pátek 27. prosince 2013

Pečení : Zimní celozrnné bagely na sladko


Recept je stejný jako bagely (to nejdokonalejší pečivo!) podle mého staršího receptu (který vlastně můj vůbec není, ale okoukala jsem ho od nejšikovnější Vaci:D), který jsem jen převedla do zimního kabátku, do sladké verze, krásně voňavé po skořici.
A nejlépe chutnají rozříznuté napůl, opečené v topinkovači (nebo na pánvi) a potřené máslem, ať už normálním, nebo arašídovým.
Snídaně vskutku božská!
Na 8-9 bagelů budete potřebovat 
3 hrnky celozrnné pšeničné mouky a 1 hrnek hladké mouky (hrnky mám o obsahu 250ml)
1 a 1/3 hrnku vlažné vody
Půl balíčku čerstvých kvasnic nebo půl balíčku sušeného droždí
5 lžíc třtinového cukru
velká lžíce skořice (a klidně přidejte i perníkové koření)
kůra z citronu
hrst rozinek (a když jsou ty Vánoce, tak třeba i namočených v rumíčku :D)
lžíčka soli
vajíčko na potření
Smíchejte mouky, přidejte skořici, vytvořte ve směsi důlek, do toho dejte kvasnice, trošku teplé vody a lžící cukru a chvíli počkejte. Po chvíli kvásek smíchejte s moukou, přidejte vodu, zbylý cukr, rozinky i citronovou kůru a pořádně vypracujte těsto. To nechte hodinu kynout.
V hrnci přiveďte vodu k varu a postupně do ní dávejte bagely (vejdou se tam tak tři najednou), které vytvoříte tak, že z těsta vyválíte váleček a ten spojíte. Minutu bagely vařte, poté je otočte a vařte další minutu z druhé strany. Pak je vyskládejte na plech s pečícím papírem, potřete vajíčkem a posypte třeba mandlemi nebo mákem a pečte přibližně 30 minut na 220 stupňů.
A opravdu se toho nebojte, i když se bagely chvíli musí povařit ve vodě, je to mnohem jednodušší než to zní.
Dobrou chuť!

19 komentářů:

  1. pozitivně = líp! :))) a bagely vypadají senzačně, hlavně ty mandličky na vrchu!

    OdpovědětVymazat
  2. o přídavek "vánoční" se postaraly ty zvonečky!:D
    dobrý dodatek k vaření, představila jsem si rozblemclé vodou nasáklé chudáky bagely..
    p.s.: ve fitku včera taky bylo dost lidí, zatím to jsou právě ti sportovci, kteří se nemohlo dočkat, až otevřou fitka s plnou oteviřáčkou (juhůůů)..bojím se, že s úderem roku 2014 se tam nebude dát hnout..

    OdpovědětVymazat
  3. Takových Vánoc, Markétka asi musela byt cely rok moc hodná! (Nebo spis nikdo nedohledl az do Vídně, hohooooo)
    Bagelky vypadají krásne, na rozdíl od mnohých rozinky (v rumicku) v pečivu miluju!!

    OdpovědětVymazat
  4. no, ty vánoční články mi začínají lézt krkem a jen doufám, že už všechno to vánoční New in a Co jsem našla pod stromečkem a Náš Štědrý den skončí (snad už skončilo, odmítám to číst, nezajímá mě to! :D) a pořád přemýšlím, že bych něco upekla a ty bagely vypadají skvěle! možná bych se spíš vrhla na ty klasické nebo možná jen upeču housky nebo možná zase nic, achjo :D

    OdpovědětVymazat
  5. Tak toto je nejluxusnější recept letošních Vánoc :) Na 100% vyzkouším, a třeba hned na zítřejší snídani :) Jinak dárek od přítele jsi dostala perfektní, to musím uznat ;)

    OdpovědětVymazat
  6. Bagely vypadají nádherně! Musím je vyzkoušet. :)

    OdpovědětVymazat
  7. takový dobroty, nestíhám ani zapisovat Markét...a nestíhám to ani všechno jíst...krásná kombinace!

    s cukrovím to mám naprosto stejně. nejde a nejde přestat...

    OdpovědětVymazat
  8. Tak taková verze bagelů by mě nenapadla. :))
    Přiznám se, že bez těch rozinek bych se klidně obešla, ale všechno skořicové naprosto zbožňuji, takže tento recept by určitě nebyl šlápnutím vedle. :P

    OdpovědětVymazat
  9. Vůbec jsi ten článek mazat neměla... mně strašně mluvil z duše, protože jsem se letos také dostala na úplné dno... prášky na uklidnění, antidepresiva. Ale doufám a věřím, že snad ten následující rok bude o 100% lepší, a že jednou se ty špatné věci musí vyvážit těmi dobrými !

    OdpovědětVymazat
  10. přemýšlím, jestli je neupeču, ty "tvoje" normální byly moc dobré! :))

    OdpovědětVymazat
  11. Vypadají nádherně, asi taky vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
  12. Tak ty vánoční kila, který nejsou ti závidim, asi se necpeš jak bys měla!:D
    Hm.. já bych ty bagely tak chtěla ochutnaaat, ale na pečení jsem moc líná(nebo se bojim, že se nepovedou?!:D) a koupit se je bojím, abych nebyla zklamaná, to je dylema:D

    OdpovědětVymazat
  13. hohoooo bagely už jsem teda dlouho nedělala! to musím napravit !! :D
    s těma kilama to mám stejně :D naopak si připadám pevnější (nebo to je tim jak jsem přecpaná? :D)

    OdpovědětVymazat
  14. Luxusní ! supeer recept

    OdpovědětVymazat
  15. Vypadají suprově :) Ty naslano jsem už dlouho nedělala, tak přemýšlím, že v blízké době vyzkouším tyhle nasladko :)

    OdpovědětVymazat
  16. vypadá to skvěle, ale na sladké moc nejsem

    OdpovědětVymazat
  17. ty tvoje jsou tak hezké :( nevím, kde jsem udělala chybu, ale mně úplně ztvrdly :( jsou jak beton :´(

    OdpovědětVymazat