sobota 14. prosince 2013

Vídeňské Vánoce : Rathaus

Guten Abend!
Včerejší večer (a vlastně spíš i ráno) v jednom irském baru a následně v klubu Prater Dome byl opravdu velice vydařený, zábavný a parádně jsem si to užila. Prostě párty-párty jak má být.
Ale jak bylo včera veselo, tak jsem dnes trpěla.
 Markéto, Markéto, ty čuně!
Takovou bolest hlavy jsem snad ještě nezažila (a to trpím na migrény). Dnes jsem si opravdu říkala, jak závidím všem abstinentům a lidem, kterým nechutná Malibu s ananasovým džusem nebo Aperol Spritz! (i když to, jak může někomu nechutnat Malibu je asi tak nepochopitelné, jako že se někomu nelíbí George Clooney!). 
A jako třešnička na dortu pro mou třeštící hlavu bylo, když se ráno dopoledne o půl 11 rozezněl celými kolejemi požární alarm. Ten nejhlasitější a nejprotivnější alarm. 
Mít v hlavě zabodnutý střep by bolelo méně!
A tak jsem na sebe honem hodila kabát a v růžových Ikea pantoflích běžela z 12 patra dolů ven před koleje, kde jsme čekali asi půl hodiny.
Přehlídka pyžam a japonci fotící si hasičské auto.
Nejvíc mě ale stejně rozčilovalo to, že se mi zatím v misce rozmáčelo musli a vystydlo mi kafe!
Ale jak je ve Vídni jinak draho, večer to byl opět ve velice ekonomickém duchu - do Prater Domu byl pro slečny opět vstup zdarma a k tomu 15 ojro na útratu, a v irském baru mají různé míchané drinky za 2,80.
A pro dvě blondýny zdarma. 
Tak jsem si říkala, že bych mohla napsat i článek o tom, kde se levně opít si dát něco dobrého k pití nebo kam zajít protančit střevíce. 
Třeba se i tyhle tipy budou někomu hodit. A třeba taky budou maminky zakazovat svým nezletilým dcerám číst můj blog.
Ale radši už dost řečí, bolest hlavy se konečně vzdala a ustoupila, a tak tu pro vás mám další vídeňský článek. O řadě vánočních trhů jsem už psala, ale stále ještě tu chybí ty nejznámější - u radnice neboli Rathausu.
Je to tu jako přehlídka kýče, ale ze mě se v období Vánoc stává kýčo-milovník, miluju všechna světýlka, soby, ozdůbky a sněhuláčky, takže je jasné, jak nadšená tu jsem.
Stánků tu je skoro 150 a najdete tu vše, po čem vaše vánočně naladěné srdce zatouží!
Ale pokud máte možnost jet sem ve všední den a ne o víkendu, rozhodně to udělejte.
To se mi to radí, když nejsem člověk těžce pracující nebo školou povinný, že? Zase jsem chytrá jako rádio, no jo.
Páteční nebo sobotní večer tu je tu taková tlačenice, že by si můžete připadat jako sardinky v konzervě. A to se vyplatí!
A zapomeňte na to, že byste se šli podívat ke stánku, který se vám zalíbí. 
Ne ne, půjdete hezky tam, kam vás dav odtlačí.
Ale naopak ve všední dny je to tu o mnoho lepší a příjemnější a na nasávání (nejen) vánoční atmosféry tak budete mít mnohem více prostoru.
A i tady si, velice nečekaně, můžete koupit ty výborné a veliké preclíky.
Zítra si tam zase pro jeden musím zajít!
S vanilkovou polevou, bitte!
A na své by si tady samozřejmě přišel i Augustus...
A pražené oříšky v cukru voní na metry daleko.
Kromě arašídů a mandlí tu ale můžete narazit i třeba na takové kešu, vlašáky nebo makadamové ořechy, všechny v cukru obalené a vánočně vonící.
A punč dostanete v takovémto hrníčku, za který, tak jako všude, zaplatíte zálohu a buď jej vrátíte, nebo si ho necháte a budete si z něj o Vánocích vychutnávat třeba kakao k vánočce. 
B je správně.
A v některých stáncích dostanete to tekuté štěstí i do takovéhle reklamy na kýč.
A co by to bylo za trhy bez ovoce v čokoládě a jablek v cukru?
A ani všechny možné rakouské dobroty nevypadají vůbec špatně...
A další ovoce, které tu dostanete polité čokoládou z toho nejgeniálnějšího vynálezu - z čokoládové fontány!
Tyhle dlouhé pendreky jsem jako malá milovala (a mlátila s nimi všechny okolo :D)
A k tomuhle opět nemůžu dodat nic jiného, než : omnomnomnomnom.
Buchty ve vánočním hrníčku, zalité teplým vanilkovým krémem z vanilkové fontány...
Punč, punč, punč!
A když budete mít chuť na něco slaného (a v peněžence stále ještě nějaká ta ojra), můžete si dát třeba polévku do chlebu (mají i dýňovou!), těstoviny, spätzle, nebo třeba pečené plněné brambory.
A fotkou velikého a mastňoučkého langoše se s vámi pro dnešek rozloučím.
Jak poetické!
Mějte se krásně.
P.S. A nepijte.
P.S.2 A nebo pijte, ale ne víc než 5 sklenek za večer. Nebo 6. Nebo..

24 komentářů:

  1. Jéé, díky za článek, ve čtvrtek sem jedu se školou, tak už se hrozně těším na trhy a nákupy :D Doufám, že se všichni turisti ve čtvrtek nerozhodnou jít k Rathausu!

    OdpovědětVymazat
  2. achjoooo :'( :D nechám si o tom leda snít a dám si cukroví :D

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to je ráj na zemi! Úplně se mi zbýhají sliny, jak to vidím :D Hned bych aspoň něco ochutnala :)

    A s pitím tě poslechnu, protože já na ten alkohol stejně moc nejsem. Ovšem čeká mě vánoční večírek, tak uvidíme, radši to nebudu zakřikovat. Protože občas mi to taky přecejen trochu "ujede" :D

    OdpovědětVymazat
  4. Ďakujem za tip ! :) zo školy ideme už v pondelok tak sa veľmi teším ^-^
    COLORFUL THOUGHTS

    OdpovědětVymazat
  5. :( Mrzí mě že se do Vídně nepodívám, byla jsem am na trzích jen jednou na základce a to jsem měla zrovna střevní chřipku takže se muj výlet odehrával ve velmi zajímavém duchu a místo stánku utrácela ojra za toalety :( :D Třeba by to mohlo být při příští návštěvě lepší a něco bych i pokoupila a ochutnala :D Ale za to ve Stutgartu jsem byla a pecka! ♥

    OdpovědětVymazat
  6. Tak trochu si říkám že "kýče k Vánocům patří", alespoň ty za výlohou:-D.
    To věřím že tam je děsná mačkanice, nic pro mě:X....
    Čokoládová fontána? to ani neříkej, mňaaam :-D
    krásné fotky jako vždy:-)

    OdpovědětVymazat
  7. uz staci o viedniiii pomoc

    OdpovědětVymazat
  8. Děláš si srandu? Mále jsem si poslintala celej notebook. Skoro tuvůni cítím. Závist! Musím se tam jet podívat.Hned.

    OdpovědětVymazat
  9. Je to už pěkných pár let, co jsem s mamkou na základní škole vyrazila na exkurzi do vánoční Vídně, ale to co mi snad nejvíc za celý ten výlet utkvělo v hlavě, jsou přesně ty jahody v čokoládě, kvůli kterým si stále plánuju vánoční Vídeň zopakovat! ( i když mi to zatím nějak nevychází,snad příští rok :D). A to jsem ještě půlku tenkrát šetřila bráchovi domu, já hloupá! :D

    OdpovědětVymazat
  10. Krásné fotky a toho jídla!!! Ten marcipánový bochánek, mňam mňam, a ovoce polité čokoládou a pendreky a ...!!!
    Snad už hlava nebolí!

    OdpovědětVymazat
  11. MNAM! Tolik dobrot sakra! ♥ Já jsem letos ještě na žádném vánočním trhu nebyla a asi to už ani nestihnu :(

    OdpovědětVymazat
  12. Ach sakraa, co k tomu říct...prostě skvělé :) Ty sladkosti jsou něco pro mě :)

    OdpovědětVymazat
  13. Ta botička mi přijde děsně vtipná :D Já teď byla v Mnichově a tam všichni pili svařák z těch botiček :D

    OdpovědětVymazat
  14. včera jsem byla v Salzburgu a vypadá to dost podobně, všude samí stánky a spousta čechů. I když ty si můžeš na trhy chodit každý den, mě to stačí jednou za rok.

    OdpovědětVymazat
  15. Ale takovych penez za to ovoce s čokoládou :( mnam

    OdpovědětVymazat
  16. Sakra! Teď bych si něco dala. :D

    OdpovědětVymazat
  17. oooo tak teď mám veliký hlad u chuť jet do Vídně a všechno jim to tam skoupit i s těma stánkama:D

    OdpovědětVymazat
  18. ááá, to vypadá skvěle:)
    já se sem chystám přes týden a chtěla bych se zeptat - nachází se v blízkosti Rathausu nějaké obchody typu h&m, forever21 etc..?:)

    OdpovědětVymazat
  19. moje domácí sbírka hrnečků z trhů se kupí a kupí ! :D to by bylo peněz, kdybych je místo toho vrátila.
    další práce, kterou bych opravdu nemohla dělat: prodávat ve stánku s tima preclíkama nebo fontánou.. to bych prostě nezvládla ! mnam ! <3

    OdpovědětVymazat
  20. S tím alarmem to musela být prča :D

    Nádherné fotky, hned bych jela na výlet.

    OdpovědětVymazat
  21. Mmmmmmm ! Ty se vrátíš z té Vídně jako kulička :-D Já bych tolika dobrotám nedokázala odolat :-D ještě že kolem sebe nic takového nemám :-) Sice v sobotu jedu do Prahy na nákupy a kouknout na trhy ale tam rozhodně tolik výtečných lákadel nebude. Většinou jen samé klobásy a halušky :-P A to mě naštěstí nepřitahuje ..

    (Natt)

    OdpovědětVymazat