středa 5. září 2012

Domácí bazalkové pesto

Budete potřebovat :
hrst čerstvé bazalky
4 lžíce slunečnicových semínek (správně do pesta patří piniové oříšky, ale semínka je nahradí a chuť je podobná)
2 lžíce olivového oleje
špetka soli
2 stroužky česneku
kousek parmazánu, nakrájeného na malé kousky
A teď už jen stačí všechno hodit do mixéru, a rozmixovat do hladka. Pesto se hodí nejen k těstovinám, ale výborně chutná i na opečené bagetce.

17 komentářů:

  1. Souhlas, domácí chutná rozhodně lépe! Já jsem ho nedávno natírala na foccaciu - chutnalo to skvěle, ale jinak je to taky můj častý společník při rychlém obědě s těstovinami :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuju za "recept" říkala jsem si že v nejbližší době si musím udělat těstoviny s bazalkovým pestem, ale pořád jsem se nedostala k tomu abych zjistila jak se vlastně to pesto dělá, tak jsi mi aspoň ušetřila čas :)

    OdpovědětVymazat
  3. taky zbožňuju pesto, ale ještě lepší je udělat ho v hmoždíři.

    OdpovědětVymazat
  4. Vše, na čem se člověk alespoň trochu v kuchyni podílí je lepší než kupované :))
    Já pesto dělám růčo v hmoždíři, je podle mě lepší..
    P.S. dělala jsem podle Tvého receptu celozrnné houstičky a jsou výborné, mamka si včera půlku vzala do práce :D

    OdpovědětVymazat
  5. nejhorší je, že ty JSI štíhlounká, ale nevidíš to :) máš postavu, kterou ti závidí jistě spousty holek a ve skrytu duše touží po tom, vypadat alespoň z části jako ty. o tak plochém bříšku, jako máš ty, já si můžu nechat jen zdát. já mám břicho větší než prsa a ani nemluvímo počtu pneumatik, když si sednu. není to sranda a upřímně mě trošku mrzí něčí nevděčnost za to, co má. i moje vlastní. existuje na světě spousty holek, které vypadají daleko hůř, než já, a i tak jsem stále nespokojená. nemyslím si, že jsem na tom zle, ale necítím se dobře ve svém těle, to je to. trpím, kdykoliv se ocitnu vedle nějaké holky s dokonale štíhlou postavou. trpím v létě, kdy si obleču kraťasy a stehna se mi dřou o sebe, až to bolí. trpím v plavách na pláži. prostě mě to akorát ničí život a kazí náladu. už to tak nechci.
    ty můžeš být vděčná za to, jak vypadáš. pošlu ti svou fotku v plavkách, jestli chce a mrkni se pak na ten rozdíl. můžeš být vděčná za to, že miluješ pohyb a nebojuješ s leností, že nemáš slabou vůli a jíš zdravě každý den, aniž bys ulítávala na nezdravých fast foodech, chipsech a dalších. a jsi v pohodě, nejsi ve stresu z hubnutí nebo tloustnutí, z váhy, z pohledu na sebe. já mám ještě moc co dohánět :)

    OdpovědětVymazat
  6. domáce pesto je úplne to najlepšie :)

    OdpovědětVymazat
  7. Moc děkuji za skvělý recept..! Domácí je vždy lepší než koupené :)! Ještě jednou, děkuji :)

    OdpovědětVymazat
  8. já bych raději vstávala brzy ráno, než spala do dopoledne .. ale zase někdy je fajn být vzhůru dlouho do noci, hlavně v létě. mám ráda letní noci. ale i rána, které obvykle ale nestihnu .. :)

    OdpovědětVymazat
  9. Já si kupovala bazalkové pesto v Markovi :D (M and S) A ještě sem ho neotevřela!! :D Nestíhám nic.. :/ :D

    OdpovědětVymazat
  10. Jééé tak to určitě vyzkouším :) těstoviny miluji, tak jsme zvědavá, jak to k tomu bude chutnat ;)

    OdpovědětVymazat
  11. moc nemám ráda aromatické sýry (vlastně vůbec), takže díky parmazánu jsem pesto dlouho odsuzovala, ale když jsem ho jednou na horském výletě musela ochutnat, jinak nebylo co jíst, tak jsem si teda dala a světe div se, od té doby máme pesto doma furt :D parmazán tam naštěstí necítím. Ovšem udělat sivlastní, na to mi chybí bazalka :D

    OdpovědětVymazat
  12. My na to doma nemáme vhodný mixér :( Jakým to mixuješ?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. přesně ten náš jsem nenašla, ale je hodně podobný tomuto : http://www.datart.cz/katalog/Mixer-BOSCH-MSM-6B300.html, a dělám to v té nádobě, co je na fotce uplně nalevo :)
      prý se to dá dělat i v hmoždíři, ale ten doma nemám zase já :D

      Vymazat
  13. Miluju bazalkové pesto!!! Dělám ho ze solených kešu, parmezánu, olivového oleje a domácí bazalky!:)

    OdpovědětVymazat
  14. Achjo, tak já jsem to zkoušela a nevím co jsem udělala špatně, česnek jsem dala jen jeden a stejnak ho tam šíleně cejtím až to není dobrý (a to mám česnek ráda!) bazalky jsem otrhala celý dvě a pořád nemám ani polovinu výsledného množství co ty .. a chuťově je celkově nic moc :-((( Já fakt poseru i pesto...

    OdpovědětVymazat