou byla lednička rozbitá. No, stane se.)
Nejlepší samozřejmě bude, když použijete piškoty celozrnné. Buď si je můžete koupit za nekřesťanské peníze ve zdravé výživě, a nebo ta lepší varianta - upečte si je doma, za pár minut a pár korun..
No a nebo normálně sáhněte v obchodě po těch klasických.

Tuhle dobrotu, okoukanou z časopisu Albert, jsem udělala do menší formy a do dvou pohárků (=vznešený název pro skleničky na víno), takže z tohoto množství vám vyjde jedna klasická dortová forma, a nebo přibližně 6-7 skleniček.
Budete potřebovat :
- kilo oloupaných a pokrájených jablek
- 6 lžic třtinového cukru
- 2 vanilkové pudingy
- 2 lžičky citronové šťávy
na polevu:
- vaničku nízkotučného tvarohu
- půl kelímku zakysané smetany
- skořice
- 2 lůžíce třtinového cukru
Jablka s cukrem zalijte 250 ml vody a přiveďte k varu. Přidejte citronovou šťávu. Až budou jablka měkká (cca po 10 minutách), rozmačkejte je šťouchadlem na brambory a nebo nahrubo rozmixujte. Pudingy rozmíchejte ve 400ml studené vody, nalijte k jablkům a opět přiveďte k varu a stále míchejte.
Na dno dortové formy nebo do skleniček poskládejte piškoty, zalijte trochou pudingu s jablky a na to opět dejte piškoty. Potom další vrstvu pudingu, a nechte vychladit.
Až bude dort studený, umíchejte z tvarohu, smetany a cukru polevu. A ozdobte třeba skořicí.
P.S. Já vím, já vím, foodstyling jak prase. Nad mým fotografickým uměním bych se snad i rozplakala....kdyby mě neuklidnil dort.

36 komentářů:

  1. Mňam, vypadá to tak lehce :))

    OdpovědětVymazat
  2. Mňam! V jednoduchosti je krása a tuhle krásu já si o víkendu dopřeju <3 Stal ze zázrak a já se asi po x letech trochu přejedla banánů (ale jeden denně si stejně dopřeju, láska až za hrob!), takže mám neuvěřitelnou chuť na jablka v jakékoli podobě.

    OdpovědětVymazat
  3. No víme, že do rustikálního fůdstajlingového nebe ještě krůček chybí, ale nic si z toho nedělej, stejně to máš činaný! No a o tom, jak dobrý to muselo být, o tom ani nemluvím :-) Takovéhle nepečené dortíky mám moc ráda, pokud to teda není zkur...zkaženej čískejček rozplizlej po celý kuchyni....

    OdpovědětVymazat
  4. To zní moc dobře a ty piškoty vypadají fakt snadně, musím brzo vyzkoušet. Díky za tip!

    OdpovědětVymazat
  5. Vařím téže. Ale bez piškotů. A bez tvarohu, smetany a skořice. :-D A vždycky si řeknu, jak to alespoň dám do formy a nechám ztuhnout. A vždycky to stejně žeru ještě teplý z hrnce. :-D

    OdpovědětVymazat
  6. Páni,to vypadá úžasně..O víkendu receptík vyzkouším:)

    OdpovědětVymazat
  7. Právě jsem slétle z mráčku, na který mě dostal jeden z tisíce cheesecaků, které jsem upekla dle tvého receptu...A teď přijdu na net,co nového a vidím další recept, co mi zaručeně bude chutnat. Takhle před létem!!!!!!!! :D

    OdpovědětVymazat
  8. Bezva mňamka! :)) Jablíčka já ráda. :P A pudink jsem neměla věčnost. :D

    OdpovědětVymazat
  9. Mňamiii...samé dobré věci:)) dám si to bez skořice a budu přešťastná:)))

    OdpovědětVymazat
  10. číst to o půlnoci, je opravdu výborná věc...aaaaa...mám hlad :D

    OdpovědětVymazat
  11. tenhle miluju!! mňam! Šikulína ta Markétka je :*

    OdpovědětVymazat
  12. Úplně se mi sbíhají sliny! Krásně svěží dortík :))

    OdpovědětVymazat
  13. Vypadá úžasně, přesně takové mám nejraději, jednoduché a přesto chutnají skvěle!! Mimochodem děláme doma něco podobného, akorát se střídají vrstvy jablečné a piškotové hmoty a jmenuje se to ''Mokrej pes'' :D
    Mimochodem nestěžuj si na foodstyling- nemůžu pochopit, jak jsi tou skořicí udělala vzory?! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. mokrej pes je super název :D
      A udělala jsem to velice umělecky - nastříhala proužky papírů a přes to nasypala skořici :D

      Vymazat
  14. Super recept, znám ho sice, ale nikdy jsem ho "nepekla" a teď si myslím je ta vhodná doba, díky za připomenutí.....miluju tyhle svěží dorty!!!

    OdpovědětVymazat
  15. Market, vypadá to super, mohla bych si tě někdy na svůj cheat day nastěhovat? Na snídani loupáčky, na oběd nějaká cuketa, jako dezert třeba toto!...to by bylo!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Velice ráda tě tu uvítám, i s armádou loupáčků a croissantů!

      Vymazat
  16. Drahá, poslední půlhodinu nedělám v práci nic jiného než, že projíždím tvoje skvělé recepty a tisknu si je do svého receptáře.. dost bys mi to ulehčila, kdybys třeba časem vydala brožurku :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ajajajaj, mám na svědomí takovou pracovní morálku! :D A moc mě to těší! :)

      Vymazat
  17. Mňam! Cokoliv z jablek mám moc ráda, no v kombinaci se zakysanou smetanou...no comment :)

    OdpovědětVymazat
  18. Opět pohlazení pro duši i oko, opět jsi nezklamala, Markétko! Mmmmm...
    Podobný "dortík" jsem kdysi dělávala docela často, ovšem tenhle je vylepšený a díky "jiným" piškotům určitě ještě zdravější. Díky za připomenutí. ;-)
    P.S.1: Myslím, že by nebylo špatné uvést u něj orientační hodnotu v kJ (kcal).
    P.S.2: Dovolím si protestovat proti tvému hodnocení fotografií. Podle mě jsou ňuňuňu. :-)

    Kamča B.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Kamčo, já si myslím že Markét kalorie neřeší, že jí podle toho co ji zasytí a o co si tělo řekne a dává na svůj instinkt!A to je dobře :D není ždáná šílená dietářka!!

      Vymazat
    2. Já vím, já vím, píše o tom v článku O sacharidech a kaloriích (nebo tak nějak). Jen jsem chtěla vědět, jestli mě na něj odkáže nebo mi napíše, ať po takovém zákusku zvednu prdel, jdu se hejbat a neřeším trochu piškotů a zakysanky. ;-) Nakonec není problém si to orientačně spočítat, jenže na to jsem dost líná, takže spíš asi zvednu tu prdel a mávnu nad tím rukou. :-D
      Kamča B.

      Vymazat
    3. Šmarja, to že někdo řeší kalorie neznamená,že je to šílená dietářka...

      Vymazat
    4. Je to tak, kalorie sice nepočítám, ale i přesto si myslím, že tenhle dortík žádné kalorické peklo nebude, je spíš takový lehký, ne moc přeslazený, žádný tuk - a navíc, když se sní ráno k snídani (a ne v 11 v noci :D), není vůbec co řešit :)

      Vymazat
  19. Ty jo, do toho se o víkendu pustím na 100% ! :))

    OdpovědětVymazat
  20. Tenhle mamca casto delavala,kdyz jsme byla mala akorat bez zak.smetany a tvarohu....takze supr prilezitost, zavzpominat na stare casy :-D

    OdpovědětVymazat
  21. Podobný dělávala vždycky babička, mohla jsem se ho ujíst! :) O víkendu se asi chystám na ty Tvé celozrnné piškoty!:)

    OdpovědětVymazat
  22. Marky, Marky! Co mi to děláš, díky tobě musím zkoušet tyhle dobrůtky! Styď se! :D Už se těším, jak to ochutnám. :)

    OdpovědětVymazat
  23. Vypadá dost chutně. Zkusím ho zveganizovat. :3

    OdpovědětVymazat
  24. omnomnom ♥ tenhle miluju !! to je můj albertovskej šampion!

    OdpovědětVymazat