čtvrtek 19. prosince 2013

Vánoční pečení : Makronky

Makronky mají pověst něčeho hrozně složitého a náročného na přípravu, a tak není co říct, že se toho dost lidí bojí a radši se do toho nepouští.
Ale poté, co jsem na internetu viděla několik makronkových receptů se tomu ani nedivím, někde je to skutečně popsáno složitě jako štěpení atomu
Ve skutečnosti je to jednoduché (no dobře, vytvořit kulatý tvar mi nešlo..), o čemž svědčí to, že tyhle růžovky jsou mé úplně první, a vypadají docela k světu. (plác plác po zádech, jsem to ale pašák!)
Tedy......ty které k světu nevypadaly jsem samozřejmě ukryla do krabice a vyfotila jen ty pohlednější, čímž můžu vytvářet iluzi, že takhle povedená byla celá várka :D
Budete potřebovat :
2 bílky
100g cukru moučka
50-60g mandlí, oloupaných a hodně, hodně, hodně jemně pomletých
60g cukru krystal
potravinářské barvivo (samozřejmě růžové!) - špetku, záleží jak tmavé to chcete mít
1) Mandle rozmixujte hodně na jemno, klidně v obyčejném mixéru.
2) Bílky s cukrem krupice vyšlehejte do tuhého krému.
3) K mandlím přidejte moučkový cukr a smíchejte s krémem a postupně přidejte barvivo
4) Teď přichází samotné tvoření koleček. Buď to můžete udělat sáčkem jako moje sestra (a asi většina kuchařů :D), nebo elegantně upatlanou lžicí jako já.
5) Snažte se dělat kolečka menší a silnější, ale třeba se vám to stejně rozteče do velkých placatých oblud jako mně.
6) S plechem párkrát opatrně bouchněte o zem, aby se z makronek vyhnal vzduch a ony tak nepopraskaly.
7) S plechem mlaťte opatrně, nebo se vám roztečou ještě víc.
8) Nechte je půl hodiny odpočívat a poté pečte při teplotě cca 140 stupňů 10-15 minut.
9) Po vychladnutí naplňte krémem podle chuti. Ten můj je ze 100g bílé čokolády s kelímkem smetany ke šlehání a 2 lžícemi pudingu. 

P.S. Děkuji za dohled a rady mé zručnější sestře Terce :D
P.S. 2 A já se jdu zase vrátit ke kuchyňské lince a tvořit další 2 druhy cukroví.

32 komentářů:

  1. tak toto je fakt najjednoduchší recept na makrónky aký som videla :) a asi ho skúsim.. :)

    OdpovědětVymazat
  2. taky jsem na vánoce dělala makronky, ale nahrazuji mandle normálně lískovými ořechy protože na mandle sem alergická :D sice to je trošku hrubší, ale co nadělám.. :/ :D

    >>> N i k o l a M i l l s - beauty and fashion blogger

    OdpovědětVymazat
  3. oooooo to vypadá super !!! chtěla jsme je zkusit tenhle rok, ale nakoenc jsem všechny mandle snědla jen tak (stydím se), tak snad někdy zas.. A toho bouchání plechem o zem se dost bojím :D

    OdpovědětVymazat
  4. Určite skúsim. Makrónky som vždy chcela, ale každý mi hovoril, aké je to ťažké a tak som ich ani nevyhľadávala, ale podľa tvojho receptu určite skúsim ! :)
    COLORFUL THOUGHTS

    OdpovědětVymazat
  5. Vypadají krásně a určitě jsou chutný :)
    www.addell-all.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  6. Tento recept znám a je celkem jednoduchý. Zrovna teď se du na ně pustit a uvidíme :D Jinak jsou fakt krásnéééé :)

    OdpovědětVymazat
  7. mám je v plánu, tak snad se mi povedou!!
    Musím říct, že ty Tvé vypadají fakt slušně :)

    OdpovědětVymazat
  8. fakt je to tak jednoduché? všude jsem četla o bůhvíjakém měření teploty a tak, a bála se toho jak čert kříže :D fakt super recept, někdy bych je chtěla vyzkoušet, ale musím po Vánocích zase nastolit nějaký režim, takhle to dál nejde :)

    OdpovědětVymazat
  9. Můžu se zeptat, kolik jsi jich z uvedeného množství udělala?:)

    OdpovědětVymazat
  10. Tak mě napadá, jestli se mi neudělá z toho mixování mandlí máslíčko? :-D Ale ono asi bude stačit mixovat je chvíli, že? :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Týjo vždyt je máš krásné :))) To kdyby jsi viděla můj první výtvor :D to bylo něco nepublikovatelného!!! Od té doby jsem je už nezkoušela. Občas si třeba dám malinovou u PAULA, ale na mě je to stejně moc sladké, protože až takový fanoušek podobných sladkostí nejsem :)
    http://angellovely-things.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  12. Já je ještě nikdy ani nejedla! :O Budu to muset napravit! :)

    OdpovědětVymazat
  13. Jé, tak ty vypadají krásně :) a recept je fakt jednoduchý, na netu jsem radši všechny recepty přeskakovala, protože se mi zdály až zbytečně složitý:D
    P.S: můžu se zeptat,kdy budeš vyhlašovat soutěž o zajíce v krabici?:)

    OdpovědětVymazat
  14. Kamarádce se hrozně roztekly, tak jsem si říkala, ze se na to vykašlu... Ale dodala jsi mi zase odvahu!:D

    OdpovědětVymazat
  15. Jsem v pokušení ho vyzkoušet. :) Jen asi zvolím tvou metodu alá lžíce, protože metoda alá sáček mi nějak nejde do hlavy. :D Každopádně na první pohled vypadají skvěle (i kdyby ostatní byly horší). Jsem zvědavá na sebe. :D

    OdpovědětVymazat
  16. Sice máš makrónky krásný, ale strašně málo ti naběhly, mají mít takovou tu velkou "nohu" :)

    OdpovědětVymazat
  17. čekala jsem daleko složitější postup a víc ingrediencí :D super!

    OdpovědětVymazat
  18. Ja myslim, ze vypadaji naprosto dokonale, budes mit parizsky stedry vecer xD

    OdpovědětVymazat
  19. Vypadá to dobře :-) A jednoduše :-) Kde se dá sehnat to barvivo, normálně v potravinách?

    OdpovědětVymazat
  20. Tak ty vypadají božsky :) Makronky jsem ještě nedělala, ale teď nad tím uvažuji. Nějak máme doma zatím jenom 2 druhy cukroví, tak by to asi ještě něco chtělo :D

    OdpovědětVymazat
  21. I já makronky kdysi pekla a musím říct, že některé kousky byly ukázkové. Musím se pochválit :-D

    OdpovědětVymazat
  22. Mňam, vypadají náhodou perfektně! Já tu mám taky někde recept, tak porovnám který bude jednodušší a brzo také vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
  23. Konečně primitivní recept..:D

    OdpovědětVymazat
  24. a já byla přesvědčená že bez teploměru se nedaj udělat :D příští rok je vyzkouším, teď už mam toho pečení plný zuby :D

    OdpovědětVymazat
  25. Já jsem teď dostala o makronkách k vánocům od kamarádky celou knížku, tak se do pečení pustím po Vánocích a nemůžu se dočkat :) Ty tvoje vypadají naprosto skvěle :)

    OdpovědětVymazat
  26. tak ja jsem makronky upekla. nebyly pekne ani trosku. prvni pokus s testem ze snehu:-)) taky doma nemam barvivo, takze prirodni barva. ale uz se po nich zaprasilo:-))

    OdpovědětVymazat
  27. Makronky tak ,aby byly vazne povedeny, jsou opravdu mega slozity a nachylny na preciznost vazeni. Spravna makronka ma mit totiz jednu skorapku zhruba stejne velkou jako jsou ty tve dve na sobe a ta nozka taky tvori o neco vyssi podil. Potom se prave docili presne toho bozskeho krupnuti napovrchu a vlacnosti az zvykavosti uporstred. Dobre je to videt treba tady: http://mobile-cuisine.com/wp-content/uploads/2012/05/macaroons.jpg. No a aby clovek docilil takovychto makronek, tak to chce sakra skill a trenovani :)
    Ty tvoje budou urcite taky moc dobry, ale chutnat budou vice jako pusinky, nez jako makronky, prave kvuli te tloustce.
    Ja zatim nejlepsi mela v cukrarstvi U Martinaka, co je ted v Brne nove otevreny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasne, ja vim, tohle neni nijak profesionalni (a v Ladurée by je nechtěli :D), ale chtěla jsem přidat i recept pro lidi, kterým by se s tím složitým receptem stejně nepovedly (mně taky ne:D) a chtějí doma alespoň nějaké, a tohle jim stačí :) No a jak to píšu, připadám si jako Babica...:D

      Vymazat
  28. ta náplň musí být úžasná. ještě nikdy jsem je nedělala ale před pár dny se mi v rámci pečení cukroví vlastně docela povedly udělat neplánovaně. zbylo mi zdobení na perníčky, které jsem letos dělala růžové, tak jsem do toho přidala kokos a dělala placičky na plech a upekly to jako pusinky nebo tak. ale měly divné tvary, tak jsme vzala dvě a slepila je zbytkem salka z dělání rafaelo kuliček smíchaným s máslem. trošku kalorická bomba, ale všem chutnají, hehe
    ady.

    OdpovědětVymazat